Taas tarhassa hoitajat sano rumasti mun lapsests!!!
Tuli taas helvetin paha mieli. Tällä kertaa oli muka liian vähän päällä ja vääränlaista. Eilen hain lapsen vähän myöhässä, kun olin poliisitalolla selvittään kaverin asioita. Viime viikolla olin sit muka tuonut kuumeisena tarhaan (mitä en ite ees tiennyt). Ja kokoajan kysellään kotioloista ja miten paljon laps nukkuu ym ym.
Ei oo huono äiti, vaikkei alkekirjota kaikkia yhteiskunnan normeja. Mut silti sataa paskaa niskaan kun joku hoitaja ottaa silmätikukseen.
Kommentit (152)
Provo, mutta eihän hoitaja sanonut pahaa lapsesta vaan sinusta kun et ollut säänmukaisesti pukenut. Ihmisen kroppa kun kaipaa säänmukaista vaatetusta, sitä vastaan on vähän hankala lapsen kautta protestoida, vaikka normeja haluaisikin rikkoa. Huonolla vaatetuksella satuttaa vaan lasta.
Hyvä että päiväkoti välittää lapsen hyvinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo huono äiti, vaikkei alkekirjota kaikkia yhteiskunnan normeja.
Kyllä valitettavasti on.
Täällä osa antaa hyviä neuvoja, mutta osa jeesustelee ja takertuu pikkuseikkoihin, kuten siihen, että ap sanoi päiväkotia tarhaksi. Itse olen ollut tarhassa 80-luvulla maalla, ja kyllä silloin meidän suvussa puhuttiin tarhasta. Katsokaas kun ihmiset asuvat eri paikkakunnilla ja niissä on erilaiset murteet ja tyylit puhua. Ei varmaan huonoksi äidiksi tee kuitenkaan se mitä nimeä tästä tarhasta käyttää.
Hei ap, sun provos tekee kuolemaa täällä, etkö muka aio sitä enää yrittää elvyttää!?
Et taida olla ihan penaalin terävin kynä, jos et osaa pukea lasta sään mukaan ja viet kuumeisena tarhaan. Tulee sellainen olo, että olitkos kuitenkin omia asioita selvittämässä siellä poliisitalolla.. Tai jos oli oikeasti kaverista kyse, niin herää kysymys, millaisten tyyppien kanssa kaveeraat? Vanhemmuuden mukana tulee vastuu ja ihan itse annat toiminnallasi hoitajille syytä huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut saa lapsia ja toiset eivät? Ap elämänhallinta ei ole ok. Jokainen voi tekstistä lukea, että ap hengaa rikollisten kanssa. Koulu on suoritettu ,miten on suoritettu. Kapinallinen mukamas aikuinen ihminen.
Mä arvasin et kun jotain kirjotan niin heti tulee kommenttii. Tiedoks et mulla ei oo rekisterii enkä oo ikänä joutunut käymään seuloissa! Kovin moni ei voi sanoo samaa tänä päivänä! Ap
Kyl mä kuule veikkaan, että aika moni voi. Ei välttis sun piireistä, mut noin yleisesti ottaen ni varmasti voi sanoa samaa.
Jooh..
Ihan asiallisilta päikyn tädeiltä vaikuttaa.
Mutta viesti 10/128...
Paskat tädeille!
Jaa lapsen vaatetukseen: Miten niin nuo vattert eivät muka ole päällys vaatteita?
SipuliYT kirjoitti:
Jooh..
Ihan asiallisilta päikyn tädeiltä vaikuttaa.
Mutta viesti 10/128...
Paskat tädeille!
Jaa lapsen vaatetukseen: Miten niin nuo vattert eivät muka ole päällys vaatteita?
Sipuli! Mitä kuuluu?
T:ap:n kaverin serkun kummin kissan omistajan veljen tädin serkun BBFän kaiman siskopuolen poikaystävän lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkotiin viedään yleensä reilusti erilaisia varavaatteita. Mikäli olet äitisi tiedot antanut varahakijaksi he kyllä antavat lapsesi äidillesi.
Mitä muuta onkaan sitten tapahtunut, kun lastensuojelu on vedetty mukaan...? Itsetutkiskelu ehkä auttaisi.
Eläimet asuvat tarhoissa ja lapset käyvät päiväkodissa!
Kyllä tarha-nimitystä on päiväkodista käytetty kautta aikojen, se ei ole mikään halventava sana tässä yhteydessä.
Päiväkodin tädit varmaan neuvovat hyvässä tarkoituksessa, mutta siinä onkin sitten tärkeää se että MITEN sanoo. Nätisti ja ystävällisesti kannattaa neuvoa, sellaista mieluummin kuunteleekin kuin motkottavaa sävyä.
Joku täällä haluaa pelotella "lasulla", mutta ei kannata maalata piruja seinille, kun emme kyseisiä henkilöitä tai heidän olojaan ollenkaan tunne. Kun koettaa noudattaa tarhatätien neuvoja eikä näytä pahastumistaan, niin varmaan asiat klaaraantuvat.
Jotain vielä tuli mieleen, kun muistelen omia yksinhuoltaja-aikojani: Kun menee hakemaan lasta hoidosta, ei kannata pukeutua kovin erikoisesti, eikä käyttää huomiotaherättävää kampausta, lävistyskoruja tai muuta sellaista, joka poikkeaa normista. Kannattaa näyttää mahdollisimman "normaalilta", mitä sillä sitten kukakin tarkoittaa. Riippumatta siitä. mistä tyylistä itse tykkää, niin lapsen parasta ajatellen huomiotaherättämätön tyyli on paras. - Minusta aikanaan tehtiin lastensuojeluilmoitus, luultavasti naapureiden toimesta. Sain sitten kotiapua ja tuettuja lomia lasten kanssa, joten ilmoituksesta oli meille hyötyä. Oli se kyllä aluksi järkytys, kun menin vastaamaan ovikellon soittoon pariviikkoinen vauva kainalossa, ja ovella seisoi nuori mies lastensuojeluvirastosta. Mielestäni olin hoitanut lapsiani parhaani mukaan, enkä käytttänyt kahvia vahvempia päihteitä. - Mutta kuten sanottu, se oli onni onnettomuudessa, eikä lapsia otettu huostaan. Vain kerran uhattiin, että jos en tee jotain asiaa viranomaisten neuvon mukaan, niin "voidaan joutua ottamaan huostaan". - Niin että hyvissä väleissä kannattaa pysyä niiden kanssa, jotka tietävät paremmin (tai ainakin uskovat tietävänsä).
Vierailija kirjoitti:
tulee mieleen omat vaikeudet tarhan kanssa, diagnosoimaton (sain diagnoosin vasta viime keväänä!) adhd & yksinhuoltajuus.. olin kolmekymppinen tuolloin, mutta pihalla kuin lumiukko!
- isäni ilmoitettu varahakijaksi, tarhaan olisi kuitenkin pitänyt soittaa ja ilmoittaa että tänään hakee pappa ! eli homma ei toiminut niin, että varahakija vain marssii portista sisään ja saa lapsen mukaan..
- luulin että kolitsihousut menevät niin ulko kuin sisähousuinakin, tai että vielä syyskuussa voi olla lippis päässä. aloin saada paniikkikohtauksia joka aamu, kun tiesin että päällä on jotain väärää!
tai sitten urputettiin vaatteiden kunnosta, kirppiksiltä kun lähinnä ostin
- kerran olin ottanut Sirdalunia selkäkipuun ja kompastuin matkalla tarhaan, oikein ämmien nenät venyi kun koettivat haistella olenko kännissä!
- unohdin kerran palauttaa tarhakuvauslapun ja toisella kertaa taas palautin lapun, mutten muistanut kuvauspäivää ja vein jätkän sinne kirppikseltä löytyneessä Spiderman-paidassa, jossa puolet hämiksestä oli kulunut pois ja weetabixiä tukassa... itse nauroin asialle, henkilökuntaa ei naurattanut
poitsu aloitti tarhassa kun oli 2v & olin ihan varma, että sieltä tehdään vielä lasu! :( nyt on reipas 7v & arki pyörii paremmin , kun mutsilla on lääkkeet + poika itse muistaa erittäin hyvin asioita " äiti huomenna on sit se kuvaus!"
tämän kirjoittaja kuulostaa hyväntahtoiselta höntiltä, eikä tissuttelevalta lähiömutsilta... eiköhän jokainen ole joskus unohtanut sen tarha/koulukuvauksen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkaa lapsen hoitokassiin:
- sukat
- sormikkaat (toiset varalla jos toiset kastuvat).
- verkkarit
- legginsit
- pitkähihainen paita-kurahousut
-sadetakki
- kurahanskat
-saappaatVoit pitää tuota varustusta koko ajan kassissa, peset ja täydennät sitä mukaan jos/kun likaantuu. Illalla käyt kassin läpi ja peset vaatteet ja kuravaatteet. Aamulla ainakin kuravaatteet kuivuneet ja saat puhtaat taas hoitoon mukaan.
Pue lapselle aamulla hyvin päälle. Meidän 2 v mennyt jo pari viikkoa hoitoon seuraavalla varustuksella:
T-paita
Fleece
Tuulitakki
Legginsit
Tuulihousut
Pipo
Sormikkaat
Sukat
LenkkaritLaukussa ollu vielä kesähattukin mukana ja vesipullo.
:D Ei kellään oo varaa tommoseen pennun vaate määrään! Hieman niinkus jotain rajaa provoon.
Ei ole varaa pukea lasta? Sitten ei kannata lapsia myöskään hankkia.
Täällä on mainostettu fb-kirppiksiä ja tavallisia kirppiksiä, joista löytyy hyviä vaatteita, ihan vaikka ehjiä merkkivaatteitakin kenkineen, käyttöön köyhemmällekin. Tässä yksi erittäin hyvä nettikirppis, josta olen hankkinut pilkkahintaan hyvää vaatetta tarpeeseen: vahankaytetty.fi.
Vähänkäytetysrä voi ostaa eri myyjien vaatteita yhteen ostoskoriin, eikä omaa henkilölllisyyttä näy myyjille, kute n ei myyjienkään ostajille. Yhdellä postimaksulla Vähänkäyetty lähettää ostokset ja niiöllä on palautusoikeus normaaliin tapaan. Ei mitään sähläystä, kuten fb-kirppiksillä (joissa on paljon kalliimpaakin).
Vähänkäytetty laskee hintoja pari kertaa parin viikon välein 20 %, eli halvalla löytyy viimeistään alennettuina! Siinä aivan oikeasti köyhän tai muuten vain säästeliään pelastuspaikka. On paljon helpompaa selata netistä nopeasti tarvitsemansa hauilla, kuin ravata kauppoja ja sählätä vaatekasojen kanssa.
Rauha-Riitta kirjoitti:
Jotain vielä tuli mieleen, kun muistelen omia yksinhuoltaja-aikojani: Kun menee hakemaan lasta hoidosta, ei kannata pukeutua kovin erikoisesti, eikä käyttää huomiotaherättävää kampausta, lävistyskoruja tai muuta sellaista, joka poikkeaa normista. Kannattaa näyttää mahdollisimman "normaalilta", mitä sillä sitten kukakin tarkoittaa. Riippumatta siitä. mistä tyylistä itse tykkää, niin lapsen parasta ajatellen huomiotaherättämätön tyyli on paras. - Minusta aikanaan tehtiin lastensuojeluilmoitus, luultavasti naapureiden toimesta. Sain sitten kotiapua ja tuettuja lomia lasten kanssa, joten ilmoituksesta oli meille hyötyä. Oli se kyllä aluksi järkytys, kun menin vastaamaan ovikellon soittoon pariviikkoinen vauva kainalossa, ja ovella seisoi nuori mies lastensuojeluvirastosta. Mielestäni olin hoitanut lapsiani parhaani mukaan, enkä käytttänyt kahvia vahvempia päihteitä. - Mutta kuten sanottu, se oli onni onnettomuudessa, eikä lapsia otettu huostaan. Vain kerran uhattiin, että jos en tee jotain asiaa viranomaisten neuvon mukaan, niin "voidaan joutua ottamaan huostaan". - Niin että hyvissä väleissä kannattaa pysyä niiden kanssa, jotka tietävät paremmin (tai ainakin uskovat tietävänsä).
Ihan ohimennen, on ihan sama mitä päälläs löytyy ja mitä koruja ja lävistyksiä löytyy, kunhan lapsesi on pukeutunut säänmukaisesti oikean kokoisiin vaatteisiin, ne on puhtaita ja muutama varalle vahingon sattuessas. En koskaan oo kuulluy kenenkään arvostelevan vanhempaa että onkohan se ok hoitaan lastaan kun on lävistyksiä siellä täällä ja pukeutuu mustaan tai muuta vastaavaa. Tärkeintä on välittäminen lapsesta, sen asioista ja lämmin rakastava suhde äidin ja lapsen välillä.
"Tarhantäti"
Vierailija kirjoitti:
Rauha-Riitta kirjoitti:
Ihan ohimennen, on ihan sama mitä päälläs löytyy ja mitä koruja ja lävistyksiä löytyy, kunhan lapsesi on pukeutunut säänmukaisesti oikean kokoisiin vaatteisiin, ne on puhtaita ja muutama varalle vahingon sattuessas. En koskaan oo kuulluy kenenkään arvostelevan vanhempaa että onkohan se ok hoitaan lastaan kun on lävistyksiä siellä täällä ja pukeutuu mustaan tai muuta vastaavaa. Tärkeintä on välittäminen lapsesta, sen asioista ja lämmin rakastava suhde äidin ja lapsen välillä.
"Tarhantäti"
Ohi tämän keskustelun henkilöiden ja tapausten, mutta te tarhantädit olette kyllä vähän liian hanakoita "päättelemään" äidin ja lapsen lämpimän ja rakastavan suhteen tilaa. Milloin äiti onkin liian huolehtiva ja halailu eteisessä ei olekaan hyvä, milloin sen puute, jne. Ihan mitä milloinkin olette saaneet päähänne jonkin "tuntemuksenne" tiimoilta epäillä . Tai jos äiti on työtön, lihava, koru nenässä, liian kiltin eli lepsun näköinen, liian totisen eli ilkeän näköinen, väsyneen näköinen, liian vanha tai liian nuori, yksinhuoltaja, suurperheen äiti, maahanmuuttajaäiti. Kyllähän näitä asioita löytyy. Helppo on joutua silmätikuksi sellaisenkin "joka ei ole käynyt seulonnoissa eikä poliisiasemlalla auttamassa kaveriaan"!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sukat
- verkkarit
- legginsit
-sadetakki
- kurahanskat
-saappaatVoit pitää tuota varustusta koko ajan kassissa, peset ja täydennät sitä mukaan jos/kun likaantuu. Illalla käyt kassin läpi ja peset vaatteet ja kuravaatteet. Aamulla ainakin kuravaatteet kuivuneet ja saat puhtaat taas hoitoon mukaan.
Pue lapselle aamulla hyvin päälle. Meidän 2 v mennyt jo pari viikkoa hoitoon seuraavalla varustuksella:
T-paita
Fleece
Tuulitakki
Legginsit
Tuulihousut
Pipo
Sormikkaat
Sukat
:D Ei kellään oo varaa tommoseen pennun vaate määrään! Hieman niinkus jotain rajaa provoon.
Täällä on mainostettu fb-kirppiksiä ja tavallisia kirppiksiä, joista löytyy hyviä vaatteita, ihan vaikka ehjiä merkkivaatteitakin kenkineen, käyttöön köyhemmällekin. Tässä yksi erittäin hyvä nettikirppis, josta olen hankkinut pilkkahintaan hyvää vaatetta tarpeeseen: vahankaytetty.fi.
Vähänkäytetysrä voi ostaa eri myyjien vaatteita yhteen ostoskoriin, eikä omaa henkilölllisyyttä näy myyjille, kute n ei myyjienkään ostajille. Yhdellä postimaksulla Vähänkäyetty lähettää ostokset ja niiöllä on palautusoikeus normaaliin tapaan. Ei mitään sähläystä, kuten fb-kirppiksillä (joissa on paljon kalliimpaakin).
Vähänkäytetty laskee hintoja pari kertaa parin viikon välein 20 %, eli halvalla löytyy viimeistään alennettuina! Siinä aivan oikeasti köyhän tai muuten vain säästeliään pelastuspaikka. On paljon helpompaa selata netistä nopeasti tarvitsemansa hauilla, kuin ravata kauppoja ja sählätä vaatekasojen kanssa.
Vahankaytetty.fi:ssä on myös vaatteille osastot ja kokohaut. Kun katsot "ulkovaatteet", selviää hyvin mitä ne voisivat olla. Kannattaa käydä tekemässä sielä muutamien eurojen löydöt, millä lapsi pysyy lämpimänä ja kuivana ja tarhantäditkin tyytyväisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- sukat
- verkkarit
- legginsit
-sadetakki
- kurahanskat
T-paita
Fleece
Tuulitakki
Legginsit
Tuulihousut
Pipo
Sormikkaat
Sukat
Vahankaytetty.fi:ssä on myös vaatteille osastot ja kokohaut. Kun katsot "ulkovaatteet", selviää hyvin mitä ne voisivat olla. Kannattaa käydä tekemässä sielä muutamien eurojen löydöt, millä lapsi pysyy lämpimänä ja kuivana ja tarhantäditkin tyytyväisinä.
Vahankaytetty.fi:ssä vaatteet on myös eritelty hyvin. Ulkovaatteillekin löytyy valikko kokohakujen ja kuntohakujen (uusi/käyttämätön, vähänkäytetty, hyvä, ok, mainittavaa) lisäksi:
Lasten takit
Lasten ulkohousut
Lasten ulkopuvut ja -haalarit
Lasten kengät
Lasten lakit
Lasten hanskat
Lasten sade- ja kuravaatteet
Lasten fleece- ja villavaatteet
Lasten muut ulkovaatteet
Nimim. Vähänkäytettyyn hurahtanut ja sieltä lapsille hyvät tarhavaatteet hankkinut opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että tavallisia asiansa horitavia ihmisiä ei sossut, poliisit tai tarhantädit häiritse eikä "aiheuta harmia".
Nämä vaivaavat vain ihmisiä, jotka omilla toimillaan sen aiheuttavat.
terv.
43-vee kukkahattutäti
Kunpa tuo pitäisikin aina 100% paikkansa. Valitettavasti ei pidä. Päiväkodin täditkin ovat vain ihmisiä, hyvine ja toisaalta myös huonoinen asenteineen ja ymmärryksineen/ymmärtämättömyyksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauha-Riitta kirjoitti:
"Tarhantäti"
Ohi tämän keskustelun henkilöiden ja tapausten, mutta te tarhantädit olette kyllä vähän liian hanakoita "päättelemään" äidin ja lapsen lämpimän ja rakastavan suhteen tilaa. Milloin äiti onkin liian huolehtiva ja halailu eteisessä ei olekaan hyvä, milloin sen puute, jne. Ihan mitä milloinkin olette saaneet päähänne jonkin "tuntemuksenne" tiimoilta epäillä . Tai jos äiti on työtön, lihava, koru nenässä, liian kiltin eli lepsun näköinen, liian totisen eli ilkeän näköinen, väsyneen näköinen, liian vanha tai liian nuori, yksinhuoltaja, suurperheen äiti, maahanmuuttajaäiti. Kyllähän näitä asioita löytyy. Helppo on joutua silmätikuksi sellaisenkin "joka ei ole käynyt seulonnoissa eikä poliisiasemlalla auttamassa kaveriaan"!!
Kuinkas kauan sä oot ollut töissä tarhassa kun noin reippaasti menet tuollaisia väittämään?
Joo totta, on ihmisiä jotka eivät ole ammattillisia, mutta kyllä useimmat ymmärtävät että on erilaisia tempperamentteja vanhemmilla ja lapsilla, eli toiset halailevat kovasti ja toiset ei paljon ollenkaan.
"Tarhantäti"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että tavallisia asiansa horitavia ihmisiä ei sossut, poliisit tai tarhantädit häiritse eikä "aiheuta harmia".
Nämä vaivaavat vain ihmisiä, jotka omilla toimillaan sen aiheuttavat.
terv.
43-vee kukkahattutäti
Kunpa tuo pitäisikin aina 100% paikkansa. Valitettavasti ei pidä. Päiväkodin täditkin ovat vain ihmisiä, hyvine ja toisaalta myös huonoinen asenteineen ja ymmärryksineen/ymmärtämättömyyksineen.
Mua niin huvittaa nää ihmiset jokka kuvittelee, miten yks tai pari ilkeää tätiä voi pistää perheen elämän sekaisin. Jos perheen elämään puututaan, huoli on jo monella ja ennen yhtään sossun käyntiä ja lausuntoa jo monta virkaa tekevää ammattilaista on todennut et tilanne vaatii tukea tai puuttumista.
Tämä on niin hyvä :D Tämä kertoo minkälaisissa porukoissa sinä liikut. Minun tuttavapiirissäni kukaan ei joudu käymään seuloissa.
Sanot aloituksessa, että hoitajat sanoivat rumasti sinun lapsestasi. Hoitajat eivät sanoneet mitään rumaa lapsestasi vaan esittivät huolen, onko lapsen äiti eli sinä huolehtinut kunnolla lapsestaan. Kenenkään kaverin viranomaisasioiden ei pitäisi mennä sinun lapsesi hakemisen edelle. Lapsi haetaan viimeistään klo 17 päiväkodista. Ainoa poikkeus on se, jos itse makaa sairaalassa, eikä pysty liikkumaan. Lapselle pannaan aina vaihtovaatetta ja lämmintä mukaan päiväkotiin. Jos sinä et pysty huolehtimaan pyykinpesusta, olisi sosiaalipuolen ihmisten hyvä puuttua asiaan. Niin se vaan on.
Onkohan sinun suurin ongelmasi se, ettet ota vastuuta omista teoistasi ja siitä miten sinun elämäsi menee? Kaikki on muiden vikaa. Vastuun ottaminen alkaa siitä, että tajuaa että itse voi vaikuttaa omaan elämäänsä. Sen jälkeen sitä elämää voi pikku hiljaa järjestellä mukavaksi.