Omituisinta, mitä sinulta on kadonnut?
Tästä oli joskus keskustelu, poistettu kai.
Itse menin kerran normaalisti nukkumaan ja aamulla oli jukkapalmu hukkunut eteisestä. Eikä ole sitten ihan pieni huonekasvi :D En vieläkään käsitä mitä sille kävi sillä asuin tuolloin yksin. Minulla tosin on taipumusta unissakävelyyn eli todennäköisesti olin kuljettanut sen yöllä jonnekin itse. Aika harva varaskaan tuskin veisi pelkkää kasvia.
Mikä on omituisinta, mitä teiltä on kadonnut/omituisimmalla tavalla?
Kommentit (82)
Herätyskello! Ihmettelin hiton kauan, miten ihminen ylipäätään voi hukata herätyskellon, kun eihän sitä mihinkään kuljetella. Paljon myöhemmin kuuntelin, että ihan kuin jostain kuuluisi hyvin vaimeaa tikitystä. Pienen etsimisen jälkeen vekkari löytyi kaapissa olevasta työkalupakista. Sitä minä en tajua, miksi hitossa olin sen sinne pistänyt :D
2, yritit epätoivoisesti ja alitajuntaisesti vaimentaa sen? :D
Ap
Jemmasin pyörän kun lähdimme pubista jatkoille. Ikinä en löytänyt sitä vaikka alue oli hyvin rajallinen. Avain oli minulla ja aina lukitsin sen kettingillä tolppaan.
Miehen pari kaveria oli käynyt meillä, kun olin ollut töissä. Tulin kotiin ja ajattelin laittaa pyykkejä pesuun. Koneeseen pyykkejä laittaessani huomasin, etten nähnyt rintaliivejäni missään. Olen joskus vähän hajamielinen ja ajatelin niiden olevan vain jossain. No aloin etsimään niitä, enkä löytänyt. Kummastelin asiaa miehelleni kovasti. Hän oli hetken hiljaa ja totesi, että ei voi olla totta. Kertoi sitten, että toisella kaverilla oli kuulemma mennyt suhteellisen kauan vessassa. Ei siis mitenkään överikauan, mutta sen verran kuitenkin, että asian oli ehtinyt noteeraamaan.
Seuraavana päivänä sain liivit takaisin. Tosin poltin ne, en tiedä kenen kuppasen ämmän päällä ne oli ehtinyt jo olla. Enkä huomannut minkään muun puuttuvan. Ja korissa oli kuitenkin aika arvokkaita vaatteita, ne rintaliivit taisi olla jostain tokmannilta 😄
Hui, sun eksä on käynyt talkkarin kanssa!?
Omituisin kadonnut asia oli kotibileistä opiskeluaikana puoliksi käytetty vessanraikastin. Yök ja Miksi?
6, tuo ei käynyt mielessäkään :O Ei ollut siis mitenkään kirjoilla kämpässäni ettei mennyt varmaan ihan lakipykälien mukaan jos näin oli?
T. Homerin kadottanut
Hammassuojat. Siis sellaiset, jotka laitetaan yöksi kun narskuttelen. Oletin ilman muuta niiden olevan säilytysrasiassaan, kun en pariin yöhön ollut käyttänyt. Kissojen ja koirien kanssa etsittiin. Eivät löytyneet eivätkä tulleet vastaan edes muutossa. Ainoa selitys minkä keksin on, että ajatuksissani olen nakannut ne roskiin. Vähän turhan kallis juttu roskiin viskattavaksi, enkä ole raaskinut teettää uusia.
Silmälasit hukkuivat kun olin kotona neljän seinän sisällä koko päivän. Siihen aikaan jouduin käyttämään jatkuvasti laseja likinäköisyyden vuoksi. Että niitäkin haettiin joka hemmetin mahdolline npaikka koluten. Pakko oli ostaa uudet rillit. Meni jonkin aikaa ja rupesin järjestelemään kirjahyllyä. Siellähän ne nököttivät Lundian päällä olevassa pahvilaatikossa.
Kerran katosi passi. Olin käynyt viikonloppureissussa ja mukana oli vain yksi kevyt kassi olkalaukun lisäksi. Olkalaukku ja kassi syynättiin tarkasti samoin kuin eri taskut ja eteisen laatikot yms. Luovutin etsimisen. Vasta kun seuraavan kerran otin sen reissukassini esiin tajusin nostaa sitä kassin "pohjalevyä". Siellä oli passi hyvässä tallessa. Miten passi sinne oli joutunut on kyllä arvoitus. Pidin sitä tietenkin siellä olkalaukussa, mistä se oli helpompi ottaa passintarkastuksessa esiin.
Lompakko on löytynyt jääkaapista. Olin jo käynyt lähikaupassa kyselemässä sen perään. kadonneet avaimet löytyivät kengästä ja niin edelleen ja niin edelleen. Miestäkään ei voinut syyttää, kun se ole ollut lähimaillakaan katoamisten aikaan.
Yläasteen luokkasormus putosi meidän tila-autoon eikä sitä löytynyt millään. Tipahti siis liikkuvassa, suljetussa autossa eikä siten voinut vieriä uloskaan. Etsin sitä autosta moneen kertaan, mutta vasta useamman vuoden jälkeen isä löysi sen autoa siivotessaan. Se oli vierähtänyt jonkun penkkiä kiinnittävän pultin ympärille, eli se ei päässyt liikkumaankaan siitä mihinkään.
Akaattikotilo. Exällä oli ollut luonani vähän liian hyvät bileet ja jossain kohtaa joku oli siirtänyt terraarion kantta. Aamulla kotiloa ei löytynyt mistään. Ihan oikeasti, käänsin koko kämpän ympäri ja mitään pieniä rakoja ei ollut tai avonaisia ikkunoita. Löytyi parin viikon päästä keittiön roskakaapin perältä perunasäkin takaa, elossa ja hyvissä voimissa. Perunoita se oli siellä mussuttanut.
Neljä voiveistä. Eivät voineet muutossa hävitä sillä pakkasin kaiken huolella eikä mitään muuta hukkunut, en sitten tiedä veikö eksä ne mukanaan (en tajua miksi olisi vienyt). Mysteeri johon haluaisin vastauksen enemmän kuin mihinkään muuhun :D
Sain korvakorut joululahjaksi ja menin heti peilin eteen niitä sovittamaan. Toinen vaan oli kadonnut täysin sen huoneesta toiseen-matkan aikana. Loppuillan etsin sitä kaikkialta tuloksetta, eikä sitä tässä 18 vuoden aikana ole edelleenkään löytynyt. En tajua!
Vierailija kirjoitti:
Akaattikotilo. Exällä oli ollut luonani vähän liian hyvät bileet ja jossain kohtaa joku oli siirtänyt terraarion kantta. Aamulla kotiloa ei löytynyt mistään. Ihan oikeasti, käänsin koko kämpän ympäri ja mitään pieniä rakoja ei ollut tai avonaisia ikkunoita. Löytyi parin viikon päästä keittiön roskakaapin perältä perunasäkin takaa, elossa ja hyvissä voimissa. Perunoita se oli siellä mussuttanut.
Ihana. 😂
Kahvinkeittimen espressopuolen maidonvaahdottajasta katosi se sisempi putki. Irrotin sitä pestäkseni sen, se oli tiukassa ja kun sain sen vihdoin irti, se lensi kädestäni jonnekin keittiöön. Kuulin, kun se kilahti, ja kuulosti kuin se olisi kilahtanut tiskipöydälle, mutta en löytänyt sitä etsinnöistä huolimatta enää koskaan. Käänsin koko keittiön "nurin", kaivoin roskapussitkin (vaikka ne olivat oven takana, eikä osa siis mitenkään olisi oikeasti voinut joutua sinne), mutta turhaan. Olin sitten viikon verran ilman maidonvaahdotinta, ja lopulta nöyrryin ja ostin netistä uuden osan.
Mutta outoa, keittiössä ei missään ollut mitään sellaista koloakaan, mihin osa olisi voinut mennä. Muutettiin siitä kämpästä poiskin, mutta muuttosiivoa tehtäessäkään en sitä löytänyt.
Kirjaston kirja. Viimeinen havainto siitä oli, kun otin kannesta kuvan instagrammiin ja mielestäni vein kirjan yöpöydän hyllylle. Lähdettiin viikonloppureissuun ja reissun jälkeen en löytänyt kirjaa enää mistään. Mä siirsin ja purin osiin sohvan, sängyn, katoin lipaston taakse, kävin läpi jokaisen laatikon ja ei kerrassaan missään. Kunnes yks kaunis ilta, monen kuukauden jälkeen, etsin keittiön laatikostosta äidin reseptivihkoa. Siinä se kirja nökötti laatikon päällimmäisenä. En kovin usein availe kahta alinta laatikkoa, mutta varmasti kolusin ne läpi suuretsinnöissäni :D Ei mitään käryä, kuinka kirja on sinne joutunut.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pari kaveria oli käynyt meillä, kun olin ollut töissä. Tulin kotiin ja ajattelin laittaa pyykkejä pesuun. Koneeseen pyykkejä laittaessani huomasin, etten nähnyt rintaliivejäni missään. Olen joskus vähän hajamielinen ja ajatelin niiden olevan vain jossain. No aloin etsimään niitä, enkä löytänyt. Kummastelin asiaa miehelleni kovasti. Hän oli hetken hiljaa ja totesi, että ei voi olla totta. Kertoi sitten, että toisella kaverilla oli kuulemma mennyt suhteellisen kauan vessassa. Ei siis mitenkään överikauan, mutta sen verran kuitenkin, että asian oli ehtinyt noteeraamaan.
Seuraavana päivänä sain liivit takaisin. Tosin poltin ne, en tiedä kenen kuppasen ämmän päällä ne oli ehtinyt jo olla. Enkä huomannut minkään muun puuttuvan. Ja korissa oli kuitenkin aika arvokkaita vaatteita, ne rintaliivit taisi olla jostain tokmannilta 😄
Näin miehenä veikkailisin niiden päätyneen "runkkumatskuksi" kuppaisen ämmän sijaan.
Mulla on yks juttu käänteisesti, eli varmasti yks yhden illan hoito etsi yhtä tennissukkaansa. Huomasin, että siltä vessapaperi oli loppu ja menkat alkoi siinä aamulla ja pyykinpesukoneen päällä oli sitten puhdas tennissukkapari pallona. En tiedä, miksi otin vaan sen toisen kun olisi ollut vähemmän kysymyksiä herättävää.
En usko, että kaveri koskaan tuli hoksaamaan, minne se sukkaparka päätyikään... :P Toivotaan, ettei tule tähän ketjuun kummastelemaan.
Kadotin kotiavaimet lenkkipolulle ja useista etsinnöistä huolimatta en niitä löytänyt. Noin 3-4kk tapahtuneesta avaimet olivat ovessani kotiin tullessa. Mitään ei ollut viety enkä usko että kukaan on koskaan siellä poissaollessani käynyt koska minulla on koira. Meni silti lukot vaihtoon heti seuraavana päivänä.
Mulle on pari kertaa käynyt niin, että olen etsinyt jotain vaatetta kuukausikaupalla, riivannut kavereita etsimään kotoaan ja sitten eräänä kauniina hetkenä se kadonnut vaatekappale ilmestyy kaappiin ihan siihen pinon päälle.
Tätä jatkui kauan kunnes arvoitus ratkesi vuosien hämmästelyn jälkeen.
Kun mies laittaa pyykit kuivumaan se ei viikkaa pussilakanoita, ja pussilakanan sisään pesun yhteydessä sulloutuu pieniä vaatekappaleita jotka löytyvät vasta, kun kyseistä pussilakanaa käytetään seuraavan kerran. Kun mies joskus pussilakanat vaihtaa, hän tietysti vetää sieltä vaatetupon ja huomaa, että nää on varmaan naisen ja kiikuttaa ne mun kaappiin.
Tottakai mä aina kysyn, onko se nähnyt "mun mustaa paitaa" eikä se ikinä ole, koska se on siellä pussilakanassa jemmassa ja hän ei näe tarvetta viikkailla petivaatteita ja kun vihdoin sen löytää, ei tosiaan osaa yhdistää kadonneeseen vaatekappaleeseen.
Tällä hetkellä meillä on mysteeri, mihin on joutunut keraaminen huhmar. Ei ole missään päin keittiötä, ei kaapeissa eikä laatikoissa.
Muistan ketjun myös! Vastasin sinnekin, mutta laitetaan uudestaan.
Eli sain exältä sellaisen jättimäisen Homer Simpson-pehmon jota säilytin sänkyni päällä. Erosimme riitaisasti ja erosta seuraavan työpäiväni aikana Homer oli viety. Exällä ei ollut avainta ja oma avaimeni oli sellainen, että siitä ei pystynyt teettämään kopioita. Asuin kuudennessa kerroksessa että aika ninja sai olla jos ikkunan kautta sen vei, se oli kyllä päivän raollaan. Aamulla lähtiessäni Homer jäi siis vielä sängylle. Ovessa/asunnossa ei näkynyt minkäänlaisia jälkiä.
Tuo oli hivenen karmivaa kyllä.