MIKSI TYÖTTÖMÄT VALITTAA ETTEI OLE TÖITÄ ja jos jollekin ehdottaa osa-aikaista kaupankassan/siivoojan/tms paikkaa niin sanovat ettei kannata?
Monestakin haastattelusta tai keskustelusta tulee ilmi ettei monikaan aio edes hakea osa-aikaista työtä.
Itse jouduin 2011 työttömäksi, meitä jäi samasta työpaikasta useampi pois yt-neuvotteluiden seurauksena. Minä menin osa-aikaiseen työhön ja sain liitolta soviteltua päivärahaa. Työkaverit kysyivät et mitä järkeä kun kotona olemalla saa saman rahan.. Häh? Sitä järkeä että osa-aikaisesta poiki noin vuoden kuluttua kokoaikainen vakituinen työ. Työhistorissa ei ole aukkoja joka taas auttaa tulevaisuudessa jos jään uudelleen työttömäksi.
Nykytilanne on siis se että itsellä on töitä, olen päässyt jopa ylenemään esimiestehtäviin. Muut ovat vissiin nykyään perus työttömyyskorvauksella vai miksi sitä nyt sanotaankaan kun liiton päivät ovat loppuneet eikä töitä löydy. Jatkuvasti näyttävät kyllä naukuvan jossain facebookissa että töitä ei vain ole ja parillekin olen ehdottanut osari paikkaa meidän firmassa niin ei kelpaa koska ei ole järkeä. Ihmeellinen logiikka.
Kommentit (116)
Ulkosiivouspartioita tarvittaisiin ainakin Espoossa. Tienvarret karsean törkyisiä. 11 euroo tunti vaikka neljä tuntia arkipäivisin ,työmarkkinatukeen ei saa paljoa vaikuttaa. Tekisin.
Täytyisi ensin suorittaa 3 vuotinen siistijän tai osa-aikakassan tutkinto näyttöineen ja palkattomine työssäoppimisineen.
Valmistuessa olisi eläkeiässä.
Onko järkee vai ei?
Osa-aikatyö ei kannata, jos työmatkat pitkiä, julkiset ei kulje tms. Parin tunnin työhön per päivä ei viitsi käyttää saman verran aikaa matkustamiseen, jos käteen jää tuskin mitään. Kaikki ei asu pääkaupunkiseudulla.
Siivoustyötä 10h viikossa ja matkaa yhteen suuntaan 42km.
Eipä oikein kannata.
Tiedättekö miksi on paljon roskaa ja ränsistynyttä ympäristössä? No minäpäs kerron: näihin on kyllä olemassa työntekijät, jotka saavat kuuausipalkkaa mutta he haluavat päästä helpolla eivätkä tee mitään. Pidempään työelämässä olleet ovat mestareita tekemään vain minimimäärän töitä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö miksi on paljon roskaa ja ränsistynyttä ympäristössä? No minäpäs kerron: näihin on kyllä olemassa työntekijät, jotka saavat kuuausipalkkaa mutta he haluavat päästä helpolla eivätkä tee mitään. Pidempään työelämässä olleet ovat mestareita tekemään vain minimimäärän töitä.
Roskia on ympäristössä, koska ihmiset niitä sinne heittelevät. Samoin suurin osa ränsistymisestä johtuu erilaisesta ilkivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain ainakin soviteltua päivärahaa kun olin osari. Meillä on jatkuvasti paikkoja auki, lähinnä 18 - 30 tuntia viikossa mutta ei oo ainakaan kellekään mun tutulle työttömälle kelvannut.
AP
No suurin osa ei saa. Siinä se pieni ero. Taidat olla hieman tyhmä, kun et tuotakaan omin avuin ymmärtänyt.
Tai sitten trolli, joka vain tahallaan ärsyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, miten työttömillä tuet toimivat, jos ottaa työn, mutta osa-aikaisesta siivouksesta nollasopimuksella jää helposti vain alle 200 euroa kuussa käteen.
En tiedä minäkään mutta teen osa-aikaa puolet kk. ja käteen jää IHAN SAMA SUMMA kuin olisin kokoaika töissä. Mutta vapaa aikaa puolet enempi. Sopii mulle oikein mainiosti. Kunpahan ei vain koskaan loppuisi... Niin, ja on ihan verokorttityö. Ei mitään pimeetä duunia. Haluan näet niitä liittopäiviä jatkossakin...
Työttömille maksetaan kalliit vuokrat pääkaupungissamme, asuntojen hinnat osittain tästä syystä pilvissä, tavallisen palkansaajan ulottumattomissa. Tässä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain ainakin soviteltua päivärahaa kun olin osari. Meillä on jatkuvasti paikkoja auki, lähinnä 18 - 30 tuntia viikossa mutta ei oo ainakaan kellekään mun tutulle työttömälle kelvannut.
AP
No suurin osa ei saa. Siinä se pieni ero. Taidat olla hieman tyhmä, kun et tuotakaan omin avuin ymmärtänyt.
Tai sitten trolli, joka vain tahallaan ärsyttää muita.
JOKAINEN osa-aikaa tekevä saa SOVITELTUA½! Jokainen! - jos vain ymmärtää tai viitsii hakea! Kaikki muu on laiskuutta tai tyhmyyttä - selittelytkin siis!
Mistä ihmeestä ap on saanut käsityksensä, että työttömät valittaa? En valita ettei töitä muka olen. Onhan työpaikkoja paljonkin, minua ei vain ole valittu yhteenkään. On sitä käyty haistatteluissakin, mutta täällä sitä vain loisin sohvaa selässä pitäen. Juhlin niin maan perheellisesti noilla "sossun tuilla" jotka siis oikeasti tulevat Kelasta. Niidenkään pienuudesta en valita.
Miksi töissä olevat jatkuvasti valittavat työttömien valittavan milloin mistäkin?
6 sivua keskustelua aiheesta jonka vois tiivistää notta "miks mä en ymmärrä lukemaanintai mitä mulle kerrotaan?". Hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille maksetaan kalliit vuokrat pääkaupungissamme, asuntojen hinnat osittain tästä syystä pilvissä, tavallisen palkansaajan ulottumattomissa. Tässä ei ole mitään järkeä.
Eikä myöskään siinä ole järkeä että Suomi maksaa miljoonan että kirgisialaiset lopettais tupakoinnin.
Kiitos Nukkehallitus!
Vierailija kirjoitti:
Kaupankassalla kannattaisi aloittaa työura, siitä pääsee suoraan jopa pääministeriksi. Muuta ei juurikaan tarvita.
Saa ainakin kokemusta muiden rahojen käsittelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupankassalla kannattaisi aloittaa työura, siitä pääsee suoraan jopa pääministeriksi. Muuta ei juurikaan tarvita.
Saa ainakin kokemusta muiden rahojen käsittelystä.
Minäpä kerron, millaista kokemusta kaupan kassalla saa. Siinä oppii tuntemaan kansan syvimmät rivit laidasta laitaan. Haluaako sellaista, vai olisiko parempi elää siinä uskossa, että ihmiset ovat pääsääntöisesti järkeviä ja ajattelevia olentoja? Minä ensin aina ja kaikkialla, minun pitää saada, minä haluan sitä ja tätä ja se on minulle järjestettävä. Ihan sama, onko koulutusta vai ei, kaupassa ihmisistä tulee ajattelukyvyttömiä eläimiä.
Eli ongelmana on selvästi liian korkeat tuet ja huonot palkat, jos kannattaa ennemmin maata kotona tukien varassa kuin ottaa työtä vastaan? Milloin tähän oikein puututaan?