Nainen väittää minun lyöneen
Häntä kun lauantaina tulin baarista. En todella muista mitään. En ole ikinä tehnyt hänelle mitään sellaista. Oli käskenyt nukkumaan sohvalla niin olin muka huitaissut. Heräsin sohvalta. Mitähän vttua? Mistä tiedän puhuuko totta??
Kommentit (33)
Luulen myös että valehtelee. Ei haluaisi minun juovan. Juon aina liikaa, mutta tapana ei ole tapella humalassa. Typerää kusetusta.
Ap
Meinasin kysyä, että miks se valehtelisi tollasesta. Mutta jos jotain että haluisi sun juovan vähemmän, niin aika skitso veto valehdella noin kamalaa asiaa. Kumpi ees pahempi, että valehtelisi vai että olisit oikeesti lyönyt, kumpikin tosi huono asia parisuhteen kannalta.
Mulla olisi ap:lle ehdotus: Vähennä juomista niin, että muistat oletko lyönyt vai et. Jos sulta menee filmi poikki tykkänään niin et voi tietää miten olet muistikatkon ajan käyttäytynyt.
Jos vähentäminen ei käy niin erotkaa. Olisi reilumpaa teille molemmille ja välttäisitte turhaa riitelyä sitten kun ero kuitenkin tulee. Ja sehän tulee, jos siis juot niin että sinulta menee muisti.
Vierailija kirjoitti:
Luulen myös että valehtelee. Ei haluaisi minun juovan. Juon aina liikaa, mutta tapana ei ole tapella humalassa. Typerää kusetusta.
Ap
Jos tiedät juovasi aina liikaa ja tiedät että vaimo ei siitä pidä niin vähennä juomista. Vai onko tämä taas joku typerä provo yrittämässä keskustelua käyntiin älyttömillä kommenteillaan?
No olen 98% varma etten ole lyönyt. Ei ole sellainen edes ikinä tullut mieleen eikä sohvalla nukkuminen ole ennenkään haitannut. Luulisi myös että nainen olisi enemmän vihainen jos niin olisi käynyt. Nyt vaan totesi jotain "löitkin sitten". Ikään kuin olisi ihan arkipäiväistä. Sitten saarna juomisesta. Harmi kun en voi olla ihan varma.
Ap
Vähennä viinan käyttöä heti. Viina vähentää konktrollia, jolloi tulee tehtyä tahallaan tai tahattomasti jopa ihan hirveitä tekoja. Moni tekijä katuu myöhemmin viinapäissään tehtyjä tekojaan kaltereiden takana. Viina on aivomyrkkyä sananmukaisesti. Viina ei ole koskaan tehnyt ihmistä viisaammaksi, tyhmemmäksi kyllä.
Sait nyt hyvän varoituksen tyttöystävältäsi.
Ei ole provo mutta mietin pitääkö nyt pyytää anteeksi lyömistä jota en ehkä tehnyt? Eipä huvittaisi sellaista myöntää kun sitten myöntäisin jotain mitä en tosiaan muista. Juon ehkä 3x vuodessa eikä siitä ole ikinä ollut kenellekään mitään haittaa. Toki en niitä vikoja tunteja muista kun onneton viinapää.
Ap
Ja on nainen sen verran kiukkuinen ettei suostu nukkumaan vieressä eikä puhumaan. Yritän pysyä oluessa mutta baarissa tuodaan brikalla snapseja. Sitten pitää tarjota takaisin. Filmi katkeaa siinä kahden aikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja on nainen sen verran kiukkuinen ettei suostu nukkumaan vieressä eikä puhumaan. Yritän pysyä oluessa mutta baarissa tuodaan brikalla snapseja. Sitten pitää tarjota takaisin. Filmi katkeaa siinä kahden aikaan.
Ap
Kun tiedät tuon etukäteen ja teet niin siitä huolimatta niin tasan kannat vastuun omasta valinnastasi. Kaverisi eivät valinneet sinun juovan itsesi tiedottomaksi vaan teit sen itse. Joka ryypyn jonka otit olet itse kurkkuusi kaatanut.
Mitäs jos olisit mies ja laittaisit stopin pelleilylle. Vai onko sinulla jo niin pitkälle edennyt ongelma alkoholin kanssa että et voi kieltäytyä juomisesta. Jos kavereiden mielipide sun viinankäytöstä ja sinusta ryyppymiehenä on tärkeämpi kuin tyttöystävän/vaimon mielipide sinun käytöksestäsi niin ala seurustella kavereidesi kanssa ja eroa siitä kumppanista jota nyt kiusaat.
Nyt olisi hyvä sauma sanoa kumppanille että joo, anteeksim, en muista mitään, olet oikeassa ja tästä eteenpäin rajoitan juomista. Jos tuota et tee niin tekemättömyydelläsi sanot että "sulla ei ole väliä kun kaverit ja viina ovat sua tärkeämpiä mun elämässäni". Valinta on sinun ja kumppanisi kyllä kuulee tuon jälkimmäisen valintasi erittäin selvästi kun et mitään sano.
Karkuun et enää pääse vaan nyt on valinnan paikka.
Nyrkilläkö olit lyönyt? Vaimolla varmaan sitten joku ruhje tai mustelma todisteena?
Mulla on huono viinapää mutta koskaan en ole vahingossa päätynyt oksentamaan vessanpönttöön. Joka ainoa kerta oli oma valinta kyseessä. Viimeisestä kerrasta on onneksi jo kymmenen vuotta aikaa ja silloin päätin, että samaan tilanteeseen en enää joudu. Ryhdyin laskemaan paljonko illan aikana otan ja kun tiedän rajani niin sen yli en mene. Sanon vaan että mulle riitti tältä illalta. Jos joku siitä tykkää kyttyrää niin tykätkööt. Enkä ikinä ota viinaa vaan siksi, että joku sanoo etten uskaltaisi tai että olen tylsä.
Minun elämäni, minun valintani.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkilläkö olit lyönyt? Vaimolla varmaan sitten joku ruhje tai mustelma todisteena?
Jos joutuu kyselemään todisteita omasta väkivaltaisuudestaan alkoholin aiheuttaman muistikatkon aikana pitäisi hälyytyskellojen soida aika kovaa.
Voin ihan hyvin uskoa, että olet lyönyt. Kannattais varmaa pohtia tota alkon käyttöä, jos filmi menee poikki. Se ei ole enää terveellistä, etkä voi tietää mikä sairas sekopää susta tulee siinä tilassa.
Itse lopetin tiukkojen oton, kun aloin myös käyttäytymään väkivaltaisesti, enkä muistanut edellisestä illasta mitään. Kaveri oli kuvannut minua, oli aika järkyttävää katseltavaa. Nykyään en edes juo, kuin pienen hiprakan, jolloin osaan käyttäytyä ja tasan tarkkaan muistan kaiken. Istun ja juon pieniä oluita samaan tahtiin, kuin muut sen ison stoben. On rauhoittanut elämää kummasti ja nykyään ulkona kavereiden kanssa on mukavaakin.
Jos juominen vie aina muistin ja ei on mahdoton sana, niin viisainta lopettaa juominen. Miten on omankaan turvallisuutesi laita?
Mun mies oppi sen kantapään kautta. Joi aina itsensä baarissa pellit seis, kun siellä kävi ja sitten kävi niin, että kotimatkalla känninen hakattiin ja ryöstettiin. Tuli kotiin verissäpäin, eikä suostunut lääkäriin lähtemään. Minä sitten yön valvoin ja tarkkailin. Eikä muistanut mies aamulla tasan mitään tekijöistä, mutta sen muistaa että sattui ja potkittiin. Juominen loppui, kun tajusi että niin paljon juominen ei ole turvallista.
Miksi naisesi valehtelisi? Jos sulla menee filmi poikki, mahdat olla aika karmeassa kunnossa kotiin tullessasi. Viina myös poistaa estoja ja saa tekemään asioita, joita ei selvin päin koskaan tekisi. Sen tietää jokainen, joka on joskus umpijuopunutta joutunut hoitamaan tai samassa tilassa oleskelemaan.
Ei ollut mitään jälkiä kasvoissa, avarilla siis varmaan. Aika uskomattomalta kyllä tuntuu. En nyt lyö nyrkeillä edes miehiä.. Mutta joo-o joku anteeksipyyntö varmaan viriteltävä. Nainen sanoi menevänsä siskolleen yöksi..
Ap
Jatkan vielä: monikin selvinpäin kiltti ihminen on humalassa aivan eri tyyppi, aggressiivinen ja pelottavasti käyttäytyvä sekopää. Minulla on asiasta omassa suvussa ihan runsaasti kokemusta.
Onneksi oma mies älysi, että viina on viisainta jättää, vaikka sitä harvoin joisikin. Jos filmi menee poikki ja käytös muuttuu vaaralliseksi, viina ei sovi sinulle.
terv. 15
Jos muisti menee juodessa edes silloin tällöin niin kannattaisi testata oma tilanteensa alkoholin käytön suhteen ihan varmuuden vuoksi. Ja vaikka testitulokset eivät kertoisikaan alkoholiongelmasta niin pitäisi rajoittaa juomista, sillä syvimmässä humalatilassa on hyvin altis onnettomuuksille ja ryöstön kohteeksi joutumiselle.
kirjoitti:
Ei ollut mitään jälkiä kasvoissa, avarilla siis varmaan. Aika uskomattomalta kyllä tuntuu. En nyt lyö nyrkeillä edes miehiä.. Mutta joo-o joku anteeksipyyntö varmaan viriteltävä. Nainen sanoi menevänsä siskolleen yöksi..
Ap
Mikään virittely ei todellakaan enää riitä. Naisella kun on mietittävänään että jatkaako elämää sellaisen miehen kanssa joka
a) juo muistin pois aina muutaman kuukauden välein
b) viimeisimmällä kerralla oli väkivaltainen humalassa ollessaan
c) ei ole edes väkivallan jälkeen aikeissa muuttaa alkoholinkäyttöään.
Jos minulta tuollaista nainen kysyisi niin vastaus olisi aika selvä: Jätä mies jos ei se vähennä juomistaan. Kun kännissä harrastettu väkivalta kerran alkaa niin se pahenee kunnes kerran tulee todellista vahinkoa. Nainen joutuu joka kerta ryyppyreissun yhteydessä pelkäämään että lyökö se tällä kertaa nyrkillä silmän mustaksi vai tuleeko vain avokämmenellä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä brikan kantajaa syytä tai kavereitasi, syytä itseäsi, pölvästi. Eikö sinussa ole munaa sanoa, että sorry, nyt jätän tämän kierroksen väliin?Jo on aikoihin elätty, kun mies ei enää muka voi itse sanoa, mitä aikoo suuhunsa laittaa.
Mene kasvamaan vaikka salille, vaadi siellä edes itselstäsi vaikka 20 leuanvetoa.
Valehtelee, ei olisi mitään uutta.