Syyskuun kestävä tiukka 700 kcal/vrk- dieetti. Kuka lähtee mukaan?
Aion olla tiukalla 700 kcal/vrk-dieetillä syyskuun. Onko mukaan lähtijöitä? Punnitsen itseni huomenaamuna, ja kirjoitan tänne illalla painoni ja päivän syömiseni. Sama tulee toistumaan joka ilta syyskuun ajan. Kuka lähtee mukaan haasteeseen?
Pituuteni on 163 cm, ja painoa on tällä hetkellä 65-66 kg. Tavoitteenani on päästä syyskuun loppuun mennessä vitosella alkavaan painoon.
Kommentit (215)
Anoreksiaa sairastaessani söin about 700kcal päivässä. Kyllähän siinä aivotoiminta hidastui, hiukset tippui päästä ja sydän oli tosi kovilla nälkiintymisen seurauksena. Jo pelkästään välttämättömien elintoimintojen ylläpitoon kuluu helposti lähemmäs 1500kcal, eli mieti nyt vielä miksi kiduttaisit itseäsi tolla tavalla, kun vaihtoehtona on syödä RIITTÄVÄSTI mutta koostaen ruokavalio terveellisesti. Paljon kasviksia, hedelmiä, kuitua ja kasviperäistä proteiinia eläinproteiinin sijaan.. Mikä ihme siinä painonhallinnassa on muka niin vaikeaa? Ei kehoaan tarvitse riuduttaa laihtuakseen. Nykyään mitat on 170/54 ja syön varmasti yli sen 2000kcal päivässä. Liikuntaa kertyy ihan normimäärä, muutama kerta viikkoon rauhallista tai kohtuullisesti rasittavaa ja välillä ei opiskelukiireiden takia edes sitäkään. Ja silti painan vähemmän kuin vuosia sitten, jolloin elin lähinnä katkarapusalaatilla ja välttelin muutenkin hiilihydraatteja sekä kaloreita ylipäätään.
Mutta onnea vaan tähän yritykseen jos olet tosiaan niin tyhmä että siihen ryhdyt. Voin kertoa, että syyskuusta tulee sulle pitkä, kylmä ja hermoja raastava. Jossain vaiheessa tekee varmasti mieli vetää kaapit tyhjiksi herkuista ja siinähän on sitten ikuisen jojoilun kierre valmis. Jos ei syö, on mielialakin ihan paska ja kaikki ärsyttää. Sinuna keskittyisin nyt vaan terveellisen ruokavalion koostamiseen, aktiiviseen elämäntapaan ja unohtaisin sen vaa'an lukujen tuijottamisen.
1.9. 66,0
9.9. 63,2
16.9. 63,6
24.9. 62,7
Yhteensä -3,3 kg
Tuossa nyt hieman valikoiden, mutta noin viikon väliset vaa'an lukemat. ;) Aion tästä lähtien pitää punnituspäivän ainoastaan kerran viikossa, perjantaisin. En jaksa joka aamu vaa'alla ravaamista, koska väistämättähän siinä tulee pettymyksiä, koska nestetasapainokin voi heitellä jo helposti kilon verran. Syömiset tulen edelleen raportoimaan päivittäin. Laihdutusta aion jatkaa, kunnes olen päässyt tavoitepainooni 55 kg. Voi olla, että otan lokakuun alusta mukaan herkkupäivät kerran viikossa, mutta katsotaan sitä sitten.
Ap
Lounas: salaattia ja juustoa ja viinirypäleitä
Päivällinen: pieni annos kanawokkia ja skyr
Iltapalaksi aion syödä jäätelöä.
Oli taas ihanan aurinkoinen maanantai aloittaa arki uudelleen!
Eilen heräsin jo aamuyöstä valmistautumaan kotimatkaa varten. Aamupalaa en kerennyt syömään, joten bussimatkan jälkeen keskustasta käveleminen kotiin (3,5 km) tuntui erityisen raskaalta kolmen laukun kanssa. Perille päästyä söin perinteisen aamupalani, raejuusto-omeletin pekonilla ja seuraavan kerran söin illalla lautasellisen salaattia sekä purkin tonnikalaa (italialaisessa kastikkeessa), 540 kcal. Eikä kenenkään tuosta kalorimäärästä tarvitse vauhkoontua, nälkää ei edes ollut sillä krapulapäivän herkuista taisin saada reippaasti ylimääräistä energiaa. :D
Paino heittelee edelleen siinä 79-80 vaiheilla ja on ihme, ettei viikonloppuna tullut sen enempää! Tässä kuussa edistymistä on tullut lähinnä ensimmäisen viikon aikana, sillä toisen ja kolmannen viikon viikonloppuna on tullut juotua (ja sen jälkeen myös syötyä) grammoja takaisin. :D On ollut kuitenkin ihana kuukausi kaikkinensa ja olen tyytyväinen tähän viiden kilon turvotusten karistamiseen. Lokakuun pudotuksen pitäisi olla nyt helpompaa kun "häiriötekijät" ovat takanapäin - eikä kenelläkään tutulla ole syntymäpäiviä!
Hienoa edistymistä, ap :)
-39
Mä olen omalla dietillä, En Laske kaloreita, ja saan syödä päivän lämpimällä ruoalla mitä vaan, suosin kuitenkin keittoja ja pieniä annoskokoja. Olen syönyt pullaakin ja juonut sokeri cokista ja siidereitä, mutta silti olen laihtunut viikossa 3kg. Aamupalalla syön puuroa saman verran kuin 1 vuotiaani. Imetän vielä. Käyn yleensä päivittäin kävelyllä. Laskin huvikseni yhden päivän kalorit, kun en herkutellut. Tuli Ne. 1000kcal. Nyt painan 52 pituutta on 167 ajattelin alle 50 kg saada painon. Mies kehotti laihduttaa.
Aika vähiltä kuulostaa teidän laihtumiset, jos tuollaisella kitudieetillä on lähtenyt pari-kolme hikistä kiloa kuukaudessa. Turhaa itsensä kiusaamista, sanon ma.
Vähän pahaa tekee. Rasvaa ei tuollaisella rääkillä lähde kuin joitain satoja grammoja, loput lähtee lihaksista ja nesteistä. Kunhan loppuu tuo kituutus niin elimistö kyllä ottaa omansa takaisin kaikesta mitä suuhun laittaa ja sitä tasapainoa on vaikea löytää uudestaan.
Kerro sitten ap miten käy kun alat taas syömään "normaalisti".
Vierailija kirjoitti:
Mä olen omalla dietillä, En Laske kaloreita, ja saan syödä päivän lämpimällä ruoalla mitä vaan, suosin kuitenkin keittoja ja pieniä annoskokoja. Olen syönyt pullaakin ja juonut sokeri cokista ja siidereitä, mutta silti olen laihtunut viikossa 3kg. Aamupalalla syön puuroa saman verran kuin 1 vuotiaani. Imetän vielä. Käyn yleensä päivittäin kävelyllä. Laskin huvikseni yhden päivän kalorit, kun en herkutellut. Tuli Ne. 1000kcal. Nyt painan 52 pituutta on 167 ajattelin alle 50 kg saada painon. Mies kehotti laihduttaa.
Ja teit sitten vielä lapsen tuolle miehelle... Olet jo nyt nippanappa normaalipainon alarajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Juot siideriä ja imetät?!
Eihän tuossa ole järkeä. Terveellisesti syömällä ja hiiihydraatteja hieman rajoittamalla olisit saanut syödä ainakin tuplakalorit ja ruoka olisi ollut OIKEATA ruokaa eikä mitään vitun hampparia ja syriä.
Kilo viikossa -tappokuurilla on tulos, joka ei tule pysymään.
Painosi nousee välittömästi kun rupeat syömään normaalisti.
Toisaalta, sinulla on ollut noita sortumisiakin sen verran, että oikeasti kalorisi ovat isommat kuin 700 päivässä.
Kysynpä vaan, kannattaako.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juot siideriä ja imetät?!
Kyllä. Siitä ei ole mitään haittaa kunhan en humallu.
Omasta mielestäni näytön aika pullavalta.
Aamupaino 79,7 kg. Tähän mennessä on pudotettu siis 5,2 kiloa ja ensimmäinen välietappi 4,7 kilon päässä.
Eilen ei oikein tehnyt mieli syödä mitään. Aamiaiseksi söin lähinnä pekonia, sillä kananmunat eivät maistuneet. Illalla söin lautasellisen salaattia ja purkin tonnikalaa. Sen sijaan juomat maistuivat: kaksi kahvia, kaksi teetä, tuopillinen mehua, kolme tuopillista sokeroimattomia limsoja ja ainakin kaksi litraa vettä. Päivän saldo yhteensä 500 kcal.
Kolmatta päivää en näin pienillä kaloreilla kulje, tänään on nimittäin hernaripäivä!
-39
Edesvastuutonta pitää tätä ketjua täällä, pitäis poistaa
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aikuinen normaalipainoinen ja perusterve ihminen kestä vallan mainiosti olla kuukauden noinkin pienillä kalorimäärillä! Antaa mennä vaan jos pystyssä pysyy. Kateelliset valaat täällä vinkuu, kun ei ole itsellä munaa moiseen!
Hauskaa kun alkukommenteissa mainitser, että haluat viimeisistä läskeistä eroon. Tuollaisilla dieeteillä kun lähtee nimenomaan lihakset. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aikuinen normaalipainoinen ja perusterve ihminen kestä vallan mainiosti olla kuukauden noinkin pienillä kalorimäärillä! Antaa mennä vaan jos pystyssä pysyy. Kateelliset valaat täällä vinkuu, kun ei ole itsellä munaa moiseen!
Ei tyhmyyttä ole syytä kadehtia.
Eilen tuli syötyä iltaan asti dieetin mukaisesti, mutta menin työkavereiden kanssa leffaan, ja ostin sitten irtokarkkeja, joita muuten tulee syötyä äärimmäisen harvoin. Olisinkohan viimeksi syönyt joskus pääsiäisenä. Mutta juu, kalorit meni yli tonnin.
Tänään on onneksi ollut taas hyvä päivä.
Lounas: salaattia, fetaa
Päivällinen: pikkupala pizzaa ja skyr
Välipala: pari suolakeksiä
Iltapala: skyr
Perjantaina punnituspäivä. En usko, että paino on alhaisempi, kuin viimeksi merkitty. Lokakuun alusta jatkan samalla linjalla, kuin aiemmin, eli päivittäin punnitukset. Pysyy paremmin ruodussa... ehkä :)
39, aloitetaanko uusi ketju, vai jatketaanko tänne samaan lokakuun alusta? Ajattelin, että sellainen uusi ketju, jonka otsikkona n. 1000 kcal/vrk-dieetti voisi olla hyvä. Jos saatais vaikka useampia mukaan, kun näköjään monet pelästyy tota 700 kcal :) Mitä mieltä olet? Vois toki jo availla ketjua, että porukka ehtii mukaan lokakuun alusta. Vaikka kyllä mulle tämä nykyinenkin kahdestaan kirjoittelu käy. :D
Ap
Tuo uusi ketjuvois olla hyvä idea! Eihän sitä otsikkoon välttämättä edes tarvitse mitään kalorirajoituksia ilmoittaa, silloinhan kynnys olisi vieläkin matalampi hypätä mukaan. Sitä paitsi jokin ihan tavallinen kilojen karistusketju ei olisi niin houkutteleva noille diagnostikoille ja muille huutelijoille :D
-39
Tänään painan 79,1 kiloa. 5,8 kiloa vähemmän kuin neljä viikkoa sitten ja toivottavasti 4,1 kiloa enemmän kuin neljän viikon kuluttua :)
Ei ne eilisen syömiset mennytkään suunnitellusti. Laskin jo päivän aikana koko päivälle valmiiksi kalorit (tavoitteena se 1200 kcal) mutta illallinen jäi kuitenkin syömättä - ei vain tehnyt mieli. Aamupalaksi söin siis raejuusto-omeletin pekonilla, päivälliseksi hernekeittoa ja yhden juustonäkkärin, välipalaksi kookosrahkaa. Yhteensä 800 kcal.
Syytän kookosrahkaa. Tai siis kookoksen makuista rahkaa... Se oli prismassa tarjouksessa ja vasta sitä syötyäni huomasin sen sisältävän aspartaamia! Siis purkin kuvassa on urheilevia ihmisiä ja purkki itsessään sisältää tuollaista myrkkyä :D Se teollisen imelä ja kitkerä maku vei sitten ruokahalun loppupäiväksi. No, se vain tarkoittaa sitä, että herkkuhernaria säästyy pidemmäksi aikaa!
-39
1.9. 66,0
2.9. 65,6
3.9. 65,4
4.9. 64,5
5.9. 64,2
6.9. 63,9
7.9. 63,6
8.9. 63,4
9.9. 63,2
10.9. 62,9
11.9. 62,6
12.9. 63,9
13.9. 63,5
14.9. 63,7
15.9. 63,5
16.9. 63,6
-
20.9. 63,7
21.9. 63,7
22.9. 63,2
23.9. 63,2
24.9. 62,7
Yhteensä -3,3 kg
Jes, nyt todellakin alkaa näyttää lukemat hyviltä! Olen erittäin onnellinen aamuisesta lukemasta vaa'assa. Tulisikaan kuukauden tulokseksi -4 kg? Olisin tyytyväinen.
Yli kolme tuntia jaksettiin tänään juosta eläintarhassa lasten kanssa, kunnes väsähdettiin (lähinnä henkisesti). Napattiin kotimatkalla hampparit mukaan.
Aamupala: skyr
Päivällinen: kanahamppari, vähän ranskalaisia, light-colaa
Iltapalaksi aion syödä skyrin.
Ap