Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät jaksatteko oikeasti ravata kuulusteluissa 3kk välein?

Vierailija
02.09.2016 |

Vai tiputteko kokonaan yhteiskunnan ulkopuolelle?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin töissäkäyvänä veronmaksajana voin vain ihmetellä, että jostain ilmaista rahaa saavan työttömän mielestä on kohtuutonta käydä haastattelussa kerran kolmessa kuukaudessa.

Näin, itse raahaudun töihin 5 - 6 päivänä viikossa, tunteja kertyy se 35-55 ja koska teen kahta osa-aikaista säännöllisesti + yhtä tarvittaessa kutsuttavana niin raahaudun päivittäin paikasta toiseen niin kyllä luulisi et muutaman kerran vuodessa jaksaisi ravata missä vaan varsinaakn kun se "kuulustelu" tuskin kestää tuntiakaan kerralla :D

Toivotaan että jäät itse työttömäksi ja pääset "kuulusteluihin", eiköhän sinunkin hymy hyydy kun neljästi vuodessa tulosi pienennevät tai loppuvat kokonaan ja saat täysimääräisen rangaistuksen. Koska et ole viikkoa palkkatyössä neljästi vuodessa koska kukaan ei sinua palkkaa.

Mikä on niin vaikea ymmärtää siinä että ei tässä msitään raahautumisen vaikeudesta ole kyse vaan siitä että miksi työtöntä rangaistaan jos yrityksistä huolimatta ei töihin pääse?

Ja kertokaa joku mitä ne työpaikat ovat joihin otetaan neljästi vuodessa viikon ajan töihin? Kaikki tai suurin osa Suomen työttömistä.

Olen minä ollut työttömänä joskus 2000-luvun alussa ja silloin oli ihan tavallista että piti käydä työkkärissä välillä, eipä tuo musta niin hankalaa ollut. Ja miksi kukaan toivoisi kenenkään työttömyyttä? Kuulostat aika ikävältä ihmiseltä. Kyllä minä ymmärrän ettei kaikille ole töitä (ainakaan kokoaikaista, monille olisi osareita yhdistelemällä) enkä ikinä ole syyllistänyt työttömiä, olenhan itseki joskus ollut mutta aika liioittelua sanoa ettei jaksa neljää kertaa vuodessa käydä puhumassa työttömyydestä. Samallahan voi saada vaikka vinkkejä työnhakuun tms. Me työtätekevät kuitenkin mahdollistetaan esim työttömyyskorvaukset ja itse olin korvauksesta kiitollinen kun sitä sain.

Oletko oikeasti jotenkin ymmärtämätön vai luetko huolimattomasti kun et ilmeisesti tajua mistä puhutaan? Kun sinä olit työtön olit kiitollinen korvauksesta, hienoa, niin pitääkin olla. Mutta olisitko ollut kiitollinen jos sitä olisi säännöllisesti pienennetty tai laitettu sinut karenssiin ILMAN OMAA SYYTÄSI?

Enhän mä kantaa mihinkään tukien tippumiseen ja karensseihin ottanut vaan aloittajan kysymykseen Työttömät jaksatteko oikeasti ravata kuulusteluissa 3kk välein?

Vierailija
42/48 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin töissäkäyvänä veronmaksajana voin vain ihmetellä, että jostain ilmaista rahaa saavan työttömän mielestä on kohtuutonta käydä haastattelussa kerran kolmessa kuukaudessa.

Minä ihmettelen sitäkin, että on varaa ylläpitää haastattelujen vaatimaa koneistoa. Voin jo nyt sanoa, että tämä tulee maksamaan enemmän kuin mitä haastattelujen vuoksi saadaan työelämään siirtyviltä veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on kovaa vauhtia purkamassa normeja, vähentämässä byrokratiaa ja poistamassa holhousta. Elämä vapautuu ja helpottuu, kansalaiset voivat hengittää vapaammin.

Tämä ei tietenkään koske työttömiä. Heidän elämäänsä aiotaan hankaloittaa entisestään ja heille järjestetään lisää byrokratiaa, kiusaamista ja luukulta toiselle juoksemista, mikäli Verkkouutisten saamat tiedot pitävät paikkansa.  Jokaiselle työttömälle aiotaan järjestää joka kolmas kuukausi haastattelu työvoimahallinnon edustajan kanssa. Keskustelussa käytäisiin läpi, onko työtön ollut aktiivinen kuluneen kolmen kuukauden aikana.

Aktiivisuudella tarkoitetaan sitä, että työtön on tehnyt töitä vähintään viiden päivän ajan kuluneen kolmen kuukauden aikana. Neuvotteluja käydään vielä siitä, voisiko aktiivisuus tarkoittaa myös esimerkiksi kouluttautumista.

Mikäli työtön ei ole ollut aktiivinen, hänen työttömyysturvansa alenee kolmella prosentilla joka kerta kolmen kuukauden välein.

Työttömän pitää siis tehdä työtä, jota ei ole, vähintään viisi päivää jokaisen kuluvan kolmen kuukauden aikana. Jos hän ei tee sitä työtä, jota ei ole, niin hänen tukeaan leikataan. Tämä toistuu kolmen kuukauden välein ja tällä tavalla rakennetaan työttömyystuen alennusautomaatti. Kun työtä ei ole, niin sitä ei voi tehdä. Kun sitä ei voi tehdä, niin tuki alenee kolmen kuukauden välein. Ei mene kauan, kun tuet ovat pyöreä nolla euroa.

Työttömät ovat näköjään loputtoman kiusaamisen kohde. Heille voi antaa keppiä mielin määrin ja nyt heitä aiotaan ruveta sen lisäksi myös kiduttamaan. Kolmen kuukauden välein toistuva ehdonalaisvalvojan luona käyntiin verrattava puhuttelu on puhdasta kiusaamista. En minä keksi sille mitään muuta sanaa. Tarkoitus lienee näyttää työttömille lopullisesti, että he ovat ihmisroskaa ja paskasakkia, jota voi kohdella ihan millä tavalla tahansa.

Ensi vuoden alusta toimeentulotuki siirtyy Kelan maksettavaksi, joten valtio järjestää näitä kustannuksia lisää itselleen.

Ei se mitään, hallitus voi syyttää tästäkin työttömiä. He eivät mene niihin olemattomiin töihin, vaan aiheuttavat lisää kustannuksia. He eivät ole aktiivisia, joten siitä kärsii nyt koko kansa. Palkkatyötä ja sen edellytyksiä hallitus ei pysty järjestämään, joten se turvautuu heikoimpien syyttelyyn ja kiusaamiseen.

http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/author/sakutimonen/p…

Vierailija
44/48 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen budjettiesityksessään päättämä työttömien kolmen kuukauden välein tapahtuva haastattelu saa ansaitsemaansa huomiota, mutta hallitus ei välttämättä tällaista huomiota halunnut. Näyttää pahasti siltä, että hallituksen tarkoituksena on koko ajan ollut vain yksityisten henkilöstövuokrausyritysten tukeminen veronmaksajien rahoilla.

Jo etukäteen tiedettiin, että TE-toimistoilla ei ole resursseja päivittää jokaisen työttömän työllistymissuunnitelmaa kolmen kuukauden välein. Myös se tiedettiin, että TE-toimistot eivät tule saamaan tarvitsemiaan lisäresursseja. Se arvattiin, että haastattelut hankitaan ostopalveluna, mutta sitä ei tiedetty, että työ- ja elinkeinoministeriöllä on jo kumppanuussopimus Henkilöstöpalveluyritysten liitto HPL:n kanssa. Lisäksi erilaiset työttömien valmennusyhtiöt saavat osansa budjetissa tarkoitukseen varatusta 17 miljoonan euron potista.

lue loput:

http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2016/09/02/kaverille…

Vierailija
45/48 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo kovin tiuha tahti ole. Hyvin jaksan ja jos en itse onnistu töitä löytämään, niin virkailijan kanssa on mukava miettiä vaihtoehtoja. Ei se mikään rangaistus ole, vaan paluu entiseen systeemiin.

Ei se ole virkailija, se on henkilöstöpalveluyrityksen konsultti, jonka kanssa tulevaisuudessa asioita.

Minusta on erityisen mielenkiintoista se, että näille konsulteille pitänee avata pääsy TE-toimiston tietokantoihin asiakkaista. En ole nähnyt tästä vielä kirjoitettavan missään, mutta minusta se on aika iso juttu, että työnhakijoiden henkilökohtaiset tiedot läväytetään yksityisten firmojen työntekijöiden käyttöön. Tottakai heille tulee vaitiolo- ja tiedostojen suojausvelvollisuudet ja tänä päivänäkin työkkärin omat työntekijät käsittelevät asiakkaittensa tietoja kotoa käsin etäpäivinä, mutta siitä huolimatta en koe asiaa ongelmattomaksi.

Saku käsittelee:

"Sitten vielä se yksi tärkeä asia, jonka problematiikkaa hallitus todennäköisesti ei ole edes miettinyt. Kyse on julkisen vallan ja yksityisen yrityksen välisestä työnjaosta. TE-toimistot ovat viranomaisia, joten ne käyttävät julkista valtaa päivittäessään työllistymissuunnitelmia ja antaessaan työvoimapoliittisia lausuntoja. Kielteinen työvoimapoliittinen lausunto velvoittaa tuen maksajaa katkaisemaan maksatuksen. Kielteinen työvoimapoliittinen lausunto on siis käytännössä määräys tuen maksatuksen katkaisemistesta eli määräys karenssista.

Julkista valtaa voidaan siirtää yksityiselle toimijalle vain lailla. Hallitus ei ole kertonut onko tällaista lakia edes suunnitteilla vai aikooko se siirtää julkista valtaa yksityisille ihan tuosta vaan, pohtimatta asiaa ollenkaan. Jos näin käy, niin toivottavasti jokainen haastateltava asettaa yksityisen firman suorittaman kuulustelun kyseenalaiseksi ja kantelee asiasta valtakunnan ylimmille laillisuusvalvojille.

Hallitus aikoo ilmeisen tosissaan yksityistää työttömien kuulustelut ja oikeuttaa yksityisen toimijan määräämään karensseja. Mitähän seuraavaksi? Ehkä työttömille määrätään jalkapanta ja seurantalaitteet, joilla päättäjien kaverit voivat rahaa vastaan seurata työttömien mahdollista sohvalla lojumista päiväsaikaan."

http://blogit.image.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2016/09/02/kaverille…

Vierailija
46/48 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ihan odotan sitä kuulustelua. Voipi olla että se on ikävä juttuhetki viranomaiselle ja vielä ikävämpi jollekin konsullttipellelle. Se on nääs silleen että mulla on mustaa valkosella kuinka työvoimaviranomaiset on estäneet kun työllistymistä. Toisekseen aijon olla jättimäisen hankala tietenkin niin ettei karenssia tule. Kolmanneksi kun kuitenkin jossain vaiheessa laittaavay leikkitöihin pelkällä kulukorvauksella teen työssä sen verran vahinkoa ettei toiste ota minua orjaksi. Ja ennenkuin joku länkyttää sohvalla että olen laiska niin olen AINA ottanut kaikki työt vastaan mitä on ollut. Myös osa aikasia yms töitä. Kouluttautunut sekä työllisyys että omalle rahalla. Käynyt 9e kulukorvaustyössä. Hakenut kaikkia niitä töitä joihin olisi mahdollista päästä myös lehtimyyjäksi. Työkkäri ei koskaan ole tarjonnut töitä. Lehtimyyntipaikoissa provikkapalkka ja en hankkinut mitään. Olen myös hakenut töitä mistäpäin Suomea vain. Niin ikä....57v

Vierailija
47/48 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne piti käydä joka toinen viikko. Mutta se oli sitä aikaa, että saattoi saada mukaansa jonkun lapun työpaikasta, ihan oikeasta työpaikasta ja sen työpaikan saattoi jopa saadakin. 

Vierailija
48/48 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pitää siis tehdä työtä, jota ei ole, vähintään viisi päivää jokaisen kuluvan kolmen kuukauden aikana. Jos hän ei tee sitä työtä, jota ei ole, niin hänen tukeaan leikataan. Tämä toistuu kolmen kuukauden välein ja tällä tavalla rakennetaan työttömyystuen alennusautomaatti. Kun työtä ei ole, niin sitä ei voi tehdä. Kun sitä ei voi tehdä, niin tuki alenee kolmen kuukauden välein. Ei mene kauan, kun tuet ovat pyöreä nolla euroa.

tämä