Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekipä tavallaan hyvää lukea

03.03.2006 |

tuo ketju, missä kerrotaan mikä on kamalinta mitä mies on sanonut ja mitä itse on mieheleen sanonut. Sai nimittäin taas huomata kuinka kiitollinen saa olla siitä, että elää parisuhteessa, jossa vallitsee molemminpuolinen arvostus ja kunnioitus ja että saa ennenkaikkea elää henkisesti aikuisen miehen rinnalla.

En voisi kuuna päivänä kuvitella, että mieheni huorittelisi tai lehmittelisi tai sanoisi minua joksikin limav*tuksi tms! Mies joka tuollaista sanoo naiselleen, on mies vain fyysiseltä iältään. Muutoin hän on kaikkea muuta kuin mies. Kuinka ihmeessä voitte elää tuollaisten " miesten" kanssa ja sanoa rakastavanne?

Ja kyllä. Meilläkin tulisi ero, jos mies alkaisi huoritella, vaikka olisi kuinka pitkä ja vakaa parisuhde takana. Tuollainen käytös kertoisi vain se, että jotain oleellista on jo menetetty suhteessa.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä tosiaan, ettei se akateeminen kirjaviisaus todellakaan tuo sydämensivistystä mukanaan.

Vierailija
82/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meitä, jotka eivät koe ylemmyyttä, vaikka huorittelu ei kuulu omaan parisuhteeseen. Meitä, jotka eivät arjessaan lyö kastinmerkkejä ihmisiin.

Vierailija:

Ne, joiden mielestä huorittelut sun muut ovat " vain leikkimielellä" sanottuja ja jopa hyväksyttäviä kuuluvat kyllä keskikastiin, tai vielä alemmaksi. Sivistynyt ihminen, enkä tarkoita nyt lukemalla hankittua sivistystä, ei käytä parisuhteessa, eikä muuallakaan toista ihmistä alentavia sanoja.

Luojalle kiitos omassa parisuhteessa ei ole ikinä haukuttu toisiamme. Ja tiedän ettei mieheni tule minua ikinä huorittelemaan, koska se nyt vaan ei kuulu hänen luonteeseensa. Sääliksi käy niitä lapsia, jotka kotonaan altistuvat ks. olevalle kielenkäytölle. Tietäähän sen miten he sitten aikanaan perinnettä jatkavat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allapa oiva esimerkki. Mies oli AKATEEMINEN, mutta EI SIVISYNYT. Ja mitä teki nainen? Jätti miehensä!! Hienoa!

Minullakin oli sellainen ryyppäävä lekuri. Itseriittoinen, akateeminen, " sivistynyt" . Hänen kanssaan käytimme todella törkeitä nimityksiä puolin ja toisin. Ja elämä oli sietämätöntä.

Nykyinen on hyvin sivistynyt ja kaikki karkea kielenkäyttö on täysin poissuljettu suhteessamme. Myös riitojen aikana. Jos kuulisin hänen huorittelevan, voisin vain todeta, ettei hän olekaan se ihminen, jonka luulen tuntevani. Eikä suhteella olisi tulevaisuutta.

Vierailija:

Kukaan ei ole sanonut minulle koskaan niin rumasti, jatkuvasti, kuin ex- mieheni, yhteiskuntatieteilijä.

Olin lihava (172, koko 38 eli just joo), olin tyhmä (akateeminen, mutta en yliopistossa töissä), kaverini ovat myös tyhmiä (joukossa jopa pari vain amk-tutkinnon suorittanutta), olen tuhlari (käytän vaatteisiin ehkä 150 euroa kuussa), en osaa laittaa ruokaa, en osaa syödä terveellisesti, en ole varakkaasta perheestä, minulla on leveä perse jne.

Kyllä keskiluokkaisissa perheissä varmaan osataan ulkokultaiset tavat vieraiden läsnäollessa kuin vettä vaan, mutta älä erehdy sen perusteella luulemaan, että kaikissa akateemisissa perheissä kohdeltaisiin myös perheenjäseniä yhtä kunnioittavasti.

Ja kuten tuli tuossa alussa mainittua, tämä suhde on historiaa. Jätin miehen juuri siksi, että en jaksanut sitä ainaista nälvimistä, kun ei edes aamupalaa saanut syödä rauhassa, milloin oli liikaa margariinia leivän päällä, milloin liian paljon lauantaimakkaraa (3 kpl yhteensä kahdella leivällä kun yksi per leipä olisi kyllä minunkaltaiselleni " tankille" riittänyt vallan hyvin, sanoi hän)...

Vierailija
84/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko maailma todella parempi jos täällä olisi vain sivistyneitä ihmisiä ja rikkaita perheitä? Eiköhän me kaikki omalla tavalla rikastuteta tätä maailmaa. Ethän sinäkään saisi koskaan tuntea olevasi muita parempi, jos ei sitä työväenluokkaa olisi. Ja sekös sinun elämäsi romahduttaisi:) T: 88

Vierailija
85/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olisiko maailma todella parempi jos täällä olisi vain sivistyneitä ihmisiä ja rikkaita perheitä? Eiköhän me kaikki omalla tavalla rikastuteta tätä maailmaa. Ethän sinäkään saisi koskaan tuntea olevasi muita parempi, jos ei sitä työväenluokkaa olisi. Ja sekös sinun elämäsi romahduttaisi:) T: 88

Vierailija
86/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taidon teeskennellä. Jos näkisit minut ja juttelisit kanssani hetken sivistyneistä asioista, et koskaan arvaisi, millaista huumoria meillä kotona viljellään. Minun mielestä tuo sydämensivistys mistä puhuit on enemmänkin sellaista, että ymmärtää kenelle voi puhua millä tavalla ja missä tilnateessa voi käyttää mitäkin kieltä. T: 88

Vierailija
87/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun päähäni ei vain mene, kuinka joku voi puolustella tollasta järjetöntä kielenkäyttöä!

t.89

Vierailija
88/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös siihen kontekstiin, missä sana on sanottu.

Jos perheessä on sisäisenä vitsinä kommentti " akka, kaljaa" ja " hae läski ite" , kyse on täysin erilaisesta tilanteesta kuin jos tavoite on olla mitätöivä ja sanoilla yritetään alistaa toinen.

Tietysti sadismia, halveksuntaa, alistamista ja mitätöimistä voi esiintyä myös akateemisissa piireissä ja psykoterapeuttimies voi yhtälailla kotona " diagnosoida" vaimoaan skitsofreenikoksi ILMAN että tilanne olisi sen " sivistyneempi" kuin sellaisessa työläisperheessä, jossa haukutaan hulluksi ja huoraksi.

Olin se, joka otti esille " sellaisen työläisperheen, jossa..." En todellakaan sanonut " nimenomaan työläisperheissä" , enkä " kaikissa työläisperheissä" . Kyseessä oleva alkanut sarja vain toi viime jaksossa esille mielestäni _JOISSAKIN_ tilanteen, joka saattaa toisissa sosiaaliluokissa olla " normaali" . Ohjelmassa nimenomaan nimiteltiin, vähäteltiin ja oltiin kieltämättä melko yksinkertaisia. Vastaavaan en ole vain koskaan törmännyt muissa " piireissä" kuin alemman keskiluokan.

Vierailija
89/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai ajattelitko, että minun mielipiteeni ovat mielestäni jotain objektiivisia totuuksia?

Vierailija
90/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja romantiikka kukkii sen jälkeen kun ukkosi on nimitellyt sinua akaksi ja sinä häntä läskiksi... JUST JOO!

Vierailija
91/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt sanoa vessaan tai pissalle. Minusta jotenkin niin lapsellista ettei asioita saa sanoa, niin kuin on tottunut, siis tuttujen kesken. En tietenkään puhuisi noin jossain juhlissa tai oudompien ihmisten läsnäollessa, mutta silloin tuli vaan mieleen, että ehkä olen mieluummin työläisperheen kasvatti kuin rikas, sivistynyt, lapsellinen, pikkumainen ja toisia halveksuva.

Vierailija
92/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenkasvuiset nulikat huorittelevat naisia, ei aikuiset kumppaniaan ja lastensa äitiä rakastavat/kunnioittavat Miehet.

Samaan sarjaan joutavat myös ne " miehet" joiden arkirepertuaariin kuuluu sanan " v*ttu" toistaminen.

Eli samaa mieltä olen kuin ap tässä asiassa, hieman tuntuisi omituiselta olla miehen kanssa ja käyttäytyisi noin lapsellisesti ja sivistymättömästi.

Vierailija
93/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo sanat eivät tarkoita mitään pahaa, ne ovat harmitonta heittelyä. Ikävää, jos et todella sitä ymmärrä, tai ehkä haluat vaan yrittää näpäyttää minua, vaikka todellisuudessa tajuatkin millaista se puhe on. 88

Vierailija
94/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii itselle. Minusta olisi aivan järkyttävää olla sellaisen miehen kanssa, joka ei kestäisi leikkimielistä haukkumista. Minusta sellaiset ihmiset on tosikkoja, vaikka todellisuudessa ymmärränkin että kyse on vain ihmisten erilaisista tavoista. Minulla on erittäin sivistyneitä pikkusieviä kavereita, jotka eivät ikinä puhuisi sillä tavoin ja heidän miehet taas...niin tylsiä. Ei sopis mulle vähääkään.

Vierailija
95/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuon lajityypin " miehet" niitä samoja moukkia, mieheni sanaa lainatakseni, jotka eivät aukaise naiselle ovea, kanna raskaita kantamuksia heidän puolestaan jne.?

Vierailija
96/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meilläkään ei riidan yhteydessä nimitellä. Ei edes tyhmäksi tms.

Muuten meillä kukkii aika ronski huumori. " Menen kuselle" , " heitä homo voltti" jne.(ei lasten aikana)

Haistattelu ei kuulu kyllä tämän perheen huumoriin. Minusta on kerrassaan typerää joku " hauska" puhelinkeskustelun lopettaminen sanoilla " no haistapa vittu" .

Vierailija
97/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni suuhun, eikä omaanikaan, ei millään muotua sovi huorittelu tmv sanailu, ei edes leikkimielessä ja käsittääkseni ap viittaa johonkin sellaiseen ketjuun missä ei hjuumormielellä olevista sanailuista ollut kyse?

Mutta tuus kuuntelemaan meidän juttuja ja 2mielisyyksiämme, vois korvat punehtua. Tai sitten ei;)

Vierailija
98/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö mieli seksiä miehen kanssa, joka haukkuu huoraksi, läskiksi, limapilluksi, rumaksi jne?

Itse en voisi kuvitellakaan, että tuollaisten nimittelyjen jälkeen mies saisi vielä koskea minuun.

Vierailija
99/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän tavalliseen arkikieleen/huumoriin kuuluisi tuollaiset " hae akka se v*tun kalja mulle" tai " ei kai tässä muuta,haista vi*tu"

niin minkälaisen käytösmallin se antaa lapsillenne??

VAI onko se teidän mielestä ihan ok (!?),että 3-5v puhuvat noita samoja päiväkodiss,siis nämähän ovat juuri teidän lapsianne jotka näitä sitten latelevat...

Kyllähän aikuisten kesken tuollaisen (lapsellisen&tyhmän) HUUMORIN vielä ymmärtää,mutta se,että nämä jutut väistämättä kertautuu lapsienne suussa,sitä en enää jaksa sulattaa...

Vierailija
100/109 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kiroan ja sanovat ettei noin saa puhua. Tunnen paljon lapsia, joiden vanhemmat eivät koskaan kiroa ja siitä huolimatta pienet lapsetkin kiroavat, koska heistä on hauska kiusata vanhempiaan. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Kyllä me mieheni kanssa katsomme televisiostakin paljon sellaista, mikä kuitenkin on lapslta kiellettyä. Alkoholia mellä käytetään vain noin kerran vuodessa mutta lapsetkin tietävät että viina ja kalja ovat aikuisten juomia. Ja vielä rikkoakseni tuon sinun " asiat menee aina näin" niin mistäköhän minä olen sitten kiroamaan oppinut vaikka omat vanhemmat ovat sellaisia siveyden sipuleita eivätkä he myöskään humoristisesti heittele toisilleen. Että taitaa tulla ihan muualta nuo jutut. 88