Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: miten puhuttelette työpaikkanne siivoojaa?

Vierailija
29.08.2016 |

Kuvailkaa millaista on kanssakäyntinne siivoojan kanssa. Tervehditko? Annatko työrauhan (olet kuin siivooja olisi näkymätön)? Puhutte "rempseitä"? Puhutte "simppeleitä asioita" (iltapäivälehtien aiheet, TV)? Miten on?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun työpaikalla useimmat juttelee moikkaa mulle, ja jutellaan kuulumisia. Joidenkin kanssa heitetään välillä vitsiäkin. 😄 Tykkään tosi paljon siivouskohteestani ja näistä työntekijöistä.

Vierailija
82/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 3 vuoteen nähnyt meidän siivoojaa.... Ja jäljestä päätellen ei se kyllä siivoakaan, kunhan tyhjentää roskikset.

Edellisessä paikassa tervehdin ja siirryin työpisteeltäni kahvipöytään....ja kun siivoojan kierros eteni kahvipaikalle, siirryttiin takaisin töihin. Joskus yritettiin tarjota kahvit, mutta oli siivousfirmasta ja kiire seuraavaan siivouskohteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole näkynyt siivoojaa pitkään aikaan. Huhut kertovat, että firma on taas kerran vaihtunut, ties kuinka monennen kerran tänä vuonna. Kommunikoin tyhjentämällä työpöytäni lähtiessäni. Ehkä kerran kuussa saan vastauksen ja pöydältäni on pyyhitty pölyt.

Vierailija
84/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan kokeeksi jotain roskia tiettyihin paikkoihin ja tarkistan sitten onko siivottu. Laiminlyöntiterveiset lähetän sitten siivousfirmaan.

Kaikki meillä täällä valtion virastossa tätä harastaa.

Miten tuollainen harastus edistää työntekoasi?

Vai eikö teillä ole siellä oikeita töitä tehtävänä?

Vai otetaanko noihin virastohommiin muuten vain pelkästään kusipäitä?

En ole tuo kenelle vastasit, mutta tulipahan mieleen. Työkaveri tuli meille kesätöihin 4 kuukaudeksi ja koko sen ajan hänen pöytänsä alla oli klemmari. Eli eipä mopattu sieltä.

Itse olen ollut talossa vuoden ja olen saanut itse pyyhkiä pölyt pöydältäni.

- edellinen, joka ei tervehdi siivoojaa

Mä oon joskus ollu siivoojana, ja huomasin kyllä noi piilotetut klemmarit, mutten niitä poiminut. Miksi? Ei huvittanut. Pesin kuitenkin kaikki lattiat. Ihan sama, vaikka "ovelat" ämmät olisivat luulleet etten olis. Ja ps, olet nolo.

Vierailija
85/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelen häntä Leenaksi, koska se on hänen nimensä. Tuntuisi omituiselta puhutella esimerkiksi Maijaksi.

Juttelemme milloin mistäkin, viimeksi Särkänniemen delfiineistä. Emme mitenkään erityisen rempseästi, ihan tavallisesti vain.

Vierailija
86/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpöydät pyyhitään vapailta pinnoilta. Eli jos et ole raivannut pöytää, sitä ei pyyhitä.

Vierailija
87/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan kokeeksi jotain roskia tiettyihin paikkoihin ja tarkistan sitten onko siivottu. Laiminlyöntiterveiset lähetän sitten siivousfirmaan.

Kaikki meillä täällä valtion virastossa tätä harastaa.

Miten tuollainen harastus edistää työntekoasi?

Vai eikö teillä ole siellä oikeita töitä tehtävänä?

Vai otetaanko noihin virastohommiin muuten vain pelkästään kusipäitä?

En ole tuo kenelle vastasit, mutta tulipahan mieleen. Työkaveri tuli meille kesätöihin 4 kuukaudeksi ja koko sen ajan hänen pöytänsä alla oli klemmari. Eli eipä mopattu sieltä.

Itse olen ollut talossa vuoden ja olen saanut itse pyyhkiä pölyt pöydältäni.

- edellinen, joka ei tervehdi siivoojaa

Mä oon joskus ollu siivoojana, ja huomasin kyllä noi piilotetut klemmarit, mutten niitä poiminut. Miksi? Ei huvittanut. Pesin kuitenkin kaikki lattiat. Ihan sama, vaikka "ovelat" ämmät olisivat luulleet etten olis. Ja ps, olet nolo.

Aijaa. Silloin kun itse siivosin toimistoja, pyyhin aina pölyt pöydiltä ja lattiat mopattiin. Nykyään töissä meidän siivooja esim moppaa vain tyhjät työpisteet. Pidän tuollaista slarvaamista vähän outona, mun oli ainakin pakko siivota hyvin ettei vaan tule sanomista.

Vierailija
88/90 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
89/90 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaakkaana eräässä jumppapaikassa "simppelit asiat" kuten "onko toi homo"," paneminen" sekä jatkuva tuijotus ovat lähtökohtaisesti kampaajan "aloitteita" sosiaaliseen vuorovaikutukseen.

Jossain muualla parin sana vaihdon "tekijä" väänsi iskuyritykseksi ja vastaavaksi; aloitteina tai puheen aloituksena naisella kovempaa muminaa "minulla on vähän pienet". Näitä on muissakin piireissä yllättävän paljon. Näinkö keskustelun aloitat miesten kanssa?

Samoin joidenkin miesten kommentit toisista miehistä; pyöriikö sellaisten kaveripiirissä munajutut useinkin?

Rajoittuneisuus voi johtua myös koulutustasosta mutta myös opituista tavoista.

Vierailija
90/90 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jee hyvä minä! Nyt vielä äkkiä pesen lattiat, niin sitten pääsen lähtemään."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme