jos kolhit autoa niin ilmoittaisitko?
Mitä jos osut vaikka taskuparkkeeratessa toiseen autoon, niin mitä teet?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi jätti ilmoittamatta, mutta onneksi autoni kamerasta näkyi kilvet. Jos olidi jättänyt lapun niin homma olisi ollut pikkurahalla hoidettu, mutta kun ei jättänyt niin... yllättynyt oli kun myöhään illalla tulin juttelemaan korvauksista.
Et ollut itse autossa? Eli kyseessä ei ollut kuvaaminen vaan kameravalvonta. Oletettavasti ei ollut lupaa alueen omistajalta, eli kyseessä oli laiton kameravalvonta ja salakatselu josta saa maksimissaan vuoden ehdototonta vankeutta. Harmi jos salakuvauksen uhri ei huomannut vedota tähän. Minullakin on kamera autossa, mutta se menee päälle kun autossa on virta päällä, joten en vahingossakaan syyllisty sen kanssa laittomuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua kiinnostaisi jos maksumies on sinun vakuutusyhtiö? Jos kolhit autoani, vien sen merkkiliikeeseen ja sanon, että pistäkää kuntoon. Korjaamolla puskurin vaihto ja maalaus maksaa karkeasti tonnin..
Tilaaja maksaa. Jos maksaja on joku muu kuin sinä, niin hän valitsee missä autosi korjataan. Jos korjautat ominpäin, niin saat myös maksaa sen ihan keskenäsi.
Jos autossa on havaittavissa näkyviä vaurioita, niin ilman muuta jättäisin lapun. Jos osapuolet ovat eri mieltä asiasta , soittaisin poliisin tutkimaan asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minua kiinnostaisi jos maksumies on sinun vakuutusyhtiö? Jos kolhit autoani, vien sen merkkiliikeeseen ja sanon, että pistäkää kuntoon. Korjaamolla puskurin vaihto ja maalaus maksaa karkeasti tonnin..
Tilaaja maksaa. Jos maksaja on joku muu kuin sinä, niin hän valitsee missä autosi korjataan. Jos korjautat ominpäin, niin saat myös maksaa sen ihan keskenäsi.
Näin se menee. Yleensä vakuutusyhtiötkin säätelevät sitä, että missä auton saa korjata ja mikä saa olla kustannus minkäkin tyyppisissä vahingoissa. Ei voi vain mennä laten pajalle ja sitten kirjottaa 5000€ laskua naarmusta, jota sitten vaatia naarmun aiheuttajalta. Lisäksi se pitää olla selvillä, että vahingon syyllisyysasia on päivän selvä ja vahinkoilmoitukset tehty asianmukaisesti. Jos syyllisyys ei ole niin sitten asia pitää selvittää vaikka rikosilmoituksen kautta poliisi esitutkinnalla.
Itse en ainakaan maksaisi jotain laten kavereiden keksimää maksua vahingoista suoralta kädeltä vaan vetoaisin siihen, että korjaus on tehty ominpäin jolloin kustannuksen korjaaminen ei kuulu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos autossa on havaittavissa näkyviä vaurioita, niin ilman muuta jättäisin lapun. Jos osapuolet ovat eri mieltä asiasta , soittaisin poliisin tutkimaan asiaa.
Voi soitella ihan rauhassa. Poliisi ei selvittele peltikolareita. Tai voihan ne tulla, mutta voi mennä päivä tai pari. Tunteja joka tapauksessa. Siinähän sitten odottelet parkkipaikalla.
Kyllä se niin on, että nää asiat ratkaistaan vahvemman oikeudella. Sitä varten mulla on mutka hanskalokerossa.
Miksi minua kiinnostaisi jos maksumies on sinun vakuutusyhtiö? Jos kolhit autoani, vien sen merkkiliikeeseen ja sanon, että pistäkää kuntoon. Korjaamolla puskurin vaihto ja maalaus maksaa karkeasti tonnin.