Miten sitten pärjäät jos kaikki yhteiskunnan tuet lopetetaan?
Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?
Kommentit (157)
Kai sit ulosottovelat samalla nollaantuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ensin ryösteltäisiin kaupungit, mutta lopulta olisi siirryttävä myös maaseudulle, kun kaupungeissa ei olisi enää mitään ryöstettävää. En mä väitä, että et pystyisi venettäsi suojelemaan, mutta millä sä kuvittelet, että sinne sun erämaamökkiisi saataisiin vielä joku sairastunut, joka olisi valmis maksamaan vaimollesi siitä, että tämä parantaa ilman mitään lääkkeitä tai hoitotarvikkeita? Tai millä ajattelit suojella samaan aikaan venettäsi ja viedä vaimosi sellaisen ihmisen luokse, joka haluaisi - tai pikemminkin pystyisi - maksamaan vaimollesi tämän lääkärinpalveluksista? Tuollaisessa tilanteessa, että kaikki yhteiskunnan maksamat tuet lakkautettaisiin, syntyisi kaaos. Meillä on jo pelkästään vanhuuseläkkeellä satoja tuhansia eläkeläisiä ja uskallanpa väittää, että kaikki suomalaiset eivät todellakaan ole niin sukuvihamielisiä, että heille olisi yhdentekevää, kuolevatko heidän vanhempansa rahattomina nälkään tai vielä pahemmin väkivallan kohteena tullessaan ryöstetyksi.
Aina siellä kaaoksessakin toiset selviää paremmin elossa kuin toiset. Meikäläinen on kuitenkin tottunut siihen, että joutuu nukkumaan taivasalla ilman mahdollisuutta peseytyä, paskantamaan kuoppaan ilman mahdollisuutta käyttää vessaa. Syömään astioista joita ei ole ollut viikkoihin mahdollista pestä muuta kuin tappamaan bakteerit nuotiossa. Tiedän miten aseet pidetään sellaisissa olosuhteissa toimintakuntoisina ja miten niitä käytetään. Eikä se rajoitu siihen osaan suunnitella puolustusasemia ja hyökkäyksiä. Olen tottunut siihen miltä tuntuu kun joka päivä ei saa ruokaa tai pitää tappaa eläin ja nylkeä se itselleen syötäväksi. Olen tottunut kolmenkymmenen asteen pakkasessa olemaan useamman viikon tai sateessa. Olen joskus myös kouluttanut työkseni näitä taitoja myös muille.
Kuten joku tuolla ylhäällä totesi eniten tuo kaaos tulee muuttamaan "kermaperseiden" elämää jotka ovat tottuneet siihen, että "laiffi" on jotain viiden tähden hotelli elämää. Jotain hiton Kardashianit elämää.
Mitä tulee mies puoleisiin sukulaisiini niin suurin osa heistä on samanlaisia pragmaattisia selviäjiä kuin itsekin olen eikä heillä mene sormi suuhin vaikka olisi vähän vaikeaa, jokainen on vähintään armeijan alusta loppuun saakka käynyt mies.
Oletpa kova jätkä! Harmi ettet ymmärrä mitään kokonaisvaltaisesti ja luulet elämän olevan kuin katastrofileffoissa. Kun se todellisuus iskee silmillesi ei erätaidoista ole hyötyä kun siellä on ne 100 000 muutkin siinä sun poterosi naapurissa. Tilanne ei siis ole sellainen kuin esim. Walking Deadissa vaan ihmisiä on liikkeellä paljon, todella paljon, ja sellaisia jotka ovat syntyneet savimajassa ja eläneet slummeissa. Se että suomalainen kermaperse uhoaa lapsellisuuttaan täällä ei poista sitä että todelliset selviytyjät tulevat sieltä missä köyhyys on jo nyt arkipäivää.
Tulisin vielä huonommin toimeen kuin nyt, jos opintotuki lakkautettaisiin. Luultavasti keskeyttäisin opintoni ja menisin takaisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo sopisi oikein loistavasti! En ole tähänkään mennessä mitään saanut ja nuo tuet vain laiskistavat kansaa ja houkuttelevat mamuja.
Kysytään sitten näin: Miten pärjäät, kun rikollisuus lisääntyy? Joko asut muurien takana?
Mikä on kasvatus ja kulttuurinen taustasi? Suomessa on eletty nälkävuosia, mutta silti on pidetty kiinni melko korkeasta moraalista.
Minä ainakin raiskaisin ja tappaisin vitut mistään moraalista
Jos aloittajan yms. kattaa myös terveydenhoidon, elämä tulee huomattavasti kalliimmaksi, JOS joutuu hakemaan yksityiseltä puolelta palveluita, joista nyt maksetaan vain nimellinen summa. Aloittajan listalla olevia tukia perheemme ei saa, mutta ne ovat lopulta vain pieni osa siitä, mitä yhteiskunta tarjoaa kaikille joko ilmaiseksi tai subventoidulla hinnalla.
Eipä ole iso ero siihen, että jään kotihoidontuelle. Käteen n. 250 kuussa eli reilu 8 euroa päivä yli kahden vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ketjua lukiessa kävi sangen selvästi ilmi, että ihmiset eivät edes ymmärrä, mitä tulonsiirtoja itse saavat.
Todellisuudessa keskituloinenkin saa kolmanneksen tuloistaan tulonsiirtoina. Suomessa tulonsiirroista 17% saavat suurituloiset, pienituloiset saavat 25% ja loput jaetaan välimuotojen kesken.
Toinen asia on nettomaksaja. Liian moni kuvittelee itsensä nettomaksajaksi, todellisuus on toinen.
Alla olevasta linkistä saa selville oman tilanteensa syntymävuoden perusteella. Kannattaa kuitenkin muistaa, että nettomaksajaksi tullaan vain työtä tekemällä, eli maksamalla takaisin yhteiskunnan henkilöön käyttämät rahat. Tosin se nettomaksajan rooli osuu kohdalle huomattavasti myöhemmin kuin mitä luullaan.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/18/katso-mita-maksat-yhteiskunnalle
Tuossa on se virhe, että turhat kelan yms. Sossujen väet saisi kenkää ja yhteiskunta säästää.
Vierailija kirjoitti:
Kai sit ulosottovelat samalla nollaantuu?
Ei :D
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?
Ainahan sitä pillua voi alkaa myydä. Tartuta tauteja päättäjlle, jotka on tämän maan tähän tilaan ajaneet.
ITse olen tällä hetkellä kaikkien aloittaman tarkoittamien tukien ulkopuolella. Mutta kahden opiskelijan avustaminen veisi aika ison siivun palkasta. Toinen hakee koko ajan töitä opintojensa oheen, jospa tärppäisi. Toisella on nyt kesätyö, mutta hän ei voi sairautensa vuoksi tehdä "mitä tahansa töitä", joita ne opintojen ohessa tehtävät usein on. Tällä toisella voisi olla todella tiukkaa. Ei ainakaan valmistuisi. Luultavasti hän kuolisi, jos en saisi avustettua tarpeeksi, mutta kyllä kaikkeni tekisin että saisi :(, vaikka nyt onkin työkykyinen rajallisesti, mutta alalla, jota opiskelee, pystyy kyllä tekemään täysipainoisesti töitä.
Te jotka sanotte että ette ole saaneet valtiolta mitään, niin puhutte paskaa. Te saatte valtiolta koko sen omistusoikeusjärjestelmän, johon teidän elintasonne perustuu.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut mitään tukia valtiolta opintotuen jälkeen ja siitä on 20 vuotta. Eli enköhän pärjäisi kuten nytkin.
Entä jos tulet työttömäksi, sairastut ja jäät yksinhuoltajaksi? 😕
Menen naimisiin jonkun hyvätuloisen naisen kanssa. Jos se ei onnistu, niin sitten muutan metsään. Siellä voi olla kyllä ryysistä, kun joku miljoona ihmistä on saanut saman idean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse taitaa ennemminkin olla, että miten yhteiskunta pärjää jos lopettaa kaikki tuet!
Hyvin, moni maa toimii niin.
Niipä anna loistavat turvalliset esimerkkisisi näistä ideaaleista hyvin voivista maista. Ja millä perusteluilla mielestäsi ovat hyvin pärjääviä. Kiitos.
Japani, Etelä-Korea, Taiwan, Hong Kong, Singapore, Australia, USA, Kanada jne... ovat joitain maita joissa aika minimaaliset tuet ja valtaosin yhteiskunnalla ja yrityksillä menee hyvin. Osassa vähemmän tukia kuin toisissa. Ja talouskasvu lähtee samalla nopeasti nousuun kun byrokratiaa, veroja, tukiaisia ja sosialismia vähennetään. Ja tiedän, USA:ssa on vähävaraisia, mutta ei tilanne ole suinkaan sellainen armageddon mitä tässä ketjussa on kuvailtu.
Isona ja vahvana miehenä ei tarvitse kuin kerätä laukut ja lompakot niitä kaduilla kanniskelevilta
Sulla on siellä erämökillä vissiin aika paljon ammuksia varastossa?