Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön lääkäri, kysyttävää?

Vierailija
22.08.2016 |

Työkykyinen, huumetuomion vuoksi kykenemätön toimimaan ammatissani (lue: minua ei palkata).

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi.. sinne meni kallis ja pitkä koulutus kissan pyllyyn.... kannattiko?

Tuota vois kysyy yhteiskunnallisilta päättäjiltä. Ekana koulutetaan pitkään ja kalliisti, sitten ei palkata mitättömän rikkeen takia. Ei mitään järkeä.

Vierailija
22/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai kuvittele, että sinua kohdellaan jotenkin väärin?

En ole ap mutta sen vaan sanon että on täysin kohtuutonta jos tässä maassa pienestä källistä mitätöityy käytännössä kymmenen vuoden koulutus ja osaaminen loppuelämäksi. Se on väärin se.

Ja minusta se ei ole yhtään väärin. Jos kaveri itse kertoi että on vetänyt huumeita yli 10 vuotta jäämättä kiinni niin se on ISO källi jos sellainen saa olla lääkärinä töissä.

Sitä paitsi ei se osaaminen mitätöidy loppuelämäksi. Tietyn ajan kuluttua merkinnät häipyy. Mutta jos lääkärinä tekisi hoitovirheen huumepäissään, potilas voisi mitätöityä hautaan loppuelämäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

heiiooooo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lääkärinoikeudet tallella?

On tallella, melko pienet merkinnät salakuljetus- ja hallussapitotuomoista vain estävät pääsemästä läpi turvallisuusselvityksestä ja saavat työnantajat kavahtamaan kun toimitan rikosrekisteriotteen pyydettynä. Aika monta vuotta vielä pitää odottaa että lakkaisivat näkymästä ja silloinkaan en ole varma pääsisinkö kaikista turvallisuusselvityksistä läpi, en ole jaksanut ottaa asioista selvää kun se ei tilannettani juuri tällä hetkellä mitenkään muuta.

.

Huumeita olen käyttänyt ihan nuoresta asti ja kun kymmeneen vuoteen ei kertaakaan jäänyt kiinni tuudittauduin jonkinlaiseen koskemattomuuden harhaan ja olin varomaton, otin turhia riskejä jotka sitten kostautuivat.

-AP

Melko harvassa kyllä ovat paikat, jotka rupeavat mitään turvaselvityksiä tekemään. Suosittelen joko parempaa trollausmenestystä jatkossa tai välttämään hakemaan lastenlääkärin ja/tai puolustusvoimien- tai vankilalääkärin työpaikkoja.

Kyllä kaikissa paikoissa joihin olen hakenut on vaadittu rikosrekisteriotteen toimittaminen ennen palkkauspäätöstä, turvallisuusselvityksen mainitsin pitkälti täydentääkseni.

.

Alalle hakeuduin kun kuvittelin etten tulisi ikinä jäämään kiinni, nuoruuden naiviutta. Ja menihän tässä se kymmenisen vuotta oikein leppoisasti, en toisaalta kadukkaan mitään paitsi huumeiden tilaamista ulkomailta.

.

Makaronilaatikloon laitan valkosipulia ja tavallista, autoa en omista. Reseptejä saisin määrätä ihan normaalisti jos töissä jossain olisin.

-AP

Vierailija
24/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö vielä?

Vierailija
25/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jos täällä on lääkäri niin voitko PLIIS VASTATA TÄHÄN. Liittyy terveyteen.

Nimittäin oon 16v poika ja polttanut vuoden. Olenko voinnut saada jo syövän tupakan takia. Oon aikeissa lopettaa.

Nyt on vain ilmennyt jotain outa oiretta. Sillä olen jo kerran tottunut tupakkaan, mutta se on alkanut nyt yhtäkkiä tuntumaan pahalta keuhkoissa tai jossain. Siis samalta kuin alkuaikoina . Voiko kyse olla jostain vakavasta?? :0

Vierailija
26/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

House. Ootko hyvännäkönen?

Vierailija
27/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropas mulle mikä ihmeen patti mulla on ranteessa, koitin itse tohtoroida josko sieltä tulisi nestettä, mutta verta vuoti. Luulin nestekertymäksi. 

Olisko ganglio. Rasitusvamma, hyytelörakkula. Paranee ehkä itsekseenkin ajan mittaan, tai sitten lääkäri voi sen tyhjentää. Uusiutuu herkästi. Koeta vaihtaa työasentoa, ja harjoita käsiesi lihaksia monipuolisilla liikkeillä.

Tämä ihan sivusta valelääkärin diagnoosina.

Vierailija
28/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita marketin ilmoitustaululle ilmoitus, että pätevä lääkäri tekee kotikäyntejä edulliseen hintaan. Ihan varmasti saat töitä tehdä siinä kuin samalla tavalla ilmoittelevat lastehoitajat, remppareiskat ja kampaajatkin.

Vierailija
29/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääset vielä takaisin hommiin tai saat muuta mielekästä tekemistä kun tuollainen pätevyys kuitenkin on jo hommattuna.

Vierailija
30/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

House. Ootko hyvännäkönen?

T. narkkari, joka haluaisi panna lääkäriä ja hankkia samalla aineet joilla saa päänsä sekaisin.

Vierailija
31/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset perusta omaa yksityisvastaanottoa?

Vierailija
32/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivoi.. sinne meni kallis ja pitkä koulutus kissan pyllyyn.... kannattiko?

Eipä se koulutus minulle juuri mitään maksanut, yhteiskunnalle toki harmi. En myöskään koe että näkemäni vaiva olisi valunut rännistä alas millään tasolla, menin opiskelemaan lääketiedettä koska olin siitä kiinnostunut ja nautin sen opiskelusta, ei hyvä palkka ja työllistyminen ollut alavalinnassani mitään määrittäviä tekijöitä. Ulkomaille töihin lähtöä olen miettinyt kunhan tästä toivun, pitää kyllä jaksaa ottaa selvää miten hyvin sekään onnistuu taustallani.

.

Käyttämistäni huumeista: tuomiot tulivat ketamiinin salakuljetuksesta ja amfetamiinin hallussapidosta, toki muitakin päihteitä on tullut käytettyä, esimerkiksi psykedeelit ovat aina olleet lähellä sydäntäni. Töissä en tietenkään ikinä käynyt niin päihtyneenä että arviointi- tai suorituskykyni olisi laskenut, harvoin muutenkaan.

-AP

Huh huh. Cocktailisi vaikuttaa kyllä siltä, että että et ole pätevä arvioimaan omaa suorituskykyäsi. Missään tapauksessa et sovellu lääkärin tehtäviin ennen kuin pääset aineista eroon.

Vierailija
33/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs ap katosi?

Vierailija
34/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei jos täällä on lääkäri niin voitko PLIIS VASTATA TÄHÄN. Liittyy terveyteen.

Nimittäin oon 16v poika ja polttanut vuoden. Olenko voinnut saada jo syövän tupakan takia. Oon aikeissa lopettaa.

Nyt on vain ilmennyt jotain outa oiretta. Sillä olen jo kerran tottunut tupakkaan, mutta se on alkanut nyt yhtäkkiä tuntumaan pahalta keuhkoissa tai jossain. Siis samalta kuin alkuaikoina . Voiko kyse olla jostain vakavasta?? :0

Et ole voinut saada syöpää tupakasta millään järkevällä todennäköisyydellä, mutta lopeta silti ihmeessä. Tupakka kerää limaa keuhkoihin ja savu ärsyttää niitä ja limakalvoja, sen lisäksi että tupakka sisältää paljon haitallisia ja karsinogeenisia aineita. Vaihda vaikka sähkötupakkaan tai muihin nikoteenivalmisteisiin jos pelkkä lopettaminen tuntuu hankalalta, saat päihdyttävän aineen ilman kaikkea roskaa.

.

15, missä kohden rannetta patti on, sisällä vai ulkona? Näkyykö silmällä? Pystytkö liikuttelemaan sitä vai onko tavallaan "kiinni" alustassaan?

-AP

Vierailija
35/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha itkeä, mitäs menit vetämään kokkelia/tms työaikana.

Vierailija
36/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Aarnio?

Vierailija
37/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kollegaa tiedät olevan koukussa mömmöihin? Lääkärithän tekevät eniten itsareita akateemisista.

Vierailija
38/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkärit pihtaavat LDN lääkitystä vaikka avun voisi saada mitä erilaisimpiin vaivoihin?

t. masentunut autoimmuuni ongelmainen asperger, jolle normilääkkeet ei sovi.

Vierailija
39/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lääkärit pihtaavat LDN lääkitystä vaikka avun voisi saada mitä erilaisimpiin vaivoihin?

t. masentunut autoimmuuni ongelmainen asperger, jolle normilääkkeet ei sovi.

Koska Käypä Hoito -suositukset, noin tiivistettynä. Lääkärinä on vaikeaa uskaltaa määrätä mitään niiden ulkopuolelta koska silloin vastuu siirtyy kokonaan itselle. Masennukseen yleensä määrättävät ssri- ja snri- lääkkeet ovat kyllä tavaraa jota lähes kenenkään ei kannattaisi syödä ja jotka tutkitusti toimivat tasan yhtä paljon kun plasebolääkitys mutta omaavat usein huomattavia haittavaikutuksia. Silti käypä hoito nojaa masennuksen osalta mitä suurimmilta osin niiden varaan, ja esimerkiksi paniikkihäiriöön ei saa määrätä rauhoittavia antamatta masennuslääkereseptiä kylkiäisenä tai määräämättä terapiaa johon ei kuitenkaan ole varoja tai resursseja joten lääkitys on usein ensisijainen hoitovaihtoehto.

.

Päihteitä käytän yhä harvakseltaan, kuten ennenkin, kerran tai pari kuukaudessa.

-AP

Vierailija
40/82 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi et ole perheeni lääkärinä.

Niin. Opiskelukämppikseni oli tuleva lääkäri, joka ei koskaan juonut olutta/punaviiniä/kovaa viinaa. Sen sijaan hän pössäytti silloin tällöin kannabista. Olen tavannut hänet muutama vuosi sitten ja edelleen samalla linjalla, eli ei yhtään alkoholia, silloin tällöin pajautus itse kasvatetuista "kukista".

Enkä sekuntiakaan epäröisi viedä perhettäni hänen otilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi