Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset sinkkunaiset - median luoma myytti?

Vierailija
24.08.2016 |

Aina välillä voi lukea miten kyseinen naisryhmä olisi olemassa, mutta onko se ryhmänä kuitenkaan niin suuri? Varmasti akateemistenkin joukossa fiksut miehet ovat niitä, jotka ilman kumppania vielä ovat. Koomisinta ovat tapaukset, joissa nainen väittää olevansa nuori, nätti, mukava ja koulutettu, muttei siltikään löydä miestä. En usko, että Suomessa - massa jossa hyvätasoisista miehistä on ylitarjontaa - edellä mainitun kaltainen nainen kauaa sinkkuna pysyisi. Vai olenko väärässä?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei nosta naisen arvoa parisuhdemarkkinoilla. Itse asiassa korkea koulutus ja sen myötä tulevat 'mielipiteet' tekevät naisesta miehen silmissä vastenmielisen. Se yhdistettynä ei-niin-nuoreen ikään ja elämää nähneeseen kroppaan ovat luoneet pohjan käsitteelle akateeminen vanhapiika.

Ei millään pahalla.

Nostaa se kunhan koulutus on oikealta alalta. Esim. lääkäri- ja dippainssinaiset ovat kuumaa kamaa. Sen sijaan mitään feministihumanistia ei juuri kukaan halua

Vierailija
22/109 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nirso, nirsompi, akateeminen sinkkunainen. Yleensä tutkinto vielä joltain pilipalialalta ja halutaan mieheltä vaikka mitä. Sitten käy noin

Akateeminen nainen on takuuvarma vanhapiika, tosiaan nirso ylimielinen muita halveksiva.

Huomasin muuten joskus, että riitti kun kertoi, että opiskelen yliopistossa ja sitten olin automaattisesti joku aivan eri planeetan olento. Erityisesti nirso, ylimielinen ja halveksuva. Vähän sama efekti, kun sanoo asuvansa Helsingissä - sitä on heti leuhka ja muita ihmisiä ylenkatsova. Koska en ollut tehnyt mitään ansaitakseni näitä arvonimiä, niin olen tullut siihen tulokseen että tosi monella ihmisellä on tosi huono itsetunto, ja käsitys itsestään huonompana kuin yliopistossa opiskeleva helsinkiläisnainen. Koska muuten ei voi olla noin piikit pystyssä heti kättelyssä.

Jos ihmiset joskus jaksaisivat tutustua vähän pidempään, niin voisi selvitä että olen Pohjanmaalta kotoisin ja vanhemmat olivat laitoshuoltaja ja vahtimestari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/109 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nirso, nirsompi, akateeminen sinkkunainen. Yleensä tutkinto vielä joltain pilipalialalta ja halutaan mieheltä vaikka mitä. Sitten käy noin

Akateeminen nainen on takuuvarma vanhapiika, tosiaan nirso ylimielinen muita halveksiva.

Huomasin muuten joskus, että riitti kun kertoi, että opiskelen yliopistossa ja sitten olin automaattisesti joku aivan eri planeetan olento. Erityisesti nirso, ylimielinen ja halveksuva. Vähän sama efekti, kun sanoo asuvansa Helsingissä - sitä on heti leuhka ja muita ihmisiä ylenkatsova. Koska en ollut tehnyt mitään ansaitakseni näitä arvonimiä, niin olen tullut siihen tulokseen että tosi monella ihmisellä on tosi huono itsetunto, ja käsitys itsestään huonompana kuin yliopistossa opiskeleva helsinkiläisnainen. Koska muuten ei voi olla noin piikit pystyssä heti kättelyssä.

Jos ihmiset joskus jaksaisivat tutustua vähän pidempään, niin voisi selvitä että olen Pohjanmaalta kotoisin ja vanhemmat olivat laitoshuoltaja ja vahtimestari.

ota huomioon myös sellainen vaihtoehto, että  akateemiset naiset ovat voineet olla outoja ennen sinua.

Itselläni akateemiset naiset katoavat aina  kun kerron olevani kokki vaikka siihen asti olisi  juttelu sujunut :)

Vierailija
25/109 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ei nosta naisen arvoa parisuhdemarkkinoilla. Itse asiassa korkea koulutus ja sen myötä tulevat 'mielipiteet' tekevät naisesta miehen silmissä vastenmielisen. Se yhdistettynä ei-niin-nuoreen ikään ja elämää nähneeseen kroppaan ovat luoneet pohjan käsitteelle akateeminen vanhapiika.

Ei millään pahalla.

Nostaa se kunhan koulutus on oikealta alalta. Esim. lääkäri- ja dippainssinaiset ovat kuumaa kamaa. Sen sijaan mitään feministihumanistia ei juuri kukaan halua

Juurikin näin. Sekin on selvää, että jos suhteessa on kaksi hyvin tienaavaa aikuista, hyvän elämän saavuttaminen on melkeinpä taattu. Voidaan hankkia yhdessä se omakotitalo, pari sijoitusasuntoa turvaamaan lasten tulevaisuus, sekä matkustella ulkomaille vaikka kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
26/109 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla.

Ai nostaa vai?

t: sinkku DI-nainen

Vierailija
27/109 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla.

Ai nostaa vai?

Nostaa paljonkin. Moni mies on varmasti valmis myös katsomaan ulkonäköä pidemmälle fiksun ja koulutetun naisen tapauksessa.

Vierailija
28/109 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla.

Ai nostaa vai?

Nostaa paljonkin. Moni mies on varmasti valmis myös katsomaan ulkonäköä pidemmälle fiksun ja koulutetun naisen tapauksessa.

Aha. No eipä ole mulle asti näkynyt tämä nousu. Päinvastoin tuntuu, että miehet "pelkää" mun koulutusta. Varsinkin, jos eivät ole itse kouluttautuneita. 

Vierailija
29/109 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla.

Ai nostaa vai?

Jep. Olet unelma monelle dippainssimiehelle

30/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, akka-teemishullu vauhdissa. Tänään vois lähtee uimarannalle tekemään asioita.

-IISAK SONNI

Nyt on maha täynnä

Vierailija
31/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että DI nainen olisi joku unelma?

No enpä sanoisi. Lähinnä niistä tulee mieleen karskeja juttuja viljelevät pullervot joiden lempiharrastuksia ovat kaljanjuontikilpailut ja gimble.

Vierailija
32/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ota huomioon myös sellainen vaihtoehto, että  akateemiset naiset ovat voineet olla outoja ennen sinua.

Itselläni akateemiset naiset katoavat aina  kun kerron olevani kokki vaikka siihen asti olisi  juttelu sujunut :)

Oi! Kokin kanssa vois jutella ruoanlaiton historiasta ja kokeilla kotona reseptejä menneisyydestä. :)

-hömppähumanistinainen/ohis

Vierailija
33/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla.

Tässä on erinomainen esimerkki siitä, miksi akateemiset naiset ja alemmin koulutetut miehet eivät kohtaa. Kummatkaan eivät arvosta toisiaan.

Ne akateemiset naiset pitävät nimenomaan koulutustasoa tärkeänä ihmisessä ja kokevat, etteivät halua olla miehen kanssa, joka on a) tyhmempi ja b) jolla on ihan erilainen tausta, kokemusmaailma ja arvomaailma.

T.akateeminen sinkkunainen

Vierailija
34/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla.

Tässä on erinomainen esimerkki siitä, miksi akateemiset naiset ja alemmin koulutetut miehet eivät kohtaa. Kummatkaan eivät arvosta toisiaan.

Ne akateemiset naiset pitävät nimenomaan koulutustasoa tärkeänä ihmisessä ja kokevat, etteivät halua olla miehen kanssa, joka on a) tyhmempi ja b) jolla on ihan erilainen tausta, kokemusmaailma ja arvomaailma.

Miksi koulutus on naiselle niin tärkeää? En ole ikinä tavannut miestä, joka arvottaisi naista tämän koulutuksen perusteella ylöspäin. Pl hoitoalan naiset, jotka ovat mielikuvissa helliä ja seksikkäitä.

Vierailija
35/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuria kerrakseen kirjoitti:

No enpä sanoisi. Lähinnä niistä tulee mieleen karskeja juttuja viljelevät pullervot joiden lempiharrastuksia ovat kaljanjuontikilpailut ja gimble.

Joo ei ole. Aina puhutaan että toiset "nörtit" haluaa nörttinaisia, mutta ainakin meidän duunipaikalla niillä tuppaa olemaan ihan eri alojen vaimoja:  sairaanhoitajia, opettajia, lastentarhanohjaajia. 

Itse olen nelikymppinen DI, ja vanhapiika. Ja joo, olen aito nörtti joka harrastan videopelejä, tykkään pieruhuumorista, scifistä, kaljan latkimisesta jne epänaisellisista jutuista. Sinkuksihan sitä on tullut jäätyä, vaikka ulkoisesti olin nuorempana sen verran hyvän näköinen että sain ihan arjessakin lähestymisyrityksiä. Mutta kun ne huomasivat todellisen luonteeni niin juoksivat pakoon :D 

Vierailija
36/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla.

Jaa. No minä oon akateeminen ja onnellisesti naimisissa putkiasentajan kanssa. En kyllä koskaan mitään lääkäriä ettinykään. Vaikka tiedän paljon ja oon ihan sivistynyt, niin se liittyy vain mun omaan alaan. Koen miehen paljon fiksummaksi ihan arkielämän tilanteissa, se on niin käytännöllinen ja osaa "kaiken". Raha on ollu mulle aina ihan toissijaista kaiken muun jälkeen. Rakkautta ja puheenaihetta riittää päivästä toiseen ja ollaan ihan paita ja peppu :)

Sais moni akateeminen sinkkunainen kaivaa päänsä pois ahteristaan ja opetella kattomaan vähän sen oman navan ulkopuolellekin.

Vierailija
37/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen koulutuksen edut eivät naisilla realisoidu työelämässä.

Pahvien avulla naiset pääsevät korkeintaan julkisen sektorin suojatyöpaikkoihin (opettajat, sossut) mutta muuten ne ovat koulutuksensa hukanneita freelancereita tai pätkätyöläisiä.

Yhteistä akateemisilla naisilla on myös tekotaiteellisuus. Jossain Savonlinnan oopperajuhlilla on pakko käydä ja ainoa syy on se, että sillä voi kerskua toisille samanlaisille naisille.

Akateemisten naisten ravintolakäyttäytyminen on oma lukunsa. Jokaisella naisella on nykyään joku vitun ruoka-aineallergia joka ei kuitenkaan manifestoidu eli tilatut annokset jäävät syömättä jos seisovassa pöydässä on jotain hyvää. Samoin jos ruokapöydässä selviää, ettei joudu itse maksamaan niin menun sivua käännetään file mignonin ja vuosikertaviinien puolelle. Naisporukan omissa illanvietossa sensijaan syödään jotain yksinkertaista paskaa ja juodaan halpaa laatikkoviiniä litrahuulityyliin.

Olisipa jotain oikeata sivistystä ja omia ajatuksia niillä naisilla niin niistä voisi kiinnostuakin mutta kun niiden mielipiteet on aina tyyliä 'koska niin kuuluu'.

Ei millään pahalla.

Vierailija
38/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos kirjoitti:

Akateeminen koulutuksen edut eivät naisilla realisoidu työelämässä.

Pahvien avulla naiset pääsevät korkeintaan julkisen sektorin suojatyöpaikkoihin (opettajat, sossut) mutta muuten ne ovat koulutuksensa hukanneita freelancereita tai pätkätyöläisiä.

Yhteistä akateemisilla naisilla on myös tekotaiteellisuus. Jossain Savonlinnan oopperajuhlilla on pakko käydä ja ainoa syy on se, että sillä voi kerskua toisille samanlaisille naisille.

Akateemisten naisten ravintolakäyttäytyminen on oma lukunsa. Jokaisella naisella on nykyään joku vitun ruoka-aineallergia joka ei kuitenkaan manifestoidu eli tilatut annokset jäävät syömättä jos seisovassa pöydässä on jotain hyvää. Samoin jos ruokapöydässä selviää, ettei joudu itse maksamaan niin menun sivua käännetään file mignonin ja vuosikertaviinien puolelle. Naisporukan omissa illanvietossa sensijaan syödään jotain yksinkertaista paskaa ja juodaan halpaa laatikkoviiniä litrahuulityyliin.

Olisipa jotain oikeata sivistystä ja omia ajatuksia niillä naisilla niin niistä voisi kiinnostuakin mutta kun niiden mielipiteet on aina tyyliä 'koska niin kuuluu'.

Ei millään pahalla.

Sä voit jättää viesteistäsi pois tuon 'ei millään pahalla', koska tekstisi eit loukkaa akateemisia sinkkunaisia. Hehän eivät, siis keskimäärin, alunperinkään halua noin ajattelevaa miestä, jonka elämänpiirikin poikkeaa niin paljon heidän omastaan. Kummatkin ihmisryhmät ovat onnellisempia erillään.

Vaikka jotenkin saa käsityksen, että sua harmittaa, ettet kelpaa akateemisille naisille, mutta olen varma, että olisit paljon onnellisempi jonkun amisnaisen kanssa. Paitsi jos sulla on tosi vahvat ulkoiset avut sellaiseen prätkämiestyyliin, niin voit vedota erilaisuutta etsivään akateemiseen naiseen.

Mä menin akateemisena naimisiin alemmin koulutetun miehen kanssa, mutta hän on miesmalli. Ostin juuri asunnon meille eli hän on paljon köyhempi kuin mä, mutta niin miehekkään ja seksikkään näköinen, että polvet menee alta yhdestä katseesta. Teetin tiukan avioehdon, kuka tietää kauanko intohimoa riittää ja kumpi tahansa meistä voi saada tarpeekseen jossain vaiheessa.

Vierailija
39/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuuria kerrakseen kirjoitti:

Joo ei ole. Aina puhutaan että toiset "nörtit" haluaa nörttinaisia, mutta ainakin meidän duunipaikalla niillä tuppaa olemaan ihan eri alojen vaimoja:  sairaanhoitajia, opettajia, lastentarhanohjaajia. 

Itse olen nelikymppinen DI, ja vanhapiika. Ja joo, olen aito nörtti joka harrastan videopelejä, tykkään pieruhuumorista, scifistä, kaljan latkimisesta jne epänaisellisista jutuista. Sinkuksihan sitä on tullut jäätyä, vaikka ulkoisesti olin nuorempana sen verran hyvän näköinen että sain ihan arjessakin lähestymisyrityksiä. Mutta kun ne huomasivat todellisen luonteeni niin juoksivat pakoon :D 

Miten se nörtteys sinussa ilmenee? Voitko avata hieman?

Uskoisin että voisit olla monen miehen unelmanainen. Jotkut nörtit ovat ainakin omasta mielestäni varsin söpöjä tapauksia. Ja olen huomannut että toisinaan epänaisellisilla naisilla on voimakkaampi libido, joka on sinänsä plussaa.

Jos olet ollut nuorempana ahyvän näköinen, niin miksi et olisi sitä enää, onko kyseessä tarkoituksellinen muuttuminen nuoresta naisesta harmaaksi, epänaiselliseksi "äijäksi"? Miehet ovat visuaalisia olentoja ja ulkonäössä naisellisuutta arvostetaan vaikka naisellinen käytös onkin joskus sietämätöntä.

Vierailija
40/109 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yllä oleva on minunkin kokemus akateemisista naisista. Niille se akateemisuus tarkoittaa sitä että pitää myös sitten larpata jotain tosi fiiniä juusto ja viini-asiantuntijaa, syödä joku hemmetin sufflee jossain oopperassa ja sen sellaista jäykkää pönöttämistä. Miehellä pitää olla puku ja sen pitää juoda whisky on the rocks iltapäivällä töitten jälkeen kun istuu tyylikkäästi vaimon sisustussuunnittelijan luomassa 800 000 euron talossa (joka on lainoitettu kolmen eri pankin lainoilla koska yksikään ei suostunut maksamaan täyttä summaa). Illalla sitten mennään ravintolaan ja unelmoidaan siitä että kumpa guggenheim tulisi helsinkiinkin.

Miehillä akateemisuus rajoittuu yleensä siihen että ne pitävät alastaan että ajattelivat hankkia syvällisen tietämyksen siitä. Mutta sitä esittämistä ja teennäistä pönötystä ainakin nuorissa yliopistomiehissä on älyttömän vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi