Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syrjäytynyt. Voinko itse muuttaa tilani?

Vierailija
02.09.2016 |

Jotkut sanovat, että vain tietynlaisilla poliittisilla päätöksillä syrjäytyneet voivat päästä pois syrjäytyneisyydestään.

Pitääkö tämä paikkansa vai voiko syrjäytynyt itse muuttaa tilansa? Tunnetteko ihmisiä, jotka ovat itse nousseet pois syrjäytyneestä tilasta?

Vai onko ainoa mahdollisuuteni poliittisessa päätöksenteossa? Muiden ihmisten varassako tässä vain ollaan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ensi askel pois syrjäytymisestä on yhteiskunnan tukien hakeminen.

Vierailija
2/5 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti voit muuttaa, mutta eipä se taida olla kovin todennäköistä, kun kerran olet syrjäytyneeksi päätynyt etkä ole onnistunut kääntämään kelkkaa tähänkään mennessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin välivuotenani syrjäytymisvaarassa. Ei koulupaikkaa ja töistä sain potkut. Uuden saaminen lähes mahdotonta muutaman kuukauden puhelinnyyntikokemuksella.

No työkkäritäti halusi laittaa minut työkokeiluun. Työkokemusta oli niiiin vähän, joten menin mielelläni. Halusin ruokakauppaan, koska samassa hommassa helppo jatkaa vaikka opiskelisin myöhemmin.

Luin pääsykokeisiin kunnolla ja pääsin kouluun. Esimiehen kauppiastuttu suosittelun perusteella palkkasi minut osa-aikaseksi.

Eli voi itse vaikuttaa, varsinkin jos ei pahoista mt-ongelmista kärsi.

Vierailija
4/5 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys paikkakuntasi nuorisotyöetsivään. Hän auttaa sinua jos olet 16-29v.

Vierailija
5/5 |
02.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet syrjäytynyt? Työmarkkinoilta? "Parisuhdemarkkinoilta"? Syrjäytynyt-sanan voi ymmärtää monin tavoin. Joku on mielestään syrjäytynyt, koska on ystävätön; toinen koska on pitkäaikaistyötön. Kolmannelle syrjäytyminen on sitä, että on asunnoton, työtön ja päihdeongelmainen.