Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmasairas Mari tarvitsee mökin meren rannalta, yhteiskunnan varoilla

Kommentit (138)

Vierailija
41/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aluksi huolestunut potilaasta, mutta jutun edetessä mietin, että kirjoitus oli turhan ärhäkkään ja ikävä kyllä liioittelevalta vaikuttavaan sävyyn kirjoitettu eli vaikutti juorulehtiuutiselta.

"Esiintyjällä on vakava sairaus, joka estää hänen keikkansa!" Vakava sairaus: nielutulehdus ja lämpöä... 

Homepotilaalla on erittäin ikäviä oireita, jotka vaikeuttavat hänen elämäänsä. Toivon, että ratkaisu löytyy.

Vierailija
42/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eli nyt viimeisillä ansiosidonnaisilla ja rahaa oli enää muutamaksi viikoksi. Nyt nukkuu autossa tai teltassa. (Autossahan sitä ei kemikaaleja olekaan, ei toki ...??!!). 

Nykyihminen on mikrobeiltaan osa "pyhää lehmää". Auto on niin kuin "naturel". Siksi auto ei aiheuta oireita vaikka muuten olisi aivan hirrrveän monikemikaaliyliherkkä.

Tämä on myös osa taudinkuvaa. Kysymys on valikoivasta monikemikaaliyliherkkyydestä. Psyyke valikoi ne asiat joihin mieli herkistyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan on ihan totisinta totta mitä tuossa jutussa kerrotaan. Lähipiirissäni on muutama homeelle ja kemikaaleille altistunut. Heitä on myös monilta tahoilta haukuttu mielisairaiksi. Ei todellakaan ole psyykkisiä oireita nuo. Tiedän jopa tapauksen, jossa hometalossa liian kauan asunut on halvaantunut homesairauksien johdosta jo alle kolmekymppisenä.

Miksi kukaan keksisi tuollaista? Oletteko oikeasti kateellisia noista oireista? Jos minulla olisi ylimääräistä auttaisin tuota naista ostamalla hänelle mökin. Kyllä jokaisella tulisi olla paikka, jossa voi elää oireettomana tavallista elämää.

Vierailija
44/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä olen nähnyt millaisen kohtauksen monikemikaaliyliherkistynyt saa ohi kulkevan ihmisen hajuvedestä: henki vinkuu, meinaa tukehtua ja iho tulee täyteen vesikelloja, ääni ei lähde ja pahimmassa tapauksessa menee aivan tajuttomaksi.

En usko että kukaan saa psyykkisesti tuollaisia oireita aikaiseksi. Koittakaa ihmiset ymmärtää se. Sairaista tuntuu jo muutenkin pahalle kun tietävät että seuraava kohtaus voi olla viimeinen. Yhteiskunta ei tue ja ihmiset sylkevät päälle.

Vierailija
45/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Duactin jatkuvan käytön  ja oloni parani huomattaasti.  Verenpaine tasaantui jne.  Onko teillä kokemuksia Duactista.

Vierailija
46/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettava tyyppi. Blondaa vetyperoksilla tukkaansa ja kitisee monikemikaaliallergiasta? Hah hah..

:D

Tota mäkin ihmettelin! Oliskohan syynä enneminkin elintavata kuin homekämpät.

Vierailija
47/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin Duactin jatkuvan käytön  ja oloni parani huomattaasti.  Verenpaine tasaantui jne.  Onko teillä kokemuksia Duactista.

Ei kai Duactia ole tarkoitettu käytettäväksi jatkuvasti? Kuivattaa limakalvot ja aiheuttaa muitakin sivuoireita. 

Vierailija
48/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HomeSweetHOME kirjoitti:

Voi että... kamalaa, että home sairastuttaa ihmisiä tuolla tavalla. Ja onhan se vaikeaa itse ymmärtää noiden oireiden vakavuutta kun ei itsellä ole vastaavaa ongelmaa. Mutta...(tämä saa varmaan miljoona alapeukkua) tuollaisia vastaavia "kuljin pyöräliikkeen ohi ja siellä sisällä lasin takana olevat pyörätkin aiheuttivat oireita" -kommentit kyllä vähän mietityttävät. Enkä väitä, että homeallergisilla olisi kaikki oireet tuulesta temmattuja mutta voisiko olla mahdollista, että kun tällainen ihminen on saanut diagnoosinsa niin alkaa tuollainen ihan suhteeton kaikelle altistuminen. Että siinä määrin sitä vikaa alkaa kertyä sinne korvien väliinkin, etttä kun tiedostaa olevansa vaikkapa jonkin maalaamon lähettyvillä niin se maalaamo alkaa tuottaa oireita jo kilometrin säteeltä koska onhan se tietty aika todennäköisen oloista...

Oletko aivan idiootti? Miksi kukaan haluaisi psyykkisesti aiheuttaa itselleen tuollaisia oireita? Altistuneita on satoja tuhansia, kaikki vain päästään vialla?

Olen nähnyt kun lähipiirin monikemikaaliyliherkistynyt saa kaupassa kehonsa täyteen vesirakkuloita pesuaine hyllyn ohittamalla.

En ole koskaan kuullut kenestäkään joka saisi ihonsa täyteen vesirakkuloita tahdon voimalla. Altistuneilla on muutenkin rankkaa, kun jokainen kohtaus voi olla viimeinen. Sitten vielä psyykkistä terveyttä epäilevät kanssaihmiset siihen. Ja vielä se ettei minkäänlaisia yhteiskunnan tukia ole saatavilla.

Vierailija
49/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu mikä hullu.

Empä jaksa asiaa edes sen enempää alkaa puimaan.

Vierailija
50/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIVOSUMUA XD

Vierailija
51/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka värjätty naama maalattu meikeillä ja sitten valittaa kemikaaliherkkyydestä,en oikein ymmärrä.

Vierailija
52/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen altistunut ja herkistynyt homeelle, ja kyllä, se tekee ihmiselle omituisia juttuja. Näkö saattaa sumentua, ajatus ei kulje, tulee tunnin-parin kohtuu korkeita kuumekohtauksia, ruokahalu katoaa, päätä särkee ja alkaa luulla olevansa luulosairas ja muuta mukavaa. Siksi olen aika varma, että kaikki artikkelissa kuvatuista oireista eivät ole tuulesta temmattuja.

Sitä en kuitenkaan tajua, että miten tämä henkilö voi nukkua autossa? Ellei se sitten ole jokin 30-40 vuotta vanha yksilö, josta on valutettu bensat, öljyt ja glykolit pois. Itselleni nimittäin jopa oma autoni (80-luvun lopun mallia) aiheuttaa etenkin talvella silmäoireita. Uudemmat autot on kyllästetty palonestoaineilla, jota saattavat herkistymättömillekin ihmisille aiheuttaa oireita ja sairastumisia. Eikä tulisi mieleenikään värjätä tukkaani tai käyttää minkäänlaista meikkiä, kun jo kynsilakat harvoin ja erityisissä tilanteissa käytettyinä aiheuttavat ongelmia.

Osa näistä kuvatuista oireista tuntuvat siis silkalta hölynpölyltä. Olen minäkin joutunut lähtemään kesken kaiken kaupasta pois, kun ollut jokin haju joka on aiheuttanut hankaluutta mutta en minä vielä koskaan yhdenkään ikkunan läpi ole saanut minkäänlaista kohtausta.

Vierailija
53/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seuraan tällä hetkellä läheistä, joka juoksee jatkuvasti kaikenlaisia spesialisteja läpi löytääkseen sairautensa, mutta kumma juttu, kukaan ei ole vielä sitä löytänyt. Hänellä on kaikenlaisia allergioita ja kipuja jotka vuosi vuodelta vaan pahentuvat ja lisääntyvät. Odotan sitä päivää, että joku lääkäreistä ehdottaisi hänelle psyykkistä hoitoa, tai itseasiassa useampikin lääkäri, jos hän itsekin alkaisi ymmärtämään tilansa. Raskas ihminen kaikin tavoin.

Vierailija
54/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen altistunut ja herkistynyt homeelle, ja kyllä, se tekee ihmiselle omituisia juttuja. Näkö saattaa sumentua, ajatus ei kulje, tulee tunnin-parin kohtuu korkeita kuumekohtauksia, ruokahalu katoaa, päätä särkee ja alkaa luulla olevansa luulosairas ja muuta mukavaa. Siksi olen aika varma, että kaikki artikkelissa kuvatuista oireista eivät ole tuulesta temmattuja.

Sitä en kuitenkaan tajua, että miten tämä henkilö voi nukkua autossa? Ellei se sitten ole jokin 30-40 vuotta vanha yksilö, josta on valutettu bensat, öljyt ja glykolit pois. Itselleni nimittäin jopa oma autoni (80-luvun lopun mallia) aiheuttaa etenkin talvella silmäoireita. Uudemmat autot on kyllästetty palonestoaineilla, jota saattavat herkistymättömillekin ihmisille aiheuttaa oireita ja sairastumisia. Eikä tulisi mieleenikään värjätä tukkaani tai käyttää minkäänlaista meikkiä, kun jo kynsilakat harvoin ja erityisissä tilanteissa käytettyinä aiheuttavat ongelmia.

Osa näistä kuvatuista oireista tuntuvat siis silkalta hölynpölyltä. Olen minäkin joutunut lähtemään kesken kaiken kaupasta pois, kun ollut jokin haju joka on aiheuttanut hankaluutta mutta en minä vielä koskaan yhdenkään ikkunan läpi ole saanut minkäänlaista kohtausta.

Samoja ajatuksia täälläkin. En haluaisi vähätellä mitään yliherkkyyksiä tms., koska tiedän itse ihmisiä, joita on syytelty luulotautisiksi kunnes syy onkin sitten lopulta löytynyt. Mutta oirekuvaukset tässä artikkelissa olivat kyllä vähintäänkin omituisia - että vakavia oireita tulee näyteikkunan läpi tai 200 metrin päässä olevasta pyykistä? Mitä ihmettä?

Kaiken lisäksi oireet itsessään ovat hyvin epämääräisiä... aivosumua, horkkaa ja päänsärkyä joka tulee puskista yhtäkkiä niin kovana että "ei voi kuin huutaa".

Mitään varsinaisia hengenvaarallisia allergiaoireita en tuossa tekstissä huomannut, joten en ymmärrä, miksi on mahdoton ajatus istua paria tuntia lentokoneessa päänsäryn kanssa, jos sitten ulkomailla olisi muuten parempi olla.

Vierailija
55/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä olen nähnyt millaisen kohtauksen monikemikaaliyliherkistynyt saa ohi kulkevan ihmisen hajuvedestä: henki vinkuu, meinaa tukehtua ja iho tulee täyteen vesikelloja, ääni ei lähde ja pahimmassa tapauksessa menee aivan tajuttomaksi.

En usko että kukaan saa psyykkisesti tuollaisia oireita aikaiseksi. Koittakaa ihmiset ymmärtää se. Sairaista tuntuu jo muutenkin pahalle kun tietävät että seuraava kohtaus voi olla viimeinen. Yhteiskunta ei tue ja ihmiset sylkevät päälle.

no selitä miten se hajuvesi menee sen ihmisen iholle? siis hengisyilmastako menee verenkiertoon? Pitää aika tujut parfyymit olla että saa allergisen reaktion.jos noin paha olisi niin eikö kannattaisi elää jossain muovikuplassa kotonaan, ja olla menemättä ulos. Ettei kuitenkin olisi diagnosoimaton astma, tai ärsytys astma siellä vaikuttamassa, tai joku muu keuhkosairaus. ONko näitä perinpohjin edes tutkittu? Kun joku aine ärsyttä keuhkoja niin ymmärrän reaktion että henki salpaa.

Vierailija
56/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no selitä miten se hajuvesi menee sen ihmisen iholle? siis hengisyilmastako menee verenkiertoon? Pitää aika tujut parfyymit olla että saa allergisen reaktion.jos noin paha olisi niin eikö kannattaisi elää jossain muovikuplassa kotonaan, ja olla menemättä ulos. Ettei kuitenkin olisi diagnosoimaton astma, tai ärsytys astma siellä vaikuttamassa, tai joku muu keuhkosairaus. ONko näitä perinpohjin edes tutkittu? Kun joku aine ärsyttä keuhkoja niin ymmärrän reaktion että henki salpaa.

En ole tuo, kenelle vastaat, mutta kyllähän esimerkiksi vakavissa kala- ja äyriäisallergioissa on melko yleistä saada oireita hengitysilmassa olevista hiukkasista. Joten jos joku on oikeasti allerginen jollekin hajusteissa yleisesti käytetylle aineelle, ei ole mitenkään outoa, että siitä saisi ilman välityksellä oireita.

Mutta nämä kemikaaliyliherkkyydet, mistä tässäkin artikkelissa puhutaan, eivät ole varsinaisia allergioita, joten sinänsä tämä vakavan allergisen reaktion saanut ihminen on vähän huono esimerkki.

Vierailija
57/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelläni on kosketusallergian oireita  joskus tullu meikeistä/voiteista, joskus tosi pahoja. Ne loppui kun jätin laittamasta käyttämääni apteekin aqualan L voidetta naamaan sen jälkeen kun olin  pessy meikit pois. Joskus se voi olla joku näin ykisnkertainen selitys. Aiemmin pesin meikit pois ja laitoin tuota voidetta ja menin nukkumaan, heräsin silmäluomet turvoksissa joka ikinen kerta. Ja naama ihan punanen laikullinen.Luulin etten enää voi ikinä käyttää mitään meikkejä.Tosi kauan meni että selvisi se syy, kun kymmeniä eri aineita ihmiset käyttää.

Vierailija
58/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen aina että miksi on niin tärkeää todistaa ettei ole ollenkaan psyykkisesti sairas? Luulisi että parantuminen olisi se ykkösasia, ei sairauden laatu.[/quote]

Tätä voisi ihmetellä monen ihmisen kohdalla, halutaan apua mutta sitten kun siihen määrätään jokin mielialalääkitys siitä kieltäydytään ja yht' äkkiä ollaan niin tsemppihenkisiä vaivojensa kanssa. Kun itse olin selkäkipuinen en olisi todellakaan kyseenalaistanut mitään lääkityksiä jos niitä olisi tarjottu, niin karmea kipu oli ja elämänlaatua heikentävä.

Vierailija
59/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen aina että miksi on niin tärkeää todistaa ettei ole ollenkaan psyykkisesti sairas? Luulisi että parantuminen olisi se ykkösasia, ei sairauden laatu.

Tätä voisi ihmetellä monen ihmisen kohdalla, halutaan apua mutta sitten kun siihen määrätään jokin mielialalääkitys siitä kieltäydytään ja yht' äkkiä ollaan niin tsemppihenkisiä vaivojensa kanssa. Kun itse olin selkäkipuinen en olisi todellakaan kyseenalaistanut mitään lääkityksiä jos niitä olisi tarjottu, niin karmea kipu oli ja elämänlaatua heikentävä.

Niin, että ssri-lääkitys ja rauhoittavat ja beetasalpaaja selkäsärkyyn?

Vierailija
60/138 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen aina että miksi on niin tärkeää todistaa ettei ole ollenkaan psyykkisesti sairas? Luulisi että parantuminen olisi se ykkösasia, ei sairauden laatu.

Niin, että ssri-lääkitys ja rauhoittavat ja beetasalpaaja selkäsärkyyn?

no kato kun iso-täti-lääkäri sanoo niin tolllo uskoo kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme