Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja ei anna muuttopäivää vapaaksi, mitä tehtävissä?

Vierailija
23.08.2016 |

Muutto ollut yli kuukauden tiedossa ja heti anoin sen yhden arkipäivän vapaaksi (vuorotyö). Pomo kuittasi toiveen, että: "ok, pyyntö huomioitu."
Saatiin uudet listat ja mulle oli merkattu vuoro. Sanoin heti asiasta, mutta enää ei kuulemma voi alkaa vuoroja muuttamaan.
Muutto on kolmen ihmisen/perheen kesken saman vuokrafirman sisällä, joten mun on oikeastaan pakko sinä päivänä roudata kamani ulos tästä nykyisestä kämpästä siihen uuteen. Pomo ei ymmärrä tätä, eikä ole vastannut mulle koko päivänä, kun laitoin töistä viestin ja kerroin, ettei ainakaan vuokranantajan suunnasta oikein voi nyt joustoa hakea.
Yritän tietenkin saada nyt jonkun vaihtamaan vuoroa kanssani, mutta mitä jos kukaan ei pysty? Onko liitosta mitään apua? Työnantaja kuitenkin päättää vuorot ja vapaatoiveet ovat vain toiveita... Silti tosi joustamatonta minusta. Yksi päivä vain kyseessä!:(

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniinon kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhdyt yhtä mulkuksi ja haet saikkua. Saat tsägällä pari ylimäärästä päivää vielä paikkojen kuntoon laittamiseen.

Jos lääkäri on sinut kipeäksi todennut ja sen paperiin kirjoittanut ei ole pomolla siihen mitään nokan koputtamista.

NIinkö? Miksi ihmeessä sitten laissa sanotaan selkeästi, että lääkäri toteaa sairausloman tarpeen ja työnantaja päättää, onko se palkallinen vai ei. Jos on vuoden sisään muuttamassa esim, kolmatta kertaa, niin ko. päivälle haettu sairausloma ei välttämättä ole enää palkallinen.

Linkki ois kiva tälläiseen lakiin, jossa työnantaja voi mielivaltaisesti päättää kenelle maksetaan sairausajanpalkka.

Taidat olla joku yhdenmiehen yrityksen tj :)

Opiskele vaan sitä työsopimuslakia. Ei voi päättää mielivaltaisesti, mutta työnantaja päättää, ei lääkäri.

No se ei ole aina niin mustavalkosta. Seisomatyöläinen loukkaantuu ja saa kainalosauvat. Kykeneekö töihin? Tuskinpa ja saikkua napsahtaa. Kyllä siitä sori vaan pitää maksaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi