Jäävätkö älykkäät miehet ilman naista?
Kommentit (69)
Riippuu ihan siitä että onko älykäs mies valmis sietämään naisten kiukuttelua ja typerehtimisiä ja suodattamaan sitä mitä ja miten asioista keskustellaan. Itse pyörittelen lähinnä silmiäni valtaosalle naisten jutuista joten sinkku olen. Mutta en pidä sitä huonona asiana sillä olisin onnettomampi "suhteessa" jossa joudun aina miettimään sanomisiani ja kävelemään kananmunankuorilla ettei prinsessalla mene nokka mutkalle taas jostain täysin yhdentekevästä asiasta.
Eivät jää ilman naista, jos ovat sosiaalisia luonteita.
Mutta tiedän kyllä monia hyvin älykkäitä miehiä jotka ovat jääneet ilman naista. Heillä kyse on äärimmäisestä introverttiydestä. Eivät ole koskaan nuorenakaan käyneet baareissa, opiskelijabileissä, missään. Jos elämä kulkee työ-koti-ruokakauppa akselilla, ja illat pelataan tietokoneella tai luetaan yksin kotona, niin vähän haastavaa sitä naista on löytää. Osa näistä tutuistsani ei kyllä haluakaan mitään naista, mutta on pari niitäkin jotka ovat suorastaan katkeroituneet kun naisille ei kelpaa ja ottavat vain ns. jännämiehiä. Jos yrittää vihjata siitä että täytyisi varmaan yrittää tehdä jotain että löytäisi naisen, niin vastaukseksi tulee pessimististä selitystä siitä ettei sitä kuitenkaan kelpaisi koska esim. naiset tykkää vain jännämiehistä, naisille ei merkitse mikään muu kuin ulkonäkö jne.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäät miehet ovat usein vaan a-seksuaaleja ja omaavat vähäisen libidon. Niille toosa ei ole pakkomielle, joten jo se helpottaa.
Olen huomannut saman. Oma mieheni on älykäs (luultavasti myös älykkäin, jonka kanssa olen seurustellut), ja ei ole kyllä pillu ensimmäisenä mielessä. Usein tuntuu siltä, että mitä matalampi älykkyys, sitä alempana aivot sijaitsevat...
Itse olen myös älykäs nainen, jolle kumppanin saanti ei ikinä ole ollut ongelma, vaikka olenkin aika erikoinen persoona. Hyvä ulkonäkö on varmaan ollut apuna tässä.
En usko, että älykkäät jäisivät useammin ilman kumppania (mikäli sellaisen tahtovat), vaan päinvastoin. Älykäs kyllä keksii, miten tehdä haaveesta totta. Se voi tosin olla ongelma, jos on todella ujo tai todella ruma, mutta sama ongelma se on tyhmillä ja rumillakin ujoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tiedän kyllä monia hyvin älykkäitä miehiä jotka ovat jääneet ilman naista. Heillä kyse on äärimmäisestä introverttiydestä. Eivät ole koskaan nuorenakaan käyneet baareissa, opiskelijabileissä, missään. Jos elämä kulkee työ-koti-ruokakauppa akselilla, ja illat pelataan tietokoneella tai luetaan yksin kotona, niin vähän haastavaa sitä naista on löytää. Osa näistä tutuistsani ei kyllä haluakaan mitään naista, mutta on pari niitäkin jotka ovat suorastaan katkeroituneet kun naisille ei kelpaa ja ottavat vain ns. jännämiehiä. Jos yrittää vihjata siitä että täytyisi varmaan yrittää tehdä jotain että löytäisi naisen, niin vastaukseksi tulee pessimististä selitystä siitä ettei sitä kuitenkaan kelpaisi koska esim. naiset tykkää vain jännämiehistä, naisille ei merkitse mikään muu kuin ulkonäkö jne.
Eivät kuulosta kovin älykkäiltä nuo tuttavasi. Älykkäällä aikuisella tuskin on noin pahoja harhaluuloja vastakkaisesta sukupuolesta, tai noin rankkaa yleistystä asioista. Newsflash: kaikki hiljaiset nörtit, jotka lukevat, ovat tietokoneella tai omaavat akateemisen koulutuksen, eivät ole älykkäitä. Stereotypiat elävät näköjään vieläkin vahvasti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kuulosta kovin älykkäiltä nuo tuttavasi. Älykkäällä aikuisella tuskin on noin pahoja harhaluuloja vastakkaisesta sukupuolesta, tai noin rankkaa yleistystä asioista. Newsflash: kaikki hiljaiset nörtit, jotka lukevat, ovat tietokoneella tai omaavat akateemisen koulutuksen, eivät ole älykkäitä. Stereotypiat elävät näköjään vieläkin vahvasti...
Hmm, kyllä minusta akateeminen koulutus matemaattis-luonnontieteelliseltä tai insinöörialalta, joka näillä on, kertoo että ihan sellaista klassista älykkyystestien mittaamaan älykkyyttä täytyy olla jonkin verran. Vaikuttavat myös keskustelukumppaneina hyvin älykkäiltä ja laajasti omiin kiinnostuksenkohteisiinsa perehtyneiltä. Mutta tietysti jos se kiinostuksen kohde on vaikka mikropiirit tai rinnakkaislaskenta, niin ei tästä älykkäästä keskustelusta useimmat kauheasti innostu ;)
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Keskivertoälyisellä miehellä on helpointa, koska voi olla vähän itseään fiksumman tai tyhmemmän naisen kanssa ja naiset ovat useimmiten keskivertoja.
Tosi älykkäällä naisella on vaikeaa löytää miestä, koska nainen haluaa katsoa miestä ylöspäin ja valinnanvaraa on vähän.
Puhut asiaa. Kyllähän miehiä aina löytyy, mutta niitä, joita katsoa ylöspäin ja arvostaa, tapaa hyvin harvoin. On rankkaa olla parisuhteessa aina se, joka miettii kaiken ja tekee päätökset ihan kaikesta, kun toisen arviointikykyyn ei voi samalla tavalla luottaa. Näin siis, jos seurustelee itseään tyhmemmän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, kyllä minusta akateeminen koulutus matemaattis-luonnontieteelliseltä tai insinöörialalta, joka näillä on, kertoo että ihan sellaista klassista älykkyystestien mittaamaan älykkyyttä täytyy olla jonkin verran. Vaikuttavat myös keskustelukumppaneina hyvin älykkäiltä ja laajasti omiin kiinnostuksenkohteisiinsa perehtyneiltä. Mutta tietysti jos se kiinostuksen kohde on vaikka mikropiirit tai rinnakkaislaskenta, niin ei tästä älykkäästä keskustelusta useimmat kauheasti innostu ;)
Niin, täytyy olla, JONKIN VERRAN. Se ei kuitenkaan tarkoita, että ÄO olisi mitenkään poikkeava, kuten älykkäillä. Kaikki edellä mainitsemiasi aloja opiskelevat eivät nimittäin todellakaan pärjää hyvin älykkyystesteissä, vaikka omaisivatkin matemaattis-loogista lahjakkuutta (jota testit eivät edes pelkästään mittaa) jonkin verran. Osa on tietysti älykkäitä, mutta eivät todellakaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Keskivertoälyisellä miehellä on helpointa, koska voi olla vähän itseään fiksumman tai tyhmemmän naisen kanssa ja naiset ovat useimmiten keskivertoja.
Tosi älykkäällä naisella on vaikeaa löytää miestä, koska nainen haluaa katsoa miestä ylöspäin ja valinnanvaraa on vähän.
Puhut asiaa. Kyllähän miehiä aina löytyy, mutta niitä, joita katsoa ylöspäin ja arvostaa, tapaa hyvin harvoin. On rankkaa olla parisuhteessa aina se, joka miettii kaiken ja tekee päätökset ihan kaikesta, kun toisen arviointikykyyn ei voi samalla tavalla luottaa. Näin siis, jos seurustelee itseään tyhmemmän kanssa.
Ei välttämättä. Ellei se "tyhmempi" sitten ole niin heikkolahjaisen tyhmä, ettei ymmärrä tavallisia arkisen elämän asioitakaan. Harva on niin tyhmä.
Meillä on niin, että minä, nainen olen korkeammin koulutettu (FT vs. amistutkinto) ja varmaan älykkyystestimielessä paljonkin älykkäämpi kuin mies. Mutta mies on kuitenkin riittävän älykäs ymmärtämään oikein hyvin sellaiset asiat joita nyt ihmisen pitää arkielämässään päättää. Luotan oikein hyvin hänen arvostelukykyynsä. Ja tietynlaista "maalaisjärkeä" hänellä on paljon enemmän kuin minulla, joka usein ajattelen turhan teoreettisesti tai jään liikaa vatvomaan vaihtoehtoja.
Minulle on älykkyydestä ollut vain apua. Älykkyys vetoaa sen tyyppisiin naisiin, joista olen kiinnostunut ja joiden kanssa voin ylipäätään elää. En ole komea, mutta minulla on huumorintajua ja huomaavaisuutta ja olen hyvä keskustelija. Olen myös sivistynyt, kulttuurinnälkäinen ja perillä asioista.
Jos jään pidemmäksi aikaa sinkuksi, se johtuu todennäköisesti siitä, etten halua lapsia. Tämä on kai sitten jonkun mielestä "outoa" ja "epätasapainoista". :D