Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käytte uimassa, joilla huono näkö?

Vierailija
02.09.2016 |

Olen tässä miettinyt uintiharrastuksen aloittamista uudelleen, sitten nuoruuden.
Piilareita olen miettinyt, mutta ei niiden kanssa ainakaan saunassa voi käydä, ei jaksaisi hirveästi kikkailla piilareiden kanssa hallissa..
Mites muut rillipäät menettelette asian suhteen, käyttekö siellä ns. "sokeina"?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on lasit jotain -7 luokkaa ja hänellä on uimalasit vahvuuksilla.

Vierailija
2/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on -6 ja käytän rillejä altaalla uidessa ja pukuhuoneessa, mutta en suihkutilassa tai saunassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat rillit päässä. Tv. -9.0

Vierailija
4/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalaseja saa vahvuuksilla.

Vierailija
5/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä miinuksilla pärjää ihan hyvin ilmankin :)

T. -3.50

Vierailija
6/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kuulleeni , että uimalaseja saa vahvuuksilla. En kyllä muista mistä , että ei tästä paljoa apua ole.

Vierailija
7/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla piilolinsseillä saa saunoa, mutta varmista asia optikolta.

Vierailija
8/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi käydä saunassa piilareiden kanssa?

Uimalaejahan saa muuten vahvuuksilla, sekin taitaa tosin olla outo vaihtoehto saunassa : )

Vierailija
9/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokkona.

Vierailija
10/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuulleeni , että uimalaseja saa vahvuuksilla. En kyllä muista mistä , että ei tästä paljoa apua ole.

Optikolta saa.

Vierailija
11/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalasit vahvuuksilla eivät maksa paljon. Jos ui rillit päässä, kannattaa uida vanhoilla rilleillä. Kloori ja kuumuus eivät tee hyvää sangoille eivätkä linsseille.

Vierailija
12/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimalaejahan saa muuten vahvuuksilla, sekin taitaa tosin olla outo vaihtoehto saunassa : )

Itselläni kuivuu silmät. Huhun mukaan piilarit voi sulaa silmään. En tiedä, onko totta. Oma optikkoni sanoi, että saunominen on ok.

Vierailija
13/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on -6 ja yleensä polskuttelen sokkona. Tutussa hallissa ei ole vaaraa eksyä esim. miesten puolelle, eikä se itse uintisuoritus mitään haukankatsetta vaadi :) Toisinaan käytän piilareita; uinti ja saunominen onnistuvat kyllä niidenkin kanssa ongelmitta ainakin minulla.

Vierailija
14/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvuudella olevat uimalasit noin yleensä.

Joskus piilarit ja tiukalle laitetut uimalasit.

Uin siis rintauintia ja vaparia, eli pää käy vedenalla jatkuvasti, silmälasit ei tule kyseeseen.

Pukkarissa mulla on lasit, mutta "sokkona" sitten saunassa ja suihkussa. Laitan aina heti suihkussa uimalasit nenälle, jotta näen mennä altaaseen.

Piilareilla pärjään hyvin, mutta silmät ei tykkää, jos menee yhtään kloorivettä ja niin tiukalle laitetut uimalasit on vähän inhottavat. Suihkussa ja saunassa ne on ihan parhaat.

Vierailija
15/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin piilareita. Nykyäänhän ne on kertakäyttöisiä joten ei ole katastrofi vaikka katoaisivatkin. Olen leikkauttanut lasekirurgialla silmäni jokunen vuosi sitten, todella suuri vapautus juuri tällaisissa tilanteissa ja muutenkin.

Vierailija
16/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen ensimmäistä kertaa uuteen paikkaan käytän kertakäyttöpiilareita, sen jälkeen "sokkona" kun tietää paikan.

Vierailija
17/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni kuivuu silmät. Huhun mukaan piilarit voi sulaa silmään. En tiedä, onko totta. Oma optikkoni sanoi, että saunominen on ok.

Ööö, optikkosi sanoo että saunominen ok, mutta silti epäilet että huhu piilareiden sulamisesta saattaa olla totta? Just. Oletko sattumoisin myös sitä mieltä ettei valtamedian mädätykseen ja valehteluun kannata luottaa?

Vierailija
18/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vahvuuksilla olevia uimalaseja.

Vierailija
19/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä käykään.

Vierailija
20/25 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalasit vahvuuksilla. Eri vahvuudet silmissä, joten tilasin ulkomailta lasit, jotka sai räätälöityä sopiviksi. Maksoi alle 30 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän