Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa nopeimmin myytyä askartelutarvikkeet ja käsityötarvikkeet?

Vierailija
16.08.2026 |

Ihan tuskastuttavaa yrittää myydä mitään noista. Olen yrittänyt myydä isoina satseina edullisesti, esimerkiksi kympillä laatikollinen. Erikseen paperiaskarteluja, lankoja, kankaita, muita askarteluja. Ei osta kukaan tai sitten aletaan tinkaamaan puolet hinnasta pois, halutaan poistaa setistä yksi pois ja toinen tilalle, älytöntä säätöä. Sitten kokeilin myydä yksitellen tai pienempinä 1-3€ setteinä. Hyvin harva ostaa koska välityspalkkiot ja postit. Ja silti noistakin hinnoista pitää saada puolet pois. Kaikki on hyväkuntoisia, lähes uudenveroisia tai täysin uusia, ei edes avattu myyntipakkausta. Itse olen käyttänyt niihin satoja euroja mutta nyt ei saisi pyytää edes kymppiä tai kahta. 

Miten nämä saa myytyä?? Oisko vinkkejä antaa? En lahjoita.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa aika valtava määrä vähän erikoisiakin askarteluvälineitä ja materiaaleja. En ole oikein saanut aikaiseksi niitä viedä jakoon vaikka kierrätyskeskukseen. Kerran vein, ja ne oli sitten myynnissä. Eli joku rohmuaa tavaroita muuhun kuin omaan tarpeeseensa.

Vierailija
2/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päädyin lahjoittamaan setteinä. Joka askartelijalla on eri maku, joten hyviä settejä on hankala koostaa. Jälkikäteen tuli runsaasti pyyntöjä lahjoittaa vielä päiväkotiinkin, mutta siinä vaiheessa kaikille tarvikkeille oli löytynyt uudet kodit facebookin kautta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Sellpyä.

Vierailija
4/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa antaa poisviejälle 60€.

Vierailija
5/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse päädyin lahjoittamaan setteinä. Joka askartelijalla on eri maku, joten hyviä settejä on hankala koostaa. Jälkikäteen tuli runsaasti pyyntöjä lahjoittaa vielä päiväkotiinkin, mutta siinä vaiheessa kaikille tarvikkeille oli löytynyt uudet kodit facebookin kautta. 

Olen kokeillut tehdä erilaisia settejä, kankaista yhteensopivia sävyjä, samoin papereista, langoista samaa laatua eli villalankoja, puuvillaa, sukka lankoja jne. Ei kelpaa kenellekään. Lankakerätkin 100g pitäisi myydä eurolla vaikka kaupoissa maksavat 4€/kpl (ja myyn täysiä keriä vyötteellä).

Vierailija
6/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaa antaa poisviejälle 60€.

Miksi ihmeessä maksaisin jollekin?

Vierailija
7/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut miettiä ennen kuin ostaa niin paljon tarpeetonta tavaraa. Ihmiset tilailee Temusta askartelutavaraa (ja moni tekee niistä myytäväksi tavaraa) niin ei ne sinulta ostele.

Vierailija
8/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kanssa aika valtava määrä vähän erikoisiakin askarteluvälineitä ja materiaaleja. En ole oikein saanut aikaiseksi niitä viedä jakoon vaikka kierrätyskeskukseen. Kerran vein, ja ne oli sitten myynnissä. Eli joku rohmuaa tavaroita muuhun kuin omaan tarpeeseensa.

No jos kierrätyskeskukseen vie niin myyntiinhän ne päätyy, sehän on selvä. Se on tarkoituskin, ei sitä toimintaa kukaan omaksi ilokseen pyöritä.

Vierailija
9/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy Facebookin askarteluun liittyvillä kirppareilla. Valitettavasti se on niin, että et tule saamaan täyttä hintaa tuotteistasi, joten kannattaa vaan hyväksyä tappio.

Vierailija
10/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut miettiä ennen kuin ostaa niin paljon tarpeetonta tavaraa. Ihmiset tilailee Temusta askartelutavaraa (ja moni tekee niistä myytäväksi tavaraa) niin ei ne sinulta ostele.

Ne on parin vuosikymmenen aikana ostettu ja sain kymmenen vuoden aikana myytyä todella paljon valmiita töitä ja ylimääräiset materiaalitkin pois. Nykyään ei kukaan osta mitään. Uusia en ole ostanut pitkään aikaan.

Vierailija
11/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita kouluun/päiväkotiin/sekajätteeseen ja ole jatkossa ostelematta hölmöä krääsää.

Vierailija
12/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat jokaisen tuotteen erikseen myyntiin kuvauksen kanssa. Ihmiset ostaa sitten, mitä tarvitsee, ja koostaa itse setit tuotevalikoimasta.

Jos haluat tavaroista vaan eroon, pitää sinun myydä kaikki pois ja halvalla, ja ymmärtää, että ostaja tekee niillä, mitä haluaa - esim. myy eteenpäin voitolla.

Vierailija
13/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut tehdä erilaisia settejä, kankaista yhteensopivia sävyjä, samoin papereista, langoista samaa laatua eli villalankoja, puuvillaa, sukka lankoja jne. Ei kelpaa kenellekään. Lankakerätkin 100g pitäisi myydä eurolla vaikka kaupoissa maksavat 4€/kpl (ja myyn täysiä keriä vyötteellä).

Ei ne ole enää uusia, jos olet ostanut itsellesi ja säilynyt kotona ehkä vuosia. Kaupassa on myös parempi valinnanvara, ja onhan sille syy, miksi ei sinulle kelvannutkaan.

Vierailija
14/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä niistä kuvat myyntialustalle ja ilmoitukseen että valkkaa mitkä haluat, 1 e/kpl tms. Onpa vaikeaa. 

Vierailija
15/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy Facebookin askarteluun liittyvillä kirppareilla. Valitettavasti se on niin, että et tule saamaan täyttä hintaa tuotteistasi, joten kannattaa vaan hyväksyä tappio.

Facebookin lopetin kauan sitten kun ei, siellä etenkään, kukaan osta mitään, postikulut kun on tuplasti enemmän. Vintedissä vielä satunnaisesti jotain saa myytyä. Jos sanoin että satojen eurojen edestä olen ostanut ja myymässä muutamalla kympillä, niin eikö silloin ole selvää että en oleta saavani samaa hintaa minkä itse maksoin. Kun saisi edes 30% niistä takaisin mutta kun sekin näyttää olevan liikaa.

Vierailija
16/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kirpparille. Laita mahdollisimman alhainen hinta, niin pääset erilleen. Minä vien kirpparille aina semmoset vaatteet ja astiat, joista oikeasti haluan luopua. Toinen mahdollisuus on säilyttää komeroissaan semmosta tavaraa, jota ei ole käyttänyt vuosiin eikä tule käyttämään, minulla oli just näin. Nykyään ole kokoa 40, niin ei ne 36 numeron vaatteet vaan mene päälle.

Vierailija
17/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä niistä kuvat myyntialustalle ja ilmoitukseen että valkkaa mitkä haluat, 1 e/kpl tms. Onpa vaikeaa. 

No ei onnistu Vintedissä tuollainen myyntitapa. Ja paljon onkin yksittäisiä juttuja eurolla mutta ei silti osta kukaan koska välityspalkkio ja pk.

Vierailija
18/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vie kirpparille. Laita mahdollisimman alhainen hinta, niin pääset erilleen. Minä vien kirpparille aina semmoset vaatteet ja astiat, joista oikeasti haluan luopua. Toinen mahdollisuus on säilyttää komeroissaan semmosta tavaraa, jota ei ole käyttänyt vuosiin eikä tule käyttämään, minulla oli just näin. Nykyään ole kokoa 40, niin ei ne 36 numeron vaatteet vaan mene päälle.

Meillä on niin pieni kirppari että siellä ei käy kauppa. Harva saa edes pöytävuokran verran myyntiä.

Vierailija
19/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoita kouluun/päiväkotiin/sekajätteeseen ja ole jatkossa ostelematta hölmöä krääsää.

En missään nimessä lahjoita koska tarvitsen ne rahat kipeästi. Uutta en ole ostanut pitkään aikaan.

Vierailija
20/29 |
16.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole enää uusia, jos olet ostanut itsellesi ja säilynyt kotona ehkä vuosia. Kaupassa on myös parempi valinnanvara, ja onhan sille syy, miksi ei sinulle kelvannutkaan.

Ihan uudenveroisia myyntipakkauksissan monet niistä. Ne jotka ovat ostaneet ovat antaneet parhaimman mahdollisen palautteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän