Miksi ihmiset valehtelevat painonsa...
...joskus jopa 10+ kiloa alakanttiin, ja jopa sellaisissa tilanteissa joissa oikean painon kertominen on turvallisuuskysymys? esim. pelastus/turvavaljaita laitettaessa, suksia ostaessa, lääkärissä yms... Onko kokemuksia tästä?
Kommentit (44)
Tiedän tapauksen, jossa linnunluinen opiskelijatyttönen uskoi ylipainoinen ihmisen tarinaa aamulla punnitusta 75 kg painosta. Seurauksena puudutus loppui kesken leikkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa linnunluinen opiskelijatyttönen uskoi ylipainoinen ihmisen tarinaa aamulla punnitusta 75 kg painosta. Seurauksena puudutus loppui kesken leikkauksen.
Tyhmyydestä sakotetaan. Antaa skalpellien repiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä en valehtelisi esim. lääkärissä, mutta jossain tilanteessa jossa painio ei ole oikeasti tärkeä, voin kaunistellakin. Esim. kun menin uudelle kampaajalle, hänellä oli uusien asiakkaiden taustatietolomake, jossa kysyttiin pituutta ja painoa. En jotenkin halunnut sille laihalle naiselle laittaa siihen että 160 cm, 85 kg, vaan laitoin 75 kg ;) Olen aika hyvä peittämään ihrojani pukeutumisella, joten luulen että valhe menee jopa läpi. Ja jos ei mene, niin ihan sama sekin. Tuntuipa vaan itsestä mukavammalta olla siinä yhteydessä kertomatta totuutta.
Tämä on nyt ihan OT, mutta kuulostaapa tosi omituiselta. En itse kyllä täyttäisi enkä menisi tuonne toista kertaa. Ymmärtääköhän tämä kampaaja rikkovansa henkilörekisterilakia? Hän saa kerätä vain välttämättömiä tietoja. Mitenhän tämä yritys mahtaa rekisteriselosteessaan (jonka pyytäisin nähtäväksi jos ko. paikkaan menisin) perustella vaikkapa asiakkaan painon välttämättömäksi tiedoksi hiustenleikkuuta varten...
Tää kuvattu kampaaja on varmaan muuten Pirkko Jaakkola Helsingistä. Kerran kävin itse siellä kun olin kuullut kehuja, ja ajattelin kerrankin satsata kalliiseen huippukampaajaan. Siellä tosiaan paukautettiin ekaksi tuommoinen utelulomake nenän eteen, ja lisäksi kampaaja piti mulle pitkän saarnan siitä ettei ollut "pitkää kampaajasuhdetta" vaan olin vaihtelija...
Tunnen erään, mutta hän painaa jotain 150 kg joten tuossa painoluokassa on varmaan se ja sama että onko se paino nyt 150 vai 160.