Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

apua, en pidä miehen minulle ostamasta kihlasormuksesta yhtään..

Vierailija
21.08.2016 |

Miesystäväni kosi minua eilen, ja suostuin. Mutta hänen minulle ostama kihlasormus on mielestäni ihan hirveä ja aivan vääränlainen. Mieheni kyllä tietää korumakuni ja hän on osannut ostaa minulle pelkästään mieluisia koruja, mutta kihlasormuksen kanssa hän meni aivan metsään. En halua pitää kihlasormusta vaan haluan miehen ostavan minulle uuden, miten ottaisin asian puheeksi loukkaamatta miestä? Sormus on teetetty minua varten ja sisäpuolella kaiverrus, joten tuskinpa mies saisi edes palautettua sormusta..

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä ei ole tapana päättää, mitä vaatteita käytät, niin pitäisi hänen tajuta, ettei pysyvästi käytettävää sormustakaan voi valita yksipuolisella päätöksellä. Minusta sellainen osoittaa mieheltä itsekkyyttä ja ettei hän välitä sinun mielipiteestäsi. Ihan kuin hän olisi elänyt jotain omaa fantasiaansa siinä huomioimatta yhtään sinua.

Meillä oli täysin itsestäänselvää, että valittiin kummankin sormukset yhdessä.

Vierailija
22/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokisin miehenä suurena loukkauksena jos kihlattuni sanoisi kihlasormuksen olevan "ihan hirveä". Vaikka näin olisikin niin sormus on osoitus rakkaudestani sinua kohtaan ja sen leimaaminen hirveäksi tarkoittaisi samalla ettet arvosta elettäni etkä rakkauttani.

Minustakin kihlasormuksen teilaaminen "ihan hirveäksi" olisi äärimmäisen epäkohteliasta ja tökeröä.

Mutta on miehenkin taholta tökeröä, jos hän ei ole vaivautunut ottamaan selvää morsiamensa korumausta tai siitä, haluaisiko tämä mahdollisesti valita sormuksen itse. Siinä ei paljoa tekemistä rakkauden tai kauniiden eleiden kanssa vaan kyse on lähinnä miehen omahyväisestä besserwisseröinnistä. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan taida olla niin, sillä ap sanoi, että yleensä mies on valinnut korut hyvällä maulla ja nyt vain sattui tulemaan huti.

Parasta olisi minustakin kärvistellä sormuksen kanssa hääpäivään asti ja siirtyä sitten käyttämään pelkkää vihkisormusta (jonka valitsette yhdessä :D) ellet ole matkan varrella ehtinyt lämmetä kihlasormukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millanen se on? Joku semmonen paksu junttisormus, veikkaan!

Vierailija
24/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistähän talteen.. Eron jälkeen naurat koko matkan pankkiin, kun myyt sen.

Vierailija
25/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehelle itse valitsemasi, aivan karmea naistensormus jota hän ei takuulla halua käyttää. Sitten sovitte yhteisellä päätöksellä, että joko vaihdetaan tai ei käytetä kuin vasta vihkisormuksia.

Tai ole saavinasi allergiaa sormuksesta. No can do...

Vierailija
26/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä käytä sitä.

Kosta antamalla miehelle naisten krumeluuri kihlasormus koristekiven kanssa.

Jos ei käytä sitä ja vaatii sinua käyttämään omaasi sano , ett "koen naisena suureksi loukksukseksi, ettet käytä valitsemaani sormusta" ja että "sen sanominen hirveäksi tarkoittaa, ettei hän arvosta elettäsi ja rakkauttasi".

Kosta????????? Hienon neuvon annat parisuhteen alkumetreillä. Noilla eväillä onkin odotettavissa hieno ja lämmin suhde.

Vierailija
27/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokisin miehenä suurena loukkauksena jos kihlattuni sanoisi kihlasormuksen olevan "ihan hirveä". Vaikka näin olisikin niin sormus on osoitus rakkaudestani sinua kohtaan ja sen leimaaminen hirveäksi tarkoittaisi samalla ettet arvosta elettäni etkä rakkauttani.

No kyllä on pienestä kiinni. Eihän jostain hilusta tykkäämisellä ole mitään tekemistä arvostamisen sun muun kanssa. Ymmärrän lasten kanssa tämmöisen, vaikka ei esim. tykkäisi jostain äitienpäiväksi askarrellusta ties mistä niin sitä ei osoiteta lapselle ja pidetään esilläkin. Mutta että aikuiselle miehelle ei saisi sanoa että sori, nyt ei mennyt valinta ihan nappiin? Kamoon...

Vierailija
28/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin.. Mun mielestä tässä on havaittavissa piiikkusen turhaa dramatisointia. Ensinnäkään kihlattu ei ole miehelle sanonut sormuksen olevan "ihan hirveä". Vaikuttaa, ettei haluaisikaan loukata toista sanomalla noin.

Mutta että sormus ei ole kihlatun makuun tarkoittaa, ettei hän "arvosta miehen rakkautta"??? Vähän paksua. Ei makuasioilla ole mitään tekemistä rakkauden arvostuksen kanssa. Sormus oli kihlatun mielestä ruma. Kyllä minäkin ihan kovimmissa rakkaushuumissanikin pystyn sanomaan, ettei joku esine/tavara ole mielestäni kaunis. Eikä sillä oo mitään tekemistä sen kanssa, ettenkö arvostaisi jonkun rakkautta!

Vierailija
29/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sormus on tosiaan teetetty, niin se on uniikkisormus ja hintavampi kuin tiskistä ostettu rivisormus. Pidät sitä kihlausajan mukisematta ja vihkisormuksen valitsette yhdessä.

Vierailija
30/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeryyden määrä on naisilla rajaton

Sama tuli mieleen. Melkein hävettää olla nainen.

Vierailija
31/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva tai It didn't happen!

Vierailija
32/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typeryyden määrä on naisilla rajaton

Sama tuli mieleen. Melkein hävettää olla nainen.

Sinun takiasi joo. Hys hys ettei isolle miehelle vain tule paha mieli ja pipi syrämmeen.

Vierailija
33/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mun mies ihan kysyi multa minkälaisen sormuksen haluan! Tajusi että ei kannata sokkona, mennä ostamaan. Nämä yllätyssormukset on niin kuluneita leffakliseitä, ei niitä kannata tosielämään soveltaa.

Vierailija
34/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se voi olla niin täydellisen kauhea, pelkkä sormus? Halusit platinaa, sait keltakultaa? Ei timanttia? Liian iso timantti?

En menisi vaihtamaan tai edes sanoisi miehelle mitään. Pidät sitä sormusta ja kun menette naimisiin, siirryt käyttämään pelkkää vihkisormusta.

Mies kuulemma teetätti sen minulle rakkaudella ja todellakin haluaisi minun pitävän sitä. Mutta se on mielestäni ihan vääränlainen, platinainen vaikka mies tietää etten pidä platinasta ja timantteja on liian vähän. Ja haluan pitää kahta sormusta  ollessani naimisissa. Ap

Vierailija
35/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun edes kerran elämässä pääsisi treffeille tai saisi pussata miestä... kihlasormuksesta en voi edes haaveilla.

Jokaisella on omat ongelmansa :).

Vierailija
36/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen sormuksen sait ja millainen on makusi? Onko sormus muokattavissa enemmän näköiseksesi vai onko se ihan totaalisen pielessä? Ymmärrän kyllä, että asiasta suoraan sanominen voi olla todella vaikeaa, kun toisen mieltä ei halua pahoittaa.

Yksi vaihtoehto on kärvistellä kihla-aika, ostaa oman maun mukainen vihkisormus ja siirtyä myöhemmin käyttämään vain sitä.

Sain platinaisen sormuksen vaikka pidän kullasta paljon enemmän. Ei sitä oikein voi siis enää muokata... Ja en tahtoisi kärvistellä vääränlaisen sormuksen kanssa, kun sormusta pitäisi pitää koko loppuelämä.. AP

Vierailija
37/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kannattaisi juosta ja lujaa, nyt kun vielä voi.

Vierailija
38/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problems... 👎

Vierailija
39/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sormus voi kadota...

Jos "kadottaisin" sormuksen kyllä se varmasti rupeaisi miestä sapettamaan, sillä hän on käyttänyt sormukseen rahaa arviolta ainakin paritonnia.. Ap

Vierailija
40/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ole pakko pitää.

Jos en pitäisi sitä mies loukkaantuisi varmasti :( Ap