Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muiden mielestä olen kiva, yhden mielestä täys paska.. mistä voi johtua?

Vierailija
04.03.2006 |

Ystävä- ja kaveripiirissä ihmiset kuvailevat mua yleensä niin, että olen empaattinen, jääräpäinen, tempperamenttinen, ystävällinen ja kiltti.

Paitsi yksi ihminen. Hän kuvailee minua poikkeuksetta sanoin ilkeä, itsekeskeinen, itseään täynnä, itsekäs, inhottava jne.

Miten voi olla, että yhden mielestä olen älyttömän empaattinen ja toisen mielestä niin itsekeskeinen kuin ihminen voi koskaan olla? Mielestäni kohtelen näitä ihmisiä ihan samalla tavalla. Muiden mielestä olen ystävällinen, yhden mielestä en ikinä tee mitään muiden hyväksi jne.

Olenkohan suututtanut tän ihmisen jotenkin?! Joku syyhän sille tarvii olla, että pitää mua ihan veemäisenä ämmänä. Ymmärrän kyllä, ettei kaikki pidä kaikista, mutta en tajua miten tän yhden kaverin mielikuva musta eroaa niin täysin muiden mielikuvasta (ja siis ollaan samassa kaveriporukassa, eli ei ole mitään sellaista että tunnettais eri piireissä joissa mulla olis erilainen rooli tms).

Ja siis en väitä että tää on ainoa ihminen joka ei musta pidä ;) mutta siis tässä meidän kaveriporukassa se, jolla on täysin erilainen kuva musta kuin muilla. Eikä siis pelkästään tälläisessä ilkeys-itsekkyys mielessä, vaan esim tän yhden mielestä seuraan muita aivottomana, kun taas muiden mielestä kuljen omia polkujani jne, toisten mielestä olen ujo ja tän yhden mielestä koko ajan tuon itseäni esille.

Kai tästäkin joku vetää herneet nenään :D

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siis ole ainoita kavereitani :)

Niin, voihan olla että olen täys vittupää kaikkien muidenkin mielestä, mutta vain tämä yksi ihminen on rehellinen ja kertoo sen myös minulle :)

ap

Vierailija
2/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me ollaan ihan järkeviä, työssäkäyviä aikuisia ihmisiä. Niin, paitsi tää yksi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin voi joskus käydä.

Vierailija
4/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olimme tekemässä työkeikkaa pohjoisessa. Hän päätti inhota minua jo ennen kuin olimme nähneet kertaakaan!

Ennen kuin hän tuli paikalle, olin siivonnut hänelle oman komeron valmiiksi, jonne hän saa tavarat. Kun hän tuli, hän sanoi ettei tarvitse mitään kaappia, koska hänellä on vain matkalaukullinen kampetta.

Hänellä oli paikan päällä tosi hyvä ystävä, joka piti hänelle seuraa koko ensimmäisen illan. Minä lähdin baariin. Se oli virhe. Olin kuulemma juuri niin ylimielinen kuin hän oli ajatellutkin. Myöskin hän sanoi, että en edes ollut hänen tavaroilleen jättänyt yhtään tilaa, vaan olin varannut kaikki vaatehyllyt.

Hänellä oli tosi vähän rahaa mukana, joten sanoin hänelle, että hän voi kyllä syödä mun eväitä jääkaapista jos haluaa. En muista söikö. Rahaa hän lainasi ainakin (maksoi toki takaisin).

Emme paljon nähneet, koska hän oli aivan eri aikoihin töissä kuin minä. Silti koko vuoronsa ajan hän keskittyi haukkumaan kaikille vastaantulijoille, millainen kusipää minä olen. Kukaan ei jaksanut kuunnella häntä kovin paljoa, joka johti mm. siihen, että esimieskin " unohti" kertoa hänelle, että palkkaa saadakseen pitää lähettää palkkakonttorille tuntikortti.

Useimmat kertoivat minulle aina, mitä hän oli sanonut minusta. Useimmat kertoivat myös sanoneensa hänelle, että pidä se turpasi vaan kiinni, hanki oma elämä, ketään ei kiinnosta. Esimies tuli kysymään, kestänkö vielä tämän tampion kanssa, vai pitäisikö hänet lennättää jonnekin muualle.

Yritin olla tälle tytölle niin ystävällinen kuin noissa tilanteissa suinkin oli mahdollista. Hän mm. ajoi kolarin (lainatun auton ulosottoon) ja pidin häntä sylissä ja yritin lohduttaa. Siitä irtauduttuaan hän meni ulisemaan, että olin ihan karsea asshole enkä ymmärrä häntä ollenkaan.

Sinä lyhyenä aikana, mitä vietimme tuossa ylipienessä kämpässä, kävi siellä muutaman päivän asumassa myös eräs kaverini ja sitten yksi satunnainen työntekijä. Molemmille tämä onneton haukkui, että olen ihan hirveä.

Kerran lähdimme rinteeseen yhdessä. Tämä kämppikseni oli huonokuntoinen ja isokokoinen. Hän arvosteli koko menomatkan sitä, että hän ei ymmärrä tuollaisia tekstiiliurheilijoita kuin minä, että hän ainakin voi lasketella myös ihan verkkareissa. Mulla oli silloin vuokrasukset ja -monot, mutta ihan tavallinen skimba-asu eli toppahousut ja -takki, hanskat, pipo ja lämmintä alle.

Rinteessä oli tosi raskas nuoskakeli. Tämä " pikkuinen" kaatuili koko ajan ja verkkarit olivat ihan märät parin ensimmäisen kaatumisen jälkeen. Enpä minäkään silloin ollut mikään ässä (enkä vieläkään), mutta kun oli oikeat kamppeet päällä, en kastunut, vaikka taisin minäkin kaatua ainakin kerran (oli kyllä tosi hankala sää minun taidoille). Kaikkien olisi pitänyt kerääntyä hänen ympärilleen säälimään häntä (meitä oli noin 10), eikä kukaan olisi saanut lähteä laskemaan rinnettä alas ennen kuin hän uskaltaa. Siinä kohtaa en jaksanut odottaa, vaan lähdin laskettelemaan ihan itsekseni.

Lainasin hänelle myös joitakin kertoja autoa, mutta senkin jälkeen hän haukkui minut. " Minä en arvosta häntä ollenkaan" , oli tyypillisin kommentti.

Onneksi tuo aika meni aika äkkiä. Koskaan ei häntä taidettu enää ottaa kyseiseen paikkaan töihin, minä sen sijaan olin vielä useita kertoja (kunnes kyllästyin). Välit ovat hyvät työpaikkaan ja sen sesongin työntekijöihin - kaikkiin muihin, paitsi tuohon.

Joskus myöhemmin tapasimme kaupassa, ihan vahingossa törmäsimme. Katsoin häntä silloin todella pitkään, enkä taatusti tervehtinyt. Ajattelin, että ehkä on aika vihdoin ollakin se ylimielinen kusipää, minä hän aina minua piti. Kun ei vois kiinnostaa vähempää.

Vierailija
5/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomatkaapa vaikka luokkakokouksissa! Ihmiset ovat hämmentyneitä, jos et olekaan tismalleen se sama tyyppi ja käyttäydy odotusten mukaan, kuin silloin joskus hamassa nuoruudessa! He ajattelevat helposti, että teeskentelet. Eivätkä ehkä huomaa, että hetkinen, ehkä sinä et edes koulussa ihan vastannut sitä " yleistä kuvaa" mikä sinusta oli muodostettu!

Vierailija
6/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla kateutta. Tai saatat huomaamattasi käyttäytyä huonosti häntä kohtaan. Mitä itse pidät oikeasti ko. tyypistä?

Kyllä muakin yksi nainen inhoaa yli kaiken vaikka olen yleisesti ottaen " hyvä tyyppi" . Hän ei voi sietää minua, mutta toisaalta aloin miettiä niin itsekään en ole häntä kohtaan koskaan käyttäytynyt samalla tavalla kuin muita. En ole ikinä arvostanut häntä. Ehkä hän aavisti sen vaikka yritin käyttäytyä ihan normaalisti.

Vierailija
7/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi se mollaa sua ja sanoo sun olevan itsekeskeinen ym. Kaverillasi on heikko itsetunto!!!

Vierailija
8/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota hän ei halua: sinulla on jotain sellaisia piirteitä mitä häneltä puuttuu ja se herättää ehkä voimakasta vihaa. Heitän vaikka tälläisen esimerkin että sinä osaat pitää puoliasi elämässäsi (siis tää on esimerkki enkä tiedä päteekö sinuun) ja tämä ihminen antaa toisten talloa ylitseen. Siksi alitajuinen kateus/viha joka saa hänet väittämään sinua itsekkääksi ja itseäsi esille tuovaksi.

Miltä kuulostaa?

Vierailija
9/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanon takaisinkin välillä, eli en todella jää hiljaisena katselemaan kun toinen puhuu paskaa seläntakana.

Mutta sitten taas mulle tulee se " mun pitää vaan enemmän koittaa ymmärtää tätä ihmistä" ja kohtelen ihan samalla tavalla kuin muita tai mietin ehkä enemmän sanomisiani kuin muiden kanssa.

Vierailija
10/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul tulee vaan väkisinkin mieleen yläasteen/lukion sipisipi-supisupi-tyttöporukat missä jauhettiin paskaa ja puukotettiin selkään iha urakalla. Nyt " aikuisena" (24v) mul on vaan sellaisia ystävi/kavereita ketka tykkää musta ja toisinpäin..

Vierailija
11/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on se, että meillä on sama harrastus? Tai sitten se, että mä olen sen mielestä liian boheemi :D

Vierailija
12/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä kälystäni. Olemme erilaiset kuin yö ja päivä.

Vierailija
13/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis koska on yhteinen kaveripiiri ja tavataan porukassa, niin en voi olla tapaamatta tätäkään ihmistä.

Vierailija
14/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kokee itsensä sun rinnalla huonoksi ja sitten vielä kun sä yrität ymmärtää sitä. Ehkä se ei haluakaan sääliä vaan tasavertaista kohtelua eli annat sille vaan takas täysillä. Se varmaan kaipaisi sulta suorat sanat. Sanot sille että sua kyrpii sen asenne ja kysy että mitä helvettiä sä oot sille tehnyt.

Mutta sitten taas mulle tulee se " mun pitää vaan enemmän koittaa ymmärtää tätä ihmistä" ja kohtelen ihan samalla tavalla kuin muita tai mietin ehkä enemmän sanomisiani kuin muiden kanssa.

[/quote]

Vierailija
15/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kaksi kysymystä mieleen.

Miten nää jutut on tulleet puheeksi? Mä ja kaverini ei kyllä oikeastaan ikinä kuvailla toisiamme millään sanoilla, ollaan vaan ja oletetaan, että suunnilleen tykätään, kun kerran yksissä hengataan. Oliko teillä jokin leikki tai testi meneillään, vai miten tämän tuli ilmi?

Ja tästä luontevasti seuraa tämä toinen kysymys: miksi te olette samassa porukassa, jos hän suhtautuu suhun noin negatiivisesti?

Ekana tuli tietty mieleen, että ei kaikista voi tykätä, ja tämä on nyt esimerkki siitä. Tai ehkä sillä tyypillä opn vaan ihan eri skaala kuin muilla - ootko kuullut sen arvioita niistä muista tyypeistä, poikkeaako nekin kovasti yleisetä konsensuksesta? Tai sitten voi tosiaan olla, niin kuin moni jo arveli, että sitä kaivelee jokin asia ihan henkilökohtaisesti.

Vierailija
16/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meidän kaveripiirissä tuollaista ei kateltais.

Vierailija
17/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain tulleet ilmi niin, että olen kuullut muilta mitä musta on puhuttu selän takana, ja osittain niin että tämä ihminen ihan oikeasti sanoo minulle tälläisiä " sä olet kyllä tosi itsekäs" tai " sä tuot kyllä itseäs koko ajan esille" tai " mä en tunne ketään niin ilkeää kuin sä" tai " Liisa on mun mielestä tosi kiva, mutta sä olet ilkeä" tms.

Tai sitten on tullut esille niin, että kun olen tutustunut paremmin johonkin ihmiseen niin olen kuullut " Sari sanoi, että sä oot tosi itsekeskeinen mutta musta sä olet mukava" tms.

Vierailija
18/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sinä oikeasti oletkin sellainen, jona kaverisi sinua pitää. Kerrot meille täällä AV:lla vain yksipuolisen kuvan tilanteesta. Mistäs me voidaan tietää, millainen k*sipää sinä tälle kaverillesi itse olet?

Vierailija:

Osittain tulleet ilmi niin, että olen kuullut muilta mitä musta on puhuttu selän takana, ja osittain niin että tämä ihminen ihan oikeasti sanoo minulle tälläisiä " sä olet kyllä tosi itsekäs" tai " sä tuot kyllä itseäs koko ajan esille" tai " mä en tunne ketään niin ilkeää kuin sä" tai " Liisa on mun mielestä tosi kiva, mutta sä olet ilkeä" tms.

Tai sitten on tullut esille niin, että kun olen tutustunut paremmin johonkin ihmiseen niin olen kuullut " Sari sanoi, että sä oot tosi itsekeskeinen mutta musta sä olet mukava" tms.

Vierailija
20/21 |
04.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kyllä vaikuttaa siltä, että kyse ei ole niinkään susta kuin siitä " Sarista" . Ehkä on parempi vaan hyväksyä asia ja sivuuttaa se olankohautuksella sen sijaa, että alat tehdä jotain syväanalyysia itsestäsi sen juttujen perusteella, etenkin, kun se liikkuu samassa seurassa, halusit vai et. Jospa ensi kerralla, kun se laukoo arvioita susta, yrittäisit vaientaa sen sanomalla, ettet kaipaa siltä itseesi kohdistuvia kommentteja. En siis tarkoita mitään tappelun aloittamista, vaan pelkkää tiukkaa repliikkiä, jonka jälkeen toivottavasti keskustelunaihe vaihtuu.

Älä ota siitä niin itseesi, usko ennemmin niiden muiden arvioita - niitähän on enemmänkin ja tämä on demokraattinen maa :)

-11-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi