Kammottavin tutustumis- tai ryhmäytymisleikki?
Kommentit (743)
Piipin Pieni kirjoitti:
Riparilla aikoinaan, oltiin ringissä ja piti laittaa sormi kaverin napaan. Sitten kuvailtiin muille miltä se tuntui. Pappi oli minun parini, muistan miten karvaiselta ja hikiseltä hänen kätensä tuntui. YÄK!
Sairasta. Kas kun ei laitettu sormea perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Piipin Pieni kirjoitti:
Riparilla aikoinaan, oltiin ringissä ja piti laittaa sormi kaverin napaan. Sitten kuvailtiin muille miltä se tuntui. Pappi oli minun parini, muistan miten karvaiselta ja hikiseltä hänen kätensä tuntui. YÄK!
Sairasta. Kas kun ei laitettu sormea perseeseen.
Tehdään piiri ja laitetaan oma peukalo edellä olevan rektaaliin. Piiri lähtee pyörimään myötäpäivään kun kantele soi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nää tutustumisleikit alunperin on tulleet?
Helvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni iältään 70 vuotta. Tykkäsi käydä keskusteluryhmässä missä oli isäni ikäisiä miehiä siellä he juttelivat asioista, muistelivat menneitä.
Eräänä kertana ryhmänvetäjä vaihtui ja tilalle tuli nuori nainen kanteleen kanssa. Silloin alkoi kanteleen soitto sekä ryhmälaulu sekä leikit.... " OO OO KUKA KUKA OOO OOO KOSKETTAA KOSKETTAA VARPAASEEN KUKA KUKA VARPAASEEN! ... KUKA KOSKETTAA VIERUSKAVERIN VARPAASEEN KUKA KUKA ..... " samalla kantele soi.
Isäni lopetti käymisen siellä ja muutama muukin. No isä olisi tykännyt siitä alkuperäisestä ryhmästä. Miksi ihmeessä väkisin pitää väsätä jotain leikkejä? Ja kun kyseessä ei ollut mikään jumpparyhmä.
Isäsi ei edes ole erityisen vanha. Mutta itsekin olen ihmetellyt, että miksi ihmisiä, kun he vanhenevat, pakotetaan lastentarhatasolle? Miehen sisko valitti, kun joku mummo ei ruennut askartelemaan enkeleitä hänen vetämässään ryhmässä. Eikä tykännyt minusta, kun minä ymmärsin, että kyse on siitä, ettei halunnut taantua takaisin esikoululaiseksi.
Nimenomaan! Minkä ihmeen takia? Ei vanhus, edes dementoitunut vanhus, ole lapsi! Eivät kaikki tykkää leikkiä eikä siinä ole mitään vikaa.
Mä oon harrastanut partiota ja jokaisella leirillä tai muussa vastaavassa oli joka kerta näitä leikkejä. Aina ne ei ollut tutustumisleikkejä kun kaikki tunsi toisensa mutta kummiskin jotain typerää tekemistä, jossa piti ottaa fyysistä kontaktia. Jollain muillakin leireillä (esim. ripari) ja koulussa kanssa on ollu hölmöjä leikkejä. Ehdin tuolloin jo turtumaan niihin ett mikään ei tunnu näin muistellessa erityisen pahalta, vaikka olenkin äärimmäisen ujo ja hiljainen enkä todellakaan tykkää halata toisia.
Fuksivuosina (oon alottanu yliopistossa kaksi kertaa eri alalla) mitään noloja ryhmäjuttuja ei ollu, piti vaan kertoa oma nimi ja sen jälkeen koittaa muistaa muiden nimet.
Noloin oli kun vahingossa esittelin itseni "Millaksi" kun oikeasti olen "Karoliina" :D Jos joukossa ei olis ollu entuudestaan tuttuja niin mokani ei olis paljastunu...
leikkimielinen aikuinen kirjoitti:
Kylläpäs on tiukkapipoista ja itseätärkeää porukkaa täällä. Kyllä leikkimieli kuuluu työpaikalle. Suomalainen työelämä kaipaa muutenkin hymyä huuleen ja railakasta itsensä nolaamista. Lisäksi ammattitaitoon kuuluu tehdä mitä kouluttaja pyytää, oli se kuinka nolon oloista hyvänsä.
Minusta ammattitaitoon kuuluu kyseenalaistaa kouluttajan typerät ideat.
Kylläpäs on tiukkapipoista ja itseätärkeää porukkaa täällä. Kyllä leikkimieli kuuluu työpaikalle. Suomalainen työelämä kaipaa muutenkin hymyä huuleen ja railakasta itsensä nolaamista. Lisäksi ammattitaitoon kuuluu tehdä mitä kouluttaja pyytää, oli se kuinka nolon oloista hyvänsä.
Joo Porvoossa etenkin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ammattitaitoon kuuluu kyseenalaistaa kouluttajan typerät ideat.
Samaa mieltä. Tarkastin työsopimukseni ja sinne ei ollut kirjattu työtehtäviin pellen esittämistä.
Kaikki ne ovat pelkkää vitullista paskaa. En ala-asteen jälkeen ole suostunut näitä leikkimään, enkä aio suostua tulevaisuudessakaan. Aina on joku ohjaaja/opettaja yrittänyt suostutella mukaan, mutta kun kieltäytyy kylmän viileästi, "ei nyt", ovat aina jättäneet rauhaan.
Haistakaa kaikki leikittäjät pitkä paska.
juoruakka, ehdottomasti!!! joku puolituttu hönkimässä mun korvaan jotain juttua, josta ei saa selvää, mutta ei kuitenkaan halua että se toistaisi sen, ettei tuu uudestaan hönkimään!! tunnetaan myös nimellä rikkinäinen puhelin!
miksihän mun viestiä ei tullut?
koitetaas uusiksi.
eli juoruakka on ehdottomasti pahin, kun joku puolituttu tulee hönkimään sun korvaan jotain, mistä ei kuitenkaan saa mitään selvää, mutta et halua hänen kuitenkaan toistavan sitä, ettei tulisi uudestaan hönkimään!
Meillä oli ala-asteella kerran opettajan toimesta leikki, jossa jokaisen piti kirjoittaa lapulle sukupuolensa ja valita se tyttö ja poika jonka kanssa haluaisivat autiolle saarelle. Tulokset kerättiin taululle, jokaisen nimi allekkain, ja sitten luettiin ääneen äänestystulos. Eli: Irma, kaksi tyttöä ja nolla poikaa haluaisi olla kanssasi saarella, tukkimiehen kirjanpidolla. Mikä tuonkin pointti oli? Määritellä kuinka suosittu olet? Olin helpottunut kun sain sentään sain muutaman äänen, mutta jälkeenpäin tuntui pahalta kun tietyt tyttö ja poika eivät saaneet yhtään ääntä, olo on kuin koulukiusaajamulkulla :P No, kostautuihan se, osani sain.
Yläasteella tämä leikki jossa pussissa mukavia adjektiiveja toisesta, piirissä istuen. Eräs poika pakotettiin antamaan minulle lappu kun en muilta saanut, naama punaisena istuin kun häntä komennettiin se antamaan ja esteli ja rimpuili täysillä. Poikaporukan vieressä kuuntelin kun häntä vaadittiin se kertomaan, jumalaton naurunrähäkkä kun sen heille kuiskasi, luokan lehteen se oli myöhemmin kirjoitettu, adjektiivi oli "kaunis". No en ollut silloin enkä ole nyt :P
Aikuisiällä en ole tajunnut miksi minun ja n. 100 aikuisoipskelijan olisi pitänyt ilmeisesti bailata täysillä Fröbelin palikoiden "kapteeni käskee" laulun tahtiin, lähinnä vilkuilimme toisiamme vaivautuneena...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pussaa pupua: pehmolelu kiertää ringissä ja jokainen pussaa pehmoa jonnekkin minne muut eivät ole vielä pussanneet. Kierroksen päätteeksi käsketään pussata oikeanpuoleista vierustoveria samaan paikkaan.
Kiitos vinkistä! Tähän leikkiin kannattaa varautua menemällä porukan hyvännäköisimmän ja seksikkäimmän jäsenen vasemmalle puolelle. Sitten annan pupulle piiiiiitkän kielisuudelman reisien väliin ;)
Voin kuvittella minkänäköistä se on kun joku lipoo kielellä himokkaasti pehmopupun jalkojen väliä....
Eräs leikki oli sellainen, että oltiin piirissä ja jossa toinen oli tyttö ja joka toinen poika. Jotain tikkua (missä keskellä oli sitten joku rengas tai joku vastaava ja mikä ei saanut pudota maahan) kuljetettiin suusta suuhun muistaakseni niin kauan että päästiin pari kierrosta (?) Oli todella ahdistavaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni iältään 70 vuotta. Tykkäsi käydä keskusteluryhmässä missä oli isäni ikäisiä miehiä siellä he juttelivat asioista, muistelivat menneitä.
Eräänä kertana ryhmänvetäjä vaihtui ja tilalle tuli nuori nainen kanteleen kanssa. Silloin alkoi kanteleen soitto sekä ryhmälaulu sekä leikit.... " OO OO KUKA KUKA OOO OOO KOSKETTAA KOSKETTAA VARPAASEEN KUKA KUKA VARPAASEEN! ... KUKA KOSKETTAA VIERUSKAVERIN VARPAASEEN KUKA KUKA ..... " samalla kantele soi.
Isäni lopetti käymisen siellä ja muutama muukin. No isä olisi tykännyt siitä alkuperäisestä ryhmästä. Miksi ihmeessä väkisin pitää väsätä jotain leikkejä? Ja kun kyseessä ei ollut mikään jumpparyhmä.
Huutonaurua 😂😂😂
Mutta aivan mahtava ketju! Tästälähin kieltäydyn kaikista aivottomista leikeistä kun tiedän että ei niistä kukaan muukaan tykkää.
Ehkä tämä viestiketju ja aiheen käsittely saa aikaan ilmiön missä ihmiset kyseenalaistaa nämä tutusmis/ryhmäytymisleikit.
Kun on tullut selväksi se miten n. 99% ihmisistä inhoaa ja vihaa kyseistä ääliömäistä touhua. Joten kun se vetäjä tai muu innokas täti/setä posket punaisena uhkuu intoa siitä kun vessapaperi toimitus on myöhässä tai pitää pyöriä toisten yli samalla kun nuollaan pehmoeläintä näytellen käärmeen syntymää muiden laulaessa miten kyseinen henkilö jää yksin kukaan ei huoli.
Sanotaan ei kiitos ja ehdotetaan kahville menoa. Jutellaan siellä ja tutustutaan.
Meillä tämä vaatejono"leikki" jatkui niin, että kun jonot olivat valmiit, ohjattiin puolialastomat ihmiset ulos ja koulun seinän eteen riviin ja vanhemmat oppilaat heittelivät vesi-ilmapalloilla päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte soittaa tahtirumpua ja nuolla toistenne varpaita ihan keskenänne, perustakaa vaikka kerho.
Joku kiltti, poistakaa päästäni mielikuva huvitutti-tädistä autuaasti vetämässä kanteleella paranoidia kaverin varpaat suussa hutaen "FAVELIHAMMAFTIIKEWI!!"
OOO OO OOOO OOO
Nauraa :D
Minä en ymmärrä miksi minun pitäisi nolata itseni? Kai se johtuu siitä kun ala-asteella pulpettini sotkettiin koiranpaskalla ja vaatteeni tungettiin vessanpönttöön.
Kyllä minä osaan nauraa itselleni ja osaan esitellä itseni. Ja mitä minun ammattitaitooni liittyy niin käsitän minun työnantajan olevan todella tyytyväinen siihen etten nolaa itseäni.
Mikä ihme teitä vaivaa? Saatteko te jonkunlaista sadistista mielihyvää kun kiusaatte ihmisiä peruskoulussa, ammattikoulussa/lukiossa/yliopistossa/työssä... ja kaikissa mahdollissa paikoissa? Ihan oikeasti haluan tietää miksi?
Mahtava ketju.
Jos ikinä vanhempainillassa kukaan opettaja yrittää leikittää, vastaan aloittamalla leikin nimeltä
"onko ihminen, joka ei osaa huomioida, että joillakin ihmisillä on paha sosiaalisten tilanteiden pelko, sopiva opettajaksi"
Leikkiä on moniosainen, ensimmäinen osa leikitään välittömästi luokkahuoneessa ja seuraava rehtorin kansliassa ja sitä seuraava opetuslautakunnassa ja itseäkin jännittää missä kaikkialla.
Siinä on se ero, että sinä teet yksin tai tuttujen ihmisten parissa. JA aivan omasta tahdosta.