Työkaveri käyttää vain muutamia paitoja!
Hän tulee avokonttoriin aina jollakin niistä 5:stä paidasta jotka hänellä on! Eikö ihmisellä pitäis olla enemmän, niin että ei voi tunnistaa että "hei tuo paita on ollu aikasemminki"? Mulla ainaki on aika paljon. Toki hän pesee ne aina käyttökertojen välissä mutta hyvin kummallista silti.
Kommentit (112)
Varmaan semmonen pukuautisti. Oikeasti se haluaisi käyttää sakettia mutta sitä kiusattiin sen käytöstä lukiossa niin ei se enää uskalla.
Sinulla on selvästikin liian vähän töitä, kun ehdit kiinnittää tuollaiseen asiaan huomiota. Jos minulta kysyttäisiin mitä työkavereillani oli eilen päällä, muistaisin ehkä yhden kahdeksasta.
Mulla on kaappi täynnä paitoja, mutta suurinta osaa ei edes tule koskaan käytettyä, koska vedän vaan randomina päälle sen niistä ns. suosikkipaidoistani mikä ekana sattuu käteen. Käytön jälkeen pesuun ja otan taas seuraavan suosikkipaidan jnejne. Loppupeleissä vaatteet menee pesuun ennenkun olen ehtinyt edes koskea n. 90% paidoistani, ja pesun jälkeen käytän taas niitä pestyjä paitoja.
Mun työkaverilla oli vain yksi paita, aina oli silti siisti ja puhdas ja kokonaisuus tyylikäs.
Melkein kadehdin sitä ihmistä.
Aikalailla taitaa itelläki olla 5-7 (päälli)paitaa työkäytössä. Mitä sitä suuremmalla määrällä tekee, kunhan on aina puhdasta päällä, kun ei töissä tarvi edustaa.
Muistatko tämän saman asian kaikista työkavereistasi? Vai oletko ottanut silimätikun?
Mahtaa ap:llä olla tylsää töissä. Kannattaisi kehitellä vähän kunnianhimoa ja alkaa kehittää itseään, niin ei tarvitsisi kehittää sisältöä työpäiväänsä väijymällä työkaverin paitoja.
Mulla on pari lempparivaatetta joita käytän töissä. Olen kai sitten aika tylsä minimalisti vaikka monen mielestä pukeudun kivasti. Pari yksityiskohtaa hämää kokonaisuutta.
Jos löydän hyvät mustat tiukat housut Zarasta, niin ostankin niitä sitten vuoden sisällä jopa kolmet. Tai kiva kotelomekko Mangosta, niin niitä sitten kolmessa eri värissä. Hameita on pari, joita käytän. Sukkahousuja ostan jatkuvasti H&M:stä. Talvisukkikset ovat kalliimmat, ne ovat Falken merinovillaiset.
Joskus rakastun johonkin vaatteeseen ja käytän sitä hieman liian usein. Kirppareilta ja ulkomailta tekee näitä yllätyslöytöjä.
Netistä en oikein osta enää mitään, sillä haluan kokeilla ja olen laiska palauttamaan vääränlaiset.
Pienen lapsen kiireisenä töissäkäyvänä äitinä olen oppinut ostamaan hyviksi koettuja vaatteita jopa useamman. Joskus harmittaa kun on löytänyt itselleen täydellisen mekon eikä sitä enää sitten enempää ole, koska muutkin ovat sen varmaan hiffanneet.
Kaikkien korujen ei tarvitse olla aitoja eikä vaatteiden kalliita. H&M:stä löytää nipun kiiltäviä "kultaisia" rannekoruja ja kaulakoruja edullisesti jotka voi heittää roskiin kun väri haalenee. Pari aitoa korua, korvikset tai sormukset toimivat lisänä.
Vaatteet näyttävät hyvältä kun ihminen itse pitää niistä ja kantaa ne hyvin ja ryhdillä.
Sitten mulla on sellainen neuroosi, että pesen uudet lempivaatteeni aina ensin käsin. ;-D
Löydän itselleni sopivia vaatteita kaupasta ehkä 1-2 kertaa vuodessa. Siinä ei kovin suurta vaatevarastoa pysty kerryttämään, vaikka kuinka yrittäisi ostaa siitä sopivasta puserosta kaikki omaa kokoa olevat kappaleet ja kaikissa väreissä :-(
Minulla on ainakin "työvaatteet" ja vapaa-ajan vaatteet erikseen. Ihan koska se on helpompaa kun aamulla ei tarvitse miettiä mitä laittaa päälleen vaan voi ottaa hyväksi todetut.
Ja kuten joku jo puhui facebook -miehestä niin on muutama muukin, kuten Steve Jobs joka käytti aina samaa asua. Ihan koska ihmiset kiinnittävät huomiota sitten muihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Hän tulee avokonttoriin aina jollakin niistä 5:stä paidasta jotka hänellä on! Eikö ihmisellä pitäis olla enemmän, niin että ei voi tunnistaa että "hei tuo paita on ollu aikasemminki"? Mulla ainaki on aika paljon.
Toki hän pesee ne aina käyttökertojen välissä mutta hyvin kummallista silti.
Jos mieheni olisi töissä avokonttorissa, voisit olla hänen työkaverinsa. Hän ostaa aina useamman paidan kerrallaan ja käyttää niitä töissä, kunnes ne ovat "loppuunkäytettyjä". Ostaa taas uusia ja käyttää niitä paitoja, niin että joka päivälle on eri paita ja välillä käyvät tietysti pesussa. Työvaatteet ja vapaa-ajan vaatteet on erikseen ja vapaa-ajan vaatteita on enemmän, koska niille on enemmän käyttöä. Ymmärrän tämän tavan, mutta itselläni on enemmän työkäyttöön sopivia vaatteita (ei kuitenkaan kuukauden jokaiselle päivälle eri paitaa).
Vierailija kirjoitti:
Hän tulee avokonttoriin aina jollakin niistä 5:stä paidasta jotka hänellä on! Eikö ihmisellä pitäis olla enemmän, niin että ei voi tunnistaa että "hei tuo paita on ollu aikasemminki"? Mulla ainaki on aika paljon.
Toki hän pesee ne aina käyttökertojen välissä mutta hyvin kummallista silti.
Ei ihmisellä" pidä" olla kamalaa kasaa vaatteita, vaan vain sen verran kun hän katsoo tarpeelliseksi. Se on ihan hänelle ihan sama mitä sitä mietit ja on aika typerää avautua tänne siitä että jollakulla on eri tapa ja tyyli kuin sinulla.
Päinvastoin työkaverisi on älynnyt olennnaisen: kun ei tarvitse miettiä mitä päällensä pukee, jää aikaa tärkeämpiin juttuihin. Ei niitä paitoja tarvitse olla yhtään enempää kuin työkaverillasi on. Mieti vaikka miehiä, puku+kauluspaita joka päivä, jhelppoa ja mutkatonta. Naiset tekevät elämästään liian hankalaa miettimällä mitä muut mahdollisesti heidän vaatetuksestaan ajattelevat.
Mietipä vaikka Steve Jobsia, hänellä on 100 kpl täysin identtistä poolopaitaa joita hän käytti joka paikassa ja se oli kaikille ihan ok
Jos hän kannattaa minimalisimia?
Mun työkaverilla melkein aina yks ja sama huppari, t-paita alla vaan vaihtuu. En niin vaatteita seuraile, mutta tota ei voi olla huomaamatta.
Minulla on vaikea löytää kivoja paitoja, joten aina kun läöydän ostan useita samanlaisia, Minulla on esimerkiski kolme ihan samanlaista paksumpaa paitaa, ja lisäksi yksi samanmallinen, mutta eri värinen. T-paidoissa minulla on helposti kolme samanlaista, ja moni paidoistani näyttää edellisen kopioilta. Hiukan erilainen, mutta hyvin samnatyyppinen. Väriskaala on hyvin samantyyppinen kaikissa. On minulla useita samoja housujakin. Jos jotkut istuu ja tuntuu kivoilta, niin hankin useita. Samoin lapselleni ostan usein toisenkin kappaleen lapsen lempipaidan tai housut.
Itselläni on yläosia yhteensä 10 kpl josta 2 villapaitaa, pitkä ja lyhyt. Alaosia on 9. Mekkoja/yhden vaateen kokonaisuuksia on 4. Takkeja on 3. Alusvaatteita on 14 settiä, kenkiä 5 paria.
En halua liian täyttä vaatekaappia kun tiedän jo valmiiksi että suurinosa jää minulta käyttämättä. On helpompaa kun kaikki sopii sekasin ja ei tarvise aamulla miettiä mitä pukee.
Oliskin edes 5 paitaa. Housujakin on kahdet. Lisäksi ostan kaikki samanlaisina, siis ne muutamat paidat ja parit housut.
Katselepa miesten pukuja, kuinka montaa käyttävät?