Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytön nimeksi Leija?

Vierailija
03.09.2016 |

Mielestäni kaunis ja ns. ajaton nimi

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokallani oli joskus 60-luvulla tosi nätti tyttö nimeltään Leija-Liisa. Kiva nimi.

Vierailija
22/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, miten typerää ja lapsellista porukkaa _aikuiset_ osaavat olla. Leija on kaunis nimi, ja itselleni tulee siitä kyllä ensimmäisenä mieleen vain taivaalla lennätettävä leija - kaunis mielikuva siis.

Itselleni Leija on ihan normaali nimi, sillä tiedän 90-luvulla syntyneen Leija-nimisen tytön. Eikä sitä nimeä kukaan kyllä silloinkaan ihmetellyt. Itselleni ei ainakaan mikään inttislangi ole tuttua, ja veikkaan, että se onkin tuttua vain todella juntille wt-porukalle.

Leija on nätti, vähän keijumainen nimi, ja toisaalta lähellä esim. nimeä Teija, joten on ihan tunnistettavissa nimeksi. Leijaan myös sopii vaikka mitä toisia nimiä, esim.

Leija Elise

Leija Lydia

Leija Emilia

Leija Julia

Leija Adalmiina

Leija Alisa

Taidat itse olla yli keski-ikäinen kun et ole leijasta kuullut? Olen 90-luvun lapsi ja asunut parilla eri paikkakunnalla, jossa on aina heitetty läppää leijojen päästämisestä. Jo lapsena. Ei ole pelkkä inttislangisana.

Joo ihan 90-luvun lapsi olen itsekin. Ehkä sinä ja muut olette sitten jostain pienestä tuppukylästä kotoisin, koska itse olen pääkaupunkiseudulta, ja sanaa leija ei kyllä kukaan ole täällä koskaan käyttänyt.

Lisäksi olen parin vuoden sisällä työskennellyt sekä lasten että nuorten kanssa, ja ei kyllä todellakaan kuulu yhdenkään teinin tai lapsen suuhun mikään leija-sana. Jos pierusta puhutaan, niin kyllä se ihan pieru sitten on.

Tuon on pakko olla joku paikkakuntakohtainen juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijapieru olisi varmaan sitten lempinimi.

Vierailija
24/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen hyvin elämässään menestyneen naisen, jonka nimi om Leia. Suomalainen siis.

Vierailija
25/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten suosittele kysymään mielipiteitä nimiin mistään av:lta, koska täällä mellastaa aika paljon wt-porukkaa, ja vastauksetkin ovat sen mukaisia. Parasta on antaa se nimi mikä hyvältä vaikuttaa muiden mielipiteistä välittämättä!

Vierailija
26/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänetön pahanhajuinen pieru on nimeltään tuhnu.

Leija on tyhmä nimi. Veli on varmaan sitten Nuija?

Rakkaalla pierulla on monta nimeä.

Vierailija
27/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt AP vielä. Kiva nimi joo, mutta jos 80% ihmisistä yhdistää sen suolistokaasuun, niin kannattaako sellaista nimeä antaa?

Vierailija
28/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leija lentää narun päässä... Leija lentää... hmm... Meillä päin hiljaisia pieruja kutsutaan suhnuiksi.

Vierailija
29/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuleeko hyvin? Lentääkö leija? Leija Tuulikki? :D

Vierailija
30/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, miten typerää ja lapsellista porukkaa _aikuiset_ osaavat olla. Leija on kaunis nimi, ja itselleni tulee siitä kyllä ensimmäisenä mieleen vain taivaalla lennätettävä leija - kaunis mielikuva siis.

Itselleni Leija on ihan normaali nimi, sillä tiedän 90-luvulla syntyneen Leija-nimisen tytön. Eikä sitä nimeä kukaan kyllä silloinkaan ihmetellyt. Itselleni ei ainakaan mikään inttislangi ole tuttua, ja veikkaan, että se onkin tuttua vain todella juntille wt-porukalle.

Leija on nätti, vähän keijumainen nimi, ja toisaalta lähellä esim. nimeä Teija, joten on ihan tunnistettavissa nimeksi. Leijaan myös sopii vaikka mitä toisia nimiä, esim.

Leija Elise

Leija Lydia

Leija Emilia

Leija Julia

Leija Adalmiina

Leija Alisa

Niinpä, muita kauniita on myös vaikkapa:

Leija Tuuli

Leija Tuulia

Vierailija
31/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leija on salapieru, on ollut jo kauan ja tulee aina olemaankin, ei nimi siitä merkityksestä eroon pääse ikinä. Voithan ap toki sen lapsukaisellesi nimeksi antaa, mutta opettele olemaan huomaamatta ihmisten tahattomat naurunpurskahdukset, kun lapsesi nimen sanot. Niitä iloisen hilpeitä purskahduksia tulet nimittäin kuulemaan ja paljon! Eikö miehesi ole käynyt armeijaa vai oletko nimeä hänelle edes esitellyt? Mikä lapsen sukunimeksi tulee? Onko sekin yhtä maanläheinen nimi?

Vierailija
32/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mielee: "Oon niin leija" kehuskelee jollai asialla

Vierailija
33/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leija Elise

Leija Lydia

Leija Emilia

Leija Julia

Leija Adalmiina

Leija Alisa

Niinpä, muita kauniita on myös vaikkapa:

Leija Tuuli

Leija Tuulia

Leija Ilma Vaiva

Vierailija
34/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni open nimi oli ( jo on edelleen ) Leija.

Vierailija
35/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leija on salapieru, on ollut jo kauan ja tulee aina olemaankin, ei nimi siitä merkityksestä eroon pääse ikinä. Voithan ap toki sen lapsukaisellesi nimeksi antaa, mutta opettele olemaan huomaamatta ihmisten tahattomat naurunpurskahdukset, kun lapsesi nimen sanot. Niitä iloisen hilpeitä purskahduksia tulet nimittäin kuulemaan ja paljon! Eikö miehesi ole käynyt armeijaa vai oletko nimeä hänelle edes esitellyt? Mikä lapsen sukunimeksi tulee? Onko sekin yhtä maanläheinen nimi?

Mielestäni on järkyttävää lukea tällaisia kommenteja oletettavasti aikuisen ihmisen kirjoittamana. Mikä sulla on hätänä? Taidat olla ihminen, joka oli nuorena koulukiusaaja, ja opettaa myös lapsistaan sellaisia. Millainen aikuinen ihminen nauraa pilkallisesti lapsen nimelle? Nimenomaan fiksut aikuiset eivät sitä tee. Esimerkiksi päiväkodeissa tulee vastaan vaikka mitä nimiä, ja niihin tottuu. Eivät sielläkään toiset lapset, lastentarhanopettajat tai lasten vanhemmat "purskahtele iloiseen nauruun" kun bongaavat jonkun lapsen lokerosta vaikka nimen "Kaisla-Kerttu" tai "Nuuk".

Vierailija
36/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leija on kaunis nimi, ja itselleni tulee siitä kyllä ensimmäisenä mieleen vain taivaalla lennätettävä leija - kaunis mielikuva siis.

Suurin osa nimistä on kauniita, "normaalit" nimet ovat rumia ja tylsiä vain niiden silmissä joilla on huono yleissivistys. lähes kaikilla niillä on joku syvällinen tausta, joka on paljon kauniimpi kuin joku tuulen nostattama kangaskappale.

http://www.behindthename.com/

Toimii myös suomalaisille nimille.

Vierailija
37/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukaverini nimi on Leija. En ole koskaan osannut yhdistää pieruun tms. vaikka tiedän kyllä Leija-nimen monet merkitykset. 

En myöskään koskaan kuullut, että häntä olisi nimestään kiusattu. :)

Vierailija
38/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on järkyttävää lukea tällaisia kommenteja oletettavasti aikuisen ihmisen kirjoittamana. Mikä sulla on hätänä? Taidat olla ihminen, joka oli nuorena koulukiusaaja, ja opettaa myös lapsistaan sellaisia. Millainen aikuinen ihminen nauraa pilkallisesti lapsen nimelle? Nimenomaan fiksut aikuiset eivät sitä tee. Esimerkiksi päiväkodeissa tulee vastaan vaikka mitä nimiä, ja niihin tottuu. Eivät sielläkään toiset lapset, lastentarhanopettajat tai lasten vanhemmat "purskahtele iloiseen nauruun" kun bongaavat jonkun lapsen lokerosta vaikka nimen "Kaisla-Kerttu" tai "Nuuk".

Leija-sanalla nyt vain sattuu olemaan tällainen yleinen kaksoismerkitys. Ei ole kysymys fiksuudesta tai koulukiusaamisesta. Ap kysyi mielipiteitä ja sai niitä.

Vierailija
39/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jokainen tietty tykkää mistä tykkää.. Mutta mulle tulee ensimmäisenä mieleen pieru.

Meilläpäin kun joku pieraisee, niin on tapana kysyä että kuka heitti leijan..

Vierailija
40/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leija tarkoittaa sitä mitä lennätetään ja semmosta joka leijuu/hehkuttaa asioilla. "Vähä se miksu on kauhee leija ku leijuu sen uudel sähköröökil kaikille". Nuorille tulee varmasti myös mieleen cheekin "mä oon niin leija"-biisi.