Kävittekö lapsena pyhäkoulussa?
Meidän kylällä kävi lähes kaikki lapset. Ei tapahtunut mitään kamalaa ja ihan normaaleja meistä kai tuli.
Kommentit (23)
Kävin, vihkoon sai tarroja, kevätretkellä sai jäätelötuutin.
Kävin vaikka en kirkkoon kuulunutkaan. Muistan ne kuvat joihin kerättiin tarroja.
Sama, saatiin hyvät arvot elämään.
En käynyt. Seurakunnan päiväkerhossa kävin 6-vuotiaana vuoden.
Kyllä kävin vuosia. Mut sitten tuli radiosta The Lista. Rock and Roll.
En. Enkä olisi halunnut. Sunnuntaiaamuna pyhäkouluun, voiko hullumpaa olla vai mikä päivä. Koulussa ope puhui Raamatun tarinat ja uskonnon läpi. Ja piirrettiin niitä.
Kävin kahdesti. Ensimmäisen ja viimeisen kerran,
Kävin rippikoulua edeltävänä talvena muissakin pippaloissa. Piti kerätä leimoja passiin että pääsi ripariin.
Vierailija kirjoitti:
En käynyt. Seurakunnan päiväkerhossa kävin 6-vuotiaana vuoden.
Ei kun nyt valehtelin. Kävin mä teininä kerran kun keräsin riparia varten merkkejä. :D
Kävin kerran. Toista kertaa ei tarvittu.
Pyhäkoulussa sai lammastarroja ja puhuttiin Hyvästä Paimenesta. Joku Nooan arkkijuttukin oli. Ja sitten oli lauluja ja leikkejä.
Olin itse kuitenkin arka ja ujo lapsi, joka en olisi halunnut leikkiä muiden kanssa, koska olin niin syrjäänvetäytyvä ja arka. Muistan ikuitenkin, että kun pyhäkouluopettaja puhui Hyvästä Paimenesta, jokin kosketti sydäntäni ja kiinnostukseni heräsi. Vaikka vasta keski-iässä sitten tulin uskoon, niin jo pyhäkoulussa koin Jumalan hyvyyden ja rakkauden kosketuksen ensi kerran.
Kerran kävin ja silloin jo ajattelin että ihmeellistä hölynpölyä jauhavat
Kävin aina kesäisin kun olin mummolassa. Ei mulla ole niistä mitään huonoja muistoja. Tarrat on jääneet mieleen kyllä.
kävin, mutta vain siksi, että sieltä sai sellaisia uudelleen tarttuvia tarroja. niitä oli kiva kerätä. En edes lapsena oikein osannut uskoa niihin jeesustarinoihin ja kun sitten ei saanut kysellä miksi-kysymyksiä, niin päättelin sitten vain, että ne ovat vain satuja.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin ja silloin jo ajattelin että ihmeellistä hölynpölyä jauhavat.
EII. Oli turvassa edes siellä pari-kolme tuntia.
Et ummara.
Kävin. Olin myös isonen kolmella eri rippileirillä. Aidosti mukavia kokemuksia jäi. Nykyisin olen ateisti.
Olen ateistisesta perheestä tai oikeastaan lähes koko suku ateisteja isovanhemmista lähtien. Sain halutessani osallistua uskonnonopetukseen ja olinkin vuoden uskonnon tunneilla ala-asteella. Kerran menin naapurin lasten eli kavereiden kanssa pyhäkouluun. He kuuluivat johonkin lahkoon mitä en tarkemmin muista. Piirrettiin ja väritettiin uskonnollisia kuvia ja oli ihan kivaa muiden kanssa. En tiedä miksi ei uudestaan huvittanut lähteä. Olen edelleen ateisti.
Kävin, mutta minut ohjattiin pois (diagnosoimaton ADD). Uskon kuitenkin.
Nyt minulla on ADHD lapsi, ja mietin mikä seurakunta olisi meille oikea.
Kävin. Vain muutaman kerran tosin. Sitten se kai loppui.