Työkaveri käyttää vain muutamia paitoja!
Hän tulee avokonttoriin aina jollakin niistä 5:stä paidasta jotka hänellä on! Eikö ihmisellä pitäis olla enemmän, niin että ei voi tunnistaa että "hei tuo paita on ollu aikasemminki"? Mulla ainaki on aika paljon. Toki hän pesee ne aina käyttökertojen välissä mutta hyvin kummallista silti.
Kommentit (112)
Mulla on useita mustia T-paitoja, joita käytän töissä. Aina siis samanlainen musta, mutta puhdas paita päälle aamulla. Musta on kätevä, kun näyttää aina siistiltä, vaikka tulisi tahrojakin. Meillä talo tarjoaa työpaidaksi sellaisia keinokuituisia puna/valkoisia pikeepaitoja, jotka on tosi hiostavia. Siksi olen päätynyt yksinkertaisiin mustiin logottomiin puuvillaisiin T-paitoihin. Ei ole pomo huomattanut asiasta, joten olen päätellyt, että on ok. Kylminä päivinä käytän lisäksi firman logolla varustettua fleecetakkia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies käyttää kolmea lempipaitaa aina pari päivää kerrallaan yhtä. Uuden osti kesällä ja samannäköisen kuin entinen.
Just tehtiin siivous ja pino paitoja lähti kirpparille.
Miksi niitä kirpparille piti viedä jos aina ostetaan samanlainen tilalle? Käyttäisi loppuun ja ostaisi sitten uuden.
Hah, ootko varma, että ne silti on just samoja paitoja?
Jotkut nimittäin harrastaa sellaistakin, että kun löytyy joku tosi hyvä vaate, sitä ostetaan useampi samanlainen. Minä mm. olen sellainen. Inhoan ostoksilla käyntiä ja sitä, kun kaupoista harvoin löytyy mitään mieleistä. Kerran löysin täydellisiä toppeja, just hyvän mallisia ja pituisia, ja ostin niitä 10 kpl: käyvät lyhyempien t-paitojen, villapaitojen ym. alle. Myyjä tosin vähän naureskeli... Sit tänä kesänä tilasin postimyynnistä muutamia paitoja kaksi kutakin, koska olivat nättejä. Olivat myös muutoin tosi hyviä ja tilasin niitä vielä parit lisää. Samoin viime syksynä löysin tosi hyvät farkut ja niitäkin kävin ostaa vielä kahdet lisää. On vaihtohousut ja sit kun kuluvat puhki, ei harmita, kun on vielä parit jäljellä.
Mulla on tietyt vaatteet, joita pidän käytännössä kokonaan vain töissä. Vaihdan vaatteet töistä tultuani, viikonloppuisin ja lomalla työvaatteet ovat myös lomalla ja käytän toisentyyppisiä vaatteita. Mulle on ihan sama, mitä työvaatteideni määrästä ajatellaan. Ne ovat aina siistejä ja puhtaita sekä sopivat tilanteeseen. Aika persoonattomia myös.
Vierailija kirjoitti:
Hän tulee avokonttoriin aina jollakin niistä 5:stä paidasta jotka hänellä on! Eikö ihmisellä pitäis olla enemmän, niin että ei voi tunnistaa että "hei tuo paita on ollu aikasemminki"? Mulla ainaki on aika paljon.
Toki hän pesee ne aina käyttökertojen välissä mutta hyvin kummallista silti.
Entäs sitten? Minä ostan aina viisi samanlaista paitaa tai kahdet samanlaiset housut lisää jos löydän mieluisan mallin. Sama koskee myös sukkia. Kaikkia ihmisiä ei kiinnosta eri vaateyhdistelmien luominen eri päiviksi.
Eikö sulla mitään muuta tekemistä siellä töissä ole kuin pitää tilastoa työkavereiden vaatteista 😄
Juuri luin että on viisasta säilyttää "oma tyyli" josta sinut tunnetaan. Siitä syystä mm. Steve Jobsilla oli aina musta poolo. Plus että ylenmääräinen kulutus ei ole tulevaisuuden melodia. Mieluummin laatua ja harvempi paita kuin useampi huonolaatuinen. Työkaverisi on edelläkävijä.
Mikä ihmeen ongelma. Itse olen mies ja mulla on n. 8 kauluspaitaa joita käytän töissä. Kesällä vaaleita ja talvella tummempia. Ja mulla on usempia paitoja 2 samanlaista, kun on löytynyt hyvä ja tykkään väristä.
Miesten kauluspaitojen värit ja mallitkin vaihtuu niin kummasti, että joskus on vuoden verran vaan jotain raidallisia (josta en pidä) myynnissä, tai sitten sellaisia joista saa maksaa satasen kappale. Eli jos löydän hyvänmallisia paitoja tarjouksesta ostan niitä pinkan ja pidän useamman vuoden.
Nykyään on vielä tuo slim fit -trendikin menossa ja monet liikkeet ovat kaventaneet paitojaan lankkuvatsamalleiksi, niin että on tolkuttoman vaikea löytää sopivia.
Ehkä firmassanne maksetaan niin paskaa palkkaa että ei ole varaa ostaa vaatteita. Maksaako varakas miehesi vaateostoksesi?
notme kirjoitti:
miehillä on usein sama puku. Siis vaikka paitaa vaihtaa, kyllä se pukukin pitäisi ajoittain pestä.
Itse pidän parina päivänä samaa paitaa, joskus opin näin ja jotkut tietyntyyppiset ihmiset tekee kans näin. Söpöä 👍
Hyvää pukua ei tarvitse pestä koskaan, jos siihen ei kaadu fyysistä likaa. Villa on itseään puhdistavaa materiaalia jonka hoidoksi riittää puvun elinkaaren aikana tuuletus kostealla säällä tai kylppärissä suihkun jälkeen. Ohut villapuku kestää säännöllistä käyttöä pari vuotta, sitten on aika ostaa uusi.
Minulla on kymmeniä paitoja, mutta niistä suurin osa samanlaisia. Miksi tyyliä pitäisi muuttaa joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on selvästikin liian vähän töitä, kun ehdit kiinnittää tuollaiseen asiaan huomiota. Jos minulta kysyttäisiin mitä työkavereillani oli eilen päällä, muistaisin ehkä yhden kahdeksasta.
Just tämä! Miten ihmeessä ap on vielä ehtinyt laskea että niitä paitoja on just viisi? Selvästi liian vähän töitä. Narppikaa se pomolle.
Työvaatteet töihin ja vapaa-ajalle parempaa, tietystikin. Ihan fiksua työkaveriltasi.
Ap:ta varmaan kauhistuttaa se etten ikinä huomaa mitä kenelläkään on päällä.
Raukka rasittaa itseään ja kukkaroaan ahdistumalla vaatteista ja joka aamu miettii tätä asiaa ja minä vain katsob silmiin enkä välitä paskaakaan toisen vaivannäöstä.
Olen pahoillani :(
Vierailija kirjoitti:
Hän tulee avokonttoriin aina jollakin niistä 5:stä paidasta jotka hänellä on! Eikö ihmisellä pitäis olla enemmän, niin että ei voi tunnistaa että "hei tuo paita on ollu aikasemminki"? Mulla ainaki on aika paljon.
Toki hän pesee ne aina käyttökertojen välissä mutta hyvin kummallista silti.
Hei!
Minulla vaatekaapissa neljät aivan samanlaiset housut sekä paidat. Jos joku stressaa siitä, että pidän aina samoja vaatteita niin se on hänen ongelma. Ei minun.
Mulla myös näin. Lisäksi en ole yhtään kiinnostunut vaatteiden ostelemisesta, tilaan kaiken netistä. Silti ihan tyylikäs kaunis nainen olen.
Ehkä 25 paitaa, ostakaa hänelle joululahjaksi uusia, heh.
25 kpl oltava! Hieno idea tuo, osta useampia samanlaisia.
Minä en halua käyttää parhaita vaatteitani töissä, enkä toisaalta niitä mukavia mutta kuluneita kotivaatteitakaan. Työskentelen lastentarhanopettajana alle 3v ryhmässä.
Minulla on siis erikseen työvaatteet, joihin kuuluu n. kolmet housut, muutama neule ja pari mekkoa, muutama t-paita/pitkähihainen. Näitä sitten yhdistelen.
Eiköhän tuo ole aika normaalia. Itse muistan edellisestä työpaikastani lähimpien työkavereiden useimmin käyttämät vaatteet. Eräällä miestyökaverilla oli aina mustat farkut ja joku hillityn värinen kauluspaita. Niitä sentään oli useampaa väriä. Toinen työkaveri pukeutui käytännössä aina mustaan ja toisella oli värikkäitä, mieleenpainuvia vaatteita. Eikä omakaan vaatekaappini mikään iso ole.