Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tarhassa hoitajat sano rumasti mun lapsests!!!

Vierailija
06.09.2016 |

Tuli taas helvetin paha mieli. Tällä kertaa oli muka liian vähän päällä ja vääränlaista. Eilen hain lapsen vähän myöhässä, kun olin poliisitalolla selvittään kaverin asioita. Viime viikolla olin sit muka tuonut kuumeisena tarhaan (mitä en ite ees tiennyt). Ja kokoajan kysellään kotioloista ja miten paljon laps nukkuu ym ym.

Ei oo huono äiti, vaikkei alkekirjota kaikkia yhteiskunnan normeja. Mut silti sataa paskaa niskaan kun joku hoitaja ottaa silmätikukseen.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kumpa tää ois provo..

Vierailija
82/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsella sitten oli päällä ja mitä olisi pitänyt olla? Minkä ikäinen lapsi?

Huppari, pitkähihainen paita, legginsit. Ei kuulemma ollut päällysvaatteita eikä ulkoiluvaatteita eikä vaihtovaatteita eikä mitään. Lapsi on 3v.

Ap

Niin no olitko laittanu sille ulkovaatteita yms mukaan?

Olihan noi ulkovaatteet???? Paksu huppari ja legginsit. Nyt en tajuu? Ap

No tästä paistoi kilsan päähän että provohan tämä.. Tyhmäkin tajuaa mikä ero on legginseillä, hupparilla ja ulkovaatteilla. Olisit edes väittänyt että ne oli riittävät vaatteet tähän säähän etkä esittänyt ettet ymmärrä miten nuo eroaa ulkovaatteista. Oli aika hyvä romaniparodia tämä kyllä, peukut siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään ei ole tarhoja... Vaatteet ovat tosi tärkeä asia säällä kuin säällä ja tehtäväsi on hoitaa varahakija lapselle, jos et ehdi päiväkotiin sen sulkemisaikaan mennessä. Opi olemaan vastuullinen aikuinen niin kysymykset päiväkodin puolelta vähenevät.

Tarhoiks niitä meillä on aina sanottu. Oli mun lapsel vaatteet mut kuulemma vääränlaiset eikä vaihtareita mukana. En muistanut kun oli kiire/ei ollut puhtaita. Ap

Ei ollut puhtaita vaatteita? Mistä se kertoo ja kenen vika se on, jos lapsella ei ole vaatteita.

Et ehtinyt hakemaan ajoissa? Tämäkin on ilmeisesti "tarhan" vika. Työntekijällä on työaika, hänellä on myös vapaa-aika, mahdollisesti perhe ja omat lapset, jotka on haettava/vietävä ajoissa. Sinun velvollisuutesi on huolehtia siitä, että lapsesi on haettu silloin kun hoitosopimuksen mukainen hoitoaika päättyy.

Ihme pilkun viilaamista. Jos on vähän myöhässä kun on poliisiasemalla selvittelemässä kaverin asioita niin heti alkaa ulina. Pitääkö kaikkien pyöriä tarhan työntekijän sekuntti aika taulun mukaan?

Vierailija
84/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossut, poliisit ja tarhakyylät ovat ottaneet sinut silmätikukseen ja jatkavat ajojahtia ja vainoamista niin kauan kun pystyvät. Ovat ehkä jo luvanneet lapsesi adoptioon jollekin ja valmistelevat huostaan ottoa!

Vierailija
85/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkään ei ole tarhoja... Vaatteet ovat tosi tärkeä asia säällä kuin säällä ja tehtäväsi on hoitaa varahakija lapselle, jos et ehdi päiväkotiin sen sulkemisaikaan mennessä. Opi olemaan vastuullinen aikuinen niin kysymykset päiväkodin puolelta vähenevät.

Tarhoiks niitä meillä on aina sanottu. Oli mun lapsel vaatteet mut kuulemma vääränlaiset eikä vaihtareita mukana. En muistanut kun oli kiire/ei ollut puhtaita. Ap

Ei ollut puhtaita vaatteita? Mistä se kertoo ja kenen vika se on, jos lapsella ei ole vaatteita.

Et ehtinyt hakemaan ajoissa? Tämäkin on ilmeisesti "tarhan" vika. Työntekijällä on työaika, hänellä on myös vapaa-aika, mahdollisesti perhe ja omat lapset, jotka on haettava/vietävä ajoissa. Sinun velvollisuutesi on huolehtia siitä, että lapsesi on haettu silloin kun hoitosopimuksen mukainen hoitoaika päättyy.

Ihme pilkun viilaamista. Jos on vähän myöhässä kun on poliisiasemalla selvittelemässä kaverin asioita niin heti alkaa ulina. Pitääkö kaikkien pyöriä tarhan työntekijän sekuntti aika taulun mukaan?

Tottahan ne kaverin asiat on tärkeämpiä kuin oma lapsi! Puhumattakaan sen tarhatädin omasta elämästä...

Vierailija
86/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sitä lasta tarhasta pihallekkaan heitä jos vähän myöhästyt tai sattuu nyt olemaan väärän väriset legginssit. Kyllä kaverin jeesaaminen kuuluu ihmisen perusoikeuksiin ilman että siitä pitää alkaa huutaa.

Vierailija
87/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi erittäin tärkeää tehdä päiväkodin henkilökunnalle selväksi, ettei sinun ylitse kävellä noin vain. Sinun täytyy vetää rajat sille minkälaista pompottamista siedät.

Vierailija
88/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sitä lasta tarhasta pihallekkaan heitä jos vähän myöhästyt tai sattuu nyt olemaan väärän väriset legginssit. Kyllä kaverin jeesaaminen kuuluu ihmisen perusoikeuksiin ilman että siitä pitää alkaa huutaa.

Ei heitetäkään pihalle, sehän olisi heitteillejättö pk:lta, vaan jos lasta ei ilmaannu kukaan hakemaan (varsinkaan, jos perään soitetaan) niin soitetaan lastensuojeluun, joka sitten ottaa jätetyn lapsen hoiviinsa ja setvii asian huoltajan kanssa.

Meilläkin kävi lapsen isän kanssa moka taannoin, kun kumpikin oli käsittänyt toisen hakevan lapsen (asumme siis erillään, joskin melko lähekkäin) ja toki lapsesta sitten soitettiin että kukas tätä hakee. Kirmasin samantien pää kolmantena jalkana pk:lle ja pahoittelin, lupasin että ollaan tästedes tarkempia ja selkeämpiä keskenämme jotta tilanne ei toistu. Eikä ole toistunutkaan, eikä tuossakaan ollut mitään "no kyllä ne joutaa odottaa siellä"-tilannetta.

Vierailija
89/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä provo. 

Vierailija
90/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ap? Kirjoitusasusta päätellen teiniäiti, jolla on elämänhallinnassa ja arjessa selviytymisessä haasteita.

Oon 28v. Mut joo haasteita on kyllä. Mutta ne on just tälläsii mitä tarha, kytät, sossu ym aiheuttaa.

Ikävä et lapsi niistä joutuu kärsii. Ap

Voi jumalauta kun sunlaiset pellet ärsyttää mua. Aina etitään vikaa tarhasta, poliisista ja sosiaalitoimesta. Kumma vaan kun vain tietyillä ihmisillä on näiden laitoksien kanssa ongelmia. Ehkä olisi aika kattoa peiliin. 

Vierailija
91/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle AP!

Täällä on ihmisii jotka ei oo kokenut elämän koulua. Mun poikafrendi jäi kiinni viikko sitten ja ei ollut tehnyt mitään! Kytät sekä sossu vainoaa meitä!!!

Vierailija
92/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa lapsen hoitokassiin:

- sukat

- sormikkaat (toiset varalla jos toiset kastuvat).

- verkkarit

- legginsit

- pitkähihainen paita

-kurahousut

-sadetakki

- kurahanskat

-saappaat

Voit pitää tuota varustusta koko ajan kassissa, peset ja täydennät sitä mukaan jos/kun likaantuu. Illalla käyt kassin läpi ja peset vaatteet ja kuravaatteet. Aamulla ainakin kuravaatteet kuivuneet ja saat puhtaat taas hoitoon mukaan.

Pue lapselle aamulla hyvin päälle. Meidän 2 v mennyt jo pari viikkoa hoitoon seuraavalla varustuksella:

T-paita

Fleece

Tuulitakki

Legginsit

Tuulihousut

Pipo

Sormikkaat

Sukat

Lenkkarit

Laukussa ollu vielä kesähattukin mukana ja vesipullo.

:D Ei kellään oo varaa tommoseen pennun vaate määrään! Hieman niinkus jotain rajaa provoon.

Vierailija
93/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- sukat

- verkkarit

- legginsit

- pitkähihainen paita

-kurahousut

-sadetakki

- kurahanskat

-saappaat

Voit pitää tuota varustusta koko ajan kassissa, peset ja täydennät sitä mukaan jos/kun likaantuu. Illalla käyt kassin läpi ja peset vaatteet ja kuravaatteet. Aamulla ainakin kuravaatteet kuivuneet ja saat puhtaat taas hoitoon mukaan.

Pue lapselle aamulla hyvin päälle. Meidän 2 v mennyt jo pari viikkoa hoitoon seuraavalla varustuksella:

T-paita

Fleece

Tuulitakki

Legginsit

Tuulihousut

Pipo

Sormikkaat

Sukat

Lenkkarit

:D Ei kellään oo varaa tommoseen pennun vaate määrään! Hieman niinkus jotain rajaa provoon.

Ei ole varaa pukea lasta? Sitten ei kannata lapsia myöskään hankkia.

Vierailija
94/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ja lisäksi parit kalsarit.

Vierailija kirjoitti:

- sukat

- verkkarit

- legginsit

- pitkähihainen paita

-kurahousut

-sadetakki

- kurahanskat

-saappaat

T-paita

Fleece

Tuulitakki

Legginsit

Tuulihousut

Pipo

Sormikkaat

Sukat

Lenkkarit

Vierailija
95/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- sukat

- verkkarit

- legginsit

- pitkähihainen paita

-kurahousut

-sadetakki

- kurahanskat

-saappaat

T-paita

Fleece

Tuulitakki

Legginsit

Tuulihousut

Pipo

Sormikkaat

Sukat

Lenkkarit

Me emme ole rikkaita, tuossahan on yhteensä (varavaatteet + mitä lapselle puetaan aamulla) 3 housut, 2 sukat, 2 paitaa, 2 hattua, 2 hanskat, 2 kengät + ulkovaatetus ja kuravaatteet. Oletko tosissaan että jollain ei ole enempää vaatetta lapselle kuin tyyliin 1 paita, 1 housut.... jne

Vierailija
96/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- sukat

- verkkarit

- legginsit

- pitkähihainen paita

-kurahousut

-sadetakki

- kurahanskat

-saappaat

T-paita

Fleece

Tuulitakki

Legginsit

Tuulihousut

Pipo

Sormikkaat

Sukat

Lenkkarit

Aika jännä, itse olen opiskelija ja mies töissä, eli ei mitään hyvätuloisia. Silti meillä on kevyesti varaa ko. vaatemäärään, niin että päällysvaatteita on aina 2-3kpl/vaate, sisävaatteita ainakin 5kpl/vaate. Sukkia, pikkareita ja sukkiksia ainakin kymmenet. Kirppareiltakin löytyy ihan kauniita ja siistejä lastenvaatteita halvalla.

Nää provot on niin huonoja.

Vierailija
97/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli taas helvetin paha mieli. Tällä kertaa oli muka liian vähän päällä ja vääränlaista. Eilen hain lapsen vähän myöhässä, kun olin poliisitalolla selvittään kaverin asioita. Viime viikolla olin sit muka tuonut kuumeisena tarhaan (mitä en ite ees tiennyt). Ja kokoajan kysellään kotioloista ja miten paljon laps nukkuu ym ym.

Ei oo huono äiti, vaikkei alkekirjota kaikkia yhteiskunnan normeja. Mut silti sataa paskaa niskaan kun joku hoitaja ottaa silmätikukseen.

Miten olisit toivonut toimittavan? Että lapsesi olisi kenties koko syksyn väärissä vaatteissa ja palelisi ulkona? Etkö ilmoittanut esim. tekstarilla, että myöhästyt, jos hoitaja sitä ihmetteli? Muista ilmoittaa aina, niin ei odoteta turhaan! Kerro, että et tiennyt lapsen olleen kuumeessa. Kuume voi nousta ihan puolessa tunnissakin.

Miksi kyselevät nukkumisesta? Onko lapsi itkuinen tms? 

Mutta voit kertoa, että et jaksa joka päivä keskustella nukkumisesta. Mä sanoin kerran, että ei mua se syöminen kiinnosta vaan esim. mitä leikkinyt. Kertoivat aina syömisestä... mitä väliä jollain syömisellä?!

Vierailija
98/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee  nyt vähän ohi aiheen, mutta sanon silti. Monet ovat sanoneet, että jotakin on vialla, kun kokee avun negatiivisena tai loukkaavana. No, minä koin myös loukkaavana sen, että meidän perheestämme tehtiin perätön lastensuojeluilmoitus, jonka takia sitten piti tehdä kaikenlaista, käydä kaikkialla tapaamisissa, keskustelemaan nimenomaan perhetyöntekijöistä yms. 

Tuo ilmoitus todettiin perättömäksi, asiakkuutta ei aloitettu, perhetyöntekijää tmv. ei tullut, asia jätettiin siihen. Koin silti tuon loukkaavana, koska mitään hätää ei lapsella ollut. Tässä tapauksessa uskon kyllä, että on jotakin vialla, ehkä jopa aika pahasti, jos tämä ei siis ole provo, jota todellakin toivon, mutta ikävä kyllä näitä tuntuu nykyään olevan paljon ihan oikeassa elämässä.

Milllä perusteella aloittajan tapauksessa olisi yhtään enempää vikaa kuin teillä oli kun lasu tehtiin? Jokin syyhän teidän lasuun oli ja sitten ei ollutkaan syytä. Jos puhutaan perhetyöntekijoistä niin jotain on ollut. Jos mitään syytä ei oisi niin silloin soskut käy kerran kotona ja siinä kaikki.

Vierailija
99/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli provo tai ei, näitä tapauksia on oikeasti olemassa, paljon.

Vierailija
100/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsella sitten oli päällä ja mitä olisi pitänyt olla? Minkä ikäinen lapsi?

Huppari, pitkähihainen paita, legginsit. Ei kuulemma ollut päällysvaatteita eikä ulkoiluvaatteita eikä vaihtovaatteita eikä mitään. Lapsi on 3v.

Ap

Niin no olitko laittanu sille ulkovaatteita yms mukaan?

Olihan noi ulkovaatteet???? Paksu huppari ja legginsit. Nyt en tajuu? Ap

Anteeks mitä?! Itse olen kolmannen asteen (sh) opiskelija, ja eilen mulla oli collarit, huppari ja ihan kunnon syys TAKKI millä pärjää jopa pikku pakkasilla. Ja tosiaan menin noilla vaan kouluun ja olin sielä sisällä lämpimässä koko päivän. Päiväkodissa lapset leikkii ulkona, miten helvetissä sä oletat että joku 3v pärjää legginseillä ja hupparilla kylmässä kosteassa maassa kun aikuisillakin on jo takit päällä ollu pitkään??? Toivon todella että tehdään lasu kerta koet että legginssit on sopiva ulkoiluvaate noin pienelle näillä säillä! Kohtahan se saa keuhkokuumeen kun vähissä vaatteissa hilluu ulkona kun tulee syksy...

Tarhaan kuuluu pakata ulkoiluvaatteet = haalari ja tarvittaessa kurahousut, hanskat ja sadetakki. Myös päähine on tarpeen noin pienelle ja hanskat jo näillä keleillä.

Ja kuka 29v ei osaa tehdä ruokaa? Itse tein jo ala-asteella koulun jälkeen välipalan ja yläasteella tein ihan kunnon lämmintä ruokaa koko perheelle.

Toi että poliisi ja sossu yms kyttää ja "häiritsee" kuulostaa jo ihan tarpeeks pahalta, niiden kuuluu auttaa, ei häiritä. Joku on vialla jos avun kokee negatiivisena.

Hoida asiat kuntoon ja anna vaikka lapsi itse parempaan kotiin!

Tuo kohta on nyt vähän liioittelua. Eipä nyt kovin monella aikuisella takkia vielä ole ollut, ellei ihan kurja sää ole, sataa, tuulee ymv. Itse olen keski-ikäinen eikä takkia ole ollut vielä kertaakaan päällä näihin aikoihin, vaan pärjää hyvin pitkähihaisella paidalla. Samoin oma äitini pärjää samoin. Nythän on vasta syyskuun alku, niin miten mukamas ihmisillä olisi ollut takit JO PITKÄÄN PÄÄLLÄ???

Tietysti vilukissat laittaa jo takkia, hanskaa ja huvia päällensä (vaikka kesällä 25 lämpöasteessa), mutta ihan "normaalit" ihmiset eivät. Lähinnä huvittaa, kun muutamat naiset ovat kaivaneet ne paksut ja isot huivit kaapeistansa ja kääriytyneet niihin, vaikka lämpötila on n. 16-18 astetta ja aurinko paistaa. Miten ihmeessä nämä pärjää pakkasilla?

Mutta toki pienemmät lapset tarvitsevat ulkoleikkeihin kosteutta eristävät vaatteet, sen nyt kaikki ymmärtävät, paitsi ap. Mutta nuo hanskat lapsille ovat taas sinulta vähän liioittelua, ei nyt vielä. Ei ole vielä niin kylmä, että kukaan tarvitsisi hanskoja tai pipoja, vähän pitää kestää kylmääkin, karaistua.  Ei siitä nyt sentäs keuhkokuumetta saa, jos vähemmissä vaatteissa kulkee, höpsö nuori olet. Eikä tuo sh-opiskelijastatus kerro mitään tietämyksestäsi tai maalaisjärjestäsi, vaan mitä kolussa sinulle opetetaan. Joten rauhotu vähän...

Suomi on suht laaja maa ja ilmastokin sen mukainen. Täällä rannikolla on ainakin ollut takkikelit melko pitkään tuulen takia. Lauantaina oltiin Tampereella ja perhanan kylmä oli ilman sadettakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan