Jäävätkö älykkäät miehet ilman naista?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Älykkäistä naisista en tiedä mutta älykkäillä miehillä on usein ongelma, että on vaikea sietää ihmistä jolla ei leikkaa.
Kun sellainen ihminen sitten löytyy niin aika paljon saa anteeksi ulkonäön ja muunkin suhteen. Se on niin vapauttavaa kun voi keskustella jonkun kanssa jolle ei tarvitse selittää kahta kertaa ja jolta saa perusteltuja kommentteja tuosta vaan. Lisäksi älykkäillä ihmisillä on usein hyvä huumorintaju.
Olen työni puolesta ollut paljon tekemisissä ihmisten kanssa jotka ovat todella skarppeja. Nyt kun olen vetäytynyt niistä hommista niin tuntuu, että jotain elämästä puuttuu. Oma vaimo ei valitettavasti pysty täyttämään sitä aukkoa vaikka muuten hyvä ihminen onkin.
Miksi sitten olet mennyt naimisiin ihmisen kanssa, joka on noin keskeisessä asiassa väärä sulle? Kai sen älykkyyden pitäisi näkyä myös valinnoissa, joita teemme elämässä.
Jokaisesta sosiaaliluokasta jää miehiä ilman naisia ja joitakin naisia ilman miestä, se on fakta. Älykkyys tuskin on se ratkaisevin tekijä, jos on älykäs ja outo niin se on se ongelma.
Pah mitä juttua. Älykäs mies tarvitsee älykkään naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen yliopistolla ja kaikki tuntemani miespuoliset tutkijat ovat kyllä parisuhteessa.
Työskentelen yliopistolla ja kukaan tuntemistani miespuolisista tutkijoista ei ole älykäs.
Miten määrittelet älykkyyden? Kyllä tutkijan työ vaatii sellaista analyyttistä ja tieteellistä ajattelutapaa, jonka älykkäät ihmiset usein hallitsevat.
Meidän laitoksen tutkijat eivät todellakaan tee mitään merkityksellistä tutkimusta, vaan ihan hauki-on-kala-mutta-aihe-vaatii-lisätutkimusta-tyyppistä tutkimusta, johon pystyy perselihaksilla kuka hyvänsä, mutta kukaan älykäs ei viitsi, koska heille kyllä löytyy moninkertaisella palkalla tehtävää mielenkiintoistakin työtä.
Ehkä joskus 50 vuotta sitten tutkijat olivat keskimääräistä älykkäämpiä, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta sosiaaliluokasta jää miehiä ilman naisia ja joitakin naisia ilman miestä, se on fakta. Älykkyys tuskin on se ratkaisevin tekijä, jos on älykäs ja outo niin se on se ongelma.
Älykäs mies kouluttautuu. Koulutetut miehet ovat pääsääntöisesti parisuhteessa ja perheellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly ymmärretään aika usein synonyymiksi käsittämättömän monimutkaisille mt-ongelmille ja kieroutuneille odotuksille ja ajatusmalleille. Näissä tapauksissa ei ole mikään ihme, jos mies jää ilman naista. Usein myös Mensa-älykkäät naiset ovat aika niche-kamaa.
Tämä oli kyllä minulle aivan uutta. Minun tuntemani älykkäät ihmiset ovat suurimmalta osin tasapainoisia ihmisiä. Johonkin neromyyttiin taitaa liittyä tuollainen hulluusaspekti, mutta sillä ei ole todellisuuspohjaa paljonkaan.
Ajattelitko, että tässä ketjussa haetaan selityksiä sille, miksi älykkäät ja tasapainoiset miehet jäävät ilman naista?
Eiköhän ole melko itsestäänselvää, että eivät jää. Ne hyvin älykkäät ja erikoiset taas voivat jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuntemani älykäs mies on jäänyt yksin siksi, että hänen naismakunsa on kehittynyt erittäin tarkaksi. Vain ihan tietynlainen nainen kelpaa. On kyllä muutenkin sen verran outo tyyppi, ettei ihan tavispirkolle varmasti iske. Miksiköhän älykkäät miehet eivät tajua, että esim. ulkonäköön panostamalla omat tsänssit paranisivat huomattavasti.
Älykkyys ei ole tae maalaisjärjestä. Olen havainnut että moni älykäs mies pitää ulkonäköön panostamista merkkinä turhamaisuudesta ja että ehostamalla itseään saa vain ulkonäkökeskeisten naisten huomiota osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen yliopistolla ja kaikki tuntemani miespuoliset tutkijat ovat kyllä parisuhteessa.
Työskentelen yliopistolla ja kukaan tuntemistani miespuolisista tutkijoista ei ole älykäs.
Miten määrittelet älykkyyden? Kyllä tutkijan työ vaatii sellaista analyyttistä ja tieteellistä ajattelutapaa, jonka älykkäät ihmiset usein hallitsevat.
Meidän laitoksen tutkijat eivät todellakaan tee mitään merkityksellistä tutkimusta, vaan ihan hauki-on-kala-mutta-aihe-vaatii-lisätutkimusta-tyyppistä tutkimusta, johon pystyy perselihaksilla kuka hyvänsä, mutta kukaan älykäs ei viitsi, koska heille kyllä löytyy moninkertaisella palkalla tehtävää mielenkiintoistakin työtä.
Ehkä joskus 50 vuotta sitten tutkijat olivat keskimääräistä älykkäämpiä, en tiedä.
Samaa mieltä. Ainakaan oma graduohjaajani ei ole hirveän älykäs, jos voi yhtään arvioida hänen ohjauksensa laadun perusteella. Ihan meinasi motivaatio mennä, kun olivat mielipiteet ja neuvot niin omituisia.
no osa insinööreistä esimerkiksi voi jäädä, koska heidän luonteensa ei välttämättä hirveästi vedä naisia puoleensa.voi olla jotain korrelaatiota, mutta muut asiat ratkaisee enemmän.
Olen alalla, jossa korkea älykkyys on perusvaatimus. Perheellisiä ollaan minä ja likimain joka kollega.
Älykkäät miehet ovat usein vaan a-seksuaaleja ja omaavat vähäisen libidon. Niille toosa ei ole pakkomielle, joten jo se helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen alalla, jossa korkea älykkyys on perusvaatimus. Perheellisiä ollaan minä ja likimain joka kollega.
Mikähän tällainen ala mahtaa olla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varastovastaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin itsekin. Pääsyvaatimuksena: korkea älykkyys. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äly ymmärretään aika usein synonyymiksi käsittämättömän monimutkaisille mt-ongelmille ja kieroutuneille odotuksille ja ajatusmalleille. Näissä tapauksissa ei ole mikään ihme, jos mies jää ilman naista. Usein myös Mensa-älykkäät naiset ovat aika niche-kamaa.
Tämä oli kyllä minulle aivan uutta. Minun tuntemani älykkäät ihmiset ovat suurimmalta osin tasapainoisia ihmisiä. Johonkin neromyyttiin taitaa liittyä tuollainen hulluusaspekti, mutta sillä ei ole todellisuuspohjaa paljonkaan.
Ajattelitko, että tässä ketjussa haetaan selityksiä sille, miksi älykkäät ja tasapainoiset miehet jäävät ilman naista?
Eiköhän ole melko itsestäänselvää, että eivät jää. Ne hyvin älykkäät ja erikoiset taas voivat jäädä.
En ajatellut. Ketjun otsikko on "Jäävätkö älykkäät miehet ilman naista?" Olen samaa mieltä, että älykkäät ja tasapainoiset harvoin jäävät ilman kumppania, jos sellaisen haluavat. Eli tuosta saammekin yhden kappaleen ketjun aiheeseen. Tosin näidenkin miesten mahdollisia vaikeuksia parisuhdemarkkinoilla voi pohtia. Ja olen sitä mieltä, että suuri osa älykkäistä on aivan tavallisen tasapainoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme varmaan eri laitoksilta :)
Vierailija kirjoitti:
Naiset suosivat älykkäitä miehiä, älykkäät miehet viedään pois sinkkumarkkinoilta hyvin nopsaan. Älykkäitä miehiä ei valitettavasti riitä kaikille fiksuille naisille jonka vuoksi Suomessa on paljon sinkkuja älykkönaisia.
Miehet ovat älykkyysjakaumaltaan enemmän ääripäissä kuin naiset. Älykkäitä miehiä on siis suhteellisesti naisia enemmän ja samoin tyhmiä miehiä on suhteellisesti naisia enemmän. Edellä olevan lisäksi miehiä on naisia enemmän myös lukumääräisesti.
Seurauksena suomessa on paljon älykkäitä miehiä sinkkuina vasten tahtoaan kaikissa ikäluokissa.
Minulla on yksi älykäs ja hyvin komeakin tuttavamies. Hänellä on hyvin paljon älykkäitä naispuolisia ystäviä mutta vaikuttaa ettei kukaan oikein ole kiinnostunut vakavasta suhteesta hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset suosivat älykkäitä miehiä, älykkäät miehet viedään pois sinkkumarkkinoilta hyvin nopsaan. Älykkäitä miehiä ei valitettavasti riitä kaikille fiksuille naisille jonka vuoksi Suomessa on paljon sinkkuja älykkönaisia.
Miehet ovat älykkyysjakaumaltaan enemmän ääripäissä kuin naiset. Älykkäitä miehiä on siis suhteellisesti naisia enemmän ja samoin tyhmiä miehiä on suhteellisesti naisia enemmän. Edellä olevan lisäksi miehiä on naisia enemmän myös lukumääräisesti.
Seurauksena suomessa on paljon älykkäitä miehiä sinkkuina vasten tahtoaan kaikissa ikäluokissa.
Tuo mitä kirjoitit alkuun, on ihan totta. Koska miehellä on vain yksi x-kromosomi, peittyvät ominaisuudet tulevat herkemmin esille niin hyvässä kuin pahassa. Naisilla sen sijaan x-kromosomin vastinpari tavallaan tasaa ominaisuuksia, koska peittyvät ominaisuudet eivät tule esiin. Miehissä on siis enemmän vaihtelua. Älykkäitä, taitavia, häiriköitä, muelenterveysongelmia, sairauksia. Miehissä on enemmän ääripäitä. Naiset ovat tasalaatuisempia. Näkyyhän tämä jo kouluissakin.
Älykkäät miehet jäävät ykköskierroksella paitsioon, kun jännämiehet kiehtovat enemmän. Sitten kun naiset ymmärtävät erota ja etsiä parempaa, ovat älykkäät jo löytäneet elämänkumppaninsa, usein kaukoidästä. Ja he ovat uskollisia, eivät he enää kakkoskierroksella ole jaossa.