Akateemiset sinkkunaiset - median luoma myytti?
Aina välillä voi lukea miten kyseinen naisryhmä olisi olemassa, mutta onko se ryhmänä kuitenkaan niin suuri? Varmasti akateemistenkin joukossa fiksut miehet ovat niitä, jotka ilman kumppania vielä ovat. Koomisinta ovat tapaukset, joissa nainen väittää olevansa nuori, nätti, mukava ja koulutettu, muttei siltikään löydä miestä. En usko, että Suomessa - massa jossa hyvätasoisista miehistä on ylitarjontaa - edellä mainitun kaltainen nainen kauaa sinkkuna pysyisi. Vai olenko väärässä?
Kommentit (109)
Naiset taitaa olla korkeammin koulutettuja..
No onhan heillä yksi poikaystävä kotikylässä ja toinen sitten jossain euroopa ranta- tai kaupunkilomakohteessa etten täysin sinkuksi sanoisi.
Vai hyvätasoisista miehistä ylitarjontaa.
En minäkään usko, että akateemisia sinkkunaisia niin montaa on, mitä ehkä luullaan. Kyllä ne on varattuja suurin osa.
No omasta kokemuksesta väitän että näin on. Itse olin sinkkuna 7 vuotta, exäni ja nyksäni eivät ole olleet sinkkuna päivääkään. Työpaikallani on äkkiseltään ainakin neljä viehättävää vuodesta toiseen sinkkuna pysyvää naista, sinkkumiestä akateemisella ja naisvaltaiselle työpaikallani ei ole nähty _koskaan_.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Eiköhän rahankäytöltään järkevä ja tunnollisesti töitä tekevä ammattikoulun käynyt mies ole tasoltaan paljon parempi kuin jotain taidetta tai historiaa opiskellut nainen.
Vierailija kirjoitti:
No omasta kokemuksesta väitän että näin on. Itse olin sinkkuna 7 vuotta, exäni ja nyksäni eivät ole olleet sinkkuna päivääkään. Työpaikallani on äkkiseltään ainakin neljä viehättävää vuodesta toiseen sinkkuna pysyvää naista, sinkkumiestä akateemisella ja naisvaltaiselle työpaikallani ei ole nähty _koskaan_.
No omalla miesvaltaisella työpaikallani on akateemisia sinkkumiehiä vaikka kuinka paljon. Lisäksi kavereissani on akateemisia sinkkumiehiä, jotka ovat saaneet useita pakkeja mm. akateemisilta sinkkunaisilta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Eiköhän rahankäytöltään järkevä ja tunnollisesti töitä tekevä ammattikoulun käynyt mies ole tasoltaan paljon parempi kuin jotain taidetta tai historiaa opiskellut nainen.
Tässä ei nyt kuulukaan puhua yleisestä tasosta tai toisen paremmuudesta, vaan yksinkertaisesti siitä, että nämä kaksi eivät oikein kohtaa. Miesten sinkkuus keskittyy maaseudulle, naisten taas kaupunkeihin, ja kaupungeissa on enemmän korkeakoulutettuja. Vaikka sinkkuamis ja sinkkuakateeminen sattuisivatkin jonkun ihmeen sattuman kautta kohtaamaan jossain, niin tuskin yhteistä puhuttavaa löytyisi niin paljoa että kiinnostaisi alkaa seurustelemaan, korkeintaan kerran jaksaa seksiä harrastaa keskenään. Jos toisen intohimo on vaikkapa se taide ja haluaa kierrellä Euroopan taidemuseoissa, ja toinen taas haaveilee perhe-elämästä maaseudulla, niin ei siitä yksinkertaisesti tule mitään.
Toki poikkeuksiakin on, paljonkin. Mäkin seurustelen amiksen kanssa, joka tosin lukee paljon vapaa-ajallaan. Sellainen, jota ei tieteet ja tutkimukset oikein kiinnosta, ei jaksaisi mua kauaa. On niitäkin jotka ei voi seurustella vähemmän koulutetun kanssa ihan vaan periaatteesta, mutta ovat vähemmistössä.
Miehet ja naiset tuppaa kasvamaan vähän erilleen, näkee sen jo puoluekannatuksistakin.
Fakta nyt vaan on että akateemisista naiset on se suurempi ryhmä. Ja tutkittua tietoa on että yksin jäävät maaseudun kouluttamattomat miehet ja kaupunkien koulutetut naiset. Tässä on se kohtaanto-ongelma. Tosin en mä mitään peräkammarinpoikaa ottaisi. Terv. sinkku, nainen, FM ja mitä muuta kamalaa vielä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mitä tarkoitat "tasolla". Rahaa kuvailemallasi miehellä on todennäköisesti enemmän käytettävissään ja yleinen työtilanne lienee myös parempi. Mutta veikkaisin, että taidetta tai historiaa opiskellut nainen on sivistyneempi, analyyttisempi ja kiinnostuneempi itsensä kehittämisestä.
Tärkeämpi seikka kuitenkin huomioitavaksi tässä on se mitä nro 9 sanoi: yleisesti ottaen tällaisten ihmisten maailmat eivät kohtaa eivätkä he pidä toistensa seuraa niin kiinnostavina, että haluaisivat jakaa elämänsä toistensa kanssa. Yhteisten lastenkin kasvatus - jos sellaisia haluaa - voisi olla haastavaa, jos puolisoilla on aivan erilaiset käsitykset hyvästä (perhe-)elämästä.
Ihmiset tuppaavat hakeutumaan kaltaistensa seuraan ja nykyaikana erilaisuutta siedetään ehkä entistäkin huonommin, kun muuttaminen on helppoa ja netin välityksellä voi helposti pitää yhteyttä sielunsisariinsa ja -veljiinsä eikä ainoa vaihtoehto sosiaaliselle elämälle ole enää kotikylän väki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no jospa vaikka heillä ei ole mitään yhteistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä rahankäytöltään järkevä historiaa opiskellut nainen. Jos tämä tasokkuutteni heikkous viittasi palkkaani, niin se on 3500 e/ kk ( aineenope). Olen kylläkin naimisissa akateemisen miehen kanssa.
Ehkä tämä kommentti edellinen selittää vapaiden "tasokkaiden sinkkumiesten" myyttiä. Niitä vapaita akateemisia ja tasokkaita sinkkumiehistä ei vaan ole niin paljon kuin naisia. Eikä mulla mitään amismiehiä vastaan ole, mutta jos pistää vaan ihmetyttämään kun amismies ilmoittaa ilman perusteluja olevansa tasokkaampi kuin akateeminen nainen...
Koulutus ei nosta naisen arvoa parisuhdemarkkinoilla. Itse asiassa korkea koulutus ja sen myötä tulevat 'mielipiteet' tekevät naisesta miehen silmissä vastenmielisen. Se yhdistettynä ei-niin-nuoreen ikään ja elämää nähneeseen kroppaan ovat luoneet pohjan käsitteelle akateeminen vanhapiika.
Ei millään pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä hiivatin "tasolta"?
Vierailija kirjoitti:
Nirso, nirsompi, akateeminen sinkkunainen. Yleensä tutkinto vielä joltain pilipalialalta ja halutaan mieheltä vaikka mitä. Sitten käy noin
Akateeminen nainen on takuuvarma vanhapiika, tosiaan nirso ylimielinen muita halveksiva.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa - massa jossa hyvätasoisista miehistä on ylitarjontaa -
Johan vitsin murjaisit
Vierailija kirjoitti:
Koulutus ei nosta naisen arvoa parisuhdemarkkinoilla. Itse asiassa korkea koulutus ja sen myötä tulevat 'mielipiteet' tekevät naisesta miehen silmissä vastenmielisen. Se yhdistettynä ei-niin-nuoreen ikään ja elämää nähneeseen kroppaan ovat luoneet pohjan käsitteelle akateeminen vanhapiika.
Ei millään pahalla.
Sun vastaus selittää kaiken. Juuri tuosta syystä en seurustele amismiesten kanssa. Olen akateemisena naisen niin helkkarin nirso, että mulle ei käy juntti, joka halveksii naisia, ei osaa käyttäytyä kuin aikuinen eikä ymmärrä yhteiskunnallisista asioista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nirso, nirsompi, akateeminen sinkkunainen. Yleensä tutkinto vielä joltain pilipalialalta ja halutaan mieheltä vaikka mitä. Sitten käy noin
Akateeminen nainen on takuuvarma vanhapiika, tosiaan nirso ylimielinen muita halveksiva.
Kuinka ystävällistä sinulta havainnollistaa näitä mainitsemiasi luonteenpiirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa - massa jossa hyvätasoisista miehistä on ylitarjontaa -
Johan vitsin murjaisit
Ei tainnut vitsailla, etenkin kun AV:n keskustelujen tasoa seurailee.