Asiat jotka ärsyttävät kohtuuttomasti
Pakko saada jakaa muutamia omia ärsytyksen kohteita, jotka omastakin mielestä tuntuu turhalta ja niistä aiheutuva ärsytys liian suurelta. Eli mitkä pienet ja turhat asiat ärsyttävät teitä liikaa?
Minua ärsyttää:
- sanan "halpis" vääntö "halppis"-muotoon
- narsisti-sanan liiallinen käyttö, kaikki itsekkäät ihmiset eivät ole narsisteja!
- Mies laittaa hammasharjan märkänä hammasmukiin (kerää sellaista hammastahnatöhnää mukin pohjalle, hyi)
- Kun salmiakki ei maistu salmiakilta vaan lakritsilta ja koko karkkipussin ostaminen osoittautui turhaksi
- "Mummoaika" kaupungilla. Turha edes kuvitella käyvänsä aamupäivästä kaupassa ilman, että vanhemmat ihmiset tukkivat kulkuväyliä ja laahustavat hitaasti edessä
Nämä on vain pieni osa ensimmäisen maailman ongelmista, jotka ärsyttävät omastakin mielestä liian paljon :D
Kommentit (57)
Täytyy sanan vääntäminen häätyy muotoon
Ihmiset jotka toteaa, että tieteellinen tutkimus ei pidä paikkansa, koska se ei päde yhden kaverin kohdalla.
Esimerkki vaikka tuo vähän aikaa sitten täällä ollut ketju, jossa kerrtottiin tutkimuksesta minkä ikäisenä pitää aloittaa lasten teko, jos haluaa 90% todennäköisyydellä että ei tarvitse mennä lapsetomuushoitoon. Usemapi henkilö keroi anekdootin siitä, että sukulainen tai tuttu oli saanut lapset vanhempana. No ihan varmasti oli :) Mutta nuo yksittäistapaukset mahtuu hyvin todennäköisyyden sisään.
Vaalien siirtäminen eteenpäin vuodella. Siksikö, kun lopputulos olisi voinut olla epämiellyttävä?
Ihmiset, jotka eivät ymmärrä, että Suomessa on oikean puoleinen liikenne. Varsinkin mummelit, jotka mulkoilee vihaisesti jos en itse väistä vasemmalle puolelle.
Myös ne ihmiset, jotka kävelevät keskellä kevyenliikenteen väylää.
Ihmiset jotka julkisissa vessoissa jättää aivan karmeet vauhtiraidat pitkin pönttöä. On se niin ylivoimaisen vaikeaa napata se vessaharja alle puolen metrin päästä ja putsata ne paskajälkensä. Kiva yllätys seuraavalle vessaan menijälle :D
Sanalyhennykset,esimerkiksi elarit,nyxät,mun kaa....
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka julkisissa vessoissa jättää aivan karmeet vauhtiraidat pitkin pönttöä. On se niin ylivoimaisen vaikeaa napata se vessaharja alle puolen metrin päästä ja putsata ne paskajälkensä. Kiva yllätys seuraavalle vessaan menijälle :D
Minä jätin aikasemmin vessaharjan käyttämättä, kun luulin sen olevan vain perusteellisempaa pöntön siivoamista varten, jonka joku hoitaa työnsä puolesta. Pyydän anteeksi. En osannut toimia oikein, kun kukaan ei tullut neuvoneeksi.
Se, kun viet aamulla lapsen päiväkotiin ja olet jo valmiiksi vähän myöhässä eli pitäisi saada lapsi vietyä reippaasti. Ei ongelmaa, paitsi.... Samaan aikaan ovelle osuu joku ylipirteä mamma 1-vuotiaan Eeverttinsä kanssa. No Eevertin pitää saada soittaa ovikelloa ja se on hassunhauskaa, eikä Eevertti meinaa tietenkään ylettää. Vihdoin joku tulee avaamaan ja koetetaanpa saada Eevertti tallustamaan ovesta sisälle. Tulepas nyt, hihhih mennäänpäs rakas. Sitten vielä pitää jumittaa siinä ovella ettei vaan muut pääse riisumaan ulkovaatteita.
Ihan oikeasti, ilman kiirettäkään kukaan ei jaksa aamukahdeksalta ihastella juuri sinun söpöläistäsi. Ainoa ajatus mitä tollasessa tilanteessa herää on, että menkää nyt saatana sisälle siitä. Sen lapsen voi kyllä ottaa syliin ja viedä sisälle että muutkin pääsevät. Ohikaan ei kehtaa änkeä, koska pikku-Eevertti valtaa taaperruksellaan koko oviaukon. HUOH!
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää se, kuinka nykyisin puolustellaan pettäjiä, kodinrikkojia ja perheensä toisen takia jättäviä ihmisiä, tyyliin "Onhan hänellä siihen oikeus".
Samalla syyllistetään petettyä, jätettyä tai hylättyä perhettä "mitä teit, kun se jätti sut/petti tai oliko lapset vaan sun toive, kun toinen lähti". Argh, ärsyttävää vastuunpakoilua!
En minä ainakaan haluaisi, että puolisoni olisi kanssani vastuuntunnosta ja samaan aikaan olisi kuitenkin sisimmässään rakastunut toiseen. Tunteita nimittäin ei voi hallita. Toki voi sitten päättää, että ei "petä" tai jätä, mutta onko se todella kaikkein ylin arvo? Sitä paitsi olet väärässä ketjussa; aloitus koski pieniä asioita jotka häiritsevät kohtuuttomasti. Tuskin olet sitä mieltä, että pettäminen häiritsee sinua suotta noin paljon.
- syömisen äänet
- julkisissa vessoissa jonosta huolimatta loputtomiin munivat naiset; mitä ne tekee siellä?!!
- pyörän pysäköiminen telineen ETEEN mutta ei kuitenkaan telineeseen; näin saadaan kuitenkin kivasti kaksi paikkaa telineestä tukkoon, miksi???
- kuntosalin suihkutilaa jäljiltään lastalla kuivaavat kypsemmät naisihmiset; hei haloo siellä on koko ajan ihmisiä suihkimassa lattialle, ei se siitä kuivu!
- kuntosalin infrapunasaunaa jäljiltään tuulettavat kypsemmät naisihmiset; hei haloo, sinne menee joku kohta kuitenkin ja pukkari kuumenee!
- käsienpesua välttelevät ihmiset; miksi ihmeessä ihminen ei halua pestä käsiään pyörittyään ostoskeskuksessa ja käytyään yleisessä vessassa?!!
Vierailija kirjoitti:
Kaupallisten radiokanavien aamuohjelmat! Suomipop (pahin), Aalto, Nova...Juontajat länkyttävät keskenään joutavia loputtomasti, musiikkia ohjelma-ajasta ehkä 5%. Juu; ei ole pakko kuunnella, mutta eikö aikuisilta ihmisiltä voisi vaatia jotain tasoa jutuilleen julkisessa viestintävälineessä.
Minä taas vihaan yli kaiken kaikkia mahdollisia lässytyksiä radiosta, oli sitten aamu tai ilta. Onko vieläkään radiokanavaa, josta saisi pelkkää musiikkia? Mainoksetkin voin kestää, mutta en ainuttakaan radiojuontajaa.
Vessapaperirulla väärinpäin telineessä...
tämä- sanan käyttö sillee, että esim lainaa jonku tekstiä, ja on niiiiiin samaa mieltä, ni kirjoitetaan sitten vaan "tämä"
Se ärsyttää kun -lle muoto on yleistynyt -lta/ltä oheen.
Minun tekisi mieli läpsäistä naamaan jokaista joka kirjoittaa että näyttää tyhmälle, rumalle, huonolle, vaikka pitäisi kirjoittaa että tyhmältä, rumalta, huonolta.
Se tunne, kun kävellessä sukka luiskahtaa kantapään ohi ja valuu myttyyn kengän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupallisten radiokanavien aamuohjelmat! Suomipop (pahin), Aalto, Nova...Juontajat länkyttävät keskenään joutavia loputtomasti, musiikkia ohjelma-ajasta ehkä 5%. Juu; ei ole pakko kuunnella, mutta eikö aikuisilta ihmisiltä voisi vaatia jotain tasoa jutuilleen julkisessa viestintävälineessä.
Voi kyllä. Vaihdoin töissä uudelle työpisteelle jossa sitten soi Suomipop vakiona. Pakko kuunnella joka arkiaamu aamulypsyä... Juttujen taso ja Hautalan nauru... Iiiinkhiiknkkhiiiiikkk khiikk enpä kuvitellut joutuvani keskustelemaan vaginan verenkierrosta IIIIIIINKHHKHHIIIKKHIIII KHHIIII khiiihhiih hihihiHIIIHHIIII IIIINKKHHIIIIHHIIII IIIIIH!!! Alkuun huvitti ja ajattelin että onpas ilonen tyyppi, nyt riipii korvia... (Varmasti siis on siviilissä mukava ja herttainen tyyppi). Ja äijien jutut vaan paskoja. Puhumattakaan siitä, että ne biisit jotka siellä soivat toistuvat noin kerran tunnissa. Enkä pidä niistä :D Olenkohan tulossa vanhaksi...? Onneksi en vietä läheskään koko päivää työpisteellä.
Eli minun first world problem: ärsyttävä radiokanava jonka työkaverit haluavat soivan koko päivän, joka päivä...
Pakkåruåtsi