Voi hitto, meni maku lähikauppiaaseen. Jouduin maksamaan lapsen vahingossa rikkoman marjasosepurnukan
Mutta kai se sitten on käytäntö? Siltikin tuntui vähän oudolta kun se oli puhdas vahinko
Kommentit (443)
Mikä vakuutus korvaisi tuossa tapauksessa???
Kauppiaat jotka kohtelevat asiakkaita kuin saastaa ansaitsevat oikeasti asiakaskadon. Turha siitä on naama rutussa valittaa. Varsinkaan niille asiakkaille jotka vielä siellä kaupassa käyvät.
Onneksi moni kauppa ja kahvila on ymmärtänyt parantaa asiakaspalvelua, saavat sillä tavoin lisää maksavia asiakkaita.
Tämä ap:n lähikauppa tulee menettämään moninkertaisesti sen sosepurkin hinnan jonka maksatti asiakkaalla.
Kerran olen asioinut kaupassa jossa lapset eivät saaneet koskea mihinkään. Olin aikonut ostaa sieltä vaatteita lapsille, mutta ostohalukkuus loppui siihen kun myyjä tuli kiukkuisena järjestämään pikkuautoja joita lapsi yritti katsella. Ei heitellyt niitä autoja vaan laittoi takaisin oikealle hyllylle, mutta eri tavalla kuin visiualisti oli suunnitellut. Sommittelu meni sekaisin ja myyjä poltti päreensä 😰 Ei tulisi mieleenkään käydä siinä kaupassa toista kertaa.
Utelias kauppias kirjoitti:
Mikä vakuutus korvaisi tuossa tapauksessa???
Kyllä sen kuule ihan verottaja korvaa, hävikin saa verovähennyksiin.
Paljonkos kuule verottaja korvaa jos €100 menee hävikkiin? Luulet tietenkin että €100 mutta kun ei niin ei.
Jatkossa ap voi jättää vahinkonsa kotia ennen kuin on opettanut sille
miten kaupassa tulee käyttäytyä. Näin ei tule vahinkoja niin helposti :D
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaat jotka kohtelevat asiakkaita kuin saastaa ansaitsevat oikeasti asiakaskadon. Turha siitä on naama rutussa valittaa. Varsinkaan niille asiakkaille jotka vielä siellä kaupassa käyvät.
Onneksi moni kauppa ja kahvila on ymmärtänyt parantaa asiakaspalvelua, saavat sillä tavoin lisää maksavia asiakkaita.
Tämä ap:n lähikauppa tulee menettämään moninkertaisesti sen sosepurkin hinnan jonka maksatti asiakkaalla.
Kerran olen asioinut kaupassa jossa lapset eivät saaneet koskea mihinkään. Olin aikonut ostaa sieltä vaatteita lapsille, mutta ostohalukkuus loppui siihen kun myyjä tuli kiukkuisena järjestämään pikkuautoja joita lapsi yritti katsella. Ei heitellyt niitä autoja vaan laittoi takaisin oikealle hyllylle, mutta eri tavalla kuin visiualisti oli suunnitellut. Sommittelu meni sekaisin ja myyjä poltti päreensä 😰 Ei tulisi mieleenkään käydä siinä kaupassa toista kertaa.[/quote]
Nämä tummennetut kohdat on ihan puppua. Ei kauppa menetä asiakkaita jos joku joutui maksamaan sosepurkin. Ei se ketään kiinnosta, paitsi ehkä niitä jotka meinaavat mennä rikkomaan purkkeja kauppoihin. Jotkut ihmiset ovat valmiita korvaamaan rikkomansa tavarat.
No kyllä todellakin maksaisin jos lapsi jotain rikkoisi. teroitan myös lapselle ettei kohella kaupassa, koska jos jotain rikkoo, sen myös joutuu maksamaan, ellei myyjä toisin päätä. Ihan sama onko tuote kallis vai halpa.
Aika halpoja sidukoita jos ne jäi ostamatta parin euron purkin takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin joutunut maksamaan niin olisin jättänyt kaikki muut ostokset kaupan hihnalle ja maksanut vain sen purkin.
Minä kyllä niin mieleni pahoitin!
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen asioinut kaupassa jossa lapset eivät saaneet koskea mihinkään. Olin aikonut ostaa sieltä vaatteita lapsille, mutta ostohalukkuus loppui siihen kun myyjä tuli kiukkuisena järjestämään pikkuautoja joita lapsi yritti katsella. Ei heitellyt niitä autoja vaan laittoi takaisin oikealle hyllylle, mutta eri tavalla kuin visiualisti oli suunnitellut. Sommittelu meni sekaisin ja myyjä poltti päreensä 😰 Ei tulisi mieleenkään käydä siinä kaupassa toista kertaa.
Meniköhän se ihan noin, ettei vain ollut pakkausten availuakin!
Ajattele asiaa omalta kohdaltasi, olisit kauppias. Vakuutuksissa on oma vastuu , olet vastuussa lapsesi vahingoista jos et huolehdi lapsesi tekemisista.
Lapsi naarmutti kivellä auton kylkia , asia meni sovitteluu, ei ongelmia vanhemmat maksoivat maalaamon laskun , e tiedä saivatko kotivakuutuksen vastuuosiosta. Lasku 1540
Toinen mahdollisuus lapsen piikkiin korvausvelvollisuus ja ulosmittaus ensommaisexta kesatyopalkasta plus kokot.
Mä oon opettanut lapsille ettei kaupassa kosketa mihinkään koska siellä olevat asiat ovat toisen omaisuutta. Jos silti hajottaisi vahingossa jotain niin tottakai tarjoutuisin maksamaan.
Ohis mutta just eilen läheisessä lidlissä näi kun pieni poika otti käteensä tikkarin, nuolaisi sitä ja laittoi takaisin hyllyyn. Tikkarissa oli siis paperi päällä mutta silti ällöttävää. Vanhempansa eivät vissiin edes huomanneet tai ainakaan eivät sanoneet mitään enk jotenkin kehdannut itsekään sitten sanoa vaikka olisi pitänyt. Lapsia pitää vahtia kaupassa, siellä on toisen omaisuutta.
Se, että jonkun ei ole tarvinnut korvata..ei ole mikään yleinen käytöntö. Se mitä rikotaan ja hajotetaan kyllä pitää maksaa. Sille tiedoksi, joka uhosi, että vaihtaa kauppaa...sinä maksat se tuotteen korotetuissa hinnoissa. Joten jää toki sinne asiakkaaksi...
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun pikkupiltti saanut järjestää hyllyä uusiksi? Vaikka niin nätisti siirsi hintatiedotkin uusiin paikkoihin. Jo on pikkumainen myyjä.
Minun 2v. lapselta putosi kerran jugurttipurkki kaupassa. Toruin lastani ja kassalla tarjouduin maksamaan hajonneen tuotteen. Kassa ei ottanut purkista hintaa mutta alkoi torumaan lastani. Enpä ole siinä kaupassa enää käynyt.
Lähikaupalla on pieni liikevaihto ja tuollaiset tuntuvat tuloksessa. Käytä supermarketteja, niin saat kunnon palvelua. Heillä on varaa jättää nipottamatta.
Yllättävän usein vanhemmat antavat lastensa kähmiä tavaroita kaupassa. Milloin mitäkin menee rikki tai lapset raahaa tavaraa mukanaan ja sitten niitä jätetään ympäri kauppaa.
Vahtimaan hyvänen aika niitä kersojanne niin vältytte noloilta tilanteilta. Te ja teidän lapsenne ette ole universumin keskipisteitä.
Joku aika sitten näin perheen jossa useampi lapsi, yhdellä lapsella oli neula kädessään ja niinhän hän pisteli lihapakkauksiin reikiä.. Vahinko oli varmaan tämäkin, tiedä oliko lapsi vahinko vai hänen tekemisensä?
Entäs sitten lapset jotka jätetään leikkikaluosastolle "leikkimään" ruokaostosten teon ajaksi? Voisiko siitä tehdä vaikka Lasun?
Pieni poika irtokarkkihyllyllä isänsä kanssa, maistaa karkkeja ja jos ei pidä niin pistää takaisin?
Miksi ihmiset eivät välitä/pidä huolta lapsistaan, miksi kaupassa saa olla kuin pellossa?
Itse olen opettanut omilleni että kaupassa toimitaan kuten pitääkin, jos jotain menee rikki se korvataan olipa kuinka vahinko tahansa. Koskaan ei ole mitään mennyt rikki eikä hajonnut vaikka tavaroita on katseltu ja jopa niihin on koskettu.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon opettanut lapsille ettei kaupassa kosketa mihinkään koska siellä olevat asiat ovat toisen omaisuutta. Jos silti hajottaisi vahingossa jotain niin tottakai tarjoutuisin maksamaan.
Ohis mutta just eilen läheisessä lidlissä näi kun pieni poika otti käteensä tikkarin, nuolaisi sitä ja laittoi takaisin hyllyyn. Tikkarissa oli siis paperi päällä mutta silti ällöttävää. Vanhempansa eivät vissiin edes huomanneet tai ainakaan eivät sanoneet mitään enk jotenkin kehdannut itsekään sitten sanoa vaikka olisi pitänyt. Lapsia pitää vahtia kaupassa, siellä on toisen omaisuutta.
no joo sinähän oikein kaikinpuolin kunnollinen äiti-ihminen oot.. s**tana mitalin sulle voisi antaa
Nuo vanhemmat voisivat kasvattaa lapsensa jotta ne osaisivat käyttäytyä kaupoissa, ravintoloissa, pankeissa, posteissa. Lapsilla ei ole mitään syytä räpeltää kaupassa purkkeja ja purnukoita. Joten ihan aiheesta oli korvattava.
Mun mielestä vielä olisit voinut siivotakin jäljet.