Voi hitto, meni maku lähikauppiaaseen. Jouduin maksamaan lapsen vahingossa rikkoman marjasosepurnukan
Mutta kai se sitten on käytäntö? Siltikin tuntui vähän oudolta kun se oli puhdas vahinko
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kun yrittäjiä ei ole tarpeeksi?! Jos jokainen lapsi käydessään rikkoisi purkin, niin tulisi aika suuri määrä maksettavaksi. Tuollaiset menevät yrittäjän omasta pussista. Mitä luulet; onko järkevämpää, että jokainen lapsestaan vastuussa oleva maksaa lapsen aiheuttamat vahingot, vai pitääkö kauppiaan maksaa kenties monta rikkoontunutta myytävää tuotetta omasta pussistaan? Jonkunhan kuitenkin on maksettava
Kauppiaan on järkevää olla ottamatta maksua tuollaisista pikkuvahingoista, koska se on hyväksi asiakasuskollisuudelle.
Eikä ole. Koska fakta on se että kyseinen "perhe" tulee tekemään saman 100 kertaa uudestaan. Kalliiksi tulee.
Vanha totuus on että jos hajotat niin ostat sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööh?!?!?! Kenen olisi pitänyt maksaa sinun lapsesi tuhot? Vahinko tai ei, korvattava on.
Mene sinäkin ahne paska porvari vittuun täältä!!
Mene sinä helvettiin täältä sosiaalipummi terroristi.
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on ketjuja, jotka korvaavat tuotteen asiakkaalle, vaikkei sitä heiltä olisi ostettukaan. On meinaan aika edullista markkinointia, kun haetaan maksimaalista asiakastyytyväisyyttä.
Suomeen pitää tulla sama käytäntö! Päättäjät muutoinkin haluaa viedä suomen amerikan tyyliin eli huonontaa meidän asioita niin haluan suomeen sit noi amerikan "hyvät puolet" ja saman tyylin oikeuteen josa voi tapella pikku asioista ja parhaimmillaan saa miljoonakorvaukset
Kerran pudotin vahingossa ison kokis pullon kaupan lattialle (irtosi siitä kahden pullon pahvipidikkeestä vai mikä lie), rikkihän se pullo osittain meni ja kokista suihkusi aika pitkälle. Naama punaisena siinä pyytelin anteeksi ja kaverit nauroivat. Myyjäkin vain naureskeli ja totesi että ne pahvipidikkeet on aika hempuloita, ja alkoi itse luuttuamaan. Ei tarvinnut maksaa sitä pulloa.
Siis jos joku joskus pääsee pälkähästä niin ei se tarkoita että kaikkien pitää.
Miksi sun lapsella ylipäätään oli lasinen sosepurkki kädessä? Mä en tajua näitä juttuja ollenkaan ettei lapsien perään osata katsoa ja sitten kitistään kun niiden aiheuttamat vahingot pitää korvata. Mulla itsellä on neljä lasta, eivät ole onnistuneet hajottamaan muiden omaa vaikka eivät rauhallisinta sorttia olekaan.
Vai menee kauppojen hävikkiin:/ Taitaa olla kauppojen hävikki nykyään melko suuri kun aikusiet suomalaiset varastavat ja lapset rikkovat, ei kaupoilla ole mitään sellaista vakuutusta joka korvaa kaiken mitä ei ole myyty vaan kauppias joutuu joskus jopa maksamaan omasta pussistaan eikä mikään mikä sinne kauppaan on tullut myytäväksi ole ilmainen kauppiaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on ketjuja, jotka korvaavat tuotteen asiakkaalle, vaikkei sitä heiltä olisi ostettukaan. On meinaan aika edullista markkinointia, kun haetaan maksimaalista asiakastyytyväisyyttä.
Suomeen pitää tulla sama käytäntö! Päättäjät muutoinkin haluaa viedä suomen amerikan tyyliin eli huonontaa meidän asioita niin haluan suomeen sit noi amerikan "hyvät puolet" ja saman tyylin oikeuteen josa voi tapella pikku asioista ja parhaimmillaan saa miljoonakorvaukset
Täällä Amerikassa tämä menisi kyllä niin että asiakas voi jopa joutua vankilaan varastamisesta sillä täällä tavaran rikkoutuminen kaupassa on varkaus jos ei asiakas heti maksa "ostostaan". Ei täällä mitään tuollaista asiakastyytyväistakuuta ole. Ei tässä ole kuin pari viikkoa kun olin yhdessä 24h kaupassa ja aikuinen henkilö rikkoi lasisen juomapullon (huumeissa tai päissään oli tai muuten vaan outo, en ole asiantuntija) Niin poliisi tuli ihan muutamassa minuutissa paikalle ja pidätti varkaudesta kun tyyppi sanoi ettei maksa, eikä tarvinnut kuin kerta sanoa ja sitten lähtivät. raudat ranteissa. On meinaan sellaista touhua täällä jos teet jotakin "laitonta" että kyllä siellä Suomessa ollaan ihan herran kukkarossa.
Kauhea poru jostain euron purnukasta. Valitettavasti sinä olet vastuussa lapsesi tekemisistä, tuliko se sinulle yllätyksenä, ap?
Suomessa kaupoilla on vakuutukset, siksi ei tarvitse korvata. Ihan sama juttu kuin jos kolhitte jonkun autoa. Ette te sitä omasta pussista maksa, vaan vakuutuksestanne. Suomessa nyt vaan on ymmärretty, että vahinkoja sattuu.
En mä enää menisi kaupaan, jossa vanhingosta joutuu maksamaan. Kyllähän tuotteita on joskus esillä sillä tavalla, että vahingossa voi jonkun kipon tipauttaa lattialle. Kun yrittävät laittaa tuotteensa niin tyrkylle, että asiakkaat varmasti näkevät niin siinäkin on se haittapuoli, että voi laukulla tai käsivarrella vahingossa tönäistä jotakin lattialle. Minusta se ei ole asiakkaan vika.
Ja kuten sanottu jo aikaisemmin, kaupoilla on vakuutus tuollaisia tapauksia varten. Jos ei ole niin sellaisessa kaupassa ei kannata sitten asioidakaan.
Juu, vakuutukset on. Ja miettikääs, miten vakuutusmaksujen käy, kun jatkuvasti tulee korvaushakemuksia. Maksuja korotetaan ja mihinkäs ne kulut menee.... tuotteiden hintoihin.
Juu, älkää kuvitelko, että "ei tarvii maksaa". Te rikkojat (ja me kaikki) joudumme maksamaan teidän
perseilynne.
Trine kirjoitti:
Juu, vakuutukset on. Ja miettikääs, miten vakuutusmaksujen käy, kun jatkuvasti tulee korvaushakemuksia. Maksuja korotetaan ja mihinkäs ne kulut menee.... tuotteiden hintoihin.
Juu, älkää kuvitelko, että "ei tarvii maksaa". Te rikkojat (ja me kaikki) joudumme maksamaan teidän
perseilynne.
Meinaat, että kauppa saa vapaasti veloittaa tuoteen kahdesti? Ilmoittaa vakuutukseen ja sitten vielä pyytää hinnan asiakkaalta.
Ei ihan ihme, jos kauppiaita pidetään vähän ahneina.
Vierailija kirjoitti:
Trine kirjoitti:
perseilynne.
Meinaat, että kauppa saa vapaasti veloittaa tuoteen kahdesti? Ilmoittaa vakuutukseen ja sitten vielä pyytää hinnan asiakkaalta.
Ei ihan ihme, jos kauppiaita pidetään vähän ahneina.
Yrityksen hoitaminen tarkoittaa suurta määrtä työtä ja pitkiä päiviä.
En ole yrittäjä, mutta arvostan muita ihmisiä työllistäviä henkilöitä. Toivottavasti sinäkin.
vinkkinvaa kirjoitti:
tottakai joutuu. jokainen joka kauppaan astuu on vastuussa jos koskaa kauppiaan omistamiin tuotteisiin. mietippäs nyt jos jokainen hajoittaisi marja purnukan ja mitä vain nii olisiko kauppias vaan joo ei tarvi maksaa kaikki tuis ja hajottelis tavaroita vahingossa /tahallaan. tottakai joutuu maksamaan oli se sitten sitä tai lapsesi vahinko tai ei. hyvä ettei 1000 e tv tä sentään hajoittanut koska olisit maksu velvollinen hajottamistasi tuotteista..jota hajotat kaupan sisällä.
vinkkinä vaan
Kuka on Marja Purnukka? Miten se liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kaupoilla on vakuutukset, siksi ei tarvitse korvata. Ihan sama juttu kuin jos kolhitte jonkun autoa. Ette te sitä omasta pussista maksa, vaan vakuutuksestanne. Suomessa nyt vaan on ymmärretty, että vahinkoja sattuu.
Polkupyöräilijöillä ei useinkaan ole mitään vakuutuksia, liikennevakuutustahan ei laki vaadi. Autoilija saattaa joutua maksamaan omasta pussistaan autonsa vauriot, vaikka syyllinen olisi pyöräilijä.
Kyllä mä koen itsestäänselvyytenä sen, että rikottu tuote tarjoudutaan maksamaan, ja on sitten kauppiaan asia, jos kieltäytyy ottamasta maksua vastaan.
Meidän silloin puolitoistavuotias nakersi kahvipaketin auki, ja toki sen sitten ostin kun kahvi muutenkin oli ostoslistalla. Yhden kerran pääsi irtokarkihyllylle kun silmä vältti ja otti vihreän kuulan käteen, joten eikun punnitsemaan ja kassalle.
Olisin voinut kummallakin kerralla jättää rikkinäisen ja lääpityn tuotteen kauppaan, mutta omatunto ei sallinut sitä :D
Vierailija kirjoitti:
Mutta kai se sitten on käytäntö? Siltikin tuntui vähän oudolta kun se oli puhdas vahinko
Mä nyt lankeen vastaamaan tähän provoon, mutta olkoon. Tietenkin jokaisen on maksettava rikkomanta tuotteet tai tavarat, oli se sitten aikuinen tai aikuisen vastuulla oleva lapsi.
Meinaan että tolla periaatteella voisin sanoa, hups, oma muksu kolhaisi vahingossa sun autoa, mut sehän oli vahinko.. joten eihän siitä vahingosta pidä joutua maksamaan. kun se oli vahinko.
Ymmärrätkö mitä ajan takaa? Joku joutuu aina maksamaan sen vahingonkin, ei ole olemassa ilmaisia vahinkoja.
Mä pudotin kerran lasisen pestopurkin, kun olin jo maksanut ja pakkasin ostoksia kassiin. Kassa kysyi, että haluanko hakea uuden. Hain, enkä maksanut. Näin se kuuluu hoitaa. Ei voi olla kauppiiaan elämä yhdestä purnukasta kiinni. Joutuuhan vanhaksi menevät tuotteetkin postamaan ilman, että niistä kukaan mitään maksaa. Eli kyllä, lähikauppiaasi oli typerä.
Kauhee myyjä! Varmasti laitto ne rahat omaan tasuun.. Ei meidän kaupassa ole tapana tehdä noin jos asiakas hajottaa jotain vahingossa
Tottakai yrittäjältä olisi fiksuin teko ottaa hävikki omaan takkiin, mutta mikä hitto tuo teidän asenne on että voitte rikkoa muiden omaisuutta ja itsestäänselvänä pidetään ettei joudu itse korvaamaan? Kasvatatte varmaan hienoja lapsia. Esimerkki miten tilanne olisi hoidettu hienosti:
-"anteeksi, lapseni rikkoi vahingossa purkin, olisiko teillä rättiä millä siivota?"
-"minä siivoan ei huolta, näitä sattuu"
-"maksan toki tuotteen kun se takiani menee hävikkiin"
-"ei missään nimessä"
Kaikki olisivat tyytyväisiä ja voittaisivat.
Minä olen kaupassa töissä, eikä meillä kyllä ole tapana pyytää asiakkaita maksamaan, jos vahingossa itse/lapsi jotain rikkoo.
Tietty on kohteliasta pahoitella ja vaikka tarjoutua mahdollisesti maksamaan - eniten vtuttaa ne ylimieliset vanhemmat huonostikäyttäytyvine kakaroineen, jotka vain tokaisevat, että mun lapsi sitten rikkoin ton ja ton, mee siivoomaan. Argh, sellasille tekis aina mieli iskeä moppi kouraan ja pyytää korvaamaan