Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kammottavin tutustumis- tai ryhmäytymisleikki?

Vierailija
30.08.2016 |

Kaikki laulamista vaativat on mun inhokkeja.

Kommentit (743)

Vierailija
481/743 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille paras tutustumisleikki on ilmainen (alkoholi)tarjoilu ja jotain mukavaa ohjelmaa, joka ei vaadi kenenkään osallistumista, esimerkiksi joku esiintyjä paikalle.

Vierailija
482/743 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä tutustumisleikit toimi, ovat noloja ja epäluonnollisia tilanteita, leikki ei synny koskaan pakottamalla, siis silleen aidosti, toki sitä saa pakosta ihmiset tekemään asioita "mekaanisesti" mutta siitä puuttuu sellainen aito leikin tuntu, nauru, ilo, rentous, uppoutuminen, riehaantuminen jne.

Taidan ensi kerralla oikeasti kieltäytyä tällaisesta leikistä, tuskin ne töissäkään voi oikeasti pakottaa.

Eniten inhoan tehtäviä, missä pitää antaa muiden koskea minuun. Minä haluan päättää itse, että milloin minuun saa koskea ja kuka minuun saa koskea, enkä halua että joku esimies tai vastaavaa määrää minun kehostani. Ja ei ole mistään intimiistä ollut kyse vaan ihan esim. hartioiden hieromisesta tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/743 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui 100 hengen työpaikan virkistyspäivänä. Yllätysohjelmana stand up -koomikko veti setin, jossa porukkaa pakotettiin lavalle ja sitten koomikko vähän roastasi työpaikan eri osastoja. Yritin kohteliaasti kieltäytyä, kun koomikon haukansilmä osui minuun. Hän painosti ja painosti, kunnes suostuin. Sain lavalla paniikkikohtauksen 100 työkaverin katsellessa. Tosi virkistävää.

Ammattitaidoton koomikko, kyllä ne yleensä osaa katsoa yleisöstä sellaiset kohteet, jotka tuskin saa kovin suuria traumoja joutuessaan osaksi showta. Jos joku kieltäytyy niin pitäis kyllä uskoa :(

Vierailija
484/743 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse koulukiusaamisen takia edelleen todella ujo ja tommoset tilanteet on tosi ahdistavia. Olis kiva tietää onko ne jonkun mielestä kivoja? Toki omien ystävien kanssa pystyy, mutta ei tuntemattomien tai puolituttujen.

Vierailija
485/743 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä, että muuten olen kyllä huumorintajuinen, leikkisä ja pelleilen paljon, teen jopa joidenkin mielestä nolojakin "heittäytymisiä". Päiväkodissa töissä, joten leikittyäkin tulee ihan aidosti. Mutta nämä ryhmäytysleikit on jotenkin niin myötähäpeätilanteita, että ajatteleminenkin alkaa inhottamaan.

Vierailija
486/743 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäyksenä vielä, että muuten olen kyllä huumorintajuinen, leikkisä ja pelleilen paljon, teen jopa joidenkin mielestä nolojakin "heittäytymisiä". Päiväkodissa töissä, joten leikittyäkin tulee ihan aidosti. Mutta nämä ryhmäytysleikit on jotenkin niin myötähäpeätilanteita, että ajatteleminenkin alkaa inhottamaan.

Tän kirjoitti numero 500

Vierailija
487/743 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat nousevat jo siinä vaiheessa pörhölleen, kun vetäjä aloittaa: "Kaikkihan tuntevat tämän XX-leikin, joten pannaan peli käyntiin!" Kaikki eivät tunne kaikkia leikkejä, vaan osa, minä mukaan luettuna, ahdistuu ja ennen leikin alkua. Mutta mukanahan aina on muutama yltiösosiaalinen tyyppi, jotka tekevät melkein mitä vaan käsketään eivätkä ymmärrä lainkaan meitä ujoja, ahdistuneita introvertteja, vaan höseltävät posket punoittaen, että nyt kaikki vaan reippaasti mukaan. Olen useita kertoja miettinyt, olenko todella jatkokoulutuskurssilla vai lastentarhassa.

Vierailija
488/743 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen harrastanut teatteria ja koen silti töissä nämä leikit ahdistaviksi. Teatteri-treeneissä se oli eri asia, sinne mentiinkin esiintymään ja heittäytymään ja oli jo mennessä suostunut siihen, että muuta saattavat koskettaa ja saattaa joutua tekemään "nolojakin" asioita, joko ihan erillisissä esiintymis-treeneissä tai sitten näytelmää harjoitelllessa.

Eli ei siinä ole kyse mistään esiintymispelostakaan jos nämä leikit ahdistaa.

Vierailija
489/743 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisia leikkejä edes on aikuisille? Itsellä oli viimeksi tarhassa tai päiväkerhossa. 

Vierailija
490/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella  järkyttynyt! Siis ihan oikeastiko jossakin koulussa on opettajien tietäen riisuttu seiskaluokkaiset tytöt ysiluokkalaisten poikien edessä? Ei kai tää voi olla totta? Nää nakuleikit jätin väliin opiskeluaikanakin, sanoin suoraan, että vieraiden kanssa minä seurustelen joko vaatteet päällä tai en laisinkaan. Mutta mä olenkin ollut aikuinen, tai noh ainakin melkein, ihan kamalaa tuollainen painostus 13-vuotiaana!

Joku täällä sanoi, että me suomalaiset ollaan juroja ja justiin tarvittaisiin enemmän nolaavia leikkejä kädet toistemme haaroissa, mutta miettikääpäs mikä meteli nousisi esim. Amerikassa, small-talkin mekassa, jos siellä jostakin koulusta paljastuisi tuollainen "hauska ryhmäytymisleikki".

Vierailija
491/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pussaa pupua: pehmolelu kiertää ringissä ja jokainen pussaa pehmoa jonnekkin minne muut eivät ole vielä pussanneet. Kierroksen päätteeksi käsketään pussata oikeanpuoleista vierustoveria samaan paikkaan.

Hyi!!! Voin kuvitella, että tuon leikin säännöt kerrotaan loppuun vasta siinä vaiheessa, kun pitää alkaa pussaamaan sitä vieruskaveria. Ja siinä on sitten 55-v. Pertin/Marja-Leenan hikinen kainalo tms. vieläkin intiimimpi paikka, jota pitäisi suukotella :( 

Aivan kamala "leikki", joka mielestäni loukkaa kaikkien osallistujien fyysistä koskemattomuutta!

Yleensä joo just kerrotaan vasta kun on kiertänyt. Monesti olen laittanut pupun menemään eteenpäin ja samalla ilmoittanut että minua ei kiinnosta pussata vieraita ihmisiä. Ja kysynyt muilta kuka lähtee mielummin kahville tutustumaan? Yleensä kaikki on lähtenyt mukaan kuultuaan tosta pussausjutusta. Ohjaaja yleensä tulee perässä jotain jupisten perässä.

Vierailija
492/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kani-kani! Leikittiin tätä jossain konsulttifirman ohjaamassa työpaikan virkistyspäivässä. Kyllä siinä meinasi veritulppa revetä päästä, kun 2 tuntia akateemiset asiantuntijat leikkivät piirileikkejä.

https://wiki.isosten.net/wiki/Kani-kani

Vierailija
493/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Potkua työnhakuun" -kurssilla jokainen vuorollaan kertoi etu-ja sukunimensä, ikänsä tai syntymäaikansa,  entisen työpaikkansa, ammattinsa, koulutuksensa, työttömyyden keston ajan,asuinpaikkansa, miten menetti työnsä, onko joutunut aikaisemmin työvoimapoliittisten toimenpiteiden kohteeksi.

Enemmin leikin piirileikkiä ja hankaan perseitä yhteen kuin kerron itsestäni 25 vieraalle ihmiselle.

Vierailija
494/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on hyviä vinkkejä firman kehityspäivään. Kiitos!

Konsulttina voin laskuttaa hyvin 3000 € päivä näillä. Tää ketju laitetaan nyt talteen.

T. Johdon muutoksen johtamisen konsultti

Vierailija
495/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen kuullut että rauhoittavia otetaan aika paljon ennen näitä ryhmäytymisleikkejä, koska todella moni kärsii jännittämisestä ja lääkäreiltä saa rauhoittavia. Moni ottaa vähän enemmän kuin pitäisi. Nuo ryhmäytymiset ovat hyvin päihdekeskeisiä tilaisuuksia ja ne harvat jotka ovat selvinpäin ihmettelevät että mitähän vittua oikeesti.

Vierailija
496/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun myötä me kaikki nyt jatkossa kieltäydytään näistä ääliömäisistä leikeistä! Mä ainakin aion seuraavalla kerralla avata suuni ja sanoa että puhun varmasti kaikkien läsnäolijoiden puolesta kun sanon että en halua leikkiä enkä kosketella ketään 😄 Jospa tämä leikkihomma kuolis pikkuhiljaa pois.

Vierailija
497/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiseen minua ei saa edes kilon palasina. Aikuiset ihmiset, nyt leipäläpi auki ja änntä muodostamaan, voi sanoa esim. että tämmöistä huuhaata en tee.

Meillä oli työpaikalla isoja vaikeuksia, Liisa (esimies) oli (ja on kuulema edelleen) täysi paska, tuli siihen sitten ulkopuolinen konsulentti avuksi, piti valita kivi, joka kuvastaa tunteita. Minä otin takkini ja sanoin kiitos, mutta ei kiitos. Siihen jäi se työpaikka, asiakkaat kyselevät vieläkin (aikaa kulunut reipas viisi vuotta) miksi lähdin, kun olin työssäni niin hyvä, eikä nykyiset saa kuulema mitään aikaiseksi.

Vierailija
498/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on aina aluksi kova uho että minähän en leiki, mutta kun karenssilla uhkaillaan ja jopa karenssia tulee niin kyllähän leikit maistuu ja askartelut

Niihin tottuu vuosien saatossa. Olen leikkinyt karenssin uhalla jo 90-luvulta lähtien ja tämä kokeiluhan luotiin silloin huippuunsa Lahdessa.

Vaihtoehtona on myös tehdä palkatta mölkkyjä...

Vierailija
499/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole sinänsä tutustumisleikki, mutta tuli näistä nöyryytyksistä mieleen yläasteen monnitukset/mopotukset, jotka ovat jättäneet yli 20 vuotta kestäneet traumat. 

Meidän piti pukeutua koulupäiväksi naurettaviin teemavaatteisiin ja meillä teetettiin kaikenlaisia noloja temppuja. Meidät esimerkiksi pakotettiin pussailemaan ja jopa antamaan kielareita toisten oppilaiden kanssa, jos vuoro osui piirileikeissä kohdallemme. Päivä huipentui siihen, että olimme juhlasalin lavalla koskettelemassa toisiamme muiden oppilaiden kanssa, esim. minun piti mennä yhden pojan paidan sisään halaamaan häntä ja suutelemaan häntä jonkun yhdeksäsluokkalaisen finninaaman käskystä. Monella oli vielä pahempia tehtäviä, ne olisivat suorannaista kiusaamista. Oli oikein mietitty, kuinka kukin oppilas häpäistään ja kuinka hänen kustannuksellaan nauretaan. Opettajat katselivat tätä touhua lammasmaisesti vierestä ja naureskelivat mukana. 

Hyi hitto, mitä menoa. Vieläkin pistää vihaksi. Toivottavasti kaikki tällainen seksuaaliseen ahdisteluun ja nöyryyttämiseen perustuva "hauskanpito" on nykyään kielletty kaikissa kouluissa.

Vierailija
500/743 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Potkua työnhakuun" -kurssilla jokainen vuorollaan kertoi etu-ja sukunimensä, ikänsä tai syntymäaikansa,  entisen työpaikkansa, ammattinsa, koulutuksensa, työttömyyden keston ajan,asuinpaikkansa, miten menetti työnsä, onko joutunut aikaisemmin työvoimapoliittisten toimenpiteiden kohteeksi.

Enemmin leikin piirileikkiä ja hankaan perseitä yhteen kuin kerron itsestäni 25 vieraalle ihmiselle.

Häh. Ja sinä kerroit?

Eiköhän aikuinen saa ihan itse päättää, mitä elämästään muille kertoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi