Omenavartaloiset naiset, help
Miten te muut, koko nuoruuden ja aikuisuuden sirona pysyneet tulitte toimeen sen vaihdevuosien pamauttaman hormonaalisen muutoksen aiheuttaman omenoitumisen? Voiko tästä päästä vielä siihen aikaisempaan olemukseen enää?
Mulla ei siis paino heilunut koko aikuisuuden aikana kuin plusmiinus 3 kg, sen kummemmin tekemättä mitään, ja *pum*, tuli 40 mittariin niin kaikki kertyy (suvun kirous) nyt keski- ja ylävartaloon.
En halua edes katsoa peiliin, kun en tunnista tätä tynnyrimallia itsessäni.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
On vain rullamitta 5m.
Mittaa vaikka villalangalla tai kylpytakin vyöllä.
No, oma omenavartaloisuus johtuu osittain lääkkeistä, joten voin vain syyttää huonoa tuuria, että sain taudit, joita pitää lääkitä (ei mielenterveysongelmia). Käyn kyllä salilla ja itselle tärkeämpää kuin se, miltä näytä, on se, miltä tuntuu itsestä ja sali auttaa siihen, ettei kolottele. Joten voisin sanoa, että olen sinut itseni kanssa.
Hyväksymällä tosiasiat. Ei, sinusta ei tule uudelleen kaksikymppistä, ja mitä enemmän asiaa murehdit, sitä enemmän hukkaat ihan vaan omaa aikaasi.
No miksi päästit itsesi tuollaiseen kuntoon. Vaihdevuosia ihan turhaan syytetään, kun syy on ihan itsessä ja omassa toiminnassa.
Mä oon ollut nuorenakin omenavartalo. Hyvä puoli siinä on, että vyötäröltä kilot lähtee hyvin helposti pois, vaikka niitä myös tulee helposti.
Naisen vartalo muuttuu. Paluuta takaisin nuoruuden mittoihin ei ole. Vastaan voi kyllä taistella ruokavaliolla ja liikunnalla sekä paastoamalla, mutta vartalotyyppisi ei voi muuttaa kuin kirurgisin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
hormonaalisen muutoksen
Aloit syödä kuin sika ennen teuraaksi tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut nuorenakin omenavartalo
Puhuitko siansaksaa silloin jo? Ei omenavartalo ole adjektiivi, joten älä käytä sitä kuten se olisi. Emme ole Amerikassa - vielä.
Jos olisit ikäs treenannu niin sun kroppa reagois hieman eri tavalla, etkä olis muuttunu rantapalloks
Vierailija kirjoitti:
Naisen vartalo muuttuu. Paluuta takaisin nuoruuden mittoihin ei ole. Vastaan voi kyllä taistella ruokavaliolla ja liikunnalla sekä paastoamalla, mutta vartalotyyppisi ei voi muuttaa kuin kirurgisin keinoin.
Ei se normaali itsestään huolen pitäminen ole mitään taistelua vaan pitäisi kuulua ihan normaaliin ihmisen elämään. Lörpsähtämistä ja muodottomaksi paisumista vain oikeutetaan hormonaalisilla muutoksilla. Itselleni on ainakin ihan itsestään selvää, että nuorena ja aktiivisena sai syödä eri tavalla kuin vanhempana, jolloin keho ei enää toimi samalla tavalla, kuin ennen. Se ei kuitenkaan tarkoita mitään automaattista muodottomaksi paisumista.
Mulla alkavaan omenavartaloon tepsi se, että vaihdoin osittain alaa. Siirryin pelkästä läppärin äärellä tehtävästä työstä siihen, että käyn parina päivänä viikossa siivoushommissa.
Tämän tein ennen kaikkea vähentääkseni stressiä, mutta yllättäen muutos näkyy myös vyötärön kapenemisena ja painon putoamisena. Ei toisaalta mikään ihme, koska mun aktiivinen aikani viikossa lisääntyi yli kymmenellä tunnilla.
Omenavartaloisilla on muhkeat isot daisarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se normaali itsestään huolen pitäminen ole mitään taistelua vaan pitäisi kuulua ihan normaaliin ihmisen elämään. Lörpsähtämistä ja muodottomaksi paisumista vain oikeutetaan hormonaalisilla muutoksilla. Itselleni on ainakin ihan itsestään selvää, että nuorena ja aktiivisena sai syödä eri tavalla kuin vanhempana, jolloin keho ei enää toimi samalla tavalla, kuin ennen. Se ei kuitenkaan tarkoita mitään automaattista muodottomaksi paisumista.
Kyse ei ole muodottomaksi painumisesta, vaan vartalotyypistä. Osa on omenavartaloisia ihan syntymästään, joku toinen on päärynävartaloinen ja joku toinen tiimalasi, jolle ei kerry koskaan vyötärölle mitään ylimääräistä. Geenit määrittävät vartalotyypin.
No minä kanssa muutuin esivaihdevuosista noin 40 v eteenpäin tiimalasikropasta omenakropaksi. Mä olen ihan vaan hyväksynyt tämän muutoksen, se on ihan luonnollista että kun naishormonit loppuu, rasva jakautuu eri tavalla kuin hedelmällisessä iässä. En ole siis ylipainoinen, ihan normaali painoindeksi on, mutta en mikään rasvatonkaan, ja nykyään se rasva on tisseissä ja mahassa.
Ainoa, mitä tuolle oikeastaan voisi tehdä olisi laihduttaa itsensä ihan valtavan kuivaksi, jolloin rasvaa ei ole siellä mahassakaan kuten ei muuallakaan. Se taas ei ole enää keski-iässä varsinkaan ollenkaan terveellistä edes, joten en minä ainakaan sellaiseen alkaisi. Kyllä näin viisikymppisenä saa jo tantalta näyttääkin ylpeästi.
Vierailija kirjoitti:
No minä kanssa muutuin esivaihdevuosista noin 40 v eteenpäin tiimalasikropasta omenakropaksi. Mä olen ihan vaan hyväksynyt tämän muutoksen, se on ihan luonnollista että kun naishormonit loppuu, rasva jakautuu eri tavalla kuin hedelmällisessä iässä. En ole siis ylipainoinen, ihan normaali painoindeksi on, mutta en mikään rasvatonkaan, ja nykyään se rasva on tisseissä ja mahassa.
Ainoa, mitä tuolle oikeastaan voisi tehdä olisi laihduttaa itsensä ihan valtavan kuivaksi, jolloin rasvaa ei ole siellä mahassakaan kuten ei muuallakaan. Se taas ei ole enää keski-iässä varsinkaan ollenkaan terveellistä edes, joten en minä ainakaan sellaiseen alkaisi. Kyllä näin viisikymppisenä saa jo tantalta näyttääkin ylpeästi.
Selittelyä. Moni plösähtää tuossa iässä siksi, että ei jaksa pitää huolta keskivartalon lihaskunnosta.
N43
Minkälaiset mitat sulla on?