Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset valehtelevat painonsa...

Vierailija
21.08.2016 |

...joskus jopa 10+ kiloa alakanttiin, ja jopa sellaisissa tilanteissa joissa oikean painon kertominen on turvallisuuskysymys? esim. pelastus/turvavaljaita laitettaessa, suksia ostaessa, lääkärissä yms... Onko kokemuksia tästä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kasvatettu häpeämään itseään.

Vierailija
2/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Sama tää ikuinen vaatekoko verraten painoon (siihen itselle valehdeltuunkin). Asiahan ei muutu siitä miksikään, vaikka vaatteen lapussa lukis mitä hyvänsä. Kilomäärä kertoo vain itselle, että nyt painan vähemmän tai enemmän kuin vuosi sitten. Yks nainen työpaikalta jaksoi monta päivää vatvoa sitä, mikä netin bmi-laskureista antaa oikean tuloksen. Eli löysi sitten lopuksi sellaisen, joka ilmoitti niukin naukin rouvan olevan normaalipainossa, sitten vaikeni tyytyväisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä saa jopa koomisia mittasuhteita tilanne, jossa selkeästi keskivertoa kookkaampi nainen ilmoittaa painokseen 50 kg, bmi 19...

Vierailija
4/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en valehtele...

..AV:lla. 

Vierailija
5/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski painaa vähemmän kuin lihas. Olin äimänä, kun kuulin kaverini painavan yhtä paljon kuin minä. Olen ainakin kaks vaatekokoa suurempi. Hän treenaa säännöllisesti, minä en.

Vierailija
6/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo voi pahimmassa tapauksessa olla vaarallistakin! Aikuisen ihmisen itse ilmoittamiin tietoihin luotetaan, ja esim. oikeat lääkeannostukset lasketaan painokiloittain. Sairaanhoitajakaverini kerran juuri avautui näistä kilojensa "kaunistelijoista"

Vierailija
7/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä painan 114kg ja valehtelen itselleni ja kysyttäessä painoni olevan 105kg. En suostu painamaan kuin max 105kg. Ja olen siis lihonut paljon viime vuosina, ennen olin lievästi pyöreä.

Vierailija
8/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski painaa vähemmän kuin lihas. Olin äimänä, kun kuulin kaverini painavan yhtä paljon kuin minä. Olen ainakin kaks vaatekokoa suurempi. Hän treenaa säännöllisesti, minä en.

Totta, mutta kyllä tämä painon vääristelykin on ihan todellinen ilmiö. Jostain syystä ihmisten on vaikea hyväksyä se todellinen vaakaluku.

Vierailija
9/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa ihmettelen tuota. Kyllähän jokainen näkevä ihminen näkee, että henkilö on laiha, lihava, hoikka, normaalipainoinen, reilusti ylipainoinen tai jotain muuta, ei se valehdeltu kilomäärä mitenkään vaikuta siihen, minkä kokoisena ihminen nähdään. :p

Vierailija
10/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä saa jopa koomisia mittasuhteita tilanne, jossa selkeästi keskivertoa kookkaampi nainen ilmoittaa painokseen 50 kg, bmi 19...

Eikös Johanna Tukiainen ole kertomansa mukaan juuri n.50-kiloinen :P

Vierailija
11/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta luulisi että edes pelastusliuvejä valitessa voisi olla itselleen sen verran rehellinen että myöntäisi oikean painonsa.

Vierailija
12/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä, miksi pitää omaa painoansa edes kertoa jos ei ole siihen tyytyväinen (paitsi tietysti lääkärille). Itse painan 70kg ja sillä hyvä, onhan se ehkä aika "iso" paino naiselle mutta hei, mä olen melkein 180cm pitkä. Jos painaisin 10 kiloa vähemmän, olisin jo lähes alipainoinen. Ei mua kiinnosta valehdella painoani, mutta eipä sinänsä kiinnosta sitä tuolla kylillä huudellakaan. Kuka sillä tiedolla mitään tekee muuta kuin minä ja mahdollinen lääkäri...

Vierailija
13/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin valehtelin sairaalassa. Väitin olevani 100 grammaa painavampi. :(

Vierailija
14/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelin magneettikuvaukseen mennessäni painavani puoli kiloa enemmän! Missä on rangaistukseni? :D

Vierailija
15/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan valehdellut painoani ja pystyn avoimesti kertomaan sen. Johtuu varmaan suurimmalta osin siitä, että olen ihannepainossa ja painon valehteluun ei ole mitään syytä. En kuitenkaan usko, että valehtelisin lihavanakaan. 

Voin laihana ihmisenä sanoa, että vaatekoko ei kerro ihmisestä mitään. Vaatteeni vaihtelevat XXS-koosta XL-kokoon asti. Tosin tykkään ylisuurista yläosista, joten siksi noinkin suuri väli. XXS-XS kokoiset paidat ovat minulle ihonmyötäisiä.

Vierailija
16/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan valehdellut painoani ja pystyn avoimesti kertomaan sen. Johtuu varmaan suurimmalta osin siitä, että olen ihannepainossa ja painon valehteluun ei ole mitään syytä. En kuitenkaan usko, että valehtelisin lihavanakaan. 

Voin laihana ihmisenä sanoa, että vaatekoko ei kerro ihmisestä mitään. Vaatteeni vaihtelevat XXS-koosta XL-kokoon asti. Tosin tykkään ylisuurista yläosista, joten siksi noinkin suuri väli. XXS-XS kokoiset paidat ovat minulle ihonmyötäisiä.

Lisään vielä, että olen 165 cm pitkä ja paino heittelee 46-49 kg välillä.

Vierailija
17/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kim Kardashian on omien sanojensa mukaan 56-kiloinen. http://www.iltalehti.fi/viihde/2016081922179924_vi.shtml

Noiden kurvien kanssa en usko hetkeäkään, että olisi alle kuuttakymmentä mitenkään päin.

Minä en halua jossain suksikaupassa kuuluttaa painoani kaiken maailman myyjän klopeille ja samalla muille asiakkaille siinä ympärillä. Minusta sen myyjän tehtävä on arvioida painoni ja sitten mennään suksea kokeilemaan paperinpalan avulla. Muutenkin tykkäävät myydä usein liian löysiä suksia, jotta asiakas joutuisi menemään viimeistään seuraavana talvena ostamaan uudet.

Vierailija
18/44 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että olen 165 cm pitkä ja paino heittelee 46-49 kg välillä.

Helppohan se on tuollainen paino ilmoittaa kuuluvalla äänellä. Sanopa joku 135 kg yhtä reippaasti ja avoimesti (enkä ole itse tuon painoinen, mutta ymmärrän, että ei ole välttämättä yhtä iisiä.)

Vierailija
19/44 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä harrastetaan kyllä muuallakin.

Vierailija
20/44 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerron aina avoimesti painoni. Lähes aina tulee ihmettelyjä, että painanko todella niin paljon. Kyllä vaan painan, vaikka ei ehkä siltä näytä tai sitten olen niitä harvoja, jotka ovat rehellisiä painostaan, eikä valehtele sitä alakanttiin. Ihan outoa häpeillä painoaan. Mitä väliä sillä on, kun kaikkihan kuitenkin näkee, minkä kokoinen on? Sama juttu iän kanssa. Mitä järkeä sitäkään on valehdella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi