Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tarhassa hoitajat sano rumasti mun lapsests!!!

Vierailija
06.09.2016 |

Tuli taas helvetin paha mieli. Tällä kertaa oli muka liian vähän päällä ja vääränlaista. Eilen hain lapsen vähän myöhässä, kun olin poliisitalolla selvittään kaverin asioita. Viime viikolla olin sit muka tuonut kuumeisena tarhaan (mitä en ite ees tiennyt). Ja kokoajan kysellään kotioloista ja miten paljon laps nukkuu ym ym.

Ei oo huono äiti, vaikkei alkekirjota kaikkia yhteiskunnan normeja. Mut silti sataa paskaa niskaan kun joku hoitaja ottaa silmätikukseen.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut saa lapsia ja toiset eivät? Ap elämänhallinta ei ole ok. Jokainen voi tekstistä lukea, että ap hengaa rikollisten kanssa. Koulu on suoritettu ,miten on suoritettu. Kapinallinen  mukamas aikuinen ihminen.

Mä arvasin et kun jotain kirjotan niin heti tulee kommenttii. Tiedoks et mulla ei oo rekisterii enkä oo ikänä joutunut käymään seuloissa! Kovin moni ei voi sanoo samaa tänä päivänä! Ap

No itse asiassa voi, tämä kommenttisi kertoo kyllä aika paljon ympyröistä jossa itse liikut ja olet kasvanut ja vaikken teistä mitään tiedäkään niin minulla on kyllä vahvasti sellainen olo, että lapsesta huolta pitäminen tarkoittaa sinulle hieman eri asiaa kuin päiväkodin tädeille ja sedille ja isolle osalle yhteiskuntaa, jonka takia sinun lapsestasi saatetaan olla hippasen huolissaan...

Vierailija
102/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkaa lapsen hoitokassiin:

- sukat

- sormikkaat (toiset varalla jos toiset kastuvat).

- verkkarit

- legginsit

- pitkähihainen paita

-kurahousut

-sadetakki

- kurahanskat

-saappaat

Voit pitää tuota varustusta koko ajan kassissa, peset ja täydennät sitä mukaan jos/kun likaantuu. Illalla käyt kassin läpi ja peset vaatteet ja kuravaatteet. Aamulla ainakin kuravaatteet kuivuneet ja saat puhtaat taas hoitoon mukaan.

Pue lapselle aamulla hyvin päälle. Meidän 2 v mennyt jo pari viikkoa hoitoon seuraavalla varustuksella:

T-paita

Fleece

Tuulitakki

Legginsit

Tuulihousut

Pipo

Sormikkaat

Sukat

Lenkkarit

Laukussa ollu vielä kesähattukin mukana ja vesipullo.

:D Ei kellään oo varaa tommoseen pennun vaate määrään! Hieman niinkus jotain rajaa provoon.

Jos ei ole varaa ostaa lapselle tarpeeksi vaatteita, on syytä jättää lapsi tekemättä tai antaa vaikka adoptioon.

Ei mekään olla mitään suurituloisia (keikutaan itse asiassa köyhyysrajalla koko ajan) mutta todellakin lapsilla on tarpeeksi säänmukaisia vaatteita. Kirpparit ovat piukassa hyväkuntoisia ja halpoja vaatteita. Jos ei ole kirppareita liki niin pelkästään Facessakin on useampia lastentavarakirppiksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, päiväkotiin:

- sisävaatteet

- ulkovaatteet (eri kuin sisä, paksummat housut ja takki)

- vaihtovaatetta (mieluiten paljon)

- sadevaatteet

Kirppareilta saa halvalla, mene jo huomenna kiertämään!

Vierailija
104/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sitä lasta tarhasta pihallekkaan heitä jos vähän myöhästyt tai sattuu nyt olemaan väärän väriset legginssit. Kyllä kaverin jeesaaminen kuuluu ihmisen perusoikeuksiin ilman että siitä pitää alkaa huutaa.

Ei heitetäkään pihalle, sehän olisi heitteillejättö pk:lta, vaan jos lasta ei ilmaannu kukaan hakemaan (varsinkaan, jos perään soitetaan) niin soitetaan lastensuojeluun, joka sitten ottaa jätetyn lapsen hoiviinsa ja setvii asian huoltajan kanssa.

Meilläkin kävi lapsen isän kanssa moka taannoin, kun kumpikin oli käsittänyt toisen hakevan lapsen (asumme siis erillään, joskin melko lähekkäin) ja toki lapsesta sitten soitettiin että kukas tätä hakee. Kirmasin samantien pää kolmantena jalkana pk:lle ja pahoittelin, lupasin että ollaan tästedes tarkempia ja selkeämpiä keskenämme jotta tilanne ei toistu. Eikä ole toistunutkaan, eikä tuossakaan ollut mitään "no kyllä ne joutaa odottaa siellä"-tilannetta.

Meillä kävi kans yhen kerran niin, että miehen piti hakea lapsi, koska pääsi tuntia aiemmin töistä kuin minä. Jotenkin mies ei ollut huomannut ajan kulua, ja oli jatkanut työskentelyä yli ajan. Sille oli yritetty soittaa, mut ei ollu kuullu puhelimen ääntä, ja sit soitettiin mulle. Mä menin sit hakemaan omien töiden jälkeen, ja mies ajoi samaan aikaan pihaan. Eikä päiväkoti ollut edes vielä menossa kiinni, mutta tottakai siellä tiedettiin, mihin aikaan lapsi pitäisi hakea ja huolestuttiin, kun ei ketään tullut. Pahoittelin myös tilannetta, kun joutuivat soittelemaan, mutta eivät he mitenkään siitä yrmyllään olleet.

Vierailija
105/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sitä lasta tarhasta pihallekkaan heitä jos vähän myöhästyt tai sattuu nyt olemaan väärän väriset legginssit. Kyllä kaverin jeesaaminen kuuluu ihmisen perusoikeuksiin ilman että siitä pitää alkaa huutaa.

Ei heitetäkään pihalle, sehän olisi heitteillejättö pk:lta, vaan jos lasta ei ilmaannu kukaan hakemaan (varsinkaan, jos perään soitetaan) niin soitetaan lastensuojeluun, joka sitten ottaa jätetyn lapsen hoiviinsa ja setvii asian huoltajan kanssa.

Meilläkin kävi lapsen isän kanssa moka taannoin, kun kumpikin oli käsittänyt toisen hakevan lapsen (asumme siis erillään, joskin melko lähekkäin) ja toki lapsesta sitten soitettiin että kukas tätä hakee. Kirmasin samantien pää kolmantena jalkana pk:lle ja pahoittelin, lupasin että ollaan tästedes tarkempia ja selkeämpiä keskenämme jotta tilanne ei toistu. Eikä ole toistunutkaan, eikä tuossakaan ollut mitään "no kyllä ne joutaa odottaa siellä"-tilannetta.

Meillä kävi kans yhen kerran niin, että miehen piti hakea lapsi, koska pääsi tuntia aiemmin töistä kuin minä. Jotenkin mies ei ollut huomannut ajan kulua, ja oli jatkanut työskentelyä yli ajan. Sille oli yritetty soittaa, mut ei ollu kuullu puhelimen ääntä, ja sit soitettiin mulle. Mä menin sit hakemaan omien töiden jälkeen, ja mies ajoi samaan aikaan pihaan. Eikä päiväkoti ollut edes vielä menossa kiinni, mutta tottakai siellä tiedettiin, mihin aikaan lapsi pitäisi hakea ja huolestuttiin, kun ei ketään tullut. Pahoittelin myös tilannetta, kun joutuivat soittelemaan, mutta eivät he mitenkään siitä yrmyllään olleet.

Kuinkahan monelle äidille käy noin? Että ei huomaa kelloa eikä huomaa puhelinta? Miksi isille tuo hyväksytään. Ihan satavarmasti olisi noussut haloo, jos äiti olisi käyttäytynyt noin.

Vierailija
106/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monelle äidille käy noin? Että ei huomaa kelloa eikä huomaa puhelinta? Miksi isille tuo hyväksytään. Ihan satavarmasti olisi noussut haloo, jos äiti olisi käyttäytynyt noin.

Höpöhöpö. Taas täällä maalaillaan jotain ihme juttuja. Eiköhän asia oo ihan yhtä hyväksyttävää molemmillle. Älä etsi ongelmia sieltä, missä niitä ei edes ole.

Vierailija
107/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut saa lapsia ja toiset eivät? Ap elämänhallinta ei ole ok. Jokainen voi tekstistä lukea, että ap hengaa rikollisten kanssa. Koulu on suoritettu ,miten on suoritettu. Kapinallinen  mukamas aikuinen ihminen.

Mä arvasin et kun jotain kirjotan niin heti tulee kommenttii. Tiedoks et mulla ei oo rekisterii enkä oo ikänä joutunut käymään seuloissa! Kovin moni ei voi sanoo samaa tänä päivänä! Ap

Porvoossa ehkä lähes kaikilla on rekisteri ja ovat käyneet seuloissa. Muualla ei ole normaalia. 

Vierailija
108/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei provo, sun juttus meni vähän otsikkoa ohi. Se että kysellään puuttuvien vaatteiden perään ettei lapsi palele tai kysellään mitä teidän kotona menee, ei ole lapsesta rumasti sanomista. Mä odotin jotain oikeeta tyhmää tölväisyä, mutta käteen jäikin tällainen huono provo.

Tietty surullista on, että lapsilla on kesähelteillä lokeroissaan toppatakkia ja syksyn vilpoisilla säillä hiatonta ja legginssit. Jokku kun tuntuu unohtavan, että sen oman armaan pitäisi tarjeta pihalla pitempäänkin kuin matka kotiovelta autoon ja autosta päikkyyn.

Vierailija
109/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsella sitten oli päällä ja mitä olisi pitänyt olla? Minkä ikäinen lapsi?

Huppari, pitkähihainen paita, legginsit. Ei kuulemma ollut päällysvaatteita eikä ulkoiluvaatteita eikä vaihtovaatteita eikä mitään. Lapsi on 3v.

Ap

Niin no olitko laittanu sille ulkovaatteita yms mukaan?

Olihan noi ulkovaatteet???? Paksu huppari ja legginsit. Nyt en tajuu? Ap

Eilen oli ainakin Espoossa +5 astetta aamulla, joten pikkuisen on viileä pelkällä hupparilla vaikka alla olisi pitkähihainen. Takki olisi varmaan ollut hyvä, ainakin aamusta. Sormikkaat ja ohutpipo ei myöskään olisi ollut pahasta noin pienellä aamulla, eivät toki välttämättömät. Ulkohousut pitää olla erikseen, jotta sisätiloihin ei tule ylimääräistä hiekkaa ja kuraa. Lisäksi, jos housut vähän kastuvat ulkona on sisälle kuivat vaatteet erikseen. Eikö teillä ole tapana säilyttää vara-vaatteita tarhassa?

Nyt on aika petollinen sää, kun aamusin voi olla tosi viileää, mutta päivällä lämmintä.

Vierailija
110/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon jotenki aivan tunari vaatteasioissa kun vuodenajat vaihtuu, mutta sen sentään kai jokainen tajuaa, että syyskuussa on jo päikkyläisellä vk-kengät jalassa ja vk-haalari tai takki ja housut päällä. Kevyt pipo ja sormikkaat/lapaset on hyvä olla matkassa. Iltapäivällä saattaa taas jo lämmetä niin ettei takkia tai pipoa tarvikkaan, mutta kyllä aamulla on jo kylmä.

Aina kun tuntuu ettei tiedä mitä pukisi, niin pistää varavaatteita enemmän mukaan. Meillä on lapsella päikyssä AINA odottamassa myös kurahousut+sadetakki, kumpparit ja kurarukkaset. Eikös tuo ole jo ihan käytäntö päiväkodeissa..?

Järkeä saa käyttää. Esim. jos lapsi vaikka opettelee kuivaksi, niin tarvitaan varavaatteiksi mukaan tavallista useammat pikkarit, housuja, sukkia..

No jaa.. Taitaa kyllä olla provoilija tämä.

Vierailija
111/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen omat vaikeudet tarhan kanssa, diagnosoimaton  (sain diagnoosin vasta viime keväänä!) adhd & yksinhuoltajuus.. olin kolmekymppinen tuolloin, mutta pihalla  kuin lumiukko!

- isäni ilmoitettu varahakijaksi, tarhaan olisi kuitenkin pitänyt soittaa ja ilmoittaa että tänään hakee pappa !  eli homma ei toiminut niin, että varahakija vain marssii portista sisään ja  saa lapsen mukaan..

-  luulin että kolitsihousut menevät niin ulko kuin sisähousuinakin, tai että vielä syyskuussa voi olla lippis päässä. aloin saada paniikkikohtauksia joka aamu, kun tiesin että päällä on jotain väärää!

tai sitten urputettiin vaatteiden kunnosta, kirppiksiltä kun  lähinnä ostin

- kerran olin ottanut Sirdalunia selkäkipuun ja  kompastuin  matkalla tarhaan, oikein ämmien  nenät venyi kun koettivat haistella olenko kännissä!

- unohdin kerran palauttaa tarhakuvauslapun ja toisella kertaa taas palautin lapun,  mutten muistanut kuvauspäivää ja vein jätkän sinne    kirppikseltä löytyneessä  Spiderman-paidassa, jossa puolet hämiksestä oli kulunut pois  ja weetabixiä tukassa... itse nauroin asialle, henkilökuntaa ei naurattanut

poitsu aloitti  tarhassa kun oli 2v  &  olin ihan varma, että sieltä tehdään vielä lasu! :(  nyt on reipas 7v & arki pyörii paremmin , kun mutsilla on lääkkeet + poika itse muistaa erittäin hyvin asioita " äiti huomenna on sit se kuvaus!"

Vierailija
112/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lapsella sitten oli päällä ja mitä olisi pitänyt olla? Minkä ikäinen lapsi?

Huppari, pitkähihainen paita, legginsit. Ei kuulemma ollut päällysvaatteita eikä ulkoiluvaatteita eikä vaihtovaatteita eikä mitään. Lapsi on 3v.

Ap

Niin no olitko laittanu sille ulkovaatteita yms mukaan?

Olihan noi ulkovaatteet???? Paksu huppari ja legginsit. Nyt en tajuu? Ap

Anteeks mitä?! Itse olen kolmannen asteen (sh) opiskelija, ja eilen mulla oli collarit, huppari ja ihan kunnon syys TAKKI millä pärjää jopa pikku pakkasilla. Ja tosiaan menin noilla vaan kouluun ja olin sielä sisällä lämpimässä koko päivän. Päiväkodissa lapset leikkii ulkona, miten helvetissä sä oletat että joku 3v pärjää legginseillä ja hupparilla kylmässä kosteassa maassa kun aikuisillakin on jo takit päällä ollu pitkään??? Toivon todella että tehdään lasu kerta koet että legginssit on sopiva ulkoiluvaate noin pienelle näillä säillä! Kohtahan se saa keuhkokuumeen kun vähissä vaatteissa hilluu ulkona kun tulee syksy...

Tarhaan kuuluu pakata ulkoiluvaatteet = haalari ja tarvittaessa kurahousut, hanskat ja sadetakki. Myös päähine on tarpeen noin pienelle ja hanskat jo näillä keleillä.

Ja kuka 29v ei osaa tehdä ruokaa? Itse tein jo ala-asteella koulun jälkeen välipalan ja yläasteella tein ihan kunnon lämmintä ruokaa koko perheelle.

Toi että poliisi ja sossu yms kyttää ja "häiritsee" kuulostaa jo ihan tarpeeks pahalta, niiden kuuluu auttaa, ei häiritä. Joku on vialla jos avun kokee negatiivisena.

Hoida asiat kuntoon ja anna vaikka lapsi itse parempaan kotiin!

Tuo kohta on nyt vähän liioittelua. Eipä nyt kovin monella aikuisella takkia vielä ole ollut, ellei ihan kurja sää ole, sataa, tuulee ymv. Itse olen keski-ikäinen eikä takkia ole ollut vielä kertaakaan päällä näihin aikoihin, vaan pärjää hyvin pitkähihaisella paidalla. Samoin oma äitini pärjää samoin. Nythän on vasta syyskuun alku, niin miten mukamas ihmisillä olisi ollut takit JO PITKÄÄN PÄÄLLÄ???

Tietysti vilukissat laittaa jo takkia, hanskaa ja huvia päällensä (vaikka kesällä 25 lämpöasteessa), mutta ihan "normaalit" ihmiset eivät. Lähinnä huvittaa, kun muutamat naiset ovat kaivaneet ne paksut ja isot huivit kaapeistansa ja kääriytyneet niihin, vaikka lämpötila on n. 16-18 astetta ja aurinko paistaa. Miten ihmeessä nämä pärjää pakkasilla?

Mutta toki pienemmät lapset tarvitsevat ulkoleikkeihin kosteutta eristävät vaatteet, sen nyt kaikki ymmärtävät, paitsi ap. Mutta nuo hanskat lapsille ovat taas sinulta vähän liioittelua, ei nyt vielä. Ei ole vielä niin kylmä, että kukaan tarvitsisi hanskoja tai pipoja, vähän pitää kestää kylmääkin, karaistua.  Ei siitä nyt sentäs keuhkokuumetta saa, jos vähemmissä vaatteissa kulkee, höpsö nuori olet. Eikä tuo sh-opiskelijastatus kerro mitään tietämyksestäsi tai maalaisjärjestäsi, vaan mitä kolussa sinulle opetetaan. Joten rauhotu vähän...

Kyllä täällä itä-uudellamaalla on takkeja nähny monella jo reilusti yli kk. Vähintään ohuen tuulitakin jos ei muuta. Vaikka ei olis satanu tai tuullu hirveesti, mutta kun aika usein on ollu pilvessä ja kostea sää. Se että sinä pärjäät kylmässä hyvin ei tarkoita että kaikki muut ovat vilukissoja ja pukee turhaan. :D

Kk sitten kun koulutkin alko niin kyllä 85% oli koululaisista takit päällä, jos ei useammallakin, ja on ollu lähes joka päivä sen jälkeen.

Mua huvittaa lähinnä se että sä pidät epänormaaleina ihmisiä jotka haluaa pysyä lämpiminä. :)

Ja todellakin 3v tarvii hanskat jos lämpötila on siinä 10-15 asteen tienoilla mitä se nyt on ollut kun leikkii pihalla! Haluisitko itse puoli h tehdä kylmällä ja kostealla hiekalla hiekkakakkuja ilman minkäänlaisia käsineitä? Minä en.

Lapsen ei tarvitse "karaistua", kun on keksitty hyvät, suojaavat ja lämmittävät vaatteet. Ja kyllä äkkiä tulee se keuhkokuume jos legginsseissä ja hupparissa annetaan pienen lapsen joka päivä ulkoilla kun on märkää ja kylmää, ei tietenkään heti, mutta ap vaikuttaa siltä että ei ymmärrä että vaikka lapsi olisi kipeä niin sitä ei voi päästää legginseissä ulos...

Tietämystä ja maalaisjärkeä kyllä löytyy, haluaisitko sä siitä osan, kun tuut tänne jo valmiiksi vähä pukeisen lapsen huoltajalle kertomaan että takit on turhia kun on +15? :)

Vierailija
113/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaat ihmiset! Älkää tuomitko lapsen äitiä.

Ei olisi tänne kirjoittanut ( jos oikea tausta eikä provo) jos ei olisi odottanut tukea. Jos on tuommoinen valmius lapsen hoidolle, ei ole ihan kohdallaan. Tarvitsee oppia, mallia, tukea ja apua kotihommiin ja lapsen huoltoon.

Vaatekeräys, ruoka ym.

Miksi lastentarhan henkilökunta ei hommaa tukea ja apua vaatteettomille, pesemättömille, ruuattomien perheiden lapsille ja äideille. Moni äiti on tullut kodista, jossa mitään elämän mallia ei ole tullut mukana. Olet kuin tynnyrissä kasvanut. Se siirtyy helposti lapseen. Siksi tuki on tärkeää.

Täällä olevat äidit, auttakaa vajavaista äitiä elämän alkuun. Lapselle oma äiti on rakkain. Ei sijaisäiti.

Viekää tarhoihin ylimääräistä saippuaa ja vaatetta, jotta siellä hoitajat lakkaavat päivittelemästä resuisia ja palelevia lapsia. Ihme avuttomia koulutettuja hoitajia ovat siellä, jos vaan päivittelevät lapsen puutteellista vaatetusta jne. Tilanne tarvitsee tukitoimia, kohteen kotona.

Kaikenlaista kummitoimintaa on, missä on yksinäisten, elämänhallintaa vailla olevien yksinäisten äitien tukitoiminta? Organisaatio?

Vierailija
114/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön apu kirjoitti:

Ei olisi tänne kirjoittanut ( jos oikea tausta eikä provo) jos ei olisi odottanut tukea. Jos on tuommoinen valmius lapsen hoidolle, ei ole ihan kohdallaan. Tarvitsee oppia, mallia, tukea ja apua kotihommiin ja lapsen huoltoon.

Vaatekeräys, ruoka ym.

Miksi lastentarhan henkilökunta ei hommaa tukea ja apua vaatteettomille, pesemättömille, ruuattomien perheiden lapsille ja äideille. Moni äiti on tullut kodista, jossa mitään elämän mallia ei ole tullut mukana. Olet kuin tynnyrissä kasvanut. Se siirtyy helposti lapseen. Siksi tuki on tärkeää.

Täällä olevat äidit, auttakaa vajavaista äitiä elämän alkuun. Lapselle oma äiti on rakkain. Ei sijaisäiti.

Viekää tarhoihin ylimääräistä saippuaa ja vaatetta, jotta siellä hoitajat lakkaavat päivittelemästä resuisia ja palelevia lapsia. Ihme avuttomia koulutettuja hoitajia ovat siellä, jos vaan päivittelevät lapsen puutteellista vaatetusta jne. Tilanne tarvitsee tukitoimia, kohteen kotona.

Kaikenlaista kummitoimintaa on, missä on yksinäisten, elämänhallintaa vailla olevien yksinäisten äitien tukitoiminta? Organisaatio?

Ei se ole tarhan tätien tehtävä. Heidän pitää hoitaa lapsia eikä kaitsea äitejä. Lasun toivottavasti tekivät.

Ja tuollaisilla taidoilla ei vaan pidä lisääntyä. Piste.

Vierailija
115/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tunnen juurikin tuollaisen äidin kuin ap. Eli ei ole provo. Yritetty auttaa,mutta ei juuri toivottua edistystä tapahtunut. Oli pakko tehdä lasu. Lapsen parhaaksi,vaikka toisaalta pahalta tuntuikin.

Vierailija
116/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön apu kirjoitti:

Vaatekeräys, ruoka ym.

Ap kertoo että tilanteeseen on jo yritetty puuttua, mutta hänhän kokee sen vain kiusantekona, eikä hahmota ollenkaan, että vika ylipäätään olisi hänessä.

Ei siellä päiväkodeissa ole aikaa alkaa pestä lapsia tai opastaa lasten vanhempia.

Se on lastensuojelun asia. Perhetyöntekijä selittämään ihan aasta.

Vierailija
117/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokenut tarha(päiväkoti)tätien kommentit vain hyvästä, välillä vinkkaavat että vaihtovaatetta on lopussa ja samoin esim keväällä että kevyempi ulkovaatetus olisi jo ihan ok (kun oli vielä toppahaalari vrt välikausihaalari). Eikä haitannut yhtään vaan korjasin tilanteen seuraavaksi päiväksi.

Ja kyllä, miksi et veisi ekstravaatteina kerralla useammat, meilläkin kaapissa koko ajan ekstraa 2 sukat, 2 paitaa, legginsit ja collegehousut. Vaippoja pino. Ja ulkovaatteins kurikset, hanskaa, pipoa, kauluria, välikausihaalari vaikkei vielä tarvitsekaan, collegetakki, ja takki menee aina aamuisin päällä. Eli kyllä löytyy vaikka mitä mistä voivat sään mukaan vaatettaa lapsen. Onneksi nuo mahtuvat sinne (lapsi 2v), ja itse olen kokenut hyväksi koska nyt minun ei tarvitse ihan niin tarkkaan miettiä aina aamuisin että laitetaanko miten monta kerrosta vaatetta päälle vaan tädit tekee sen puolestani ulkoiluhetkiä varten.

Vierailija
118/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun esikoisen kanssa olin pihalla ulkovaatteissa. Etolan myyjä selitti kaiken. Siitä se lähti.

Vierailija
119/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä kysytään todella monesti miten on nukuttu ja onko syönyt aamupalalla miten hyvin (menee siis aamupalan jälkeen tarhan), ja ihan syystä että tietävät tuleeko miten pian väsy 11-12 aikaan ja sanoitettu nälkä eli onko odotettavissa kiukkua. Neiti kun syö vähän vaihtelevasti. Ja näin syksynuhaisena vielä vaihtelevammin ja luonne on kiukkuisa jos ei ole perusasiat kohdillaan joten ihan normaaleja kysymyksiä. Ei se ole äidin vika jos toinen ei vaan syö sen enempää joku aamu vaikka mitä olisi pöydässä tarjolla. Eri asia jos mitään ravitsevaa ei ole tarjolla.

Vierailija
120/152 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun esikoisen kanssa olin pihalla ulkovaatteissa. Etolan myyjä selitti kaiken. Siitä se lähti.

Tää on vilpittömästi mun lempiviesti tältä palstalta koko vuonna. Aivan ihana, kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän