Vastaus miehensä vankina olevalle naiselle
Pitkä ketju näköjään poistui.
Kopion kuitenkin tähän sen vastauksen, jota olin silloin kirjoittamassa. Toivon vastaukseni tavoittavan jonkun, joka on oikeasti niin epätoivoisessa tilanteessa ja haluaa päästä pois.
[quote=Vierailija] Ei ihmiset jaksa kuunnella ikäviä juttuja muutenkaan ja harva välittää aidosti lähimmäisistään.[/quote]
Kyllä me välitämme, sinustakin! Meistä vaan tuntuu siltä, että sinä vedätät meitä. Olemme jo ainakin kerran pelastaneet sinut sieltä. Muistatko, se oli silloin kun sinä vielä olit hyvissä väleissä meidän kanssamme.
Mutta sinä menit takaisin. Sinä olet se, joka et ole enää pitänyt yhteyttä ystäviin. Sinä olet niin tiiviisti käpertynyt miehesi kainaloon, että ystävät ovat saaneet jäädä.
Kirjoitan ikään kuin tuntisin sinut, sillä sinun kaltaisiasi kyllä riittää. Me ulkopuoliset emme vaan millään jaksa käsittää sitä, miksi sinä ( tai joku muu) et suostu pysymään poissa sen miehen luota, vaikka sinut tavaroinesi kannetaan sieltä pois. Eihän se voi meidän vika olla, että sinä itsepäisesti haluat tuhota oman elämäsi sen miehen kanssa, etkä halua olla tekemisissä meidän kanssa, jotka välitämme ja olemme valmiit ottamaan sinut vastaan, jos päätät lähteä pois.
Kommentit (7)
Jos tämä henkilö haluaa oikeasti ulos, tältäkin palstalta siihen voi saada apua. Minä ainakin olen valmis kuuntelemaan ja auttamaan, ihan konkreettisesti. Mutta oma halu on oltava, tällä hetkellä hän keskittyy vain miettimään kaikkia muita ihmisiä. Pohjaa ei ole vielä saavutettu.
Sehän siinä ongelma on, kun ei häntä voi auttaa. Sen ketjun kirjoittajan tilannetta en tiedä, mutta omassa lähipiirissäni on useampi kuin yksi nainen, joka on ollut vastaavassa tilanteessa. Lähimmäiset ovat auttaneet, kun hän on ollut pakenemassa miehensä luota.
Turhautumista aiheuttaa se, että me suurella vaivalla järjestimme pakopaikan, otimme tarpeeksi 'reippaita poikia' avuksi hakemaan tavarat miehensä luota ja eipä aikaakaan, kun hän palasi takaisin. Viimeinen niitti oli se, että hän ilmoitti, että ei enää halua olla meidän kanssamme väleissä, kun miehensä ei pidä meistä.
Mitä siinä ystävät ja sukulaiset muuta voivat kuin nostaa kätensä pystyyn?
Minä kirjoitin edelliseen ketjuun, että voi tulla vaikka meille. Voin käydä hakemassa, jos on tarpeeksi lähellä ja jos ei, ehkä joku muu avmamma voi auttaa hänet matkalle.
Miksi edellinen ketju poistui?
Vaikka se olisi ollut ilmiselvä tietyn henkilön aina uudelleen tekemä trolli, mitä haittaa siitä on? Saahan siitä neuvoja moni sellainen, joka oikeasti yhtä vaikeassa tilanteessa on.
Tämä keissi on todella eriskummallinen, vahvasti kyseenalaistan sen todenperäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä henkilö haluaa oikeasti ulos, tältäkin palstalta siihen voi saada apua. Minä ainakin olen valmis kuuntelemaan ja auttamaan, ihan konkreettisesti. Mutta oma halu on oltava, tällä hetkellä hän keskittyy vain miettimään kaikkia muita ihmisiä. Pohjaa ei ole vielä saavutettu.
Jos hän olisi kykenevä tarttumaan apuun täältä, hän saisi sitä jo muutenkin. Minusta on kuitenkin parempi, että hän saa puhua täällä tilanteestaan, kuin että ei edes puhu. Kamalaa on toki, jos henkilö ei uskalla tarttua mihinkään toimiin oman itsensä auttamiseksi! Kamalaa seurata vierestä ja kamalaa hänelle. Mutta ennen kaikkea kamalaa hänelle itselleen.
t.kivikissaäiti
Minusta ei tunnu, että tällainen ihminen vedättää. Lähipiirissäni ei ole tuollaista ihmistä, jota olisi pitänyt pelastaa, mutta siis minusta on hankalaa, jos tuollainen turhauttaa hyvinvoivia ja hyvinvoivat sitten kertovat noin pahassa pulassa olevalle että aiheuttaa heille turhautumista. Miten se häntä auttaa, ei milläänlailla. Sysää vain tuntemaan itsensä entistä varmemmin yksin maailmassa olevaksi.
t.kivikissaäiti