Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön nimeksi Leija?

Vierailija
03.09.2016 |

Mielestäni kaunis ja ns. ajaton nimi

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, miten typerää ja lapsellista porukkaa _aikuiset_ osaavat olla. Leija on kaunis nimi, ja itselleni tulee siitä kyllä ensimmäisenä mieleen vain taivaalla lennätettävä leija - kaunis mielikuva siis.

Itselleni Leija on ihan normaali nimi, sillä tiedän 90-luvulla syntyneen Leija-nimisen tytön. Eikä sitä nimeä kukaan kyllä silloinkaan ihmetellyt. Itselleni ei ainakaan mikään inttislangi ole tuttua, ja veikkaan, että se onkin tuttua vain todella juntille wt-porukalle.

Leija on nätti, vähän keijumainen nimi, ja toisaalta lähellä esim. nimeä Teija, joten on ihan tunnistettavissa nimeksi. Leijaan myös sopii vaikka mitä toisia nimiä, esim.

Leija Elise

Leija Lydia

Leija Emilia

Leija Julia

Leija Adalmiina

Leija Alisa

Taidat itse olla yli keski-ikäinen kun et ole leijasta kuullut? Olen 90-luvun lapsi ja asunut parilla eri paikkakunnalla, jossa on aina heitetty läppää leijojen päästämisestä. Jo lapsena. Ei ole pelkkä inttislangisana.

Joo ihan 90-luvun lapsi olen itsekin. Ehkä sinä ja muut olette sitten jostain pienestä tuppukylästä kotoisin, koska itse olen pääkaupunkiseudulta, ja sanaa leija ei kyllä kukaan ole täällä koskaan käyttänyt.

Lisäksi olen parin vuoden sisällä työskennellyt sekä lasten että nuorten kanssa, ja ei kyllä todellakaan kuulu yhdenkään teinin tai lapsen suuhun mikään leija-sana. Jos pierusta puhutaan, niin kyllä se ihan pieru sitten on.

Tuon on pakko olla joku paikkakuntakohtainen juttu.

Muuten hyvä, mutta stadi on toinen kaupunki jossa olen asunut ja kyllä sielläkin peruskoulussa leijoista puhuttiin. :D

Vierailija
42/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä leijaa. :D ensimmäinen mieleen tuleva asia: pieru. Muistan kun 12-yläaste-ikäisinä pojat huutelivat "Kuka päästi leijan? Hyi vittu se oli Make! Makelt pääs leija!", jne. Mieti miten lasta nimeltä Leija kiusattaisiin. "Pääskö leija,hehheh". Koska karua mutta totta, kiusaajia tulee aina olemaan.

Olet varmaan ollut 12-vuotias 70-80-luvulla? Itse aloitin yläasteen vuonna 2005, eikä kyllä kukaan todellakaan täälläpäin tuollaista sanaa käyttänyt silloin tai käytä muuten kukaan nykyinenkään yläasteikänen :D En sitten tiedä mistä landelta olet kotoisin.

Haloo, nykyään lapsilla on vaikka mitä nimiä. Omassa lukiossakin oli Jedi-niminen poika, joka ei todellakaan tullut kiusatuksi nimensä takia. Tuskin kukaan enää nykyään nimen takia tulee kiusatuksi, koska enää ei olla ysärillä, jolloin ei ollut muita nimiä olemassa kuin tyyliin Ville ja Laura.

Kuule, 92 olen syntynyt ja usko tai älä mutta mulla on kaverit ja suku pitkin suomea. :) sitä en tiedä missäpäin sanaa leija EI tunneta, mutta lapsuuden kaverini helsingissä sekä muualla etelä-suomessa kyllä leijan tietävät. Helsingissä kävin rippikoulun ja kyllä porukkaa nauratti se kappale, jossa lauletaan "lasken matkaan leijan kauneimman..." se, että sinä et ole kyseiseen sanaan törmännyt ei tarkoita etteikö sitä käytettäisi ympäri suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, miten typerää ja lapsellista porukkaa _aikuiset_ osaavat olla. Leija on kaunis nimi, ja itselleni tulee siitä kyllä ensimmäisenä mieleen vain taivaalla lennätettävä leija - kaunis mielikuva siis.

Itselleni Leija on ihan normaali nimi, sillä tiedän 90-luvulla syntyneen Leija-nimisen tytön. Eikä sitä nimeä kukaan kyllä silloinkaan ihmetellyt. Itselleni ei ainakaan mikään inttislangi ole tuttua, ja veikkaan, että se onkin tuttua vain todella juntille wt-porukalle.

Leija on nätti, vähän keijumainen nimi, ja toisaalta lähellä esim. nimeä Teija, joten on ihan tunnistettavissa nimeksi. Leijaan myös sopii vaikka mitä toisia nimiä, esim.

Leija Elise

Leija Lydia

Leija Emilia

Leija Julia

Leija Adalmiina

Leija Alisa

Taidat itse olla yli keski-ikäinen kun et ole leijasta kuullut? Olen 90-luvun lapsi ja asunut parilla eri paikkakunnalla, jossa on aina heitetty läppää leijojen päästämisestä. Jo lapsena. Ei ole pelkkä inttislangisana.

Joo ihan 90-luvun lapsi olen itsekin. Ehkä sinä ja muut olette sitten jostain pienestä tuppukylästä kotoisin, koska itse olen pääkaupunkiseudulta, ja sanaa leija ei kyllä kukaan ole täällä koskaan käyttänyt.

Lisäksi olen parin vuoden sisällä työskennellyt sekä lasten että nuorten kanssa, ja ei kyllä todellakaan kuulu yhdenkään teinin tai lapsen suuhun mikään leija-sana. Jos pierusta puhutaan, niin kyllä se ihan pieru sitten on.

Tuon on pakko olla joku paikkakuntakohtainen juttu.

Muuten hyvä, mutta stadi on toinen kaupunki jossa olen asunut ja kyllä sielläkin peruskoulussa leijoista puhuttiin. :D

":DDDDD"

Vierailija
44/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kotkassa ja itsellenikin Leija tuo mieleen vaan pierun. Muuten olisi kaunis nimi.

Vierailija
45/46 |
03.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ennemmin Eija?

Vierailija
46/46 |
04.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leija on salapieru, on ollut jo kauan ja tulee aina olemaankin, ei nimi siitä merkityksestä eroon pääse ikinä. Voithan ap toki sen lapsukaisellesi nimeksi antaa, mutta opettele olemaan huomaamatta ihmisten tahattomat naurunpurskahdukset, kun lapsesi nimen sanot. Niitä iloisen hilpeitä purskahduksia tulet nimittäin kuulemaan ja paljon! Eikö miehesi ole käynyt armeijaa vai oletko nimeä hänelle edes esitellyt? Mikä lapsen sukunimeksi tulee? Onko sekin yhtä maanläheinen nimi?

Mielestäni on järkyttävää lukea tällaisia kommenteja oletettavasti aikuisen ihmisen kirjoittamana. Mikä sulla on hätänä? Taidat olla ihminen, joka oli nuorena koulukiusaaja, ja opettaa myös lapsistaan sellaisia. Millainen aikuinen ihminen nauraa pilkallisesti lapsen nimelle? Nimenomaan fiksut aikuiset eivät sitä tee. Esimerkiksi päiväkodeissa tulee vastaan vaikka mitä nimiä, ja niihin tottuu. Eivät sielläkään toiset lapset, lastentarhanopettajat tai lasten vanhemmat "purskahtele iloiseen nauruun" kun bongaavat jonkun lapsen lokerosta vaikka nimen "Kaisla-Kerttu" tai "Nuuk".

Hmm.. En nyt alkanut tarkkaa tilastoa tekemään vastauksista, mutta varmaan 90% vastaajista sanoi "Leija" -nimen pieruksi, joten miten sitten lienee av:n ulkopuolella? Meinasitko, että siellä ihmiset ovat erilaisia?

Millainenko minä olen? Olen kolmen teinin äiti ja kysäisinpä ihan huvikseni 13 vuotiaaltani tästä nimiajatuksesta. Tyttö katsoi minua epäuskoisesti ja sanoi kaunistelematta, että sehän on pieru. Ja nauroi päälle iloisesti. Juu, meillä naureskellaan kotona pieruvitseille ja niin naureskellaan monessa muussakin kodissa. Niin naureskelimme myös eilen kun telkkarissa urheilemassa oli Perseus -niminen Ruotsalainen. :)