Olen työtön lääkäri, kysyttävää?
Työkykyinen, huumetuomion vuoksi kykenemätön toimimaan ammatissani (lue: minua ei palkata).
Kommentit (82)
Mitä ne muut turvaselvitykset sitten ovat rikosrekisterin lisäksi?
Mitä mieltä olet päihteidenkäytöstä? Onko ihmisten oma asia mitä käyttää, vai onko hyvä, että päihteiden saatavuutta rajoitetaan ja osin kriminalisoidaan?
Joko sä olet tältä päivältä niin sfääreissäsi, ettet enää kykene vastaamaan?
S-Tyreotropiini ylärajoilla, eli 4.5 mU/l. Kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita, kuten väsymystä ja hiustenlähtöä, mutta taipumusta takykardiaan.
Aloittaisitko tyroksiinilääkityksen?
Ps. Mun mielestä kaikki hyvät lääkärit on outoja. Ei mua huumetuomio lääkärilläni haittaisi.
Uskotko että kannabis voi auttaa PTSD:n hoidossa?
Ap tänne foorumille palstalääkäriksi!
Miten sä onnistuit jäämään kiinni? Tuntemani lääkärit ovat farmasia-alan eksperttejä ja aika moni käyttää yhtä sun toista mömmöä, mutta kukaan ei ole onnistunut jäämään kiinni.
Eikö ketamiini ole reseptilääke? Miten sä sitä roudasit jotain tuulipukureittiä?
Miksi ihmeessä olet edes hakenut opiskelemaan lääkäriksi jos käytät huumeita? Miten perustelisit potilaallesi huumeiden käytön lopettamista kun itsekin käytät? Kai sulle on siellä lääkiksessä sen verran kerrottu että drugs are bad mmkay? Mitähän muuta sulla on sitten mennyt ohi kun olet muka lääkäri ja käytät huumeita?
Mitä tekisit toisin, jos tilanteesi olisi sama kuin 10 vuotta sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lääkärit pihtaavat LDN lääkitystä vaikka avun voisi saada mitä erilaisimpiin vaivoihin?
t. masentunut autoimmuuni ongelmainen asperger, jolle normilääkkeet ei sovi.Koska Käypä Hoito -suositukset, noin tiivistettynä. Lääkärinä on vaikeaa uskaltaa määrätä mitään niiden ulkopuolelta koska silloin vastuu siirtyy kokonaan itselle. Masennukseen yleensä määrättävät ssri- ja snri- lääkkeet ovat kyllä tavaraa jota lähes kenenkään ei kannattaisi syödä ja jotka tutkitusti toimivat tasan yhtä paljon kun plasebolääkitys mutta omaavat usein huomattavia haittavaikutuksia. Silti käypä hoito nojaa masennuksen osalta mitä suurimmilta osin niiden varaan, ja esimerkiksi paniikkihäiriöön ei saa määrätä rauhoittavia antamatta masennuslääkereseptiä kylkiäisenä tai määräämättä terapiaa johon ei kuitenkaan ole varoja tai resursseja joten lääkitys on usein ensisijainen hoitovaihtoehto.
.
Päihteitä käytän yhä harvakseltaan, kuten ennenkin, kerran tai pari kuukaudessa.
-AP
Kiitos vastauksesta. Ja itse ottaisin sinut koska vain lääkärikseni. Vaikutat rehellisemmältä kuin suurin osa lääkäreistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet edes hakenut opiskelemaan lääkäriksi jos käytät huumeita? Miten perustelisit potilaallesi huumeiden käytön lopettamista kun itsekin käytät? Kai sulle on siellä lääkiksessä sen verran kerrottu että drugs are bad mmkay? Mitähän muuta sulla on sitten mennyt ohi kun olet muka lääkäri ja käytät huumeita?
Lääkärit määräävät päivittäin laillisia huumeita, vaikka vaihtoehtojakin olisi. Ja takuulla myös käyttävät erinäisiä aineita, vaikka heidän jos kenen pitäisi tietää todelliset vaarat. Potilaille niitä ei niinkään kerrota.
Miksi käytät vielä huumeita kun kuitenkin pystyt käyttämään niitä noin harvoin eli et ole koukussa?
Suomessa on huutava pula hyvistä lääkäreistä. Ryhdy sellaiseksi. Varmasti pääset jonnekin maaseudulle kunhan olet irti huumeista.
Kaikkea hyvää.
Sulta on viety lääkärin oikeudet? Et siis saa toimia itsenäisesti?
Nykyisellään voisit työskennellä ainakin tekemällä keikkaa, enkä ole koskaan kuullut kenenkään kollegan joutuneen turvallisuusselvitykseen ihan tavallista tk-paikkaa haettaessa. Hauska tarina kuitenkin.
Ap, entä tutkimus/ väitöskirjan tekeminen?
En kyllä ihan ymmärrä miksi olet joutunut toimittamaan rikosrekisteriotteen, yleensähän sitä vaaditaan vain alaikäisiä hoitavilta tai ehkä pv- ja vankilalääkäreiltä? Jos oikeudet on tallella eikö kaikki ole hyvin, kai nyt johonkin voit työllistyä?
-Lääkäritäti
Vierailija kirjoitti:
Työkykyinen, huumetuomion vuoksi kykenemätön toimimaan ammatissani (lue: minua ei palkata).
No sitä saa mitä tilaa. Oli ihan oma valintasi käyttää huumeita / lääkkeitä tai mitä nyt sitten käytitkin. Ei niitä kukaan suhun väkisin tökkinyt. En minäkään palkkaisi mitään huumehessua.
Työtön? Mikset mene töihin muuhun kuin lääkäriksi? Esim hallintoon? Sinulla on lisensiaattitutkinto eli ns muodollinen pätevyys moneen tehtävään. Voisit vaikka perustaa yrityksen, joka ei välttämättä edes liity terveyteen. Jumittaudut nyt tuohon kapeakatseisuuteesi. Esim vastaavaa ajattelua on sairaanhoitakilla ja psykologeilla. Tosin molemmat edellä mainitut tekevät joskus ihan muitakin juttuja kuin niin sanottujaa oman alan töitä. Mikä nykymaailmassa enää on "oma ala". Tulevaisuudessa lääkäreitä tulee varmasti siirtymään muillekin aloille kuin lääkäriksi. Itse tunnen yhden lääkärin, joka ei pitänyt hommastaan ja alkoi (jo vuosikymmen sitten) tekemään kaupan alan hommia ja menestyy todella hyvin. Itsestä on nyt tuo työttömyytesi kiinni. Olet kuitenkin päämäärätietoinen ihminen jos lääkäriksi olet itsesi lukenut. Nyt omien tavoitteiden tarkastelua: haluatko olla työtön vai et?
Mites tuo elämänhallinta nyt niinku omasta mielestäsi on hallinnassa?