Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmasairas Mari tarvitsee mökin meren rannalta, yhteiskunnan varoilla

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan hyvään aikaan tälle vaivalle oli selkeä diagnoosi: luulosairaus

Vierailija
122/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyyke ++ potilas, ei muutakun pakkohoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että leimaatte tuolla tavalla ihmisiä. Sitä paitsi keski-iässä monen elimistö alkaa prakaamaan. Silloin alkaa tulla outoja fyysisiä oireita, joista ei tiedä mitä ne on. Ja moni sairastuu vakavastikin. 

On jo ihan tutkittua tietoa, etä hajusteet on myrkkyjä ja nykyihmisen kemikaalikuorma on ihan liiallinen. 

Vierailija
124/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteria. Historiallinen tauti, jonka ilmenemismuodot ovat vaihdelleet ja joka on aiheuttanut vakavia fyysisiä oireita. Tuli vain mieleen. Ei sillä, ettenkö uskoisi homeallergian ja altistumisen olemassaoloon, mutta ehkä kyse on myös siitä, että ne laukaisevat myös hysteerisen fyysiessen prosessin. Ennen hometta oli sähköallergia jne.

https://en.wikipedia.org/wiki/Female_hysteria

Vierailija
125/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla on koko perhe homeallergikkoja. Kylässä eivät voi käydä ja työpaikallakin joutuu huomauttelemaan kolleegoille hajuista. Kuitenkin kotona on lauma erilaisia eläimiä, joiden jälkien siivoaminen on niin ja näin. Luulisi siivoamisen auttavan niihin hajuihin, mutta ei. Muiden vikahan se on kun haisevat.

Vierailija
126/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tämäntapaisen ihmisen blogia. Hänellä ei ole minkäänlaista tietoista tunne-elämää, vaan hän kanavoi kaikki tunteet kuvitelluiksi fyysisiksi oireiksi. Hän saa itsediagnosoituja “pysyviä elinvaurioita” stressistä, jota muut ihmiset hänelle tietoisesti aiheuttavat (kutsuu sitä “sabotaasiksi”). Aviomies on “sabotoinut” ja aiheuttanut “pysyviä elinvauroita” jo vuodesta 2004, mutta jostakin syystä ovat edelleen yhdessä. Lääkärit ovat tietysti täysiä hirviöitä, kun eivät näe kokeiden tuloksissa mitään ihmeellistä.

Vierailija
127/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itsekin pari homeelle allergisoitunutta, joten en vähättele asiaa. Mutta tuo että polkupyörät ikkunan takana aiheuttavat voimakkaan reaktion, kuulostaa jo joltain aivan muulta. Toivottavasti löytää apua.

Vierailija
128/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sviidusta sä ap keksit ton yhteiskunnnan tuki-jutun???

meitä home/sisäilma/kemikaaliyliherkkys-sairaita ei auta yhteiskunta yhtään mitenkään.

ja sairaus ei ole itseaiheutettu.

toisin kuin vaikka tupakoinnista johtuva keuhkosyöpä/kakkostyypin diabetes ja alkoholismista johtuvat sairaudet.

ei olla oikeutettuja edes sairauslomaan. eikä todellakaan mitään asumiskuluja makseta ja auteta etsimään sopivaa asuntoa. ei ole perusoikeus hengittää puhdasta ilmaa.

Vierailija
129/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun nää homesairaat on niin usein keski-ikäisiä, yksinäisiä naisia. En muista koskaan lukeneeni homesairaasta miehestä.

Joitain vuosia sitten oli Seurassa juttu poliisista, joka oli altistunut homeelle työpaikallaan ja oli työkyvytön. Vuosia oli ongelma rakennuksessa kestänyt, muitakin poliiseja altistunut, ja lopulta oli jouduttu laittamaan poliisilaitos käyttökieltoon. Muistaakseni purettiin sitten koko poliisilaitos.

Vierailija
130/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun nää homesairaat on niin usein keski-ikäisiä, yksinäisiä naisia. En muista koskaan lukeneeni homesairaasta miehestä. Auttaisiko jos saisi vähän...

Et sitten uutisista ole kuullut Joensuun Poliisi ja Oikeustalosta, jossa n. 90% työskentelee miehiä.

Nykyään työtilat taitavat olla parakissa, kun melko uusi talo jouduttiin purkamaan maa tasalle, kun työntekijät sairastuivat, home ongelmien vuoksi.

Monessa koulussa myös miesopet kärsivät ongelmasta.

Vierailija
131/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiäkin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun nää homesairaat on niin usein keski-ikäisiä, yksinäisiä naisia. En muista koskaan lukeneeni homesairaasta miehestä.

Joitain vuosia sitten oli Seurassa juttu poliisista, joka oli altistunut homeelle työpaikallaan ja oli työkyvytön. Vuosia oli ongelma rakennuksessa kestänyt, muitakin poliiseja altistunut, ja lopulta oli jouduttu laittamaan poliisilaitos käyttökieltoon. Muistaakseni purettiin sitten koko poliisilaitos.

Jyväskylässä sama juttu.

Vierailija
132/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että missähän kyseisellä henkilöllä on meikkiä? Tuossa 90-luvulla otetussa kuvassa? Kotialbumin kuvassa ei ainakaan yhtään, hiusväristä en osaa sanoa. Todella surullista lukea näitä dissaavia ja haukkuvia kommentteja ja alapeukutuksia, kun kyseessä on todella vaarallinen ja erittäin invalidisoiva vaiva. Ei yleinen, mutta todellakin olemassaoleva. Nykyisellä kemikaalikuormituksella kenen tahansa teistä lapsi voi olla seuraava yliherkkä. Vieläkö siinä vaiheessa naurattaa kun ei löydy kotia johon voisitte muuttaa, puhumattakaan siitä että lapsi voisi lähteä minnekään kodistaan? Juurihan näistä oli muutama viikko sitten juttua lehdessä kun joku poika oli joutunut lopettamaan eskarinkin tämän kaamean yliherkkyyden takia. Mitä lienee loppuelämänsä tuleekaan olemaan :( Samoin oli telkkarissa jokin aika sitten ohjelmaa yliherkistä ihmisistä, joista mm. yksi pienen lapsen äiti ei voinut muuta kuin olla kotona, koska oli niin allerginen/yliherkkä kaikelle. Kateellisia?

Home on todella pahasti sairastuttava ja sen aiheuttamat erittäin moninaiset sairaudet voivat tulla pitkänkin ajan kuluttua vaikkei altistusta välillä olisikaan tapahtunut. Joka paikassa on myös niin paljon eri kemikaaleja, että jokaisen testaaminen erikseen on miltei mahdotonta, kun jo yhden aiheuttama reaktio voi kestää useita päiviä.

Ja niille jotka sanovat että lentokoneella vaan Kanarialle mars, niin kuvitelkaapa tilanne että itse lähdette tuolle kuuden tunnin lennolle ja hengitys alkaa salpaantua ensimmäisten minuuttien aikana. Siinä ei paljoa helpota tieto että koneessa saattaa olla yksi sairaanhoitaja paikalla.

Vierailija
133/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu näitä kakkaleipureita riittää...

Vierailija
134/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut astman ja homeallergian entisen työpaikkani kosteusvaurioiden vuoksi. Astman hoidon aloittamisen jälkeen meni noin 8 vuotta, että olo korjaantui. Siihen tarvittiin työpaikan ja myös asunnon vaihto sekä hurja määrä muun muassa kortisonia tabletteina. Lisäksi rääkkäsin itseäni liikunnalla heti kun pystyin. Varmaan tosi viehättävä näky, kun juoksin metsässä ja kaoin liisterimäistä limaa keuhkoistani. Mutta niin sen liman sai liikkeelle. Juoksuvauhti oli tietysti olematon, mutta se ei ole olennaista.

Lisäksi vaihdoin kaikki mahdolliset pesuaineet, shampoot, deodorantit jne. hajuttomiksi ja lakkasin värjäämästä hiuksiani. Meikkiä käytän mahdollisimman vähän. Lisäksi lopetin korvisten käytön, koska tuntui, että olipa läpikorvienkorvisten materiaali mitä tahansa, niin aina kutisi. Myös luontaislääkkeet ovat välteltävien listoilla, koska ikinä ei tiedä, mitä niistä seuraa (ihottumaa, kutinaa, rakkuloita).

Nykyään oireilen rakennuksissa, joissa on sisäilmaongelmia. Mutta enää ei tarvitse vältellä esimerkiksi marketin pesuainehyllyköitä tai syksyistä sienimetsää.

Astma ei parane, mutta erilaisista yliherkkyysoireista pääsin eroon, kun keuhkot saatiin kuntoon. Ehkä onnekkaana sitten olen välttynyt monikemikaaliyliherkkydeltä,vaikka voimakkaat hajusteet ja vaikka maalin haju laukaisevatkin päänsäryn. Mutta niinhän tapahtuu ei-astmaatikoillekin.

Kanarian saarista sanoisin, että ulkona sopivissa sääolosuhteissa aivan OK. Asuinrakennukset sitten? Huonoja kokemuksia, mutta voi olla tietysti sattumaa, kun ei niin kamalan montaa vertailukohdetta ole.

Vierailija
135/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen astmaatikko ja hyvin allerginen eläimille. Minä uskon, että myös psyykkeellä on osansa allergiaoireissa. Saan eläinpölystä astmakohtauksen, myös ihmisten vaatteiden välityksellä. Esim. Koulun vanhempainillassa joudun aina vetämään henkoset lääkettä välillä, koska allergisoidun lemmikinomistajien vaatteista. Välttelen lemmikkipaikkoja, sillä pahimmillaan astmakohtaus alkaa viidessä minuutissa esim. Koirataloudessa oleskellessani. Olen allerginen myös kissoille. Tästä on poikkeus: kun vierailin erään ystäväni luona ensimmäistä kertaa, en tiennyt hänellä olevan kissaa. Oleiltuani asunnossa noin tunnin, kissa ilmestyi toisesta huoneesta ja olin aivan äimän käkenä! Yleensä oireilisin tuossa vaiheessa jo hyvin voimakkaasti. Tämä kyseinen kissa ei aiheuttanut minulle oireita myöhemminkään (tietenkään en siihen sen läheisempää tuttavuutta tehnytkään). En keksi muuta syytä oireettomuudelle kuin sen, etten osannut odottaa, koska kohtaus taas tulee, kun luulin olevani eläinvapaalla vyöhykkeellä. Onko kellään muulla vastaavia kokemuksia?

En tiedä voiko olla mahdollista, että juuri se kissa ei vaan allergisoinut? Itsellä on kissa ja useampi ihminen joka on testeissä todettu kissalle allergiseksi ei ole saanut mitään oireita. Toinen, eli mieheni vielä elää sen kissan kanssa 24/7, vaikka edellinen oma kissa aiheutti hengenahdistusta.

Sama juttu on ollut koirien kanssa. Yksi koira oli hoidossa, eikä siitä tullut allergiaoireita kenellekkään meillä sinä aikana vierailellelle koira-allergiselle. Toisen rotuinen hoitokoira sai tosi pahat oireet samoille ihmisille, ihan 5 minuutin jälkeen.

Vierailija
136/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi tätä nimenomaista tapausta, mutta aihetta sivuten muutama kommentti:

- Moni sisäilmasta sairastunut / muutoin kemikaaleille herkistyvä saa myös psyykkisiä oireita. KUITENKIN suurella, luulen että suurimmalla, osalla oireilun pohja on ihan fyysisen maailman mitattavissa oleviin partikkeleihin reagoimista.

- Olen opetusalalla. Olen altistunut sisäilmaongelmille niin opiskeluaikana kuin työelämässäkin. Olen saanut oireita, mutta en onneksi ole sairastunut pysyvästi. On työkavereita, jotka ovat olleet jossakin talossa 30 vuotta ja ovat kunnossa. Joku taas tuli taloon ja sairastui saman tien.

- Saan edelleen oireita, jos törmään taannoisen työpaikkani materiaaleihin. Naamaan nousee kirveleviä läikkiä, silmät punoittavat ja jonkin ajan kuluttua tulee vetinen tippa nenään, sellainen jota ei saa niistämällä pois. Kun en enää ole materiaalin luona, oireet loppuvat jonkin ajan kuluttua. Korvia saattaa alkaa kutittaa ja se kestää aina muutaman päivän. Nämä oireet eivät ole psykologista pohjaa; olen käsitellyt kyseisen koulun materiaaleja tietämättäni ja silti saanut oireita. Ja HUOM! Olin yksi lievimmin reagoivista sinä aikana, kun olimme kyseisissä tiloissa. Pari-kolme sairastui todella vakavasti (yksi kuoli ja kuolinsyyksi ei ole kirjattu sisäilmaa, mutta hänen perussairautensa tunnetusti pahenee sisäilmaongelmissa).

Ongelmien syyt ovat jääneet omissa tapauksissani osittain tuntemattomiksi. Opiskelupaikassa oli ainakin sädesientä. Yhdessä työpaikassa oli vanhan lattian päällä muovimatto, jonka alla liima ja vanha lattia alkoi muodostaa myrkyllistä yhdistettä. Lisäksi siellä oli valuissa puurimoja sisällä ja ne hiljalleen lahosivat sinne ja alkoivat tuottaa ongelmia.

Toisen duunipaikan osalta tehtiin erilaisia korjauksia, mm. vaihdettiin lattiapinnoite, mutta oireilu jatkui joillakin henkilöillä silti. Korjauksia tekevät siellä edelleen.

Olkaa tarkkoina lastenne terveydestä! Kunta pelaa aikaa jos voi, aikuisia siirrellään kulisseissa terveempiin tiloihin tai ei uusita määräaikaisen sopparia. Vain vanhemmat voivat puolustaa lastaan!

Vierailija
137/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa sanojen unohtelua, väsymystä ja "aivosumua". Kuumeinen olo voi selittyä vaikkapa alkavilla vaihdevuosilla tai hormonitasojen heittelyllä. 

IHan samaa olin sanomassa. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti ainakin minulla tunteen, että elämä on lopussa, ei ollut voimia mihinkään, aivosumu, jatkuva palelu/hikoilu/kasvojen punotus, rytmihäiriöt , sydämen muljahtelu, astmaoireita, ahdistusta, hiusten lähtöä, erilaisia ihottumia, yleisallergiareaktioita (menin nokkosrokolle milloin mistäkin) , pahoinvointikohtauksia, loppuaikoina tasapainohäiriöitä, silmissä pimenemistä, nievsärkyä. Turvotusta. Kun olin vuoden syönyt tyroksiinia ja oikea annos löytynyt, kaikki oireet olivat hävinneet. Paitsi turvotustaipumus jäi. Harmi vaan, kyseinen saitraus on myös ylenkatsottu ja alidiagnosoitu. Vaikka se tosiaan voi tuhota ihmisen elämän totaalisesti ja viedä työkyvyn. Kun käperryin itseeni ja oireisiini, olin varma että elämäni on loppusuoralla. MItä enemmän ihminen kuulostelee itseään, sen enemmän hän myös oireita löytää. 

Vierailija
138/138 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot ja teltat ovat täynnä palon- ja homeenestoaineita. Meren rannalla taas homeitiöitä ja mikrobikasvustoja on pilvin pimein.

Jos ihminen on artikkelin kuvatun kaltaisessa tilassa, tältä pallolta ei löydy oikeastaan muualta elinkelpoista paikkaa kuin eristetystä teräskapselista meren pohjalla.

Happi tosin ei ole täysin puhdasta - lääketieteellinenkin happi on vain 99,3% puhdasta.

Ja oireet taatusti iskevät, kun henkilö käy kusella, paskalla tai syö jotain. Koska KAIKKIALLA on hajuja, aerosoleja, kaasuja, mikrobeja jne.

Suosittelen lobotomiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi