Miten sitten pärjäät jos kaikki yhteiskunnan tuet lopetetaan?
Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi löytyy niin rakentajia, lääkäri kuin sairaanhoitajiakin tästä porukasta. Tämän päivän lääkäreiltä kuitenkin puuttuu - ainakin useimmilta - taito hoitaa potilasta, jos ei ole lääkkeitä eikä tutkimus- tai hoitovälineitä. Eli siellä erämaamökillä konstit ovat rajalliset, vaikkakin toki paremmat, jos on paikalla joku, joka tuntee ihmisen anatomiaa ja lääketiedettä. Vanhoista kansanparannustaidoista voisi olla enemmän hyötyä. Siitä sun veneestäsikin on hyötyä vain niin kauan, kun se on sulla. Jos joku yö 50 hengen rosvokopla käy se sen varastamassa, niin vaikka sulla aseita onkin, niin et sä yksin pysty venettäsi suojelemaan.
Tiedän rikollisestakin maailmasta yhtä sun toista ja rosvot ottaa aina ensimmäisenä sieltä mistä on helpointa ottaa ja missä on eniten otettavaa. Ei ne ensimmäisenä lähde johonkin syrjässä oleville erämökeille kun kaupunkien keskustojen kaupat notkuu tavaraa, aseistamattomia ihmisiä, jotka eivät osaa puolustaa omaansa edes senkään vertaa kuin me ikämme maalla asuneet erämiehet ja sotaveteraanit osaamme.
Erämökkini on paikassa jonne ei pysty isolla joukolla edes lähestymään aluetta muuta kuin olemalla täysin suojaton useita minuutteja tulitusta vastaan ja sinne pystyy rakentamaan tuliaseman josta pystyy kontrolloimaan useamman kilometrin joka suuntaan alueelle lähestymistä. Jos pystyn tuliasemasta ampumaan kuoliaaksi yhden rosvon 3 sekunnin välein niin olen laskenut, että rosvojen tappiot ovat 100 miestä jo ennenkuin he pääsevät rantautumaan ja suojaisaan asemaan. Jos minulla on tuliasemassa useampi ampuja niin rosvojen tappiot ovat vielä suuremmat. Osaan armeija koulutukseni avulla, koska olin joskus armeijassa töissä suunnitella sellaiset puolustukset, että rosvojen ei yksinkertaisesti kannata juuri meikäläisen rojuja hakea.
Olen itse ollut hyväosainen läpi koko elämäni ja siitä olen kiitollinen. En kuitenkaan koskaan ole ymmärtänyt tätä kokoajan lisääntyvää varattomien kansalaisten kyykyttämistä / väheksymistä.
Miksi niin monet, joilla menee todella hyvin ovat niin valmiita viemään viimeisetkin ropposet niiltä, joilla menee todella huonosti. En ymmärrä. Missä on edes myötätunto, jos halua oikeaan auttamiseen ei löydy? Miksi täytyy polkea ja väheksyä niitä, joilla on käynyt huonosti. Useimmilla ihan ilman omaa syytä.
En tarvitse sos.tukea, mutta mitä tehdä niille ihmisille, jotka jäisivät kokonaan ilman tarvitsemaansa rahaa? Potkataanko jäälautalle ja sanotaan "adjö"
Kävin viime kesänä muutaman päivän mittaisen kurssin, jossa opetettiin esim. keräämään luonnosta syötävää ja tulemaan toimeen ilman sähköä, vesijohtovettä ja muita mukavuuksia. Tuntuu vähän kaukaiselta ajatella, että noilla taidoilla olisi joskus tositilanteessa käyttöä, mutta mistäs sitä tietää. Joka tapauksessa ihan hyviä tietoja ja taitoja tarttui kurssilta mukaan.
Miksi ne lopetettaisiin? Jos talous tosiaan menee niin huonoon jamaan, ettei maailman top10 rikkaimmalla maalla ole varaa ruokkia kansalaisiaan, niin sitten voin vaikka heittää hyvästit tälle pallolle. Kermaperseillehän se tulee vaikeampi tilanne olemaan kuin köyhille, kun ne on tottuneet siihen että elintaso on kuin viiden tähden hotellissa.
En pärjäisi ilman tukia. Kai mä alkaisin kulkuriksi joka ryöstelee kauppoja/ihmisiä :/
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatellaan että työttömyyskorvaukset, toimeentulotuki, asumistuki yms lopetetaan. Miten sitten tulet toimeen?
En ole sellaisessa yrityksessä, joka hyötyy yhteiskunnan tuilla elävistä. Eli tulen toimeen kuten ennenkin.
Tekisin varmaankin mitä mafia/paikallinen rikollisjengi määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi löytyy niin rakentajia, lääkäri kuin sairaanhoitajiakin tästä porukasta. Tämän päivän lääkäreiltä kuitenkin puuttuu - ainakin useimmilta - taito hoitaa potilasta, jos ei ole lääkkeitä eikä tutkimus- tai hoitovälineitä. Eli siellä erämaamökillä konstit ovat rajalliset, vaikkakin toki paremmat, jos on paikalla joku, joka tuntee ihmisen anatomiaa ja lääketiedettä. Vanhoista kansanparannustaidoista voisi olla enemmän hyötyä. Siitä sun veneestäsikin on hyötyä vain niin kauan, kun se on sulla. Jos joku yö 50 hengen rosvokopla käy se sen varastamassa, niin vaikka sulla aseita onkin, niin et sä yksin pysty venettäsi suojelemaan.
Tiedän rikollisestakin maailmasta yhtä sun toista ja rosvot ottaa aina ensimmäisenä sieltä mistä on helpointa ottaa ja missä on eniten otettavaa. Ei ne ensimmäisenä lähde johonkin syrjässä oleville erämökeille kun kaupunkien keskustojen kaupat notkuu tavaraa, aseistamattomia ihmisiä, jotka eivät osaa puolustaa omaansa edes senkään vertaa kuin me ikämme maalla asuneet erämiehet ja sotaveteraanit osaamme.
Erämökkini on paikassa jonne ei pysty isolla joukolla edes lähestymään aluetta muuta kuin olemalla täysin suojaton useita minuutteja tulitusta vastaan ja sinne pystyy rakentamaan tuliaseman josta pystyy kontrolloimaan useamman kilometrin joka suuntaan alueelle lähestymistä. Jos pystyn tuliasemasta ampumaan kuoliaaksi yhden rosvon 3 sekunnin välein niin olen laskenut, että rosvojen tappiot ovat 100 miestä jo ennenkuin he pääsevät rantautumaan ja suojaisaan asemaan. Jos minulla on tuliasemassa useampi ampuja niin rosvojen tappiot ovat vielä suuremmat. Osaan armeija koulutukseni avulla, koska olin joskus armeijassa töissä suunnitella sellaiset puolustukset, että rosvojen ei yksinkertaisesti kannata juuri meikäläisen rojuja hakea.
Mitä sä selität? Hei, kun suuret massat lähtee liikkeelle ei niitä sun poterosi pysäytä. Ensin vaikka sellaiset 10000 ja heidän jälkeensä seuraavat 10000. Puhun nyt siis Euroopan ja koko maailman mittakaavassa tapahtuvasta liikehdinnästä jos Suomi olisi siinä tilanteessa että kaikki tuet lopetettaisiin ja laitokset suljettaisiin. Silloin on muutenkin massat liikeellä ja poikkeustila koko Euroopassa esim. kolmas maailmansota. Taidat olla päästäsi sekaisin jos olet tuollaista poteroa oikeasti suunnitellut :)
Joskus toivoisi että nämä uhoajat menisivät vaikka Afrikkaan katsomaan mitä on oikea elämä ja miettisivät sitten vaikka valtavien massojen väkilukua vrt Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ensin ryösteltäisiin kaupungit, mutta lopulta olisi siirryttävä myös maaseudulle, kun kaupungeissa ei olisi enää mitään ryöstettävää. En mä väitä, että et pystyisi venettäsi suojelemaan, mutta millä sä kuvittelet, että sinne sun erämaamökkiisi saataisiin vielä joku sairastunut, joka olisi valmis maksamaan vaimollesi siitä, että tämä parantaa ilman mitään lääkkeitä tai hoitotarvikkeita? Tai millä ajattelit suojella samaan aikaan venettäsi ja viedä vaimosi sellaisen ihmisen luokse, joka haluaisi - tai pikemminkin pystyisi - maksamaan vaimollesi tämän lääkärinpalveluksista? Tuollaisessa tilanteessa, että kaikki yhteiskunnan maksamat tuet lakkautettaisiin, syntyisi kaaos. Meillä on jo pelkästään vanhuuseläkkeellä satoja tuhansia eläkeläisiä ja uskallanpa väittää, että kaikki suomalaiset eivät todellakaan ole niin sukuvihamielisiä, että heille olisi yhdentekevää, kuolevatko heidän vanhempansa rahattomina nälkään tai vielä pahemmin väkivallan kohteena tullessaan ryöstetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan laittaa vuoden ikäinen ja vastasyntynyt hoitoon ja mennä töihin. :) tai miehen olla 24/7 töissä. Paitsi jos yhteiskunnan tuet häviää, ei lapset saa hoitoa.
Puhumattakaan, että kenelläkään ei olisi varaa maksaa koulun käyntiä, joten ihmiset jäisivät toimettomaksi jo siinä vaiheessa. Onhan se ilmainen koulutus mahdollisuuskin yhteiskunnan tuki.
Todennöisesti myös työpaikat katoaisi,ja monet joutuisi työttömäksi, kun ihmisillä ei enää olisi ostovoimaa, yritystuet lopetettaisiin ja ne joilla olisi työtä, ei olisi ammatillista koulutusta. Jo työvoiman ammatillinen koulutus olisi liian kallista.
Jos kaikki tuet lopetetaan...
Aamulla herään kylmästä teltasta. Valtion tuella rakennettua vuokrakerrostaloa ei enää ole.
Lähden rämpimään metsän poikki töihin. Autoa ei ole saanut tankattua pitkään aikaan, kun valtio ei tue enää kuljetuksia. Tie on niin huonossa kunnossa, ettei sillä sen puoleen väliä.
Töissä sanotaan, ettei palkkaa tule. Koska verojen maksu on loppunut, en saa enää palkkaa.
Rännin takaisin telttaan. Vatsassani potkii vauva. Missäköhän sen synnyttää, kun ei ole sairaaloita enää?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi elää pelkillä tukiaisilla?
Rikollisuus olisi tyhmin vaihtoehto, mut kait sitä löytyisi jotain edes pientä puuhastelua ja sen lisäksi sopiva yhteiskunnan tuki?
Me keskituloiset maksetaan kaikki tuet omasta palkastamme veroina.
Sitten joutuisin myymään persettä päivittäin. T. työtön
Vierailija kirjoitti:
Rupean rikolliseksi.[/quote
]Voi sua onnetonta
Tuon tyhmempää ei olekaan!
Nannamanna kirjoitti:
Jos kaikki tuet lopetetaan...
Aamulla herään kylmästä teltasta. Valtion tuella rakennettua vuokrakerrostaloa ei enää ole.
Lähden rämpimään metsän poikki töihin. Autoa ei ole saanut tankattua pitkään aikaan, kun valtio ei tue enää kuljetuksia. Tie on niin huonossa kunnossa, ettei sillä sen puoleen väliä.
Töissä sanotaan, ettei palkkaa tule. Koska verojen maksu on loppunut, en saa enää palkkaa.
Rännin takaisin telttaan. Vatsassani potkii vauva. Missäköhän sen synnyttää, kun ei ole sairaaloita enää?
Ei valtio mitään tue. Valtio kerää meiltä keskituloisilta rahat veroina ja niillä verorahoilla rakentaa vuokra-asunnot.
Ilman sitä on tähänkin saakka pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
En jää eläkkeelle vaan jatkan töissä hautaan saakka.
Mistäs tiedät, että sulla se työpaikka on ja pysyy?
Joutuisin asumaan kadulla, varastamaan rahaa ihmisiltä jotta saisin syödyksi, ja miksen jopa asuntomurtoja tekisi....
Tosin nyt olen töissä, mutten ilm. kauaa,
pomo ei teekkään työsuhteestani vakituista....
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ensin ryösteltäisiin kaupungit, mutta lopulta olisi siirryttävä myös maaseudulle, kun kaupungeissa ei olisi enää mitään ryöstettävää. En mä väitä, että et pystyisi venettäsi suojelemaan, mutta millä sä kuvittelet, että sinne sun erämaamökkiisi saataisiin vielä joku sairastunut, joka olisi valmis maksamaan vaimollesi siitä, että tämä parantaa ilman mitään lääkkeitä tai hoitotarvikkeita? Tai millä ajattelit suojella samaan aikaan venettäsi ja viedä vaimosi sellaisen ihmisen luokse, joka haluaisi - tai pikemminkin pystyisi - maksamaan vaimollesi tämän lääkärinpalveluksista? Tuollaisessa tilanteessa, että kaikki yhteiskunnan maksamat tuet lakkautettaisiin, syntyisi kaaos. Meillä on jo pelkästään vanhuuseläkkeellä satoja tuhansia eläkeläisiä ja uskallanpa väittää, että kaikki suomalaiset eivät todellakaan ole niin sukuvihamielisiä, että heille olisi yhdentekevää, kuolevatko heidän vanhempansa rahattomina nälkään tai vielä pahemmin väkivallan kohteena tullessaan ryöstetyksi.
Aina siellä kaaoksessakin toiset selviää paremmin elossa kuin toiset. Meikäläinen on kuitenkin tottunut siihen, että joutuu nukkumaan taivasalla ilman mahdollisuutta peseytyä, paskantamaan kuoppaan ilman mahdollisuutta käyttää vessaa. Syömään astioista joita ei ole ollut viikkoihin mahdollista pestä muuta kuin tappamaan bakteerit nuotiossa. Tiedän miten aseet pidetään sellaisissa olosuhteissa toimintakuntoisina ja miten niitä käytetään. Eikä se rajoitu siihen osaan suunnitella puolustusasemia ja hyökkäyksiä. Olen tottunut siihen miltä tuntuu kun joka päivä ei saa ruokaa tai pitää tappaa eläin ja nylkeä se itselleen syötäväksi. Olen tottunut kolmenkymmenen asteen pakkasessa olemaan useamman viikon tai sateessa. Olen joskus myös kouluttanut työkseni näitä taitoja myös muille.
Kuten joku tuolla ylhäällä totesi eniten tuo kaaos tulee muuttamaan "kermaperseiden" elämää jotka ovat tottuneet siihen, että "laiffi" on jotain viiden tähden hotelli elämää. Jotain hiton Kardashianit elämää.
Mitä tulee mies puoleisiin sukulaisiini niin suurin osa heistä on samanlaisia pragmaattisia selviäjiä kuin itsekin olen eikä heillä mene sormi suuhin vaikka olisi vähän vaikeaa, jokainen on vähintään armeijan alusta loppuun saakka käynyt mies.
Ihmiset kuvittelevat, että vallankaappauksissa ja sisällissodissakin yksilön omaisuus olisi jotenkin suojattua. On tannut tulla nukuttua historian tunneilla, jos ei muista, mitä tapahtui aikoinaan Venäjän tsaarin tai Ranskan kuninkaan omaisuudelle. Valtiolle meni ja onnekas oli, jos sai rikas pitää edes päänsä. Kaikki eivät saaneet.