Mikä Lahtea/lahtelaisia vaivaa?
Muutimme reilu kuukausi sitten Lahteen mieheni työn perässä. Olenko jotenkin luonnonoikku, kun en ole viihtynyt täällä hetkeäkään? En ollut pahemmin käynyt Lahdessa, enkä tuntenut täältä ketään ennen tänne muuttoani, joten en tiennyt, mitä odottaa. Odotin muuttoa kuitenkin positiivisin mielin.
Olen tavannut mukavia ihmisiä ja ihmiset tuntuvat mukavan välittömiltä ja puheliailta täällä. Kuitenkin katukuvassa näkyy todella paljon juoppoja, narkkareita ja jollain muulla tavalla heikompiosaisen oloisia. Räiketä hiuksia ja vaatteita. Ei siinä mitään, saahan sitä pukeutua ja käyttäytyä räikeästi, mutta en vaan tunnu sulautuvan tänne millään. Ja uskokaa pois, ei olla kumpikaan mieheni kanssa itsekään mitään järin "hienoja" tai varakkaita ihmisiä, itse olen lähihoitaja ja mieheni tienaa hieman minua paremmin, ei nyt merkittävästi kuitenkaan. Olen asunut koko ikäni Helsingissä ennen tänne muuttoa ja olen hyvin ymmälläni siitä, miten erilaisia ihmiset ovat pääkaupunkiseudulla ja täällä. Mistä tämä johtuu? Meneekö minulla vaan aikaa asettua uuteen kotikaupunkiini vai onko tämä vaan väärä paikka minulle? Anteeksi provosoivasta otsikosta, en tarkoita mitään pahaa paikkakuntalaisia kohtaan!
Kommentit (43)
Lahe on nasta mesta. Aborginaalilahelaiset ainaki vanhemmat tuntee toisensa. Tulleet ei oo Lahe piireissä. Lähe Lahesta jos et tykkää.
Minäkin en pidä Lahteen keskustasta olleenkaan.
Lahtelaiset ihmiset ovat "hyvin erikoisia ".
Onneksi asun Ruoriniemessä. Se on ainut paikka Lahdessa , missä viihdyn.
Tässähän se tulikin.