ÄSKEN PRISMASSA järkytyin tosi pahasti!!! Itku meinas tulla silmään
Kattelin vähä mitä ihmiset osti niin aina halvinta moskaa mitä on, kauheita bulkkituotteita ja vertaillaan hintoja ja otetaan halpamerkeistä halvin. Ihan järkyttävää, mitä tuollainen tekee terveydelle...
Onneksi mulla on sentään järkeä päässä ja ostan vain kalleinta ja laadukkainta.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi ymmärtää miksi ihmiset ostavan Valion Arki-maitoJUOMAA. Niin paljon käsitelty tuote ettei sitä edes saa kutsua maidoksi.
Tuskin on paljon käsitelty. Rasvan määrä vain on vakioitu.
Vierailija kirjoitti:
Vendaze kirjoitti:
Varmaan kattelit mun viikko-ostoksia. Lainaatko vähän rahaa että voin Rainbown paskapaperin sijaan ostaa Lambia ja tavallisten kananmunien sijaan luomua? En tarvii ku puolisen tonnia kuussa, niin voin vaihtaa haluamaasi tuotteisiin.
Kananmuna
Mikä on kananmuna?
Tällä vastaajalla ei taida olla kaikki munat rasiassa.
mitä ihmettä minä elän sossuntuilla ja ostan kyllä laadukasta kahvia, luomukananmunia, kookosöljyjä ja avokadoöljyjä ja kaikenlaista spessua.. miks söisin pelkkää makaronia ja jauhelihaa, koska oon muka köyhä.. :D hitto mähän oon rikas, kun esim kambodzan köyhät jotka elää 2e päivä.. ja mulle riittää ihme kyllä rahaa ostaa sitä 3,70e mantelimaitoo kahviin :o
Mä kans usein kuljen kaupassa tippa linssissä, ihan pienestä kii ettei itku tuu. Kyyläilen toisten kärryjä ja yritän eläytyä heidän surkeisiin elämiinsä. *nyyh*
Eipä yhtään alentuvaa, ei.
X-tra on ainakin ihan paskamerkki. Jäätelöt, mehut, leivinpaperit ja wc-paperi testattu. Ei tarvitse enää ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi ymmärtää miksi ihmiset ostavan Valion Arki-maitoJUOMAA. Niin paljon käsitelty tuote ettei sitä edes saa kutsua maidoksi.
Valiolla on muutenkin nyt menossa joku tendenssi manipuloida maitoa mitä kummallisimmiksi tuotteiksi.
Niin kuin nyt tämä uusi lihankorvike mifu...
Joo kai ku Venäjlle ei saa viedä maitoa&maitotuotteita.
Muakin vois säälittää, jos sattuisin näkee, että joku ostais vaan vaikka pelkästään jotain eineksiä ja kaikkee epäterveellistä ja vaikuttais (huom. vaikuttais koska vitustako minä tiedän kuka syö, mitä syö ja kuinka usein, mut kaikkihan me ajatellaan kaikenlaisia asioita, right?) siltä, että tää ihminen yleensäkin syö niin/näyttää epäterveeltä/on ylipainoinen. Tätä ei kyl tapahdu usein koska en yleensä kiinnitä muiden ostoksiin kauheesti huomiota enkä oo varma oonko koskaa ees ollu tollases tilanteessa, mut joskus mua säälittää myös esim. huomattavan ylipainoiset ihmiset. Tällä palstalla asiat kääntyy varmaan helposti mustavalkosiks, joten haluan teroittaa, että tällä ei oo mitään tekemistä minkään huonommuuden/paremmuuden kanssa. Kyllä joskus alkaa säälittää, jos näkee ihmisiä/eläimiä tms. jolla on joku asia huonolla tolalla ainakin näennäisesti ja se on varmaan ihan inhimillistä. Jos joku vois kurkistaa mun mielen sisään, niin kyllä sitäkin varmaa säälittäis tietyt asiat.
Sanottakoon, että ton alotusviestin viimeinen lause sai tän vaikutamaan kyllä provolta.
Vierailija kirjoitti:
No mua kyllä oikeasti järkyttää se paskan määrä mitä suurin osa ihmisistä kaupasta ostaa. Leipiä, leikkeleitä, valmiiksi marinoituja lihoja, jugurtteja, valmisruokia, beceliä ym. Hyvin harva ostaa kaupasta oikeasti RUOKAA. Moni ostaa teollisia mössöjä. Ei ihmekään että ihmiset voivat niin huonosti, kun enää ei syödä ruokaa, vaan syödään mössöjä.
Ruualla tarkoitan siis lähinnä lihoja, puhtaita marinoimattomia lihoja, vihannesosastolta tuotteita (lanttu, punajuuri, kukkakaali, parsakaali), kananmunia. Kaikkea mahdollisimman vähän prosessoitua.
Virnistin aloitukselle, mutta tälle jo huutonauran :-D Liha ja vähän prosessoitu ja terveellisyys :-D Millä planeetalla elät :-D
Vierailija kirjoitti:
Esim jaffakeksit tulee samasta tehtaasta kahdella eri paketilla. Osata sinä sillä kalliimmalla niin minulle jää se halvempi.
En tiedä Jaffa kekseistä, mutta kyllä noissa tuotteissa on eroja. Siis halvoissa ja kalliissa. Halvoissa on usein käytetty enemmän lisäaineita, enemmän vettä ja enemmän sokeria. Ja enemmän palmuöljyä tms.
Mutta jollei ole varaa laadukkaampaan ja ravintorikkaampaan ruokaan niin on ymmärrettävää että ostetaan havempaa vaihtoehtoa. Minä ostan aina parasta hinnasta riippumatta vaikka rahat tiukalla. Täyttä tavaraa ei tarvitse syödä niin paljon kun elimistö saa tarvitsemansa vitamiinit ja hivenaineet.
Vessapaperissa ja leivinpaperissa kannataa pitää silmällä metrimittoja ja paksuutta, halvin ei aina olekkaan oikeasti halvin.
Sitä en ymmärrä että hyvintoimeentuleva ostaa huonolaatuista ruokaa paljon kun on halpaa. Jos on varaa niin kannattaisi ostaa pullapitkon sijaan 80%premium suklaata. Tai valmislihapullien sijaan lohta.
"Jos on varaa niin kannattaisi ostaa pullapitkon sijaan 80%premium suklaata. Tai valmislihapullien sijaan lohta."
Öö, miksi mun pitäisi ostaa suklaata jos haluan pullaa? Tai lohta jos haluan lihapullia? Ei hyvää päivää
frenchifier kirjoitti:
"Jos on varaa niin kannattaisi ostaa pullapitkon sijaan 80%premium suklaata. Tai valmislihapullien sijaan lohta."
Öö, miksi mun pitäisi ostaa suklaata jos haluan pullaa? Tai lohta jos haluan lihapullia? Ei hyvää päivää
No ehkä siks että läskit ei saa syödä pullaa, tumma suklaa on terveellistä
Vierailija kirjoitti:
X-tra on ainakin ihan paskamerkki. Jäätelöt, mehut, leivinpaperit ja wc-paperi testattu. Ei tarvitse enää ostaa.
Xtra Cola on ainakin paremman makuista kuin samanhintainen Siti-Cola. Noissa litrahinta jotain 28 c, kun Freewayssakin on moninkertainen, ja sekin on edullista vrt Pepsit Cocat.
Weetabix-vehnäbriketit ei ole sen kummempia kuin Rainbow-merkkiset, mutta Xtrat (tjsp) on erilaisia ja mielestäni huonompia.
Useista purkeista joista näen läpi valitsen sen mikä näyttää parhaimmalta/laadukkaalta sisällöltään, en sitä mikä maksaa vähiten joskus niitäkin mutta usein huomaan kuinka paljon huonommin valmistettua tuote on. Tavallista keppanaa en ole pystynyt ostamaan enää useaan vuoteen. Ei vain enää putoa.