Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely: miten puhuttelette työpaikkanne siivoojaa?

Vierailija
29.08.2016 |

Kuvailkaa millaista on kanssakäyntinne siivoojan kanssa. Tervehditko? Annatko työrauhan (olet kuin siivooja olisi näkymätön)? Puhutte "rempseitä"? Puhutte "simppeleitä asioita" (iltapäivälehtien aiheet, TV)? Miten on?

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaasti teitittelemällä, niin kuin aikuiset ihmiset puhuttelevat aikuisia ihmisiä.

Vierailija
2/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojilla on niin kiire, ettei ne ehdi jutustelee. Tervehdin ja siirryn pois tieltä ja sit kiitän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisa puhdistusasiantuntija...

jne

Vierailija
4/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkaan aina iloisesti kaikkia siivoajia ja muita ylläpitoihmisiä. Juttelen jos osutaan samaan hissiin tai muuten. Ihan laidasta laitaan ja eri kielillä.

Vierailija
5/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun ihan suht helpoista jutuista, koska Maija on vajaakuntoinen työllistetty. Säästä ja Maijan tekemistä matkoista jne.

Vierailija
6/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan etunimellä puhuttelen

Vierailija
7/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikallani on kaksi maisteria siivoamassa. Humanisti ja luonnontieteilijä. Molempien kanssa voi puhua aivan samoin kuin muidenkin ihmisten kanssa, mainitsemiasi "simppelit asiat" eivät kuulu kenenkään mielenkiinnon kohteisiin (muutaman vuoden tuttavuuden perusteella). Tervehtiminen kuuluu alkeellisiin käytöstapoihin ja on itsestäänselvyys.

Vierailija
8/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa puhua rempseitä? Täh?

Vierailija
9/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin ja juttelen ihan niin kuin muillekin työkavereille.

Vierailija
10/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, kun taitavat olla vähän epäsosiaalisia. Parilta olen rempseästi kysynyt, että kuis putsaa, mutta en ole saanut muuta kuin tuijotuksen

Vierailija
11/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu,näytän vaan käsimerkkejä. Jotenkin liian kiireistä töissä ryhtyä juttelemaan minkään siivoojan kanssa. Jos on aikaa jutusteluun, ovat kyllä aidot työkaverit parempaa seurata

Vierailija
12/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa puhua rempseitä? Täh?

No jos vaikka raa vituttaa jostain paikasta, niin menee ja sanoo ääneen kaikkea vähemmän kulturellia.

Vierailija
13/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhuisin työpaikkani siivoojalle, se olisi huolestuttava merkki mielenterveydestäni.

Tämä siksi, että teen kotoa töitä ja asun yksin, jos täällä joku siivoaa, niin se olen minä itse.

Vierailija
14/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kokeeksi jotain roskia tiettyihin paikkoihin ja tarkistan sitten onko siivottu. Laiminlyöntiterveiset lähetän sitten siivousfirmaan.

Kaikki meillä täällä valtion virastossa tätä harastaa.

Vierailija
15/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan näkökulma: ihmiset, jotka jotenkin miettivät miten siivoojan kanssa kommunikoidaan, ovat rasittavia. En tarkoita vain sitä että olisivat alentuvia tai pelkäisivät olevansa alentuvia. Jos yleensä siis kiinnittää mitään huomiota siihen miten siivoojaa kohtelee, se on ongelma. Aloittajalla on ongelma. Aloittajalla on ongelma siinäkin tapauksessa, että on itse siivooja.

Vierailija
16/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon "Hei" kun osumme vastakkain käytävällä. Yhden tunnen ja hänen kanssaan juttelen välillä, kutsun etunimellä. Muut eivät ole osoittaneet kiinnostusta tutustua lähemmin ja olen itse vähän ujo, joten heidän kanssaan olen noissa tervehdysväleissä (samalla lailla kuin vähemmän tuttujen kollegoidenkin).

Vierailija
17/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, miten menee, näkemiin.

Tuossa nuo tärkeimmät. Tosin en minä muillekaan juuri muuta juttele. :)

Vierailija
18/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen kummemmin, tervehdin jos tulevat vastaan. Ja keskustelen heidän kanssaan, jos on jotain työhön liittyvää. Valitettavasti joku on repinyt säästönsä siivoojien kohdalla, eikä heillä oikein tunnu kiireen vuoksi olevan aikaa/mielenkiintoa rupatella sen enempää. Surettaa katsoa heitä, kun eivät ehdi tekemään työtänsä kunnolla. Ja vielä enemmän surettaa joutua joskus tekemään valitus heistä, kun eivät ole hoitaneet työtänsä kunnolla. Koen, että meidän firma pitää siivoomista jonain välttämättömänä pakkona, eikä siitä haluta maksaa. Tajuamatta, että siivous on yksi todella iso osa-alue työntekijöiden ja asiakkaiden viihtyvyyden suhteen.

Ja olen maininnut siitä esimiehelleni, mutta tää on mitä on.

Vierailija
19/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samalla lailla tervehtien ja jutellen kuten muillekin työtovereille. Ihmettelin, kun kesäsiivojamme hämmästeli, kuinka kivasti häntä kohtelin. Samalla työpaikalla asiakaspalvelussa kun pitäisi kaikkien olla kaikille ystävällisiä ja kohteliaita ihan tasavertaisesti jo firman ohjeistuksen mukaan. Olen opiskeluaikoina siivonnut, ja siihen opiskelun  ohella kurssitkin käynyt. 1980-luvulla vain kansakoulun käyneet iäkkäämmät pomot tytöttelivät ja kohtelivat ylenkatsoen.

Mietin silloin, kuin nytkin, että siivojamme saattaakin olla muutaman vuoden päästä huomattavasti itseämme koulutetumpi ja yleissivistyneempi.

Vierailija
20/90 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin, ja siirryn siivouksen ajaksi pois jaloista tekemään muita hommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme