Miten sitten pärjäät jos kaikki yhteiskunnan tuet lopetetaan?
Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?
Kommentit (157)
Miksi joidenkin mielestä ihmisten on nieltävä kiukkunsa ja olla tekemättä rikoksia, jos he joutuisivat kerjäläisiksi? Nielisittekö itse kiukkunne? Pitäisikö kerjäläisten olla tyytyväisiä vai mitä? Ensin tukien lopettamisen kannattajat lopettavat tuet ja päälle olettavat, että tuista riippuvaisten on elettävä säännösten mukaan kiukkunsa niellen, niinkö?
Minä en ainakaan nielisi kiukkuani, vaan olisi helvetin vihainen, että yhteiskunta toimii kuten se toimii aiheuttaen työttömyyttä ja muuta syrjäytymistä. Ja jos minä omaa syyttömyyttä olen työttömänä eikä lukuisat työhakemukset ole johtaneet työpaikkaan, niin silloin minulla olisi täysi oikeus elää sääntöjen vastaisesti tukien loputtua.
Vierailija kirjoitti:
Miten turvapaikanhakijan elättäminen maksaa päivässä 40-60 euroa, mutta suomalaisen työttömän elättäminen n. 20 euroa?
En oikein ymmärrä nyt tuota.
Asuvat kylpylähotelleissa ja normaali ruoka ei kelpaa. Diskorahaakin on saatava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupean rikolliseksi.
Eli olet jo hengeltäsi rikollinen, mutta kun muut kustantavat elämääsi, et koe tarvetta toteuttaa rikollisia taipumuksiasi?
Toistaiseksi kuule elätän itse itseni mutta ensi vuodesta ei tiedä kun tulossa on yt-neuvottelut.
Ja kyllä takuuvarmasti rötöstelisin jos se olisi ainut tapa pitää itseni ja lapseni hengissä.
Milloin rötöstely on ollut ainut tapa? Miksi et elättäisi itseäsi rötöstelyn sijaan vai olisiko kaupankäynti ja työnteko kielletty, kun rötöstely olisi ainoa vaihtoehto?
Vahvemman oikeus ja väkisin ottaminen on aina yksi varteen otettava vaihtoehto kun ajaudutaan anarkiaan ja lakataan huolehtimasta heikommista.
Eipä olisi vaikutusta. Elän jo nyt maassa jossa ei yhteiskunnan tukia tunneta. Pääomatuloilla elän ja hyvin menee.
Täällä ei muuten ole rikollisuutta kovin ihmeellisesti, työntekoa ja yrittämistä sitäkin enemmän.
Säästöillä ja sijoituksilla pärjäisin ehkä puoli vuotta, vuoden, mutta sen jälkeen en tiedä mitä tekisin.
Jos lasten päivähoito maksaisi 1200 €/lapsi eli yht. 2400€, koulussa lukukausimaksu n.5000€, terv.hoidoista poistuisi Kela korvaukset, tiemaksut jne. Vuokratuotot loppuisi, kun kukaan ei vuokraisi sijoitusasuntoja.
Entä ruoka, hinta moni kertaistuisi.
Huh.huh. Ap. teki vaikean kysymyksen, jos tuet loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo sopisi oikein loistavasti! En ole tähänkään mennessä mitään saanut ja nuo tuet vain laiskistavat kansaa ja houkuttelevat mamuja.
Kysytään sitten näin: Miten pärjäät, kun rikollisuus lisääntyy? Joko asut muurien takana?
Mikä on kasvatus ja kulttuurinen taustasi? Suomessa on eletty nälkävuosia, mutta silti on pidetty kiinni melko korkeasta moraalista.
Niistä on jo vuosisatoja ja silloin ihmiset pelkäsi jumalaa ja varastamisesta saattoi lähteä henki. Mutta nykyään ihmiset on erilaisia ja suomen onneton oikeuslaitos ei pelota. Tuttu elää tukien varassa ja hyvällä omalla tunnolla varastaa kaupoista mahdollisimman paljon.. Mikä olisikaan tilanne jos ei saisi rahaa mistään? Varmaan ryöväisi sit mummoja ja muita heikkoja
Tulisi vallankumous. Alistaja perseilijät roikkuisivat lyhtypylväistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joutuisin irtisanoutumaan töistä ja jäämään kotiin lasta hoitamaan, koska palkkani ei kuitenkaan riittäisi päivähoitomaksuihin ja vammaisavustajan palkkaan.
Millä eläisitte ilman työtä? Mitään tukiahan ei olisi?
En ole tuo jolta kysyt, mutta minä luultavasti eläisin työllä eli viljelemällä syötävää, toisaalta luultavasti se olisi nykyistä pienimuotoisempaa koska ei olisi kannattavaa tehdä sitä yrittäjänä ja myyntitarkoituksessa ilman maataloustukia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joidenkin mielestä ihmisten on nieltävä kiukkunsa ja olla tekemättä rikoksia, jos he joutuisivat kerjäläisiksi? Nielisittekö itse kiukkunne? Pitäisikö kerjäläisten olla tyytyväisiä vai mitä? Ensin tukien lopettamisen kannattajat lopettavat tuet ja päälle olettavat, että tuista riippuvaisten on elettävä säännösten mukaan kiukkunsa niellen, niinkö?
Minä en ainakaan nielisi kiukkuani, vaan olisi helvetin vihainen, että yhteiskunta toimii kuten se toimii aiheuttaen työttömyyttä ja muuta syrjäytymistä. Ja jos minä omaa syyttömyyttä olen työttömänä eikä lukuisat työhakemukset ole johtaneet työpaikkaan, niin silloin minulla olisi täysi oikeus elää sääntöjen vastaisesti tukien loputtua.
Ei kukaan kuole vapaaehtoisesti nälkään, oli oikeutettua tai ei.
Täällä vinkuu hyvin paljon sellaisia laiskur...eikun syrjäytyneitä, joilla ei ole minkäänlaista kompetenssia tämän aiheen ruotimiseen. Heiltä yksinkertaisesti puuttuu kyky ymmärtää laajempia kokonaisuuksia, kansantaloustiedettä ym.
"Eihän täällä Punavuoressa pärjää ilman asumistukia"! Lähtekää helvettiin sieltä pk-seudulta. Radan varsissa on paljon pikkukaupunkeja, joista pystyy jopa ostamaan edullisia asuntoja.
Kynnys lupien kysymiseen varmaankin vähenisi. Laitonta asuntorakentamista metsästystä varastetun/laittoman tuotteiden kauppaa.... paljon muutankin ei mitään sivistyneen yhteiskunnan mallia ainakaan aja tällainen politiikka. Oikeasti hallituksen kannattasi tukea työllisyyttä helpottamalla pienten yritysten kasvua ja työntekijöiden palkkaamista. Ei kuitenkaan niin kuin tätä ehdotus jossa (valtion vihaamat)pienet yritykset saisivat potkia viatonta työntekijää päähän vapaasti, saaden työntekijöidenkin vihan niskaansa. Vaan konkreettisesti antaen helpotuksia verotuksessa jotta uutta olisi varaa kehittaa ja kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo sopisi oikein loistavasti! En ole tähänkään mennessä mitään saanut ja nuo tuet vain laiskistavat kansaa ja houkuttelevat mamuja.
Kysytään sitten näin: Miten pärjäät, kun rikollisuus lisääntyy? Joko asut muurien takana?
Mikä on kasvatus ja kulttuurinen taustasi? Suomessa on eletty nälkävuosia, mutta silti on pidetty kiinni melko korkeasta moraalista.
Moraali ei auta hengissä pysymiseen, jos tuohon mennään. Silloin sitä tehdään mitä on pakko. Hyvä se on teidän terveiden ja hyvätuloisten huudella ja kiillottaa sädekehäänne, jotka pystytte töissä käymään.
Jos tietäisit kenelle kirjoitit terveistä ja hyvätuloisista... Sairauksista huolimatta pyöritän yritystä, enkä ole potkinut muutamaa tuotannon työntekijää pois, jotta voisin jäädä sairaslomalle. Omat tulot on laskeneet jo pari vuotta, kun sairastaessa ei ehdi, eikä voimat riitä tehdä niin paljon töitä, että tulos kasvaisi.
Ja ihan turha väittää, että ei olisi töitä tai eläinten tappo vaatii lupia. On niin miljoona asiaa jota voi tehdä. Ehkä voi olla tilanne, että ei saa pitkäaikaisia työsopimuksia, mutta lyhyillä parinkin tunnin hommilla saa rahaa ja samalla voi näyttää kykynsä. Ei niitä lyhyitä pätkiä tarvitse tehdä yhdelle, vaan mitä useamman kanssa tekee töitä, sen varmemmin sitä jatkoa tulee ja löytää töitä joita tekee mieluummin kuin toisia. Sellaiselle, joka saa aikaan ja on valmis näyttämään sen hakien mahdollisuuksia pienimmistä asioista tulee ennen pitkää lisää ja lisää töitä.
Emme ole ikinä saaneet emmekä hakeneet mitään tukia, lapsilisä on ainoa. Ilman sitäkin pärjäisimme ihan hyvin palkkatuloillamme.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin se ei olisi Sinun vikasi? Jos Sinulla on osaamista jota yritykset tarvitsevat, niin työllistymisesi on varmaa. Nythän on vielä niin, että AY-mafia on määritellyt työlle hinnan, jota yritykset eivät pysty maksamaan. Poistamalla työehtosopimusten yleissitovuuden, voisi jokainen myydä oman työpanoksensa käypään hintaan eikä tukia tarvittaisi lainkaan näin paljoa kuin nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin koska käyn töissä enkä ole mikään elintaso spurgu
Voit joutua työttömäksi sinäkin. Ei kannattaisi ajatella noin lyhytnäköisesti. Jopa ajattelutyö pystytään koneellistamaan joidenkin vuosien kuluessa. Nyt on mm. jo koodia kirjoittavia ohjelmia, jotka kirjoittavat virheetöntä koodia silmänräpäyksessä.
Suomi olisi muuten aika hemmetin turvallinen paikka elää, jos täällä asuisi lähemmäs miljoona ihmistä, joilla ei ole mitään tuloja (työttömät ja eläkeläiset). Siinä sitten "itsensä työllä elättävät" rauhallisesti varmaan kulkisivat työhönsä, viettäisivät työpäivän jälkeen mukavaa vapaa-aikaa kodin seinien ulkopuolellakin ja nukkuisivat yönsä rauhassa taloissansa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä olisi vaikutusta. Elän jo nyt maassa jossa ei yhteiskunnan tukia tunneta. Pääomatuloilla elän ja hyvin menee.
Täällä ei muuten ole rikollisuutta kovin ihmeellisesti, työntekoa ja yrittämistä sitäkin enemmän.
Niin, eli on töitä. Suomessapa ei ole.
Alan varmaan myymään itseäni.