Pettääkö mieheni?
Eli, en jaksa pitkästi selittää mutta meillä pitkä avioliitto ja mies aloitti uuden työn kesän alussa. Työpaikalla pelkkiä naisia miehen lisäksi, työajat säännölliset. Eka kk meni ihan normaalisti, mutta heinäkuussa alkoi iltamenot, virkistyspäivää, firman illanistujaisia melkein joka vkloppu...
Viime vkloppuna taas oli ja tuli kotiin la yönä kolmen aikaan, vaikka piti vaan parin työkaverin kanssa käydä "yhdellä". Nyt sitten äsken sanoi että huomenna ois taas tarkoitus käydä syömässä ja "palaveeraamassa". En käsitä, toki mä oon vaan kotiäiti eikä kokemusta tuon alan työpaikoista, mut onko tosiaan niin että joka vkloppu ollaan palaverissa vapaa-ajalla?? Oon ollu tosi kärsivällinen eikä pettäminen tullut mieleen ennen eilistä, kun mies sai raivarin lapsen vietyä hänen puhelimensa. Ennen on lapsi ihan vapaasti saanut pelailla ym iskän puhelimella. Oli jotenkin tosi epätyypillistä käytöstä miehelle. Nyt kun aloin vainoharhaiseksi niin tuntuu että muutenkin ollut tosi kireä jo tosi pitkään, ts ei oma itsensä. Kiukuttaa ja oon huolissani...
Kommentit (290)
Löytyipä vastaus alkuperäiseen kysymykseen ja vieläpä aika nopeasti. Voimia kuitenkin, kaikesta selviää pikku hiljaa.
Ap, sun ei pitäis olla nyt yksin! Onko sulla joku läheinen, jonka kanssa voit olla? Itkeä ja purkaa mieltäsi.
Voi ei! Tuli itku kun luin ap pari viimeistä viestiäsi. Ihan kamalan paha olo puolestasi. Tuollainen epätietoisuus on hirveää, miehesi on selkärangaton idiootti, kun ei voi edes jutella. Tarvitsisit nyt ystävän luoksesi, jonkun jonka kanssa purkaa ajatuksia ettet huku niihin yksin.
En osaa sanoa muuta kuin voimia, toivon sulle kaikkea hyvää ♡
Kymmenen sivu viestittelyä Porvoosta ja joku vielä uskoo tätä? Jossain Ylilaudalla nauretaan av-mammoille...
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen sivu viestittelyä Porvoosta ja joku vielä uskoo tätä? Jossain Ylilaudalla nauretaan av-mammoille...
Jep, pettämistä ei oikeasti tapahdu muualla kuin elokuvissa ja salkkareissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja jokaisen aikuisen velvollisuus on elää elämänsä miettien mitä ylilaudan jonnet siitä ajattelisivat.
Vierailija kirjoitti:
Voisikoha facebookiin laatia pettäjäsivuston, siel vois aina tägätä , jos havaitsee pettäjän.
Tosin oma profiili pitäis olla joku muu, jos ei halua tunnistua.
No nyt on katkeruus jo seuraavalla asteella. Ehkä aika mennä eteenpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja jokaisen aikuisen velvollisuus on elää elämänsä miettien mitä ylilaudan jonnet siitä ajattelisivat.
Onhan tämä aivan selvä provo. Tietenkään se ei estä aiheesta keskustelemista.
Aika vahva deja-vu kun tätä lukee. Keväällä oli hieman vastaavanlainen ketju, jossa ap lähti Pieksämäelle etsimään miestään "työmatkalta"...
Mut, sattuuhan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Eilen illalla sain sellaisen paniikkikohtauksen että soitin ystävälleni, joka tuli miehensä kanssa meille ja ystävä jäi meidän lasten unta valvomaan, kun minä hänen miehensä kanssa lähdin ajamaan Helsinkiin. Onneksi on ymmärtäväiset ystävät, arvatkaa hävettikö oma hysteerisyys.
Päästiin melkein keskustaan kun mieheltä tuli lyhyt viesti, että ei ole enää tulossa kotiin ja että ottaa yhteyttä muhun ens viikolla. Mä olin yöllä niin sekaisin ja paniikissa että oksensin auton ovesta ulos. Yritin soittaa miehelle varmaan kymmeniä kertoja ja laitoin kymmeniä viestejä, itkin ja anelin vastauksia. Se ei edes vastaa mulle. En siis tiedä missä hän on ja mitä tämä tarkoittaa!! Tai kuvitella voin.
Olen nyt yksin kotona, lapset lähtivät ystäväpariskunnan mukaan ja ovat siellä huomisiltaan asti, että saan itseni kasattua. Taidan olla shokissa, tai sitten nämä rauhoittavat mitä ystävä antoi auttaa etten sekoa lopullisesti. En osaa ajatella mitään, kai tämä on huono vitsi tai mies on seonnut ja tulee pian järkiinsä? Jos se oli vaan humalassa eilen? Ollut whatsapissa viimeksi yöllä 1.23 ja nähnyt mun viestit.
Mitä mä nyt teen. Mä en osaa edes itkeä, sydän tulee rinnasta ulos ja sattuu niin hirveästi! Mä luulin että meillä on kaikki hyvin!!
Jos tää on totta, niin ei tuollaisessa tilanteessa ole kuin yksi vaihtoehto ja se on ero. Jos mies tekee noin törkeen tempun "viesti mieheltä, ei ole tulossa kotiin ja ottaa ens vkolla yhteyttä".
Mulla avioliitto vaakalaudalla miehen pettämisen vuoksi. Asutaan vielä yhdessä. Mut jos olis tehny tollasen katoamistempun, ei tarvisi enään miettiä jatkuuko avioliittomme. Mun mies ei ollu koskaan öitä pois.
Okei, pääsitpä helposti eroon tuosta miehestä. Nyt vain alat apinanraivolla järjestämään asioitasi kuntoon, mietit lasten huoltajuudet, elarit lasket, miehen romut pistät autotalliin ja jätät itsellesi ja lapsille luonnollisesti kaiken tarvittavan. Mies pärjää kyllä vähän vähemmälläkin ja onhan hän hyvässä työpaikassakin. Nyt on hyvää aikaa ja energiaa tehdä kaikkea, pyydä vaikka joku kaveri mukaan, ostatte viinitönikän ja pistätte töpinäksi. Sinulla on nyt kaikki valta ja voima järjestää elämäsi kuntoon, että te se huolella.
Ehkä tämä kirjoitus oli provo, mutta hauska sellainen! :D
Inhoan provohuutelijoita, mutta valitettavasti nyt loistavasta juonesta huolimatta ei mene läpi (ja se on ainoastaan hyvä, onpa yksi tällaista kokeva vähemmän).
Että tilanne on ollut jo päälle pari kuukautta päällä ja samana hetkenä kun teet siitä keskustelun av:lle, niin tuleekin ns. loppuhuipennus?
Silloin kuntuntuu että musertuu taakan alle on hyvä itkeä, sitten suuttua ja sitten olla käytännöllinen. Tunteiden vaihtotahti saattaa olla jopa monia kertoja tunnissa. Täällä oli hyviä vinkkejä, asianajajan etsintä, miehelle matkalaukku ovenpieleen jne. Hoida niitä aina kun pääsen kiukun kautta jaloillesi. Mutta muista myös itkeä, olla surullinen, pieni ja haavoitettu, älä tukahduta mitään tunteitasi. Ja älä alistu kynnysmatoksi, ajattele vaikka näin. Tämä tuleva ero voi olla parasta mitä sulle on koskaan tapahtunut. Jos mies on vuosien varrella muovannut susta alistuvan ja kiltin niin nyt kunhan itsesi kokoat voit muovata itsestäsi juuri sellaisen kun itse olet. Lasten takia on joka tapauksessa pakko olla nyt vahva ja jaksaa, terapiaa suosittelen myös lämpimästi, se oli oman eron jälkeen todella tarpeeseen.
Oot ollut kynnysmatto. Tylsä, harmaa, itsestäänselvyys. Jos nyt jäät roikkumaan ja odottamaan, niin mies ei nää sua parempana, vaan vielä huonompana, ja lähteminen on hänelle helpompaa. Kerron tämän kokemuksesta! Mitä minun OLISI EHDOTTOMASTI PITÄNYT TEHDÄ: Toimia kaikkia tunteitani vastaan, sammuttaa ne kuin robotti, ja kerätä kimpsuni ja kampsuni ja sanoa miehelle; sinä olet päätöksesi tehnyt. Koska a) se on totta b) jos jollain ihme masokistiajatuksella edelleen haluat miehesi jäävän, niin ainut tapa on shokkihoito: en ole itsestäänselvyys, en katso mitä tahansa, en ole se tylsä pikkuvaimo, mitä ajattelit. Minä olen itsenäinen ihminen ja minussa on voimia, joita et tiennyt olevankaan. 2 kuukauden päästä se lyhyllä aikavälillä kiinnostava naikkonen muuttuu hirviöksi, kuten 99 % näistä tapauksista. Se on elinikä, se on silmänräpäys. Mutta ota se tavoitteeksesi. Oksenna vaikka joka päivä ja aamu, itke ja huuda. Mutta et hänelle tai hänen nähden.
Sä pystyt siihen vaikka et tiedäkään sitä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap, Olen todella pahoillani. Olen itse ollut tuollaisessa tilanteessa, ja voin kokemusta sanoa, että nyt kannattaa laittaa kova kovaa vastaan, kun tilanne on noin paha. Näin ainakin itse tekisin sinuna. Jos teillä on hieno talo/asunto tai jos miehesi on komea tai hänellä on hyvä asema jne, älä ajattele niitä, ajattele vain omaa ja lastesi hyvinvointia. Älä jää roikkumaan mihinkään ulkoiseen. Miehesi uusi suhde on erittäin huonolla pohjalla, kun se on lähtenyt liikkeelle petoksesta ja perheen hajottamisesta. Jos olisin sinä, muuttaisin saman tien kotoa pois lopullisesti tai edes väliaikaisesti lasten kanssa (jos et siis pysty jäämään nykyiseen kotiinne taloudellisista syistä -jos pystyt vaihtaisin heti lukot ja ilmoittaisin miehelle, että kaikki on nyt ohi ja pakkaisin hänen tavaransa ja heittäisin jonnekin varastoon tms.). Kerää nyt kaikki voimat, jota sinusta löytyy. Ota käyttöön kaikkien ystävien ja sukulaisten tuki. Näytä sille miehellesi! Jos nyt tulee ero, sinä olet voittaja -pääset eroon tuollaisesta ihmisestä, johon ei kenenkään kannata sitoutua. Älä ajattele, että olet liian vanha, etkä saa uutta miestä tms. koska kyllä saat ja vaikka mitä parempaa, jos ero tulee. Vaikka te vielä päätyisittekin yhteen, se voi tapahtua vain ison muutoksen kautta, jossa sinun on näytettävä miehelle, että näin ei kertakaikkiaan tehdä, parhaiten mielestäni se onnistuu ensin näyttämällä hänelle ovea ja pysymällä kovana. Näytä sille, että sinä olet paljon arvokkaampi kuin mitä hän nyt käytöksensä perusteella näyttää ajattelevan.
En pysty miettimään näitä vielä! Tuntuu kuin näkisin pahaa unta, kyllä kaikki vielä muuttuu hyväksi ja mies on jotenkin seonnut ja tajuaa virheensä. Meillä on ollut hyvä avioliitto, tai niin mä oon luullut! 15 v yhdessä! Ja miten lapset selviää tästä ikinä? Miten minä? Ei mun henkiset voimavarat riitä, mä romahdan. :(
Ap
Tottakai olet varmasti nyt alkuun shokissa. Hyvä, että ystäväsi auttavat sinua. Et romahda, vaikka siltä tuntuu, ihmisestä löytyy hädän hetkellä yllättäviä voimavaroja. Olisi vain tosi paljon parempi, jos pystyisit heti laittamaan kovan kovaa vastaan, silloin miehesi saattaisi havahtua jo aiemmin. Mitä se sitten enää hyödyttää, jos hän jatkaa suhdettaan, ja havahtuu sitten jo kun kaikki on pilalla. Tottakai mies alkaa katua ja rajusti ennemmin tai myöhemmin, kun tajuaa, että tosiaan menetti perheensä.. Mutta olisi ennenkaikkea tosi tärkeää sinulle, että pääset ikävästä tilanteesta irti, jos jäät roikkumaan tilanteeseen, menet vain aivan hajalle. Nouse tilanteen ja kaiken tuon vastenmielisen touhun yläpuolelle. Tsemppiä paljon!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla avioliitto vaakalaudalla miehen pettämisen vuoksi. Asutaan vielä yhdessä. Mut jos olis tehny tollasen katoamistempun, ei tarvisi enään miettiä jatkuuko avioliittomme. Mun mies ei ollu koskaan öitä pois.
Sinä et ole yhtään vähemmän tossu kuin ap:kaan. Tiedät miehesi pettävän, mutta odotat katoamistemppua tai öistä poissaoloa, jotta voit tehdä päätöksen. Olet pettäjän kanssa vaikka vuosikausia, jos hän ei ylitä jotain kuvitteellista kynnystä. Todennäköisesti et jättäisi häntä sittenkään, vaan keksisit jonkun toisen rajan, esim. rakastajattaren raskaus. Sittenkin olisit kiltisti kotona, koska "mies yhä muistaa hääpäivämme ja on oikeasti ihan kiltti aina kotona".
Mies nauraa selkäsi takana.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan provohuutelijoita, mutta valitettavasti nyt loistavasta juonesta huolimatta ei mene läpi (ja se on ainoastaan hyvä, onpa yksi tällaista kokeva vähemmän).
Että tilanne on ollut jo päälle pari kuukautta päällä ja samana hetkenä kun teet siitä keskustelun av:lle, niin tuleekin ns. loppuhuipennus?
Loppuhuipennus tosin tässä tapauksessa johtuisi siitä että mies jäi käytönnässi kiinni kun ap alkoi kysellä häneltä tarkemmin menoistaan, jos se olisi ollut sattumanvarainen loppuhuipennus tyylin "tuttava sattumalta näki hänet toisen naisen seurassa" , joten sinänsä mahdollista että ap alkoi samaan aikaan esittää enemmän kysymyksiä miehelleen kuin hän alkoi esittämään niitä foorumeilla.
Vierailija kirjoitti:
Loppuhuipennus tosin tässä tapauksessa johtuisi siitä että mies jäi käytönnässi kiinni kun ap alkoi kysellä häneltä tarkemmin menoistaan, jos se olisi ollut sattumanvarainen loppuhuipennus tyylin "tuttava sattumalta näki hänet toisen naisen seurassa" , joten sinänsä mahdollista että ap alkoi samaan aikaan esittää enemmän kysymyksiä miehelleen kuin hän alkoi esittämään niitä foorumeilla.
Jos siis se olisi ollut sattumanvarainen loppuhuipennus tyyliin "tuttava sattumalta näki hänet toisen naisen seurassa" niin silloin ei olisi niin uskottavaa, mutta kun tässä tapauksessa se ei ollut niin sattumanvarainen, niin sinällänsä tämä on mielestäni ihan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Eilen illalla sain sellaisen paniikkikohtauksen että soitin ystävälleni, joka tuli miehensä kanssa meille ja ystävä jäi meidän lasten unta valvomaan, kun minä hänen miehensä kanssa lähdin ajamaan Helsinkiin. Onneksi on ymmärtäväiset ystävät, arvatkaa hävettikö oma hysteerisyys.
Päästiin melkein keskustaan kun mieheltä tuli lyhyt viesti, että ei ole enää tulossa kotiin ja että ottaa yhteyttä muhun ens viikolla. Mä olin yöllä niin sekaisin ja paniikissa että oksensin auton ovesta ulos. Yritin soittaa miehelle varmaan kymmeniä kertoja ja laitoin kymmeniä viestejä, itkin ja anelin vastauksia. Se ei edes vastaa mulle. En siis tiedä missä hän on ja mitä tämä tarkoittaa!! Tai kuvitella voin.
Olen nyt yksin kotona, lapset lähtivät ystäväpariskunnan mukaan ja ovat siellä huomisiltaan asti, että saan itseni kasattua. Taidan olla shokissa, tai sitten nämä rauhoittavat mitä ystävä antoi auttaa etten sekoa lopullisesti. En osaa ajatella mitään, kai tämä on huono vitsi tai mies on seonnut ja tulee pian järkiinsä? Jos se oli vaan humalassa eilen? Ollut whatsapissa viimeksi yöllä 1.23 ja nähnyt mun viestit.
Mitä mä nyt teen. Mä en osaa edes itkeä, sydän tulee rinnasta ulos ja sattuu niin hirveästi! Mä luulin että meillä on kaikki hyvin!!
Ihan tämä provolta vaikuttaa. Ystävällä sattui olemaan diapamit mukana ja kivasti mies lähtee tunnin verran ajelemaan stadiin. Juu juu. Ja lapset muka herätellään ja lähetetään ystävälle, että voi koota itseään. Just tossa tilanteessa Lapset on ne jotka auttaa pysymään järjissään.
Tässä on samaa draaman kaarta kun siinä Whatsapp-eukossa jolla oli jotain säpinää työpaikan miehen kanssa joka ei vastaillut.
-palkkaa asianajaja
-mene juttelemaan terapeutille, ulkopuolisen tuella selviät
-juuri tuo toive, että mies tajuaisi virheensä saa sut muuten olemaan kynnysmatto. Se EI saa miestä tajuamaan virhettään! Sen sijaan se saa ja toimii, että olet kovana ja pidät puolesi ja kiinni oikeuksistasi, ETKÄ tee mitään helpoksi miehelle. Mies ei ole pitkään aikaan kunnioittanut ja arvostanut sua kun on toiminut noin ja sun täytyy ottaa oma arvosi takaisin eikä missään tapauksessa madella ja tehdä myönnytyksiä. Miehen täytyy saada shokkihoitoa joka avaa hänen silmänsä, jos toivot jatkoa suhteellenne
Säästä tämä ketju ja palaa siihen aina välillä, saat joja kerta sitä lukiessasi ulkopuolista näkökulmaa, jota nyt tarvitset.