Muiden mielestä olen kiva, yhden mielestä täys paska.. mistä voi johtua?
Ystävä- ja kaveripiirissä ihmiset kuvailevat mua yleensä niin, että olen empaattinen, jääräpäinen, tempperamenttinen, ystävällinen ja kiltti.
Paitsi yksi ihminen. Hän kuvailee minua poikkeuksetta sanoin ilkeä, itsekeskeinen, itseään täynnä, itsekäs, inhottava jne.
Miten voi olla, että yhden mielestä olen älyttömän empaattinen ja toisen mielestä niin itsekeskeinen kuin ihminen voi koskaan olla? Mielestäni kohtelen näitä ihmisiä ihan samalla tavalla. Muiden mielestä olen ystävällinen, yhden mielestä en ikinä tee mitään muiden hyväksi jne.
Olenkohan suututtanut tän ihmisen jotenkin?! Joku syyhän sille tarvii olla, että pitää mua ihan veemäisenä ämmänä. Ymmärrän kyllä, ettei kaikki pidä kaikista, mutta en tajua miten tän yhden kaverin mielikuva musta eroaa niin täysin muiden mielikuvasta (ja siis ollaan samassa kaveriporukassa, eli ei ole mitään sellaista että tunnettais eri piireissä joissa mulla olis erilainen rooli tms).
Ja siis en väitä että tää on ainoa ihminen joka ei musta pidä ;) mutta siis tässä meidän kaveriporukassa se, jolla on täysin erilainen kuva musta kuin muilla. Eikä siis pelkästään tälläisessä ilkeys-itsekkyys mielessä, vaan esim tän yhden mielestä seuraan muita aivottomana, kun taas muiden mielestä kuljen omia polkujani jne, toisten mielestä olen ujo ja tän yhden mielestä koko ajan tuon itseäni esille.
Kai tästäkin joku vetää herneet nenään :D
Mun paras kaverini kouluajoilta on yksi maailman ihanimmista ihmisistä, avoin, vallaton, kaikki ihastuvat aina hänen persoonaansa, minne meneekin (kade!). Sitten on tämä yksi nainen, joka on vaan aina ollut ystävälleni kateellinen, panettelee selän takana, lähentelee ystäväni poikaystäviä (!), matkii (!) jne. Mielistelee edessäpäin.
No, miksi sitten olemme tällaisen tollon kanssa samoissa porukoissa? Kyseessä on suuri kaveripiiri, joka tuntee toisensa lukioajoilta, ja jossa on useita eri kaveriryhmittymiä. Tavataan säännöllisen epäsäännöllisesti illanistujaisissa, keilaamassa jne. Ystäväni pitää tuolloin kohteliasta hajurakoa kyseiseen henkilöön, mutta porukassa hän silti on.
Ei tuollaiselle ihmiselle oikein mitään voi, meidän ryhmäkakkiaisella on selvästi vaan erittäin tarkkaanrajattu itsetunto-ongelma, jota eivät edes kuluneet vuodet ole parantaneet. :/