Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi apua. Olen raskaana ja aika tt-kuvaukseen varattu.

Vierailija
21.08.2016 |

Minulla on todettu sisuskaluissa joku laajentuma. Aika tarkempiin kuvauksiin on varattu. Nyt huomasin, että olen raskaana (vaikka söin pillereitä). Mitä teen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat sinne raskaudestasi, tietty. Ei av auta tässä.

2/7 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat raskaudesta ja tiedustelet voisiko magneettikuvata. Tietokonetomografiakuvauksessa tulee niin iso röntgensäteilyannos että sillä on merkitystä, magneettikuvauksessa ei tule säteilyä ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mennä sikiön kanssa tt kuvaan.

Vierailija
4/7 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, en ajatellutkaan, että magneettikuvaus on mahdollinen.

Ap

Vierailija
5/7 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuvaustakaan ei mielellään tehdä ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana ja magneettivarjoainetta ei voi käyttää raskauden aikana. Toki, jos äidin henki on vaarassa ja muuta keinoa ei ole, kuvataan vaikka tt:lläkin, esim. raskaana olevat kolaripotilaat tms. Äidin henki menee aina sikiön edelle. Aiotko pitää lapsen joka tapauksessa, jos oli kerran vahinko? Miten vakavaa asiaa sinulla selvitellään? Onko joku asia, jota voidaan selvitellä raskauden jälkeen vai epäilläänkö esim. syöpää tms. jonka hoidotkaan ei raskaanaolevalle onnistu ja keskeytys olisi järkevämpää?

Vierailija
6/7 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magneettikuvaustakaan ei mielellään tehdä ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana ja magneettivarjoainetta ei voi käyttää raskauden aikana.

Nykyään ensimmäisen kolmanneksen kuvausta ei pidetä enää vaarallisena, eli voi kuvata.

Vierailija
7/7 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla lapsi, ei ollut ihan vielä tarkoitus olla toisen aika, mutta ei haittaakaan. Aiemmissa kuvissa möykky ei näyttänyt kovin huolestuttavalta, mutta lääkäri halusi kuitenkin ottaa kontrollikuvat 6kk päästä edellisistä.

Ap