Pettääkö mieheni?
Eli, en jaksa pitkästi selittää mutta meillä pitkä avioliitto ja mies aloitti uuden työn kesän alussa. Työpaikalla pelkkiä naisia miehen lisäksi, työajat säännölliset. Eka kk meni ihan normaalisti, mutta heinäkuussa alkoi iltamenot, virkistyspäivää, firman illanistujaisia melkein joka vkloppu...
Viime vkloppuna taas oli ja tuli kotiin la yönä kolmen aikaan, vaikka piti vaan parin työkaverin kanssa käydä "yhdellä". Nyt sitten äsken sanoi että huomenna ois taas tarkoitus käydä syömässä ja "palaveeraamassa". En käsitä, toki mä oon vaan kotiäiti eikä kokemusta tuon alan työpaikoista, mut onko tosiaan niin että joka vkloppu ollaan palaverissa vapaa-ajalla?? Oon ollu tosi kärsivällinen eikä pettäminen tullut mieleen ennen eilistä, kun mies sai raivarin lapsen vietyä hänen puhelimensa. Ennen on lapsi ihan vapaasti saanut pelailla ym iskän puhelimella. Oli jotenkin tosi epätyypillistä käytöstä miehelle. Nyt kun aloin vainoharhaiseksi niin tuntuu että muutenkin ollut tosi kireä jo tosi pitkään, ts ei oma itsensä. Kiukuttaa ja oon huolissani...
Kommentit (290)
Ap tässä. Kiitos kaikille viisaista sanoista, ne lohduttaa ja nostaa vähän mun taisteluntahtoa. Provohuutelijoille en jaksa puolustautua, ei haittaa jos joku ei usko.
Päivä on mennyt ihan sumussa, tulin itsekin tänne ystävien ja lasteni luokse koska en voinut olla enää yksin. Äitini on tulossa mun avuksi huomenna...
Päivittelen tänne kun jotain miehestä kuuluu. Pakkohan siitä on kuulua, ja mä en muuten aio antaa tätä anteeksi sille ikinä! Se on ihan varma. Ihan sama mitä selittää. Olen niin vihainen että voisin tappaa sen.
Ap
Ei , hän on reilu sälli siis todella hyvä aviomies.
Pidä hyvästä kiinni.
Tsemppiä 👍 peukutan jo etukäteen
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Kiitos kaikille viisaista sanoista, ne lohduttaa ja nostaa vähän mun taisteluntahtoa. Provohuutelijoille en jaksa puolustautua, ei haittaa jos joku ei usko.
Päivä on mennyt ihan sumussa, tulin itsekin tänne ystävien ja lasteni luokse koska en voinut olla enää yksin. Äitini on tulossa mun avuksi huomenna...
Päivittelen tänne kun jotain miehestä kuuluu. Pakkohan siitä on kuulua, ja mä en muuten aio antaa tätä anteeksi sille ikinä! Se on ihan varma. Ihan sama mitä selittää. Olen niin vihainen että voisin tappaa sen.
Ap
Ei tarvitse antaa anteeksi. Ja kuka tahansa tuntisi vihaa samassa tilanteessa. Viha antaa alussa tietynlaista voimaa jaksaa. Siinä vaiheessa, kun keskityt omaan ja lapsien hyvinvointiin, niin viha siirtyy taka-alalle ja tilalle tulee positiivisia voimia, jotka vievät sinua eteenpäin.
Tee kuitenkin itsellesi palvelus ja jätä jatkossa tuo ilmaisu ja ajatus pois mielestäsi: "olet niin vihainen, että voisit tappaa hänet". Ajattele mieluummin, että olet niin vihainen, että takaisin et ota! Sinä haluat parempaa!
Voimia!
Ultra Lilac kirjoitti:
Kuulostaa todella ikävältä, aivan kauhealta.
Tuossa tilanteessa olisin niin epämiellyttävä, että soittaisin maanantaina miehen esimiehelle ja kertoisin tilanteen, että heidän työpaikassa on sisäisiä suhteita, jotka hajottavat perheitä.
Huomenna tai tänään soittaisin miehen vanhemmille ja kertoisin mitä heidän poikansa on päättänyt tehdä ja miten hoiti asian.
Paras vastaisku mitä voit nyt tehdä on, että näytät siltä, että sinulla on jo sovittu hauskaa tekemistä ystävien kanssa ja laittaudut nyt jonkin aikaa supernaisellisesti. Se auttaa myös sinua eteenpäin ja kohottaa oloa.
Siinä vaiheessa, kun tiedät kuka toinen nainen on, niin käy meikkaajalla ja laita itsesi oikein hyvännäköiseksi. Seksikkääksi. (Korkokengät, mekko jne). Tapaa se toinen nainen yllättäen jossa tiedät hänen olevan. Esittelet rauhallisesti kuka olet ja voit kertoa, että halusit vain nähdä kasvotusten naisen joka hajotti sinun perheen. Voit kysyä miten pitkään peliä on ollut. Mutta sinun tulee olla koko ajan rauhallinen, viestiä, että olet hänen yläpuolellaan.
Olen pahoillani ap. Miehen käytös vaikuttaa niin tunteettomalta, että epäilen jonkinlaista luonnehäiriötä. Myöhemmin kiität itseäsi, että suhde päättyi. Valinta on ollut miehesi. Hänellä oli mahdollisuus puhua tai päättää jättää tekemättä. Jatka sinä rohkeasti eteenpäin! Nyt olet pohjalla, joten vuorossa on nousu.
Hyvä, että sinulla on hienoja ystäviä tukena!
Olipas harvinaisen huonoja ohjeita.
Työnantajana minua ei todellakaan kiinnosta, mitä työntekijäni tekevät vapaa-ajallaan, niin kauan kuin se ei ole mitenkään oikeasti laitonta. Se on yhdentekevää työn kannalta käykö porukka viikonloppuna seurakunnan tapahtumissa, baarissa, vieraissa vai kalassa. En todellakaan halua kuunnella, jos jonkun petetty puoliso haluaa oksentaa pahanolon niskaani. En ole mikään terapeutti.
Toisen naisen tapaaminen miten seksikkäästi pukeutuneena hyvänsä on myös noloa. Toinen nainen enintään pitäisi outona ja säälittävänä. Jotkut fuckme-bootsit ja juhlameikki lähinnä korostaa sitä säälittävyyttä, kyllä se näkyy todella läpi mitä siinä yritetään.
Vanhempien sotkeminen kuvioon on myös silkkaa typeryyttä. Joskus myöhemmin kun tilanne rauhoittuu ja selkeytyy, voi tottakai mainita eron oikean syyn, mutta ei missään nimessä pidetään lähteä hätäisesti mustamaalaamiskampanjaa. Kyseessä on kuitenkin lasten isä ja appivanhempien poika.
Olen pahoillani ap;n puolesta, mutta älä missään nimessä kuuntele noin hölmöjä neuvoja, jos haluat säilyttää itsekunnioituksen ja näyttää vahvalta muiden silmissä.
Voimia ap:lle! Kuulostaa siltä, että miehesi on totaalisen ihastunut kun ei ajattele perhettään. Joku nainen on nyt päässyt viettelemään miehesi. Onhan se faktaa, että pitkässä suhteessa (varsinkin miehiä) voi alkaa se vieras tuhero kiinnostamaan. Asialle monikaan ei varmaan mitään tee, mutta nyt on joku itseään "tyrkyttänyt" todella ja mies on lähtenyt mukaan. Olen sinun puolella, miehesi on kusipää! Mies tulee huomaamaan (jos suhteeseen alkaa uuden kanssa), että kyllä se seksi muuttuu vähän tylsäksi ja akka ihan tavalliseksi jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Oot ollut kynnysmatto. Tylsä, harmaa, itsestäänselvyys. Jos nyt jäät roikkumaan ja odottamaan, niin mies ei nää sua parempana, vaan vielä huonompana, ja lähteminen on hänelle helpompaa. Kerron tämän kokemuksesta! Mitä minun OLISI EHDOTTOMASTI PITÄNYT TEHDÄ: Toimia kaikkia tunteitani vastaan, sammuttaa ne kuin robotti, ja kerätä kimpsuni ja kampsuni ja sanoa miehelle; sinä olet päätöksesi tehnyt. Koska a) se on totta b) jos jollain ihme masokistiajatuksella edelleen haluat miehesi jäävän, niin ainut tapa on shokkihoito: en ole itsestäänselvyys, en katso mitä tahansa, en ole se tylsä pikkuvaimo, mitä ajattelit. Minä olen itsenäinen ihminen ja minussa on voimia, joita et tiennyt olevankaan. 2 kuukauden päästä se lyhyllä aikavälillä kiinnostava naikkonen muuttuu hirviöksi, kuten 99 % näistä tapauksista. Se on elinikä, se on silmänräpäys. Mutta ota se tavoitteeksesi. Oksenna vaikka joka päivä ja aamu, itke ja huuda. Mutta et hänelle tai hänen nähden.
Sä pystyt siihen vaikka et tiedäkään sitä!!
Tää seinälle.
Vierailija kirjoitti:
Ultra Lilac kirjoitti:
Tuossa tilanteessa olisin niin epämiellyttävä, että soittaisin maanantaina miehen esimiehelle ja kertoisin tilanteen, että heidän työpaikassa on sisäisiä suhteita, jotka hajottavat perheitä.
Huomenna tai tänään soittaisin miehen vanhemmille ja kertoisin mitä heidän poikansa on päättänyt tehdä ja miten hoiti asian.
Paras vastaisku mitä voit nyt tehdä on, että näytät siltä, että sinulla on jo sovittu hauskaa tekemistä ystävien kanssa ja laittaudut nyt jonkin aikaa supernaisellisesti. Se auttaa myös sinua eteenpäin ja kohottaa oloa.
Siinä vaiheessa, kun tiedät kuka toinen nainen on, niin käy meikkaajalla ja laita itsesi oikein hyvännäköiseksi. Seksikkääksi. (Korkokengät, mekko jne). Tapaa se toinen nainen yllättäen jossa tiedät hänen olevan. Esittelet rauhallisesti kuka olet ja voit kertoa, että halusit vain nähdä kasvotusten naisen joka hajotti sinun perheen. Voit kysyä miten pitkään peliä on ollut. Mutta sinun tulee olla koko ajan rauhallinen, viestiä, että olet hänen yläpuolellaan.
Olen pahoillani ap. Miehen käytös vaikuttaa niin tunteettomalta, että epäilen jonkinlaista luonnehäiriötä. Myöhemmin kiität itseäsi, että suhde päättyi. Valinta on ollut miehesi. Hänellä oli mahdollisuus puhua tai päättää jättää tekemättä. Jatka sinä rohkeasti eteenpäin! Nyt olet pohjalla, joten vuorossa on nousu.
Työnantajana minua ei todellakaan kiinnosta, mitä työntekijäni tekevät vapaa-ajallaan, niin kauan kuin se ei ole mitenkään oikeasti laitonta. Se on yhdentekevää työn kannalta käykö porukka viikonloppuna seurakunnan tapahtumissa, baarissa, vieraissa vai kalassa. En todellakaan halua kuunnella, jos jonkun petetty puoliso haluaa oksentaa pahanolon niskaani. En ole mikään terapeutti.Toisen naisen tapaaminen miten seksikkäästi pukeutuneena hyvänsä on myös noloa. Toinen nainen enintään pitäisi outona ja säälittävänä. Jotkut fuckme-bootsit ja juhlameikki lähinnä korostaa sitä säälittävyyttä, kyllä se näkyy todella läpi mitä siinä yritetään.
Vanhempien sotkeminen kuvioon on myös silkkaa typeryyttä. Joskus myöhemmin kun tilanne rauhoittuu ja selkeytyy, voi tottakai mainita eron oikean syyn, mutta ei missään nimessä pidetään lähteä hätäisesti mustamaalaamiskampanjaa. Kyseessä on kuitenkin lasten isä ja appivanhempien poika.
Olen pahoillani ap;n puolesta, mutta älä missään nimessä kuuntele noin hölmöjä neuvoja, jos haluat säilyttää itsekunnioituksen ja näyttää vahvalta muiden silmissä.
Juuri näin. Ei kannata tehdä mitään hätiköityä. Ja joka suuntaan informoida mitä tekeillä. Ensin kun mies ilmaantuu niin hänen kanssaan käydä asiat läpi. Sitten rauhassa miettiä käytännönasiat.
Mä itse löin miestäni nyrkillä, itsekkin yllätyin tästä väkivaltaisuudestani. Mutta en kadu sitä. Oli miehellekkin aika herättävä kokemus. Olen kuitenkin sitä mieltä, että puhumalla paras.
Ultra Lilac kirjoitti:
Voi jeesus teitä kypsymättämiä ja draamaa kerjääviä keskenkasvuisia. Tämähän se sitten hyvä neuvo onkin. Huh, en yhtään ihmettele, jos miehet käy vieraissa, kuvaa hyvin naisen luonnetta. Suorastaan oksetti lukea.
Joo ei pomoa/esimiestä kiinnosta alaisten suhteet :D Siinä nolaa vain itsensä. Oikeastaan ei tuosta tarvitse numeroa tehdä jos ja kun sukulaiset kysyy syitä silloin voi ne kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienelle huomiolle jää näissä pettämiskuvioissa, se että pettäminen todennäköisesti muuttaa myös petettyä ihmisenä.
Oma maailmankuvani on ainakin muuttunut paljon raadollisempaan suuntaan. Pidän nykyään avioliittoa ihan hömppäjuttuna. Enkä oikein jaksa uskoa aitoon rakkauteen, ainakaan itseni kohdalla.
Ennen arvostin myös ihmisiä enemmän. Ajattelen ihmisistä paljon enemmän pahaa.
Hyvin todettu. Olen huomannut itsessäni samaa. Päädyin jakamaan suhdetta mieheeni, jolla oli kuukauden nettisuhde entiseen työkaveriinsa. Meillä kuitenkin takana 15-vuoden suurimmaksi osaksi erittäin onnellinen liitto. Terapian ja tietoisen työn myötä tunnen taas itseni onnelliseksi, mutta moni asia on muuttunut pysyvästi. Kuten kuvailit, en minäkään enää usko rakkauteen sanoin kuin ennen, enkä ihmisiin yleensäkään.
Oikeastaan ihan hyvä että silmät ovat nyt auenneet. Ehkä parempi ettei ole enää naiivi tytön poloinen joka uskoo ja kuvittelee että miehiin voisi jollain tavalla luottaa.
Tällänen provo tällä kertaa. Viimeksi ap sekoili Pieksämäellä ja nyt Helsingissä. Ei jatkoon.
Kyllä minä ilmoittaisin heti miehen vanhemmille että missä mennään. Jos siis appivanhempiin olisi normaalit välit ja yhteyttä pidettäisiin muutenkin. Kysyisin, että mahtavatko olla kuulleet pojastaan viime päivinä, hän kun lähetti vaimolle vain viestin ettei aio enää palata kotiin. Ja että olisi todella kiva näin vaimona tietää että mitä ihmettä on tapahtumassa, lapsi kyselee isänsä perään jne.
Tekisin tämän siksi, koska mies voisi myöhemmin itse mustamaalata minua kaikille sukulaisille ja yhteisille tutuille ja väittää että minä olin pettäjä ja mies oli itse uhri. Haluaisin tuoda tilanteen oikean laidan selväksi kaikille heti alusta lähtien niin ettei miehelle jää mahdollisuutta mustamaalaukseen. Näin ollen kun appivanhemmat olisivat tietoisia alusta saakka mitä mies on tehnyt, niin miniään ja lapsenlapseen säilyisi eron jälkeen silti asialliset välit. Muuten voisi käydä niin että appivanhemmat eivät haluaisi olla ex-miniään missään väleissä kun mies olisi väittänyt omille vanhemilleen että vaimo petti. Tämä hankaloittaisi kohtuuttomasti yhteisen lapsen suhdetta isovanhempiin.
Rehellisyys ei ole mustamaalausta. En siis todellakaan näe, että vaimo mustamaalaisia tässä tilanteessa miestä jos avoimesti kertoo ihmisille mitä on tapahtunut. Se on tosiasioiden toteamista, ei mustamaalausta. Sen sijaan jos mies myöhemmin alkaisi väittää kaikille että vaimo petti ja jätti, se olisi valehtelua ja mustamaalausta.
Vierailija kirjoitti:
Ultra Lilac kirjoitti:
Työnantajana minua ei todellakaan kiinnosta, mitä työntekijäni tekevät vapaa-ajallaan, niin kauan kuin se ei ole mitenkään oikeasti laitonta. Se on yhdentekevää työn kannalta käykö porukka viikonloppuna seurakunnan tapahtumissa, baarissa, vieraissa vai kalassa. En todellakaan halua kuunnella, jos jonkun petetty puoliso haluaa oksentaa pahanolon niskaani. En ole mikään terapeutti.Toisen naisen tapaaminen miten seksikkäästi pukeutuneena hyvänsä on myös noloa. Toinen nainen enintään pitäisi outona ja säälittävänä. Jotkut fuckme-bootsit ja juhlameikki lähinnä korostaa sitä säälittävyyttä, kyllä se näkyy todella läpi mitä siinä yritetään.
Oletpa valittava ihminen. Missä ne sinun toimivat neuvot ovat? Vai arvosteletko vain?
Tuossa oli ääripää siitä miten nolataan mies. Miksi ei saisi nolata? Kyllä minä ainakin työpaikalla tuollaisen puhelun jälkeen kiinnittäisin huomiota mieheen lähinnä siinä miten suoriutuu tehtävistään. Olisi siis silmätikkuna vähän aikaa.
Ja jos sinun käsitys seksikkyydestä on "fuckme" look, niin se kertoo vain sinun kieroutuneesta käsityksestä. Seksikkäästi voi pukeutua myös näyttävällä tavalla.
Tuo laittautumistemppu on testattu parin ihmisen kertomana, kyllä siinä "rikoksentekijä" on valahtanut kalpeaksi. Toiselle tuli jokin kompleksi, oli sanonut miehelle vaimon olleen todella kaunis ja salasuhteesta oli muodostunut ilmeisesti paha mieli. Hetken päästä ko. henkilö jätti miehen. Mies menetti siis kummatkin naiset.
Se, että tuohon pystyy ja kylmän viileänä, niin se vaatiikin naiselta "munaa". Harva pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Ultra Lilac kirjoitti:
:DDDDDD Mitä ihmeen mustamaalausta se on, jos avoimesti kertoo totuuden, eli sen että aviomies petti. Miten tämä "mustamaalaa" miestä ihmisenä? Mieshän teki kaiken ihan oman tahtonsa mukaan ja vaimolla on oikeus kertoa julkisesti mitä todella tapahtui. Todeta faktat.
Jotkut miehet varmaan luottavat siihen, että vaimo ei kerro kun häpeää. Ja näin mies säästyy muiden silmissä kun kenenkään tietoon ei tule eron oikeaa syytä, eli sitä että mies petti ja hylkäsi perheensä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ilmoittaisin heti miehen vanhemmille että missä mennään. Jos siis appivanhempiin olisi normaalit välit ja yhteyttä pidettäisiin muutenkin. Kysyisin, että mahtavatko olla kuulleet pojastaan viime päivinä, hän kun lähetti vaimolle vain viestin ettei aio enää palata kotiin. Ja että olisi todella kiva näin vaimona tietää että mitä ihmettä on tapahtumassa, lapsi kyselee isänsä perään jne.
Tekisin tämän siksi, koska mies voisi myöhemmin itse mustamaalata minua kaikille sukulaisille ja yhteisille tutuille ja väittää että minä olin pettäjä ja mies oli itse uhri. Haluaisin tuoda tilanteen oikean laidan selväksi kaikille heti alusta lähtien niin ettei miehelle jää mahdollisuutta mustamaalaukseen. Näin ollen kun appivanhemmat olisivat tietoisia alusta saakka mitä mies on tehnyt, niin miniään ja lapsenlapseen säilyisi eron jälkeen silti asialliset välit. Muuten voisi käydä niin että appivanhemmat eivät haluaisi olla ex-miniään missään väleissä kun mies olisi väittänyt omille vanhemilleen että vaimo petti. Tämä hankaloittaisi kohtuuttomasti yhteisen lapsen suhdetta isovanhempiin.
Rehellisyys ei ole mustamaalausta. En siis todellakaan näe, että vaimo mustamaalaisia tässä tilanteessa miestä jos avoimesti kertoo ihmisille mitä on tapahtunut. Se on tosiasioiden toteamista, ei mustamaalausta. Sen sijaan jos mies myöhemmin alkaisi väittää kaikille että vaimo petti ja jätti, se olisi valehtelua ja mustamaalausta.
Tätä minäkin ajoin takaa tuolla miehen vanhemmille soittamisella. Se kannattaa.
Ultra Lilac kirjoitti:
Tuo laittautumistemppu on testattu parin ihmisen kertomana, kyllä siinä "rikoksentekijä" on valahtanut kalpeaksi. Toiselle tuli jokin kompleksi, oli sanonut miehelle vaimon olleen todella kaunis ja salasuhteesta oli muodostunut ilmeisesti paha mieli. Hetken päästä ko. henkilö jätti miehen. Mies menetti siis kummatkin naiset.
Se, että tuohon pystyy ja kylmän viileänä, niin se vaatiikin naiselta "munaa". Harva pystyy.
Tuo on muuten totta. Toinen nainen on uskonut miehen puheet ja kuunnellut valitusvirttä siitä kun se vaimo kotona on niin rupsahtanut eikä pidä huolta itsestään. Ja vaimo on niin ilkeäkin. Toista naista alkaa säälittää mies kun ajattelee että voi raukkaa, vaimoa ei kiinnosta eikä jaksa panostaa mihinkään. Totta kai mies ansaitsee jotain parempaa! Toinen nainen ei tunne huonoa omaatuntoa. Sitten vaimo pamahtaa paikalle ystävällisesti käyttäytyen ja paljastuu että mieshän on puhunut ihan potaskaa siitä että vaimo on kusipää ja rumakin vielä. Toinen nainen ymmärtää että vaimo on ollut täysin miehen pettämisen uhri eikä ole ansainnut sellaista petosta. Hän potee huonoa omaatuntoa ja näkee ettei se ihana mies ollutkaan se mitä esitti. Mies menettää sekä vaimon että toisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen sivu viestittelyä Porvoosta ja joku vielä uskoo tätä? Jossain Ylilaudalla nauretaan av-mammoille...
Jossain Ylilaudalla kaikki on sataprosenttista faktaa.
Minä kysyisin uudelta naiselta, että miten hän suhtautuu lapsiin. "Minulla ja Jaakolla kun on kaksi lasta, niin sustahan tulee äitipuoli sitten jossain vaiheessa." Samalla toteaisin että ihanaa kun lasten elämään liittyy yksi aikuinen lisää, apukäsiä kun ei ole koskaan lisää! Ja luettelisin lasten lempiruoat ja iltarutiinit.
Vierailija kirjoitti:
Ultra Lilac kirjoitti:
Voi jeesus teitä kypsymättämiä ja draamaa kerjääviä keskenkasvuisia. Tämähän se sitten hyvä neuvo onkin. Huh, en yhtään ihmettele, jos miehet käy vieraissa, kuvaa hyvin naisen luonnetta. Suorastaan oksetti lukea.
En ole keskenkasvuinen. Oletko sinä jotenkin isompikasvuinen? ;)
Mielestäni liian monet naiset hyssyttelevät miehen pettämistä ja eron syitä. Tällä hetkellä eroluvut ovat räjähtäneet käsiin. Mies pettää ja nainen häpeää riittämättömyyttään.
Jos useampi nainen munaisi miehen ja olisi avoin, voisi toiminta muuttua.