Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sitten pärjäät jos kaikki yhteiskunnan tuet lopetetaan?

Vierailija
30.08.2016 |

Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut mitään tukia valtiolta opintotuen jälkeen ja siitä on 20 vuotta. Eli enköhän pärjäisi kuten nytkin.

Entä, kun sairastut, jäät työttömäksi tai yksinhuoltajaksi?😕

Vierailija
102/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten turvapaikanhakijan elättäminen maksaa päivässä 40-60 euroa, mutta suomalaisen työttömän elättäminen n. 20 euroa?

En oikein ymmärrä nyt tuota.

Asuvat kylpylähotelleissa ja normaali ruoka ei kelpaa. Diskorahaakin on saatava.

Työtön ei siis saa asumistukea, lääkripalveluita eikä mitään muuta kuin 20 euroa päivä? Asutko Venäjällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse taitaa ennemminkin olla, että miten yhteiskunta pärjää jos lopettaa kaikki tuet!

Hyvin, moni maa toimii niin.

Niipä anna loistavat turvalliset esimerkkisisi näistä ideaaleista hyvin voivista maista. Ja millä perusteluilla mielestäsi ovat hyvin pärjääviä. Kiitos.  

Eikös Australia ja Uusi-seelanti katsota aika hyvin pärjääviksi maiksi?

Ei ole kaikkia tukia lopetettu noista maista, höpsö! Googlaa vähän, niin saat selville esim. kuinka moni Australian aboriginaali elää yhteiskunnan avustusten turvin. Wikipediasta voit lähteä liikkeelle, jos muuten tiedonhaku tökkii.

Vierailija
104/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt terveenä ollessani yhden miehen sähköurakointi firmassani yötä päivää hommia, jotta sitten kun tulen vanhemmaksi enkä enää jaksa tehdä töitä minulle on kertynyt omaisuutta millä ostaa itselleni apua ja ihmisarvoa. Nykyään minulla on jo useampi sijoitusasunto ja puolenmiljoonan euron osakesalkku ja omistusasunto. Velkaa ei ole senttiäkään.

Sitten kun sarastun tai tulen vanhaksi. Oletan, että kyllä aina jostain löytyy joku joka on valmis pyyhkimään pyllyäni muutaman vuoden jos sillä tienaa itselleen yksiön, mutta en oleta, että kukaan tekee sitä ilmaiseksi, koska tiedän millaisia ihmiset ovat. Voin toki polttaa rahani ja kaikki säästöni uunissakin jos ketään ei pyllyni pyyhkiminen kiinnosta edes rahaa vastaan.

Valtiolta en ole saanut muuta apua kun, että olen maksanut veroja useamman satatuhatta elämäni aikana. Yrittäjähän ei suomessa saa mitään sosiaaliturvaa muutenkaan.

Vierailija
105/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ensimmäiseksi olisi järjestettävä perheen ja lähisuvun kesken kriisikokous, jossa jokainen saisi ilmaista, aikooko yrittää selvitä itse ilman muiden apua vai tuleeko mukaan yhteisöön. Tämän jälkeen olisi yritettävä realisoida jokaisen yhteisöön liittyvän varallisuus, mikä voisi olla aika vaikeaa, koska monella muullakin hyväosaisella elätettäväksi tulisi niin eläkkeensä menettäneet vanhukset, opintotukensa menettäneet opiskelevat nuoret, työttömyysturvansa menettäneet työttömät perheenjäsenet jne. Varallisuus pitäisi muuttaa rahan sijasta kullaksi, timanteiksi tai muuhun sellaiseen "valuuttaan", jonka arvo ei laske, kun pankit ajautuvat konkurssiin. Sen jälkeen yhteisöön liittyvien metsästystaitoisten pitäisi perehdyttää muut metsästykseen. Kaupunkiasunnoista muutettaisiin suvussa vielä olevalle maatilalle, jossa jokainen tekisi töitä omavaraistaloudessa ja metsästystaitoiset suojelisivat asein tilaa. Niin, aseita pitäisi tietysti hankkia lisää, koska niitä tarvittaisiin ryöstelevien joukkojen pitämiseksi edes jossain määrin pois tilalta. Palkkatyöt menisivät kaikilta lähisukuuni kuuluvilta, koska yhteiskuntarauhan kadottua kukaan ei olisi enää valmis maksamaan nyt tekemästämme työstä ja harva edes pääsisi työpaikalleen ilman raskaasti aseistettua  turvajoukkoa. Maata on riittävästi omavaraistalouteen, mutta sitähän on vain tasan sen verran, mitä pystyy pitämään. Lähisuvussani on enemmän yli kuin alle 50-vuotiata poislukien taaperot. Moraalikäsitykset ainakin minulla menisi täysin uusiksi, jos on valittavana tuntemattoman aikuisen ja oman lapsenlapseni henki. Vaikka nyt en tappaisi kärpästäkään, tuossa tilanteessa tappaisin vaikka vieraan lapsen mieluummin kuin antaisin omille läheisilleni tapahtua mitään pahaa. Jo ajatuksenakin aika kammottavaa ja toivon, että en koskaan joudu tuollaiseen valintatilanteeseen. Saattaisimme pärjätä vuosiakin, mutta riippuisi aika paljon siitä, kuinka usein joutuisimme hyökkäyksen kohteeksi ja kuinka moni yhteisöstämme menettäisi henkensä niissä hyökkäyksissä. 

Olen suurituloinen ja maksan natisematta veroni. En suurin surminkaan toivo, että koskaan tässä maassa päädyttäisiin tuollaiseen tilanteeseen. 

Vierailija
106/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet eivät lopu. Suomi kuuluu Eurooppaan vaikka ei olisi Eu:ssa eikä täällä ole varaa massiiviseen maastamuutton joka tuosta seuraisi. Kaikki kynnelle kykenevät muuttaisivat pois, miten silloin kävisi esim. vanhusten ja sairaiden? Ai niin  saisivatko he hoitoa joka nyt maksetaan verovaroin?Miten teiden ylläpito, jätehuolto, yritystuet? 

Pitkällä aikavälillä suurin osa ihmisistä alkaa saada tukia kun automatisaatio ja robotiikka vie työpaikat. Töitä ei ole kaikille ja palkkatyön tilalle täytyy keksiä jokin muu malli toimeentulolle. 

Vierailija
107/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana olisi varmaan pakko alkaa etsimään itsemurhakokoista kämppää tälle opiskelijapariskunnalle ihan pilkkahinnalla , koittaa jollain taikakeinolla saada täältä töitä koulun oheen, tai tai jättää koulu ja siirtyä siwan kassalle (jos sinnekkään pääsee)

Vierailija
108/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt terveenä ollessani yhden miehen sähköurakointi firmassani yötä päivää hommia, jotta sitten kun tulen vanhemmaksi enkä enää jaksa tehdä töitä minulle on kertynyt omaisuutta millä ostaa itselleni apua ja ihmisarvoa. Nykyään minulla on jo useampi sijoitusasunto ja puolenmiljoonan euron osakesalkku ja omistusasunto. Velkaa ei ole senttiäkään.

Sitten kun sarastun tai tulen vanhaksi. Oletan, että kyllä aina jostain löytyy joku joka on valmis pyyhkimään pyllyäni muutaman vuoden jos sillä tienaa itselleen yksiön, mutta en oleta, että kukaan tekee sitä ilmaiseksi, koska tiedän millaisia ihmiset ovat. Voin toki polttaa rahani ja kaikki säästöni uunissakin jos ketään ei pyllyni pyyhkiminen kiinnosta edes rahaa vastaan.

Valtiolta en ole saanut muuta apua kun, että olen maksanut veroja useamman satatuhatta elämäni aikana. Yrittäjähän ei suomessa saa mitään sosiaaliturvaa muutenkaan.

Kai sä olet laittanut omaisuutesi jonnekin sellaiseen paikkaan, että vallankaappaus tai sisällissota ei muuta omaisuuttasi arvottomaksi?

Vierailija
109/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta tukee myös koulutusta ja terveydenhoitoa, lisäksi asuntolainoitusta tuetaan erilaisin verokikkailuin- jota hyödyttävät ansioikkaasti asuntosijoittajat ja vuokranantajat😉 ynnä kaikkea muuta mukavaa maataloustukien ja yritystukien.

Tarkoitatko siis näitä rahareikiä jos lähdetään alasajamaan?

Semmosta se on tämmösenä aikana: armotonta ja luuloittelijoiden luulot😎😘

Vierailija
110/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukiessa kävi sangen selvästi ilmi, että ihmiset eivät edes ymmärrä, mitä tulonsiirtoja itse saavat.

Todellisuudessa keskituloinenkin saa kolmanneksen tuloistaan tulonsiirtoina.  Suomessa tulonsiirroista 17% saavat suurituloiset, pienituloiset saavat 25% ja loput jaetaan välimuotojen kesken.

Toinen asia on nettomaksaja. Liian moni kuvittelee itsensä nettomaksajaksi, todellisuus on toinen.

Alla olevasta linkistä saa selville oman tilanteensa syntymävuoden perusteella. Kannattaa kuitenkin muistaa, että nettomaksajaksi tullaan vain työtä tekemällä, eli maksamalla takaisin yhteiskunnan henkilöön käyttämät rahat. Tosin se nettomaksajan rooli osuu kohdalle huomattavasti myöhemmin kuin mitä luullaan.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnalle

Vierailija
111/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ensimmäiseksi olisi järjestettävä perheen ja lähisuvun kesken kriisikokous, jossa jokainen saisi ilmaista, aikooko yrittää selvitä itse ilman muiden apua vai tuleeko mukaan yhteisöön. Tämän jälkeen olisi yritettävä realisoida jokaisen yhteisöön liittyvän varallisuus, mikä voisi olla aika vaikeaa, koska monella muullakin hyväosaisella elätettäväksi tulisi niin eläkkeensä menettäneet vanhukset, opintotukensa menettäneet opiskelevat nuoret, työttömyysturvansa menettäneet työttömät perheenjäsenet jne. Varallisuus pitäisi muuttaa rahan sijasta kullaksi, timanteiksi tai muuhun sellaiseen "valuuttaan", jonka arvo ei laske, kun pankit ajautuvat konkurssiin. Sen jälkeen yhteisöön liittyvien metsästystaitoisten pitäisi perehdyttää muut metsästykseen. Kaupunkiasunnoista muutettaisiin suvussa vielä olevalle maatilalle, jossa jokainen tekisi töitä omavaraistaloudessa ja metsästystaitoiset suojelisivat asein tilaa. Niin, aseita pitäisi tietysti hankkia lisää, koska niitä tarvittaisiin ryöstelevien joukkojen pitämiseksi edes jossain määrin pois tilalta. Palkkatyöt menisivät kaikilta lähisukuuni kuuluvilta, koska yhteiskuntarauhan kadottua kukaan ei olisi enää valmis maksamaan nyt tekemästämme työstä ja harva edes pääsisi työpaikalleen ilman raskaasti aseistettua  turvajoukkoa. Maata on riittävästi omavaraistalouteen, mutta sitähän on vain tasan sen verran, mitä pystyy pitämään. Lähisuvussani on enemmän yli kuin alle 50-vuotiata poislukien taaperot. Moraalikäsitykset ainakin minulla menisi täysin uusiksi, jos on valittavana tuntemattoman aikuisen ja oman lapsenlapseni henki. Vaikka nyt en tappaisi kärpästäkään, tuossa tilanteessa tappaisin vaikka vieraan lapsen mieluummin kuin antaisin omille läheisilleni tapahtua mitään pahaa. Jo ajatuksenakin aika kammottavaa ja toivon, että en koskaan joudu tuollaiseen valintatilanteeseen. Saattaisimme pärjätä vuosiakin, mutta riippuisi aika paljon siitä, kuinka usein joutuisimme hyökkäyksen kohteeksi ja kuinka moni yhteisöstämme menettäisi henkensä niissä hyökkäyksissä. 

Olen suurituloinen ja maksan natisematta veroni. En suurin surminkaan toivo, että koskaan tässä maassa päädyttäisiin tuollaiseen tilanteeseen. 

Itselläni on sellaista työkokemusta ja koulutusta joka ei menetä arvoaan tuossakaan tilanteessa, joten siinä mielessä asemani on turvattu. Olen näet taitava erämies, harrastan metsästystä, kalastusta, osaan korjata autoja, rakentaa ja hallitsen myös suurimman osan sähkötöistä. Osaan käsitella aseita. Puolisoni taas on lääkäri. Oletan, että näillä osaamisille joku tuollainen konklaavi tarjoaisia aika hyvät edut tai muuten joutuisivat pärjäämään ilman tälläistä osaamista. Nopeasti kun tuollaisen konklaavin johtohahmo tai lapsi sairastuu tai loukkaantuu lääkärin taidoista maksetaan mitä vaan tai jos tulee pakkanen niin rakentajan taidoista tai kun ruuasta pulaa metsästäjän ja kalastajan. Minulla on myös erämökki josta löytyy selviämis, kalastusvälineitä, tärkeimmät työkalut kirveet, vasarat tms. Sekä puu ja lasikuitu vene. Joita kaikkia välineitä osaan käytellä sujuvasti.

Tuollaisessa tilanteessa kukaan taas ei maksa mitään jollekin lakimiehelle joka osaa vain tulkita lakia eikä omaa mitään erävälineita tai taitoja tai ekonomistille joka pyörittää pörssikauppaa. Osake- tai lakikirjoja ei voi syödä eikä ne auta jos on mennyt vaikka jalkapoikki. Tietynlaista välineistöä ja kokemusta omaavista tulee kuninkaita ja osan ihmisten osaaminen muuttuu täysin arvottomaksi.

Vierailija
112/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieheltä vähenisi työt (kotitalousvähennys) ja mä joutuisin hidastuttamaan opintoja koska olisi pakko käydä töissä. Nämä nyt ensimmäisenä tulee mieleen.

Vierailija
113/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten turvapaikanhakijan elättäminen maksaa päivässä 40-60 euroa, mutta suomalaisen työttömän elättäminen n. 20 euroa?

En oikein ymmärrä nyt tuota.

Asuvat kylpylähotelleissa ja normaali ruoka ei kelpaa. Diskorahaakin on saatava.

Työtön ei siis saa asumistukea, lääkripalveluita eikä mitään muuta kuin 20 euroa päivä? Asutko Venäjällä?

Moni ei saa. Lääkäripalvelut maksaa aika paljon, jos ei ole oikeutettu toimeentulotukeen (puoliso töissä tms). Tai jos saa, niin tuskin 8500 euroa hampaiden kultapaikkoihin "kulttuuriperustein".

Vierailija
114/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua lukiessa kävi sangen selvästi ilmi, että ihmiset eivät edes ymmärrä, mitä tulonsiirtoja itse saavat.

Todellisuudessa keskituloinenkin saa kolmanneksen tuloistaan tulonsiirtoina.  Suomessa tulonsiirroista 17% saavat suurituloiset, pienituloiset saavat 25% ja loput jaetaan välimuotojen kesken.

Toinen asia on nettomaksaja. Liian moni kuvittelee itsensä nettomaksajaksi, todellisuus on toinen.

Alla olevasta linkistä saa selville oman tilanteensa syntymävuoden perusteella. Kannattaa kuitenkin muistaa, että nettomaksajaksi tullaan vain työtä tekemällä, eli maksamalla takaisin yhteiskunnan henkilöön käyttämät rahat. Tosin se nettomaksajan rooli osuu kohdalle huomattavasti myöhemmin kuin mitä luullaan.

Toi koko artikkeli on järjen vastainen joku 70v on merkattu suurimmaksi nettomaksajaksi vaikka hänen tulonsa koostuvat pääasiassa eläkkeistä, jotka peritään työssä olevien ja työnantajien maksamista eläkemaksuista.

70v väittäminen suurimmaksi nettomaksajaksi yhteiskunnalle on yhtä järkevää kuin väittää, että jatkossa valtio voisi itse  maksaa kaikki veronsa itselleen. :D Tai keksiä joku uusi nimi veroille tyyliä kiva-maksu ja sitten laittaa verot nollaan ja kehua kaikille, että suomessa ei makseta veroja ollenkaan täällä on vain kiva-maksuja. :D

Vierailija
115/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä artikkeli taas kerran logiikka on seuraava, koska  mummojen ja vaarien elämä rahoitetaan työssä olevilta ja firmoilta perittävillä eläkemaksuilla eikä veroilla, niin voi sanoa, että he nettomaksavat kaiken muille. Mikähän mahtaisi tässä logiikassa mättää?

Vierailija
116/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sellaista työkokemusta ja koulutusta joka ei menetä arvoaan tuossakaan tilanteessa, joten siinä mielessä asemani on turvattu. Olen näet taitava erämies, harrastan metsästystä, kalastusta, osaan korjata autoja, rakentaa ja hallitsen myös suurimman osan sähkötöistä. Osaan käsitella aseita. Puolisoni taas on lääkäri. Oletan, että näillä osaamisille joku tuollainen konklaavi tarjoaisia aika hyvät edut tai muuten joutuisivat pärjäämään ilman tälläistä osaamista. Nopeasti kun tuollaisen konklaavin johtohahmo tai lapsi sairastuu tai loukkaantuu lääkärin taidoista maksetaan mitä vaan tai jos tulee pakkanen niin rakentajan taidoista tai kun ruuasta pulaa metsästäjän ja kalastajan. Minulla on myös erämökki josta löytyy selviämis, kalastusvälineitä, tärkeimmät työkalut kirveet, vasarat tms. Sekä puu ja lasikuitu vene. Joita kaikkia välineitä osaan käytellä sujuvasti.

Tuollaisessa tilanteessa kukaan taas ei maksa mitään jollekin lakimiehelle joka osaa vain tulkita lakia eikä omaa mitään erävälineita tai taitoja tai ekonomistille joka pyörittää pörssikauppaa. Osake- tai lakikirjoja ei voi syödä eikä ne auta jos on mennyt vaikka jalkapoikki. Tietynlaista välineistöä ja kokemusta omaavista tulee kuninkaita ja osan ihmisten osaaminen muuttuu täysin arvottomaksi.

Meillä onneksi löytyy niin rakentajia, lääkäri kuin sairaanhoitajiakin tästä porukasta. Tämän päivän lääkäreiltä kuitenkin puuttuu - ainakin useimmilta - taito hoitaa potilasta, jos ei ole lääkkeitä eikä tutkimus- tai hoitovälineitä. Eli siellä erämaamökillä konstit ovat rajalliset, vaikkakin toki paremmat, jos on paikalla joku, joka tuntee ihmisen anatomiaa ja lääketiedettä. Vanhoista kansanparannustaidoista voisi olla enemmän hyötyä. Siitä sun veneestäsikin on hyötyä vain niin kauan, kun se on sulla. Jos joku yö 50 hengen rosvokopla käy se sen varastamassa, niin vaikka sulla aseita onkin, niin et sä yksin pysty venettäsi suojelemaan. 

Vierailija
117/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että ei opintotuen lakkauttaminenkaan haittaisi Suomea?Entä eläke,sitäkään ei tarvi?Sairaalaan täydet maksut ja peruskouluun?Vanhusten hoito?Ette te pärjäisi kukaan sillä "omalla työllä kuten tähänkin asti".

Vierailija
118/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan laittaa vuoden ikäinen ja vastasyntynyt hoitoon ja mennä töihin. :) tai miehen olla 24/7 töissä. Paitsi jos yhteiskunnan tuet häviää, ei lapset saa hoitoa.

Puhumattakaan, että kenelläkään ei olisi varaa maksaa koulun käyntiä, joten ihmiset jäisivät toimettomaksi jo siinä vaiheessa. Onhan se ilmainen koulutus mahdollisuuskin yhteiskunnan tuki.

Vierailija
119/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä onneksi löytyy niin rakentajia, lääkäri kuin sairaanhoitajiakin tästä porukasta. Tämän päivän lääkäreiltä kuitenkin puuttuu - ainakin useimmilta - taito hoitaa potilasta, jos ei ole lääkkeitä eikä tutkimus- tai hoitovälineitä. Eli siellä erämaamökillä konstit ovat rajalliset, vaikkakin toki paremmat, jos on paikalla joku, joka tuntee ihmisen anatomiaa ja lääketiedettä. Vanhoista kansanparannustaidoista voisi olla enemmän hyötyä. Siitä sun veneestäsikin on hyötyä vain niin kauan, kun se on sulla. Jos joku yö 50 hengen rosvokopla käy se sen varastamassa, niin vaikka sulla aseita onkin, niin et sä yksin pysty venettäsi suojelemaan. 

Ja lisään vielä, että en ole lakimies vaan teen niitä välineitä, joilla vaimosi tekee töitä. 

Vierailija
120/157 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai yötä päivää? Liioittelua sanon minä :D Täällä sä vaan anonyymina leuhkit "omaisuudellasi" etkä ole tekemässä hommia firmassasi. Toki jos sulla oikeasti on omaisuutta ja aherrat yötä päivää niin et sä vanhaks kerkeä elää koska työnarkomania vie ihmisen ennen aikaiseen hautaan vaikka pitäisikin työstänsä. Sitten jää omaisuus käyttämättä, valtion pohjattomaan kaivoon tai joillekin sukulaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä